چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
۰ |
۰
لوکیتا در لیگ قهرمانان جاودانه شد/ رکورد ۵۹ ساله شکست
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لوکا مودریچ با حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا از رکورد فرانس پوشکاش به عنوان مسن‌ترین بازیکن رئال مادرید در رقابت‌های اروپایی عبور کرد.

لوکا مودریچ در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در آلیانتس‌آرنا تاریخ‌ساز شد و با ۳۸ سال و ۲۳۴ روز سن به مسن‌ترین بازیکنی تبدیل شد که برای رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌رود و از رکورد فرانس پوشکاش پیشی گرفت.

رکورد پوشکاش با ۳۸ سال و ۲۲۹ روز سن به ۱۷ نوامبر ۱۹۶۵ در بازی رئال‌مادرید و کیلمارناک در رقابت‌های اروپایی برمی‌گردد. مودریچ در ۵۲۸امین بازی خود برای مادریدی‌ها از این رقم پیشی گرفت و در ۱۱۸مین بازی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا حضور یافت. هافبک کروات که در دقیقه ۷۶ به جای جود بلینگام وارد زمین شد، از ۵۲۷ بازی روبرتو کارلوس در رده‌بندی تاریخی بازیکنانی که بیشترین بازی را برای رئال‌مادرید انجام داده‌اند نیز پیشی گرفت و چهاردهمین بازیکن با بیشترین تعداد بازی‌ها برای رئال مادرید، و پنجمین بازیکن با بیشترین حضور در لیگ قهرمانان اروپا شد؛ پس از ایکر کاسیاس، کریم بنزما، رائول گونسالس و سرخیو راموس.

مودریچ که در ۹ سپتامبر ۳۹ ساله می‌شود، باید قرارداد خود را که در ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد برای یک سال دیگر تمدید کند تا مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال‌مادرید در تمام رقابت‌ها شود. پوشکاش با انجام سه بازی آخر دوران حرفه‌ای خود در کوپا دل‌ری در ماه مِی ۱۹۶۶، این رکورد را با ۳۹ سال و ۳۶ روز به ثبت رساند.

مسن‌ترین بازیکنانی که برای رئال‌مادرید در رقابت‌های اروپایی بازی کردند:

مودریچ: ۳۸ سال و ۲۳۴ روز

پوشکاش: ۳۸ سال و ۲۲۹ روز

بویو: ۳۸ سال و ۵۳ روز

دی‌استفانو: ۳۷ سال و ۳۲۸ روز

دودک: ۳۷ سال و ۲۶۰ روز

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی