نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...
پیش‌بازی بلژیک - اسلواکی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امشب بلژیک و اسلواکی تیم‌هایی که از سرمربیان ایتالیایی استفاده می‌کنند، در اولین گام‌شان در یورو ۲۰۲۴ به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در دیداری از گروه E یورو ۲۰۲۴، تیم ملی بلژیک در والداشتادیون شهر فرانکفورت به مصاف اسلواکی خواهد رفت.

بلژیک؛ بالاخره فینالیست شو!

روبرتو مارتینس سرمربی مناسبی برای بلژیک بود، اما فدراسیون فوتبال این کشور دیگر برای او صبر نکرد و پس از جام‌جهانی ۲۰۲۲ عذرش را خواستند. حالا با دومنیکو تدسکوی جوان و جویای نام به یورو می‌آیند تا بلکه سرانجام بعد از ۴۴ سال فینالی دیگر را تجربه کنند. بلژیک با ستاره‌هایی که در سال‌های اخیر داشته، نامش را در کنار تیم‌های بزرگ اروپا قرار داده و حالا هم از امیدهای قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ به شمار می‌رود.

اسلواکی؛ ۲ از ۳

اسلواکی تیمی نیست که برای صعود به مراحل بالا برنامه‌ریزی داشته باشد، اما دستکم بالا رفتن از گروه می‌تواند برای‌شان هیجان‌انگیز باشد. تیمی که سال ۲۰۱۶ موفق شد از مرحله گروهی صعود کند و دوره قبلی هم شانس با آن‌ها یار نبود که در نهایت در گروه‌شان سوم شدند. حالا با سرمربی ایتالیایی‌شان در پی ساختن تاریخی جدید هستند.

آخرین جدال
۶ فوریه ۲۰۱۳ در دیداری دوستانه بلژیک مقابل اسلواکی با نتیجه ۲-۱ پیروز شد.

آمار بازی
۳) در ۲ دیدار قبلی بین بلژیک و اسلواکی که همگی آن‌ها دوستانه بوده، یک مرتبه شیاطین‌سرخ اروپا پیروز شده‌اند و ۲ بازی هم مساوی شده است.
۲) بلژیک ۷ مرتبه در یورو شرکت کرده و ۲ مرتبه نخست تا جمع ۴ تیم برتر هم رسیده است. شیاطین‌سرخ که یک نایب‌قهرمانی در سال ۱۹۸۰ هم داشته‌اند، ۲ دوره اخیر در مرحله یک‌چهارم نهایی کنار رفته‌اند.
۲) پس از جدایی از چک، اسلواکی ۲ مرتبه به یورو رسیده که ۲ دوره گذشته بوده است. یک حضور در یک‌هشتم نهایی و حذف در مرحله گروهی، عملکرد فالکون‌ها در این ۲ دوره بوده.
۱۵) بلژیک در ۱۵ بازی آخر رسمی و دوستانه‌اش شکست نخورده است. تیم تحت هدایت دومنیکو تدسکو بعد از شکست در جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل مراکش دیگر به هیچ تیمی نباخته.
۱) دومنیکو تدسکو سرمربی ۳۸ ساله بلژیک برای اولین مرتبه در تورنمنتی ملی حاضر می‌شود. او هنوز با بلژیک شکست نخورده است.
۱۶) نکته جالب در مورد فرانچسکو کالزونا حضور او روی نیمکت ناپولی قبل از یورو است. سرمربی ایتالیایی اسلواکی به طور موقت در نیم‌فصل دوم روی نیمکت پارتنوپی نشست، در حالی که به کارش در فدراسیون فوتبال اسلواکی هم ادامه داد.

مصدومان و محرومان
آرتور تئاته، یان ورتونگن و توماس مونیه مصدومان بلژیک هستند که شاید به بازی نخست برسند. دنیس واورو هم در اردوی اسلواکی شرایط مشابهی دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
بلژیک:
کاستیلس، فائس، ویتسل، کویپر، کاستانیه، مانگالا، اونانا، دوکو، تروسار، دی‌بروینه و لوکاکو
اسلواکی: دوبراوکا، پکاریک، واورو، اشکرینیار، هانکو، لوبوتکا، کوتسکا، دودا، هاراسلین، سوسلوف و بوژنیک
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی