نظرسنجی

با توجه به همگروهی ایران با قطر، ازبکستان، امارات، قرفیزستان و کره شمالی، مسیر تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
شهریار و اسدی تکرار کردند، سپاهان رکورددار شد/ ماجرای جالب جعفری‌ها در لیگ برتر!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جدول بهترین گلزنان لیگ بیست و سوم، چند نکته متمایز و غیر معمول داشت.

فصل بیست و سوم لیگ برتر حرفه‌ای به پایان رسید و شهریار مغانلو دوباره عنوان آقای گلی لیگ برتر را به خود اختصاص داد. شهریار در سال‌های اخیر کامل‌ترین مهاجم حاضر در لیگ برتر ما بوده و وظیفه گلزنی را هم به بهترین شکل انجام می‌دهد.

اما این فصل و در جمع ۶ بازیکن برتر در جدول گلزنان نکات و ویژگی‌های قابل توجهی به چشم می‌خورد. اتفاقاتی که در سال‌های اخیر کمتر سابقه داشت. ابتدا به رده‌بندی شش بازیکن برتر جدول گلزنان لیگ بیست و سوم نگاه کنید؛

شهریار مغانلو سپاهان ۱۶ گل
رضا اسدی سپاهان ۱۰ گل
رحمان جعفری شمس آذر و تراکتور ۱۰ گل (۵+۵)
عیسی آل کثیر سپاهان و پرسپولیس ۹ گل (۲+۷)
رضا جعفری ملوان ۹ گل
جواد آقایی پور استقلال خوزستان ۹ گل

خود شهریار که تبدیل به سومین بازیکن تاریخ لیگ برتر و چهارمین بازیکن کل تاریخ لیگ در ایران شد که توانسته از عنوان آقای گلی خود دفاع کند. رضا اسدی که سال قبل با پیراهن تراکتور نفر سوم گلزنان با ۱۰ گل شد، این فصل هم تکرار کرد، البته اسدی بازی‌های انتهای فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد.

پیش از این سپاهان در لیگ دوم و لیگ نهم توانسته بود رتبه اول و دوم جدول گلزنان را به خود اختصاص دهد. در فصل دوم ادموند بزیک آقای گل شد و محرم نوید کیا نفر دوم، در لیگ نهم نیز عماد رضا آقای گل شد و ابراهیم توره نفر دوم و حالا برای سومین بار دو نفر اول از باشگاه اصفهانی هستند تا این تیم رکورددار شود. اما یک ویژگی بزرگ این جدول این است که رتبه‌ها رقبای مشترک دارند. بعد از شهریار مغانلو که با فاصله آقای گل شد، رتبه دوم به طور مشترک در اختیار دو بازیکن و رتبه سوم نیز به طور مشترک در اختیار سه بازیکن قرار گرفت.

در رتبه دوم و کنار رضا اسدی، رحمان جعفری هم با ۱۰ گل ایستاد. او که پنج گل دور رفت برای شمس آذر زد و ۵ گل دور برگشت برای تراکتور تا کاملاً عدالت را رعایت کرده باشد! اما رحمان تنها بازیکن دو باشگاهی در این فصل و در این جدول نیست. عیسی آل کثیر که دور رفت پیراهن سپاهان را به تن داشت و تنها دو گل برای این تیم زد، دور برگشت با بازگشت به خانه ۷ گل برای پرسپولیس زد و با مجموع ۹ گل به رتبه سوم جدول گلزنان رسید. آل کثیر در پله سوم دو همسایه داشت، رضا جعفری از ملوان و جواد آقایی پور از استقلال خوزستان که هر دو ۹ گل زدند. وجه مشترک این دو بازیکن جوانی آنهاست. آقایی پور که تازه اولین فصل حضور در لیگ برتر را سپری کرد و رضا جعفری هم اگرچه با نساجی در لیگ برتر درخشیده بود اما برای اولین بار به این جایگاه می‌رسید.

در همه دنیا کارنامه بازیکنان تاثیر زیادی در رقم قرارداد آنها برای فصل بعد دارد. این شش بازیکن مسلماً اهداف نقل و انتقالاتی برای فصل بعد هستند، ۳ نفر باتجربه که همین حالا جز گران ترین بازیکنان ایران هستند و ۳ بازیکن جوان که دو نفر آنها بدون داشتن هیچ نسبتی، فامیلی جعفری دارند!

بیشتر بخوانید: ردپای همسر اوسمار در رفتار غیرمنتظره سرمربی پرسپولیس/ مرد برزیلی نه توافق کرد، نه لیست ورود و خروج داد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیون IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    پ سرویس باید دوتا مهاجم تاپ بگیرد یک مهاجم هدف مثل مفانلو یا آقایون یا آزادی ویک مهاجم مکمل مثا سلیمانی از ملوان یا جعفری از تراکتور ودو هافبک مثل لیمویی و اکبرپور از آلومینیوم وباید به نحو مطلوب تیم تقویت شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

با توجه به همگروهی ایران با قطر، ازبکستان، امارات، قرفیزستان و کره شمالی، مسیر تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی