نظرسنجی

با توجه به اتفاقات اخیر، به نظر شما مقصد نهایی علیرضا بیرانوند کدام تیم است؟
چرا این جام بیشتر از همیشه به پرسپولیسی‌ها چسبید؟/ پای اسطوره سپاهان هم در میان است!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرسپولیس با قهرمانی در لیگ بیست و سوم رکوردهای زیادی هم به نام خود ثبت کرد.

بعد از قهرمانی پرسپولیس خیلی‌ها از رکوردهای مختلف این تیم در مسیر این جام گفتند اما به یک دلیل این جام بیشتر به طرفداران سرخ چسبید.

پرسپولیس دور برگشت ۳۸ امتیاز گرفت، از ۴۵ امتیاز ممکن که یک رکورد برای تاریخ ادوار لیگ در ایران بود. در ۱۵ بازی دور برگشت پرسپولیس فقط به آلومینیوم باخت و برابر سپاهان و استقلال بدون گل مساوی کرد و تنها در این سه مسابقه موفق به گلزنی به حریف نشد.

پرسپولیس با این قهرمانی به هفتمین جام خود در ۸ فصل اخیر لیگ برتر رسید. یک رکورد که در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه بود و در دنیا نیز نمونه این اقتدار و سیطره را تنها در بایرن مونیخ یا یوونتوس دیده بودیم. این قهرمانی، شانزدهمین قهرمانی پرسپولیس در تاریخ لیگ در ایران بود. از سال ۱۳۴۹ تا امروز لیگ در ایران با ۵ عنوان مختلف برگزار شده و پرسپولیس در لیگ ایران یک بار، در لیگ تخت جمشید دو بار ، در لیگ آزادگان ۴ بار و در لیگ برتر حرفه‌ای ۹ بار به عنوان قهرمانی رسیده است.

در هر چهار لیگ فوق پرسپولیس رکورددار قهرمانی است. در لیگ ایران که تنها دو دوره برگزار شد یک قهرمانی، در ۵ دوره لیگ تخت جمشید پرسپولیس و پاس تنها تیم‌هایی بودند که دو قهرمانی داشتند، در ۱۰ دوره لیگ آزادگان ۴ قهرمانی و حالا در ۲۳ دوره لیگ برتر ۹ قهرمانی پرسپولیس را رکورددار می‌کند. اما اتفاقی که کمتر از آن صحبت و باعث شد این قهرمانی بیشتر به هواداران پرسپولیس بچسبد، کسب جام نهم مقابل مرد ۹ جامه بود. یکی از معدود رکوردهایی که در تاریخ فوتبال ایران متعلق به پرسپولیس نیست، رکورد محرم نوید کیا است.

اسطوره سپاهان تنها کسی است که به عنوان کاپیتان ۹ جام قهرمانی در فوتبال ایران را بالای سر برده است. سپاهان در آرشیو افتخارات خود ۵ عنوان قهرمانی لیگ برتر و ۴ عنوان قهرمانی جام حذفی دارد و تمام این عناوین در بازه زمانی ۱۲ ساله‌ای است که بازوبند کاپیتانی این تیم بر بازوی محرم نوید کیا بود. هیچ کاپیتان دیگری در تاریخ فوتبال ایران ۹ جام قهرمانی بالای سر نبرده و در بسیاری از این ۹ جام پرسپولیس مهم‌ترین رقیب سپاهان و محرم نوید کیا بود. درست به همین دلیل استقلالی‌ها خیلی امیدوار بودند که او باز هم بتواند پرسپولیس را ناکام بگذارد.

تقارن جالب عدد ۹ در این داستان به خاطره‌ها پیوست، پرسپولیس نهمین جام قهرمانی لیگ برتر را از دست مرد ۹ جامه گرفت!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • میدونی َچراااا؟؟!! IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    چون هیچ دوره ای اینقدر گل آفساید نزدن ، هرچه ناپاکتر چسبنده تر اینست شعار لنگپوشان تهران
    • ساوالان IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      جام سید جلال از نویدکیا بیشتره.
  • کیسه پاره IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    البته که تمام این قهرمانیها خوشحالی و سرور داره .ولی این اخریه خیلی خیلی چسبید . ا‌گه کسی بخاد درک کنه باید از کیسه کشا عدد سوزشون رو بپرسه و بعد ضرب در بی نهایت کنه تا عدد خوشحالی ما پرسپولیسیها رو بدست بیاره .😂😂😂😂😂😂 در کل هرچی دوچرخه چیا بیشتر پماد لازم بشن لذت ما بیشتره .دقیقا مثل اینروزها که خودشون رو به در و دیوار میزنن از درد و سوزش .خخخ خخخ ❤❤❤❤❤❤✌✌✌💪💪💪
  • ناشناس IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    چون جام آفساید بود.اما دوذدی میچسبه
  • کیسه کش. IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    این بده ..این بده...‌۱۸هفته صدر باشی قهرمان نشی بده 🤣🤣به دلیل بازی کردن کیسه برای سلامتی ازاین ببعد مسابقات این تیم ازشبکه سلامت پخش خواهد شد
  • خون آبی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    چون آنقدر این لنگیها به مال حرام و گلهای آفساید و پنالتی های ناحق عادت کردن که با یک قهرمانی دنیا به کامشون میشه.بدبختایه نکبت.
  • حسین IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    چون افساید بود خیلی چسبید براشون
  • ب .ع IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    چون حق کشی شده بهشون چسبید دیگه قوم ظالمین هستن ...آفسایدیهای تو خالی وپوچ
  • ایلماه IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    هر تیمی که با داورها قرارداد داره معلوم که قهرمان میشه چند تا گل آفساید زدید خخخخ میثاقی لنگی یادت باشه سال بعد برای سقف قرارداد قرارداد داورهاتون را هم حساب کنید.
  • حمید IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    ۶۰سال ۷۰دسال نتونی قهرمان آسیا بشی خیلی دردناکه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

با توجه به اتفاقات اخیر، به نظر شما مقصد نهایی علیرضا بیرانوند کدام تیم است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی