نظرسنجی

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا؟

نظرسنجی

قهرمان لیگ برتر ایران؟
۱
سعید مهری
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هافبک سابق استقلال توانست همراه با تیم آپوئل نیکوزیا به مقام قهرمانی فوتبال باشگاهی قبرس برسد و سهمیه حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا را به‌دست آورد.

مسابقات فوتبال باشگاهی قبرس شب گذشته سرانجام به نقطه پایان کار خود رسید و بعد از یک ماراتن جذاب و نفس‌گیر، سرنوشت تیم قهرمان براساس تفاضل گل بهتر مشخص شد؛ به‌طوری‌که آپوئل نیکوزیا با وجود برابری امتیاز با آاک لارناکا و کسب ۷۳ امتیاز در فصل جاری، به دلیل تفاضل ۳۹+ عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. آپوئل در حالی به مقام قهرمانی رسید که در این تیم ۲ چهره نام‌آشنا حضور داشتند؛ ریکاردو ساپینتو و سعید مهری.

ساپینتو که روزهای پرفرازوفرود و البته بدون جامی را در استقلال پشت سر گذاشت، بعد از قطع همکاری پرماجرایش با آبی‌ها، به فوتبال قبرس کوچ کرد و حالا توانست در اولین سال سرمربیگری‌اش در آپوئل نیکوزیا، این تیم را قهرمان کند تا توانایی‌های فنی خود را نشان بدهد. این سرمربی پرتغالی که در دوران حضورش در استقلال هم علاقه ویژه‌ای به سبک بازی سعید مهری نشان داده بود، سرانجام این هافبک ۲۶ ساله را مجاب کرد که به قبرس برود و مهری توانست در مسیر قهرمانی آپوئل نیکوزیا نقش‌آفرین باشد.

تاثیرگذاری در قهرمانی آپوئل با یک پاس گل

سعید مهری در نیم‌فصل نخست بازیکن استقلال بود اما بیش از آنکه در ترکیب اولیه آبی‌ها به میدان برود، با تصمیم جواد نکونام در قامت یار جانشین به میدان می‌رفت و در مجموع ۱۱ مسابقه، حدود ۴۰۰ دقیقه برای استقلالی‌ها باز کرد. با وجود آنکه گفته می‌شد نکونام مخالف جدایی مهری بوده اما هافبک خبرساز استقلالی‌ها که در نیم‌فصل نخست قراردادی ۱۶۰ میلیون تومانی با آبی‌ها داشت، سرانجام قراردادش را فسخ کرد و به فوتبال قبرس رفت تا زیرنظر سرمربی مورد علاقه‌اش کار خود را دنبال نماید.

آپوئل نیکوزیا در مسیر رسیدن به عنوان قهرمانی فوتبال باشگاهی قبرس، ۳۶ مسابقه انجام داد که سعید مهری در ۱۰ مسابقه حدود ۳۱۷ دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد و بازخوانی کارنامه هافبک ایرانی آپوئل نشان می‌دهد که او توانسته یکی از ۶۳ گل تیمش در فصل جاری را بسازد تا در مسیر قهرمانی شاگردان ریکاردو سا پینتو نقش‌آفرین بوده باشد. نکته جالب‌توجه، اوج‌گیری سعید مهری در طول سالیان گذشته و افزوده شدن جام‌های مختلف به رزومه فوتبالی او است.

جام‌آوری‌های یک استقلالی تکمیل شد؛ این بازیکن به لیگ قهرمانان اروپا فکر می کند!

از ۳گانه در فوتبال ایران تا کافا

مهری جام‌آوری‌هایش در فوتبال ایران را با کسب قهرمانی در جام حذفی همراه تیم تراکتور تبریز آغاز کرد و بعد از آنکه به استقلال پیوست، همراه آبی‌ها در لیگ بیست‌ویکم به مقام قهرمانی در لیگ برتر رسید و سپس در سوپرجام فوتبال ایران هم توانست عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به کارنامه خود اضافه کند تا در هر ۳ تورنمنت داخلی فوتبال ایران قهرمان شده باشد. هافبک ایرانی آپوئل که در قامت شاگرد ساکت الهامی، فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو توانسته بود به این ۳ افتخار مهم دست پیدا کند، حالا شب گذشته یک جام دیگر همراه با ساپینتو به‌دست آورد تا بیش از پیش این سرمربی پرتغالی به چهره محبوب او تبدیل شود.

سعید مهری به‌واسطه عملکرد درخشانی که در استقلال داشت، توانست نظر کادرفنی تیم ملی را هم به خود جلب کند و مهری یکی از ملی‌پوشان حاضر در مسابقات کافا بود؛ تورنمنتی که با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید تا یک عنوان قهرمانی ملی هم به کارنامه این هافبک ۲۶ ساله اضافه شود و جالب آنکه او در فاصله کمتر از ۵ سال توانست این ۵ عنوان قهرمانی را به رزومه فوتبالی خود اضافه کند تا از او به عنوان یکی از چهره‌های موفق فوتبال ایران در سالیان اخیر یاد شود.

مهری در نزدیک‌ترین فاصله با رویای بازی در (UCL)!

شاگردان ریکاردو ساپینتو در حالی موفق به کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های باشگاهی قبرس شدند که حالا آپوئل نیکوزیا در دور دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده حضور خواهد داشت و در صورت کسب پیروزی، شاگردان سا پینتو می‌توانند در مرحله گروهی این رقابت‌ها حضور پیدا کنند. این مسئله بدان معناست که سال‌های رویایی دوران فوتبال سعید مهری می‌تواند برای او که قراردادی ۲ ساله با آپوئل نیکوزیا دارد، با حضور در لیگ قهرمانان اروپا تکمیل شود!

در همین ارتباط: بازیکن استقلال در جشن قهرمانی یک تیم خارجی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    مبارکتون باشه موفق باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا؟

نظرسنجی

قهرمان لیگ برتر ایران؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی