نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
نگرانی شدید لیگ‌ برتر از تصمیم فیفا/ تعداد باشگاه‌های حاضر در لیگ‌ها کاهش می‌یابد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فیفا به منظور کاهش تعداد بازی‌های برگزار شده، قصد دارد تعداد تیم‌های حاضر در لیگ‌های برتر را به ۱۸ تیم کاهش دهد و لیگ‌های اروپایی به شدت مخالف و نگران این موضوع هستند.

روسای فوتبال نگران این موضوع هستند که فیفا لیگ‌های ۱۸ تیمی را در سراسر جهان از جمله لیگ برتر تحمیل کند. جنگ لفظی شدیدی بین لیگ‌ها و نمایندگان بازیکنان و هیئت حاکمه بر سر گسترش جام‌جهانی باشگاه‌ها به وجود آمده، اما نگرانی بزرگ لیگ برتر، لالیگا و سایر لیگ‌های داخلی این است که فیفا به منظور محدود کردن تعداد بازی‌های باشگاهی در کشورها، دسته‌های برتر را به ۱۸ باشگاه و ۳۴ بازی محدود کند.

خاویر تباس، سرمربی لالیگا، گفت: «اگر اقدامی نکنیم صنعت به خطر می‌افتد. راه حل فیفا فقط ایجاد مسابقات جدید است، اما برای اینکه این اتفاق بیافتد و ما بتوانیم در این رقابت‌ها جا بیافتیم، باید دو باشگاه را در لالیگا از دست بدهیم. این بدان معناست که ما باید ۷۰ بازیکن را در آن باشگاه‌ها بیکار کنیم و هزاران شغل مرتبط با آن باشگاه‌ها را از دست بدهیم. ما باید قبل از ایجاد مسابقات جدیدی که صنعت، باشگاه‌ها، مشاغل، رویاهای هواداران و فوتبال را نابود می‌کند، مشکلات فعلی را برطرف کنیم.»

نشریه سان پیش‌تر در مورد تهدید به تحریم مسابقات ۳۲ باشگاهی جام‌جهانی باشگاه‌ها که قرار است تابستان آینده در ایالات متحده برگزار شود، گزارش داده بود. ماهتا مولانگو، رئیس اتحادیه فوتبال، فاش کرد که ستاره‌های لیگ برتر به او گفته‌اند که آماده اعتصاب هستند، به جای اینکه برخلاف میل خود بازی کنند. این احتمال وجود دارد که باشگاه‌های انگلیسی و اسپانیایی جام‌جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ را به دلیل ترس از فشار شدید بر روی بازیکنان، تحریم کنند.

لالیگا، لیگ برتر و سری آ همگی ۲۰ باشگاه دارند و لیگ ۱ و بوندسلیگا ۱۸ باشگاه، در حالی که لیگ حرفه‌ای بلژیک فقط ۱۶ تیم دارد. لیگ برتر در ابتدا به عنوان یک بخش ۲۲ باشگاهی در فصل ۱۹۹۳-۱۹۹۴ راه‌اندازی شد و تصمیم بر آن شد که تعداد به ۱۸ کاهش یابد اما این ایده پس از کاهش به ۲۰ در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۶ کنار گذاشته شد.

فیفا از پاسخگویی مستقیم به این ادعاها خودداری کرده، اگرچه مقامات ارشد اصرار دارند که سازمان جهانی به لیگ‌ها فرمان نداده تا تعداد تیم‌ها را به ۱۸ کاهش دهند. گفته می‌شود که چنین اقدامی در حال حاضر مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و مسابقات و انجمن‌های ملی این اختیار را دارند که به دلخواه خود عمل کنند.

بیشتر بخوانید: عجیب اما واقعی؛ جریمه سنگین برای هوادارانی که پیراهن فِیک بپوشند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی