نظرسنجی

با توجه به همگروهی ایران با قطر، ازبکستان، امارات، قرفیزستان و کره شمالی، مسیر تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
سد بزرگی به نام اسطوره/ ۹ سال بدون جام برابر مردی که ۹ جام گرفت
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سپاهان برای شکستن طلسم ناکامی سال‌های اخیر باید از سد اسطوره خود عبور کند

حالا یک دهه از آخرین جشن قهرمانی سپاهان در فوتبال ایران می‌گذرد لیگ چهاردهم در فصل ۹۳- ۹۴ تیم پرافتخار اصفهانی پنجمین قهرمانی خود در تاریخ لیگ برتر را جشن گرفت. آن روز سپاهان هم رکورددار تعداد قهرمانی در لیگ برتر بود و هم رکورددار قهرمانی‌های متوالی با سه عنوان. از آن روز تا به امروز دیگر سپاهان جام نگرفته و با توجه به جایگاه و پیشینه این تیم و هزینه‌هایی که هر فصل برای خرید ستاره‌ها می‌کند، این نتایج به هیچ عنوان قابل قبول چه برای طرفداران سپاهان و چه برای علاقه‌مندان به فوتبال نیست.

بدتر اینکه در این سال‌ها پرسپولیس آمد و از رکوردهای سپاهان گذشت! پنج عنوان قهرمانی متوالی و هفت جام طی ۸ فصل پرسپولیس را با فاصله پرافتخارترین تیم لیگ برتر کرد. پرسپولیس که در جام حذفی هم آمد و به استقلال ر صدر پرافتخارترین‌ها رسید. طی دو فصل اخیر با حضور مورایس (دستیار مورینیو) در سپاهان خیلی ها منتظر جام گرفتن تیم محبوب اصفهانی بودند اما دیدیم که در این دو فصل چه شد. اتفاقی که پیش از آن با محرم نوید کیا هم افتاد و اتفاقاً حالا همو تنها سد باقیمانده مقابل سپاهان برای کسب جام است!

در تمام این سال‌ها پرسپولیس همه رکوردهای سپاهان را گرفت اما زورش به یک رکورد نرسید. محرم نوید کیا تنها فوتبالیست تاریخ ایران است که به عنوان کاپیتان سپاهان ۹ جام قهرمانی را بالای سر برد، پنج عنوان قهرمانی در لیگ و ۴ عنوان قهرمانی در جام حذفی همه در سال‌های به دست آمد که نوید کیا کاپیتان سپاهان بود! این رکورد البته شاید دیگر هرگز توسط کسی شکسته نشود اما محرم که اسطوره سپاهان است، خودش روی نیمکت این تیم نتوانست طلسم جام نگرفتن سپاهان را بشکند. حالا محرم مثل رفسنجان را به فینال آورده و آخرین مانع بر سر راه سپاهان است.

یعنی سپاهان برای شکستن طلسم جام نگرفتن باید از سد اسطوره خود عبور کند. آخرین جامی که سپاهان گرفت فصل چهاردهم لیگ برتر حرفه‌ای بود که محرم جام را بالای سر برد. نهمین جام محرم و حالا درست ۹ سال از آخرین جام سپاهان گذشته که اگر در فینال جام حذفی ناکام شود، این حسرت به یک دهه خواهد رسید!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • mahdi IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    فساد و مافیای سرخ ادامه دارد
  • کامران زارعی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    مس قهرمان میشه
  • محسن IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    همه حتی طرفداران با انصاف پرسپولیس هم می دانندپیروزیهای پرسپولیس جعلی وباکمک داوران خائن ومافیای فوتبال بوده چرا که نباید تیم‌های شهرستانی در صدر باشند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

با توجه به همگروهی ایران با قطر، ازبکستان، امارات، قرفیزستان و کره شمالی، مسیر تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی