نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
شکایت داوران از سرمربی استقلال؛ جواد به سیم آخر زد!/ نکونام مقصر اشتباهات داوری علیه تیمش بود!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خبر شکایت برادران حیدری از جواد نکونام ابتدا تکذیب و سپس تایید شد اما مشکل جواد نکونام فقط این دو داور نیستند.

جواد نکونام در نخستین فصل حضور روی نیمکت استقلال مرتکب اشتباهات زیادی شد که البته از یک مربی جوان خیلی بعید نیست اما از جواد نکونام با آن سابقه و تجربه بین‌المللی انتظار و توقع چیز دیگری بود.

مسلماً بعد از پایان فصل خود نکونام فرصت بهتری دارد تا بدون فشار مسابقات و دور از بطن حوادث، بنشیند و رفتارهایش را مرور کند. پیامدهایش را بررسی و در یک کلام به حساب خود برسد تا سود و زیان این فصل را بداند.

اما شاید یکی از مهم‌ترین و بزرگترین اشتباهات نکونام درگیری هر هفته او با داوران بود. داوران که خود انسان هستند و وقتی رفتارهای نکونام در هر مسابقه آن هم از دقیقه اول و بر سر هر سوت تکرار می‌شد، ناخودآگاه تحت فشار قرار می گرفتند.

اینجا صحبت از اشتباهات عمدی یا خدای نکرده دشمنی و کینه توزی نیست. صحبت از علم روانشناسی و بازتاب رفتارهای انسان‌هاست. وقتی شما مدام به یک نفر یا یک شغل حمله می‌کنید، خیلی طبیعی خواهد بود اگر با واکنش روبرو شوید.

جواد نکونام به اعتبار نام و سابقه خود در فوتبال و البته جایگاه سرمربیگری استقلال، تریبون بزرگی در اختیار داشت که از آن به اشتباه استفاده کرد. او هر هفته طوری به داوران حمله کرد که اصلاً انگار قرار نیست دیگر در این فوتبال فعالیت کند!

همه ما انسان‌ها وقتی مورد اتهام قرار می‌گیریم بیشتر دلمان می‌سوزد تا زمانی که اشتباهی را به ما یادآوری کنند. هر کس خودش را جای داوران بگذارد، وقتی هر هفته به خاطر اشتباه نکرده مورد اتهام جانبداری قرار می‌گیرد، چه واکنشی خواهد داشت؟

جواد نکونام در حداقل خسارت باعث شد داوران تمرکز نداشته باشند. فشار مسابقات فوتبال و بازی‌های پرطرفدار به اندازه کافی روی داور هست و نکونام هر هفته و هر بازی این فشار را بیشتر و بیشتر می‌کرد. پس اگر سوتی به ضرر استقلال زده می‌شد، اول و بیشتر از همه خود نکونام مقصر بود!

اما این جنگ همیشگی با داوران یقه خود نکونام را هم گرفت. او در حساس‌ترین مقطع فصل که باید در بازی‌های آخر، ثمره یک سال زحمت و تلاشش را می‌گرفت تمرکز خود را از دست داد و این عدم تمرکز به قیمت از دست رفتن صدرنشینی تمام شد.

اصلا مگر یک انسان می‌تواند یک سال تمام با زمین و زمان بجنگد؟ جواد نکونام از ابتدای فصل از مدیران باشگاه خودش یعنی استقلال گرفته تا داوران و تیم‌های رقیب و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ، با همه جنگید، آن هم بدون دلیل! همه را به یک چشم دید و به یک چوب راند و تر و خشک را با هم سوزاند...

نتیجه این شد که خیلی‌ها از رفتار او دلخور شدند و به اعتبار و جایگاه نکونام لطمه زیادی وارد شد. حتی اگر سال اول جام هم می‌گرفت باز به این همه دشمن تراشی نمی‌ارزید. کسانی که نکونام را تشویق به انتخاب و ادامه این مسیر کردند، در حق او نه دوستی که دشمنی کردند!

بیشتر بخوانید: پیکان - استقلال؛ جنگ جام و جان/ سایه آبی روی دربی کوچولو!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۲
  • جبار IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    تربیت نااهل چون گردکان بر گنبد است .آب در هاون کوبیدن است . توهم اندر توهم دشمن فرضی . زمین و زمان و آسمون ریسمون بهم بافتن فقط منفور تر شدو منفور باقی خواهد ماند.
    • تبانی برای قهرمانی پرسپولیس IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
      خیلی ممنون آقای واسعی زاده شما امروز و در این دقایق پایانی و حساس لیگ برتر خدمت صادقانه خودتان را با این مقاله کاملا بی ربط !! به تیم پرسپولیس انجام دادید انشالله که کارهای خیری مثل این پستهای بی اجر نماند و دیده شود
  • مملی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    کسی که چیزی تو مشتش نباشه مجبوره که هارت و پورت کنه و به داورا تهمت بزنه تا ساید بتونه اینجوری نتیجه بگیره تیمهای ایرانی باید برن دنبال مربیهای باشخصیت و کاربلد نه کسی که نه تو بحث فنی چیزی واس گفتن داره و نه در ادب
    • 1 IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
      اگه کسی بگه داوری تو این چند فصل اخیر (مخصوصلا غش کردن سمت یه تیمی خاص)مشکلی نداشته عالی الخصوص این دو تا داداش باید ازشون تست سلامت روان بگیرن
  • سیروس IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    متاسفانه هرمربی دیگری بیاد ازبس بیخ گوشش میگن دشمن داریم دشمن داریم اونهم ازاین حربه بعنوان یک سپر برای خودش استفاده میکن البته نکونام هرجا بره همینه
  • حبیب IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    آره درست میگین واقعا نکونام در حداقل خسارتهای داور ... دقیقا درست گفتین حداقل حداقل..گلی که یک متر از دروازه لنگ رد شد و پنالتی رو امیری مقابل اس خوزستان و اون بازی طنز🤣🤣 و ده ها گل آفسایدی لنگی....استقلال که تو تاریخ همیشه قهرمان واقعیه ولی حیف اون تیم هایی که با ناداوری و بی عدالتی مسوولین فوتبال فاسداین مملکت ب لیگ پایین افتادن
  • رضا AT ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    شماها هنوز فکر میکنین داورا توپ گل گهر رو ندیدن از خط رد شد؟ افساید گولسیانی رو ندیدن؟ پنالتی های ملوان رو ندیدن؟ خطا روی بازیکن نساجی رو ندیدن؟ چطور برای کرنر استقلال هر روز مطلب میذاشتین! رفتار نکونام کاملا درست بود و داورها لیگ رو برای لونگ دراوردن، چرا هیشکی پاسخ اینهمه اشتباه داوری به سود لونگ رو نمیده؟!؟
  • مهدی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    با داوران چکشی عمل می کنه 😂
  • موج آبی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    خیلی جالبه نویسنده قبل از هفته پایانی لیگ میگه اگر در سال اول جام میگرفت؟ مگه تموم شده لیگ؟جالبه که یه سرخدوست متن مینویسه و نکونام رو نصیحت میکنه والله که اگر حمایتهای رانتی وزرای ورزش در این ده سال اخیر نبود قهرمانیهاتون به سه تا هم نمیرسید.همه میدونیم و میدونید که عامدانه مدیرای ضعیف و قرمزدوست رو گذاشتن توی باشگاه استقلال تا بلوا به پا کنن که کردن یه روز آرامش نداشته استقلال و برعکس اونطرف ثبات و آرامش موج میزده در حالیکه هر دو رو وزارت ورزش اداره میکرده .
    • خجالت بکش بچه: IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
      عالم و آدم میدونن آجورلو تنها مدیر پرسپولیسی استقلال بود که تونست قهرمانتون کنه البته با کلی حرف و حدیث. خجالت بکش. شما بهترین مدیرعاملها رو داشتین که طرفدارای احمقتون دسیسه کردن و انداختشون بیرون. حجت کریمی و همین خطیر بد مدیری بودن؟ به خدا تا طرفدارای نادونی مثل تو هست آش همین آش و کاسه همین کاسه است. باشه همه مدیراتون پرسپولیسی‌اند. مدیرپرسپولیسی هر جا رفته موفق بوده. خیبر خرم‌آباد الان صدر جدول لیگ یک کشوره. مسئله اینه که شما وقتی فرق دوغ و دوشاب رو نمیدونید بنابراین طبیعیه که نمیتوتید مربی خوب و بد رو تشخیص بدین. سرمربی ابلهتون چون تو بحث فنی چیزی واسه گفتن نداره میزنه تو جاده خاکی تا با گرد و خاکش طرفدارای ابله‌ کیسه رو کور کنه تا جایی رو نبینن. به قول یکی از دوستان اوسمار از نک و نال پرسیده تاکتیکت چیه که گفته اندروید شیش!! تنها تاکتیک مربیتون سانتر رو دروازه حریفه ولاغیر. عقل نداری چشم که داری. برو ببین چطور بازی میکنید. به قول فردوسی: به یزدان که گر ما خرد داشتیم/ کجا این سرانجام بد داشتیم.
  • reza IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    نکو نام بدترین مربی ! برادران حیدری نباشد شرف داشته باشند ؟
  • علی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    اصلا نکونام اگه فقط به داوری حمله میکرد شاید میگفتن حق داره .به تیمهای دیگر.سازمان لیگ .مدیرعامل خودشون .طرفدارا .به زمین و زمان انتقاد می‌کنه کاملا مشخصه از اول یه نقشه بود که اگه نتیجه نگرفت بهونه داشته باشه
    • حمید IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      این دقیقا عادت وروش آدمهای هوچیه که با شلوغ کاری میخوان کارشونو پیش ببرن نکونام خیال کرد با این هوچی بازیهاش وبر هم زدن تمرکز داوران ومربیان میتونه کارشو پیش ببره ولی قسم میخورم دقیقا برعکس به ضررخودش وتیمش شد همه عالم بد بودن ودرحال نقشه واسه این آقا!!!! بازی یکنواخت وپاسخ بلند که همیشه جواب نمیده اما فکر میکنه هوچی گری و فرا فکنی همیشه کار میکنه نه داداش اینطوری نیست .
  • حسین تاجی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    کسی دستیاری مثل هاشمی نسب، سلطان حاشیه داشته باشه بیشتر از این انتظاری نیست.
    • لونگی کثیف AT ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
      لونگی جان صبح تا شب برای کمیته داوران دعا بخون که اجازه نداد سجده بقا بجا بیارین
  • رضا IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    کسی که هاشمی نصب دستیارش باشه از این بهتر نمیشه تنها کاری که هاشمی نصب واقعا برای استقلال انجام داد هر هفته از پشت خودش جر میداد تا الان فکر کنم هر بازی سه سانت نود سانت جر خورده یعنی یه دور کامل
  • مصطفی US ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    همین برادران حیدری زمان خاله فرناز نبود دقیقه نود بازی دوچرخه با گل گهر کمک داور افساید مهاجم دوچرخه ندید ولی از ۴۰ متری تشخیص اشتباه داد که توپ ب دست مدافع گل گهر خورده و در حالیکه حیدری خودش دید پنالتی نیست پنالتی گرفت. بازی رفتشون مساوی شد بازی برگشتشون هم مساوی ولی بازی رفت فدراسیون ۳ امتیاز ب دوجرخه داد بازی برگشت هم کمیته داوران و بیژن حطدری ۳ امتیاز تقدیم دوچرخه کردن. همین فصل معلوم شد پرسپولیس ۵ بازی از داوری سود برده ۱۲ بازی ضرر استقلال ۱۱ بازی ضرر کرده ۱۱ بازی سود.. یعنی دو هفته قبلتر باید پرسپولیس قهرمان میشد‌
  • بژی پرسپولیس IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    قبلا فکرمیکردم نکونام خیلی باسوادوبافرهنگ وسنگین هست تاشودسرمربی فولاد خوزستان بعدفهمیدم که یه فیلترسیگارم ارزش نداره بعدامدنش به استقلال همیشه تواین باشگاه حاشیه بوده هروزگیرمیدادبه خطیروداوران والان به مهدی تاج ریس فدراسیون وسازمان لیگ ایشون باخودشم دعواشه خدارحم کنه به زن و بچه هاش یحیی و نویدکیا کجا نکونام کجا ،استقلال امسال همش توحاشیه بود نکونام این تیم رابه حاشیه کشوند
  • Fff IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    عملا و تو روز روشن داره میگه هر بلایی سر نکونام و تیمش آوردیم خوب کاری کردیم چون مقصر خودش بوده
  • چرکپولیس IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    وقتی چند ساله داره اشتباهات داور فقط به نفع یه تیم خاص رقم میخوره و داورا هیچ هزینه ای بابتش نمیدن مطمعنا بازم سالهای بعد همین داستان اتفاق میوفته این داستانای اخلاق و اینا تو فوتبال ایران شعره... به نظرم نیاز به یه سری اولترا استقلالی داریم که داریم برنامه ریزی میکنیم خودمون وارد عمل بشیم و داورارو ادب کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی