نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
وقتی ایران یک کشور را سر زبان‌ها انداخت/ گل‌باران پرسپولیسی‌ها و روز تاریخی برای آقا کریم!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۱۲ خرداد یادآور یکی از تاریخی‌ترین پیروزی‌های تیم ملی ایران و البته درخشش تعدادی از ستارگان وقت پرسپولیس در آن مسابقه است.

تیم ملی فوتبال کشورمان که پس از درخشش در جام ملت‌های ۱۹۹۶ و کسب عنوان سومی آن مسابقات آماده حضور در پیکارهای انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه شده بود، اولین مسابقه خود در مرحله نخست رقابت‌های انتخابی را با یک پیروزی تاریخی به پایان رساند.

در روز دوازدهم خرداد سال ۱۳۷۶ ملی‌پوشان کشورمان در حالی به مصاف مالدیو رفتند که تا قبل از آن مسابقه کمتر کسی از این تیم شناخت کافی داشت و به جرات می‌توان گفت حتی کشور مالدیو هم برای طیف وسیعی از ایرانی‌ها اصلا شناخته شده نبود. ملی‌پوشان کشورمان با هدایت محمد مایلی‌کهن و در حالی که بازیکنان پرسپولیسی استخوان‌بندی این تیم را تشکیل می‌دادند، حریف خود را با نتیجه تاریخی ۱۷ بر صفر شکست دادند. نتیجه‌ای که حتی مورد توجه رسانه‌های خارجی هم قرار گرفت.

جدا از خداداد عزیزی که در آن مسابقه دو گل به ثمر رساند، مابقی گل‌های ایران توسط بازیکنان پرسپولیسی زده شد و کریم باقری مربی سابق پرسپولیس با به ثمر رساندن ۷ گل یک روز تاریخی را برای خودش ساخت؛ حمید استیلی سه گل زد، مهرداد میناوند فقید دو بار دروازه حریف را باز کرد، رضا شاهرودی نیز دبل کرد و مهدی مهدوی‌کیا هم یک گل به ثمر رساند تا جمع گل‌زنان پرسپولیسی در این مسابقه جمع شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی