اوسمار - پرسپولیس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وضعیت امروز اوسمار ویرا با اولین روزی که او وارد ایران شد، واقعا قابل مقایسه نیست.

این اولین خبری است که مردادماه ۱۴۰۱ درباره اوسمار ویرا در خبرگزاری‌ها نوشته شد؛ «اوسمار لوس ویرا که چند روز پیش به پرسپولیس پیوسته بود، دقایقی پیش وارد ایران شد تا از فردا با حضور در تمرینات به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند.»

تصویری هم که در زیر مشاهده می‌کنید، نخستین عکس اوسمار در تهران است. وقتی او به عنوان دستیار یحیی گل محمدی وارد ایران شد، هیچ کس تصور نمی‌کرد روزی روزگاری جای یحیی را می‌گیرد و سرمربی پرسپولیس می‌شود؛ جام گرفتن با این تیم در لیگ برتر که یک توهم فانتزیِ تمام عیار بود!

روزگار جدید دستیاری که روی نیمکت پرسپولیس هم دیده نمی‌شد/ اوسمار؛ مردی که در فوتبال آسیا برای او تبلیغات می‌شود!

با این همه اوسمار، شخصیت مربیگری داشت. او با پرسپولیسی‌ها کنار آمد، تیم گل محمدی را در اختیار گرفت و روی آن احاظه کامل داشت. رفتارش حرفه‌ای و عملکرد فنی او در تیم قابل تحسین بود. پرسپولیس در دوران حضور اوسمار به یک تیم هجومی‌و با انگیزه تبدیل شد و تا آخرین روز لیگ، برای رسیدن به هدفش جنگید.

حالا اوسمار که در فوتبال برزیل هم شهرت چندانی نداشت و بیشتر فعالیت‌های او در آکادمی‌ها بود، به چهره‌ای دست نیافتنی در فوتبال ایران تبدیل شده است. او حتی برای تمدید قرارداد با پرسپولیس، شرط دارد و در تماس تلفنی مدیرعامل باشگاه هم دل او را برای برگشت قرص نمی‌کند. اوسمار قول تمدید قرارداد نمی‌دهد و پای مدیر برنامه اش را وسط می‌کشد. خیلی راحت می‌گوید اکنون می‌خواهم استراحت کنم و بعدا پاسخ باشگاه را می‌دهم.

راهی که اوسمار پیش از ترک ایران انتخاب کرد به سود هر دو طرف شد؛ هم دست پرسپولیس به جام رسید، هم خودش را باور کرد. او دیگر دستیار یحیی گل محمدی و چهره‌ای که در نیمکت پرسپولیس دیده نمی‌شد، نیست. او حالا اوسمار ویراست که برایش در فوتبال آسیا تبلیغات می‌شود. که می‌گویند از تایلند هم پیشنهاد دارد؛ خبری که البته اوسمار آن را تکذیب کرد.

حالا بودن یا نبودن اوسمار در پرسپولیس به «تیتر یک» تبدیل شده و این قاعده نانوشته فوتبال است. تا شب ممکن است هیچ چهره قابل توجهی نباشی، اما فردا صبح شاید به ستاره‌ای دست نیافتنی تبدیل شوی! چنان که اوسمار ویرا همین راه را طی کرد و عاقبت به خیر شد...

بیشتر بخوانید: شایعه جدایی از پرسپولیس؛ اولین واکنش اوسمار با انتشار یک استوری!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴۷
  • محمدطاها IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    خب شاید داره بازارگرمی میکنه قیمتو ببره بالا، خیلی جالبه نیم فصل سرنخواستن اوسمار دعوا بود حالا اون داره واسشون طاقچه بالا میذاره واسه خودش رزومه جمع کرد تا یه کم نازشو بخرند به این میگن بچه زرنگ😂هر چند زیاد فرقی ندارد اوسمار باشه یا نباشه هر مربی دیگه بیاد تو طول فصل اونقدر اشتباهات داوری به نفعشون گرفته‌ میشه که دیگه آخر فصل مشکلی از این بابت نداشته باشند..
  • جعفرخان IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    بزرگی اسم پرسپولیس آوازه آدمارو هم بزرگ مبکنه
  • نگار UA ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    کاملا با نویسنده این متن موافقم
  • ع ق QA ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    اونی که اسم مهاجم بود و دو سال هیچ گل حتی گل بخودی هم نزد تو استقلال بود و به تیم ملی جوانان در چهل سالگی با عصا دعوت شد عصاش را بعنوان رمز تو باشگاه وایسوندند
  • دکتر IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    بله هشت سال به فوتبال کشور ظلم شد چه استعداد ها و چه تیم های نابود شدند تا پرسپولیس قهرمان پوشالی باشد بله زحمات هشت سال مربیان توی سرما و گرما از بین روفت....استعداد های ناب جنوب شما و شرق کشور ...دیده نشد.....فساد نابرابری تبعیض سو مدیریت فوتبال را فراگرفته اسرار کاخ نشینان فدارسیون برای نیاوردن
  • جواد IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    یعنی این واقعا فک کرده جایی دیگه بره می تونه مربی گری کنه ؟ از برانکو ک بهتر نیس اینجا ایرانه پرسپولیس تحت هر عنوانی باید قهرمانش کنن ای
  • زیگزاگ IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    اینجا جمع ابر و باد و مه و خورشید و فلک جمعه. کجا بهتر از اینجا؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی