نظرسنجی

انتخاب خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی برای هدایت پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟
پیش‌بازی پرتغال - چک
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در آخرین شب از اولین دور مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴، سرانجام پرتغال هم وارد مسابقات می‌شود و به مصاف چک خواهد رفت.

از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در ورزشگاه لایپزیش، کریستیانو رونالدو و یارانش کارشان را در یورو ۲۰۲۴ آغاز خواهند کرد. پرتغال در دیداری از گروه F مقابل چک قرار خواهد گرفت.

پرتغال؛ رونالدو تکرار می‌کند؟

سلسائوی اروپا جام ملت‌ها را بیشتر از جام‌جهانی دوست دارد! برخلاف تورنمنت ملی در سطح جهانی، پرتغالی‌ها در تورنمنت ملی اروپایی روزهای خوبی را سپری کرده‌اند. حالا هم تیمی پرستاره هستند و یک سرمربی توانمند مثل روبرتو مارتینس روی نیمکت‌شان نشسته. عجیب نیست که بین تیم‌های مدعی قهرمانی قرار می‌گیرند. از طرفی حضور کریستیانو رونالدو در ۳۹ سالگی این تیم را جذاب‌تر هم می‌کند. رونالدو دوست دارد در آخرین تورنمنت‌های ملی خودش خاطرات خوشی را پشت سر بگذارد. در جام‌جهانی بعدی حضور خواهد داشت؟ کسی نمی‌داند! با این حال برترین گلزن یورو این روزها هم خوب گل می‌زند و به آلمان آمده تا خودنمایی کند.

چک؛ از ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۴

از سال ۱۹۹۶ که چک شگفتی‌ساز شد و تا فینال هم رسید، این تیم برای همه یادآور همان روزهای شیرین و یک خاطره خاص در فوتبال اروپاست. با این حال چک ۲۰ سال است که آنچنان عملکرد خوب و قابل ذکری در یورو نداشته. این تیم سال ۲۰۰۴ هم تا نیمه‌نهایی رسید و تکرار آن افتخار می‌تواند برای‌شان ایده‌آل باشد. شاید فوتبال چک از سال‌های قبل کم‌ستاره‌تر باشد و به همین دلیل برای کسی عملکردشان قابل پیش‌بینی نیست. فراموش نکنید دوره قبل از لحاظ عملکردی، چک در رده ششم قرار گرفت اما پای نیمه‌نهایی کم آورد.

آخرین جدال
۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ در لیگ ملت‌های اروپا، پرتغال مقابل چک در پراگ با ۴ گل پیروز شد. دالو (۲ مرتبه)، فرناندش و ژوتا در آن دیدار برای سلسائوی اروپا گلزنی کردند.

آمار بازی
۵) در ۵ دیداری که بین پرتغال و چک برگزار شده، سلسائوی اروپا ۴ برد کسب کرده و یک مرتبه چکی‌ها پیروز شده‌اند. برد چک در اولین بازی دو تیم رقم خورده و ۴ بازی آخر را پرتغال برده است. نکته جالب این که همه دیدارهای دو تیم رسمی بوده.
۳) از ۵ بازی قبلی بین پرتغال و چک ۳ بازی در یورو برگزار شده است. در یورو ۱۹۹۶ چک پیروز شد و در یورو ۲۰۰۸ و یورو ۲۰۱۲ پرتغال پیروز شد.
۱) پرتغال سال ۲۰۱۶ موفق شد برای نخستین مرتبه جام قهرمانی جام ملت‌های اروپا را بالای سر ببرد. پرتغالی‌ها از یورو همیشه خاطرات خوبی داشته‌اند و ۵ مرتبه تا نیمه‌نهایی رسیده‌اند.
۰) پرتغال که برای نهمین دوره در یورو شرکت می‌کند، هیچ‌گاه در مرحله گروهی حذف نشده است. سلسائوی اروپا دوره قبلی برای نخستین مرتبه به جمع ۸ تیم برتر نرسید و در یک‌هشتم نهایی کنار رفت.
۲) چک ۲ مرتبه به نیمه‌نهایی یورو رسیده که یک مرتبه آن در سال ۱۹۹۶ تا فینال هم رسید، اما با شکست از آلمان نایب‌قهرمان شد. البته در دورانی که اسلواکی هم کنار چک بود، این تیم سال ۱۹۷۶ قهرمان یورو هم شد.
۱) این نخستین حضور روبرتو مارتینس همراه پرتغال در یک تورنمنت ملی است. او ۳ مرتبه با بلژیک در جام‌جهانی یورو حضور داشته است.
۸۶) عملکرد روبرتو مارتینس در پرتغال بسیار خوب بوده. ۱۳ برد در ۱۵ بازی ۸۶ درصد برد را برای او ثبت کرده است.
۰) ایوان هاشک سرمربی باتجربه چکی برای دومین دوره سرمربی تیم ملی کشورش شده. جالب است بدانید مرتبه قبلی او به طور موقت حضور داشت و هیچ باختی را تجربه نکرد و حالا هم در ۴ بازی نخستی که روی نیمکت چک نشسته، هنوز باختی نداشته است.
۱۴) کریستیانو رونالدو با ۱۴ گل زده برترین گلزن تاریخ یورو به شمار می‌رود و می‌خواهد در این دوره خودش را دست‌نیافتنی‌تر کند.

مصدومان و محرومان
هردو تیم تمامی بازیکنان‌شان را با آمادگی در بازی نخست یورو ۲۰۲۴ در اختیار خواهند داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
پرتغال:
کاستا، کانسلو، پپه، دیاس، مندش، ویتینیا، پالینیا، فرناندش، سیلوا، لیائو و رونالدو
چک: استانک، هولش، هراناچ، کریچی، کوفال، سوچک، پروود، باراک، یوراسک، کوچتا و شیک
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی مدرس IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    تیگبقبگبیگیگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

انتخاب خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی برای هدایت پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی