تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی ایران بهتر است در این شرایط به جای تعاریف غلوآمیز از حریفانش در مقدماتی جام جهانی، به رفع معایب فنی فکر کند و بیش‌تر وقت بگذارد.

یکی دیگر از بازی‌های تیم ملی را در دوران جدید تماشا کردیم؛ این بار حریف ما، ازبکستان بود. همان تیمی که در تاشکند هم از ایران مساوی گرفت. بازی‌هایمان مقابل ازبکستان که حریف ترسناکی برای ایران نبود، این روزها سخت شده است. اگرچه با همین تیم فعلی، بارها تا آستانه گشودن دروازه حریف پیش رفتیم و فرصت پیروزی قاطعانه داشتیم.

در هر حال ازبک‌ها را در ورزشگاه آزادی نبردیم که نبردیم اما اگر به خاطر قطعی شدن صعود تیم ملی از این مرحله، این بازی را به چشم مسابقه تدارکاتی ببینیم، می‌توانیم خودمان را قانع کنیم که اتفاق فاجعه‌باری رخ نداده است! حداقلش این است که کادرفنی، دوباره می‌تواند روی نقاط ضعف تیم کار کند و ایرادها را پیدا و معایب فنی را رفع کند. دلیل این‌که موقعیت‌های گل تیم ما هدر می‌رود چیست؟ سردرگمی ملی‌پوشان در فرآیند بازی‌سازی از کجا ناشی می‌شود؟ لو رفتن توپ‌ها در پاس سوم، به چه دلیل است؟

همه این موارد را می‌شود سر فرصت بررسی کرد اما نکته‌ای که به چشم می‌خورد تعریف و تمجید بحث‌برانگیز از تیم‌هایی است که به مصاف ایران می‌آورند. ماجرایی که در تیم ملی فعلی مرسوم شده و نمی‌دانیم تعاریف آن‌چنانی از اضلاع درجه ۲ و ۳ فوتبال آسیا، چه دردی از ما دوا می‌کند؟ این‌که مدام پیشرفت فوتبال هنگ‌کنگ را به مردم یادآوری می‌کنیم به چه دلیل است؟ این‌که دم به ساعت از پیشرفت سرسام‌آور ازبکستان سخن می‌گوییم به چه کارمان می‌آید؟!

ظاهرا این روزها علاقه‌مند شده‌ایم به جای نقد تیم ملی خودمان، از ترفیع و ترقی حریفانی مانند هنگ‌کنگ، ترکمنستان و ازبکستان حرف بزنیم اما ایران، همان تیمی است که با این کادرفنی در جام ملت‌های آسیا، ژاپن را شکست داد. لیاقت تیم ملی ما فراتر از این تعاریف غلوآمیز از حریفانی است که مقابل ایران، هیچ حرفی و حقی ندارند. این تعریف و تمجیدها بیش‌تر از آن که دست بالا را در اختیار حریفان بگذارد، حقارت را به جان ما می‌اندازد. بدون این‌که متوجه شویم بار معنایی این واژه‌ها چیست، هر حرفی را بر زبان نیاوریم و فقط به فکر روزهای سختی باشیم که فرا می‌رسند و حریفان و تیم‌هایی که به مراتب از ازبکستان بهتر هستند.

از آمار تیم ملی ایران مقابل ازبکستان در همین ۱۰، ۱۲ سال گذشته که اطلاع دارید؟ اگر نه، لطفا در ویکی‌پدیا سرچ کنید...

بیشتر بخوانید: ایران چطور در گروه مرگ انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار می‌گیرد؟/ بررسی سخت‌ترین و آسان‌ترین قرعه برای قلعه‌نویی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۱
  • رمضانی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    امیرخان عشقه و ژنرال بی بدیل . بدخواهانش عرض خود می‌برند و زحمت ما می دارند
  • مهرداد NL ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    حملات به قلعه نوعی خیلی مشکوکه……
  • فرامرز IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    همین لو رفتن توپ سوم در بازی با ازبکستان که دلیلش بی برنامه بودن تیم ملی در هنگام حمله بود و البته استفاده نکردن از زوج موفق طارمی و سردار یعنی شناختی که از نحوه بازی هم دارند و... یک دلیل کلی بیشتر ندارد امیر قلعه‌نویی در حد و اندازه سرمربی تیم ملی ایران نیست با او ول معطلیم
  • هومن IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    ژاپن هم شانسی بردیم والا عیار تیم تو بازی سوریه و امارات معلوم بود ما الان تیم درجه دو آسیا هستیم و این واقعیتی است که مردم و رسانه ها باید قبول کنند
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    اصلا معلوم نیست برنامه چیه؟ قراره مثل چند دوره اخیر صرفا به جام جهانی صعود کنیم؟ یا مثلا فدراسیون تاج ادعا کنه که با مربی ایرانی صعود کرده؟ برنامه مون برای بازی با انگلیس و آرژانتین و اسپانیا تو جام جهانی چیه؟ اگه قراره با مربی داخلی بریم امثال یحیی و یا حتی فرهاد مجیدی و محرم و مجتبی حسینی هم جوونتر و هم بسیار به روزتر و باسوادتر و دو تا مقاله انگلیسی رو میتونن بخونن.
  • محمد IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    تیم ملی مربی خارجی درجه یک میخاد نه مربی درجه سه آسیا
  • ک ن IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    سلام برفوتبال و سلام بر فوتبال دوستان عزیزان فوتبالی فوتبال علم فوتبالی میخاد تیم ملی ایران بی برنامه و بی حساب و کتاب بازی می‌کند با این همه ستاره واقعا این بازی کنان جدید انتخاب شده رنگی بهترین‌های فوتبال ایرانند! خدای احمد نوراللهی و رامین رضائیان یقه کادر فنی را در دنیا و آخرت بگیرد فقط خدا بداد تیم ملی ایران برسد
  • مرتضی پاسخی سوقه IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    همیشه همین بوده که بعضی تیم ها برای بعضی دیگر گربه سیاه اند.ایران برای ژاپن ،یاعراق برای ایران ،وحالاازبکهاشدن گربه سیاه ایران.درآسیا معمولاهمینطوریه.ولی بازیکنان مان اگر یک مربی سطح بالا داشته باشندوبه او سه سال وقت بدهند ،میبینید که بچه های ایرانی دردنیا چه حرفایی دارن.البته بدونه باند بازی،..
  • مصطفی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    دلیل غلو ، پوشش روی ضعف کادر فنی و مربی ناتوان ایران ، رقیبها روی ضعف اینها حساب ویژه باز کردن.
  • Shahin IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    اون ژاپن هم ، فقط اسمش ژاپن ترسناک بود، وگرنه در عمل یکی از بدترین دوران حضورش تو مسابقات آسیایی بود! تمام بازیکنای ژاپن از شروع تورنمنت، اشتباهات عجیب و وحشتناکی داشتند؛ از اولین تا آخرین بازی! نمی‌دونم این همه اشک شوق ریختن و سجده‌ی شکر کردن، برای چی بود!؟ اگه ژاپنی رو برده بودن که از اولین بازی بدون اشتباه، تمام تیم‌ها رو با قدرت شکست داده بود و در نهایت مقابل ایران تسلیم شده بود، اون‌وقت .... اصلا اونو‌قت هم باید این همه شادی می‌کردیم؟ مگه ایران خودش رو یکی از قدرت‌های برتر فوتبال آسیا نمی‌دونه!؟ توی خوشحالی از برد ژاپن به اندازه‌ی برد تیم برتر جهان غلو شده بود! چه کسی خوشحال بود و فرافکنی کرد؟ قلعه‌نوعی! چرا؟ چون تمدید قراردادش به برد ژاپن بستگی داشت! حالا هم که با شوق فراوون در حال چاپلوسی کردن از مربی‌ها و تیمای دیگه است! چرا؟ چون تعریف از تیم حریف، باعث می‌شه که اون تیم هم از تو تعریف کنه! و قلعه‌نوعی هم به این تمجیدها و تعارفات احتیاج داره انگار!
  • حسین.ر IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    قلعه نویی در حد تیم ملی نیست، اینو چند بار باید بگیم؟
  • علی خوش دل IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    مربی ایرانی واقعا به روز نیست و در هر دو بازی سردرگم بود و اگر طارمی و سردار نبود دو هیچ یا حتی سه هیچ باخته بودیم افکار قلعه نوعی مال سی سال قبله و یه متن انگلیسی بلد نیست بخونه از فرمول فوتبال روز عقبه و همش تو فرایند فوتبال بزن زیرش یا بکش رو دفاع حریف خلاصه میشه فوتبال علی اصغری و افتضاحی که در این دو بازی دیدیم نه نظم در دفاع داره نه بین دفاع و هافبک و بخصوص هافبک و فوروارد ارتباط خوبی نیست م جلو تغذیه نمیشه مربی داره وقت گذرانی می‌کنه و تیم ملی داره هرز می‌ره اینبار دیگه باید مقابل تیم های بزرگ ده تا گل بخوریم تا تاج اصفهانی عوض بشه
  • محمدرضا IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    عادل خان کجایی که فقط تو حریف این باند فاسد هستی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی