نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
خط و نشان وینیسیوس؛ من جلاد نژادپرستان هستم!/ بسیاری گفتند مبارزه من بیهوده است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وینیسیوس جونیور در واکنش به محکومیت سه نژادپرست اعلام کرد که تا جایی که بتواند برای از بین بردن نژادپرستی تلاش خواهد کرد.

وینیسیوس جونیور ستاره رئال مادرید برای اولین بار پس از صدور حکم هشت ماه زندان برای کسانی که به او در مستایا توهین کرده بودند، صحبت کرد و خود را «جلاد نژادپرست‌ها» نامید.

در ماه می سال ۲۰۲۳ در مستایا در جریان بازی لیگ مقابل والنسیا چند هوادار با تقلید صدای میمون باعث آزار وینیسیوس شدند و این بازیکن به سرعت به سمت سکوها رفت تا به آنها اشاره کند. والنسیا آنها را شناسایی کرد و عضویت‌شان را قطع کرد، و از آن زمان این سه نفر تحت بازجویی هستند. بارها و بارها در اسپانیا اتفاقات مشابه رخ داده و نژادپرستان باعث آزار روحی و روانی ورزشکاران شده‌اند اما اکثر مجازات‌ها به محرومیت از ورود به ورزشگاه و جریمه مالی محدود می‌شد. برای اولین بار لالیگا این پرونده را به دادگاه کشاند و این سه نفر با مجازات ۸ ماه زندان روبرو شدند.

وینیسیوس در توییتی نه تنها برای کسانی که او را آزار دادند، بلکه برای کسانی که به او می‌گفتند به فوتبال بچسبد و حواشی را رها کند، پیامی فرستاد:

«خیلی‌ها از من خواستند که این موضوع را نادیده بگیرم، بسیاری دیگر گفتند که مبارزه من بیهوده است و باید فقط فوتبال بازی کنم. اما همانطور که همیشه گفته‌ام، من قربانی نژادپرستی نیستم؛ من شکنجه‌گر نژادپرستان هستم. اولین محکومیت جنایی در تاریخ اسپانیا به خاطر من نیست؛ به خاطر همه سیاه‌پوستان است. امیدوارم نژادپرستان بترسند، شرمنده باشند و در سایه پنهان شوند. در غیر این صورت، برای جمع کردن همه آنها اینجا خواهم بود. از لالیگا و رئال مادرید برای کمک به این محکومیت تاریخی تشکر می‌کنم. چیزهای بیشتر در راه است.»

وینیسیوس در اهمیت دادن به موضوع نژادپرستی در اسپانیا نقش زیادی داشت، هر چند با واکنش‌های منفی فراوانی روبرو شد. لالیگا و رئال مادرید در سال گذشته به شیوه‌ای بسیار جدی‌تر به این موضوع پرداختند. با این وجود، با در نظر گرفتن بزرگی این موضوع در اسپانیا و افزایش آزارها و اذیت‌های نژادپرستانه، این صرفا اولین قدم است و قطعا با اقدامات بیشتر شاهد کاهش تبعیض و نژادپرستی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: حکم زندان برای افرادی که به وینیسیوس توهین کردند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی