نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
امیررضا رفیعی - پرسپولیس
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در غیاب ۳ دروازه‌بان نام‌آشنا، جانشینان آن‌ها توانستند عملکردی فراتر از حد انتظار از خود به جای بگذارند.

بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به روزها و هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود که وقفه‌های پرشماری در جریان برگزاری رقابت‌های این دوره به واسطه انجام مسابقات مختلف ملی از جمله بازی‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بازی‌های آسیایی هانگژو و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ ایجاد شد و این وقفه، روند برگزاری لیگ بیست‌وسوم را فرسایشی کرد. فرسایشی‌شدن مسابقات باعث شد تا بسیاری از بازیکنان نتوانند آمادگی جسمانی خود را در شرایط ایده‌آل حفظ کنند و درگیر مصدومیت‌های مختلف شدند.

علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و علیرضا رضایی، ۳ دروازه‌بان نام‌آشنای فوتبال ایران در طول هفته‌های گذشته دچار آسیب‌دیدگی شدند که رضایی تا پایان فصل نمی‌تواند در ترکیب نساجی به میدان برود اما شرایط برای بیرانوند و نیازمند متفاوت است و آن‌ها در آستانه بازگشت به فهرست تیم‌شان هستند. نکته مهم اینکه در غیاب این ۳ دروازه‌بان باتجربه، جانشینان آن‌ها توانستند عملکردی فراتر از حد انتظار از خود به جای بگذارند و جانشین بیرانوند حتی موفق به‌ثبت یک رکورد تاریخی هم در لیگ برتر شد!

درخشش به سبک جوان اول سرخ‌ها

هواداران پرسپولیس بعد از مصدومیت علیرضا بیرانوند، با توجه به در اختیار نداشتن دروازه‌بان باتجربه در فهرست خود، دل‌نگران وضعیت تیم‌شان بودند و حتی شایعه جذب محمدرشید مظاهری هم مطرح شد اما در نهایت، اوسمار ویرا به امیررضا رفیعی اعتماد کرد و این دروازه‌بان جوان که اولین بازی خود برای پرسپولیس را در دوئل با ذوب‌آهن در اصفهان انجام داده بود و در غیاب بیرانوندِ محروم موفق به‌ثبت کلین‌شیت شد، در ۳ بازی اخیر برای پرسپولیس به میدان رفته است.

سرخ‌پوشان پایتخت در ۳ بازی اخیر خود به مصاف تیم‌های گل‌گهر سیرجان، ملوان بندرانزلی و صنعت‌نفت آبادان رفته‌اند که در حالی هر ۳ مسابقه خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند که دروازه‌بان این تیم در هیچ‌کدام از این ۳ دیدار باز نشد و امیررضا رفیعی موفق به مهار هر ۴ شوت روانه شده به سوی دروازه‌اش شد تا با احتساب کلین‌شیت انجام شده مقابل ذوب‌آهن، رفیعی موفق به‌ثبت ۴ کلین‌شیت پیاپی در ۴ بازی ابتدایی‌اش در درون دروازه پرسپولیس شده باشد و از این حیث، رکوردی بی‌سابقه را در تاریخ لیگ برتر به نام خود کرد.

۳ بازیکن لیگ برتری؛ فراتر از حد انتظار/ تسلط جانشین بیرانوند، عملکرد قابل توجه چهره برزیلی در شهر خسته!

غیبت پیام به چشم نیامد!

پیام نیازمند که فصل موفقی را در درون دروازه سپاهان پشت نمی‌گذارد و در ۲۴ حضورش در خط دروازه طلایی‌پوشان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تنها موفق به‌ثبت ۷ کلین‌شیت برای طلایی‌پوشان شد، در هفته‌های گذشته به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه پا نتوانست در فهرست سپاهان قرار گیرد و در غیاب او، ژوزه مورایس به نیما میرزازاد اعتماد کرد. میرزازاد که در فصل جاری ۵ بار فرصت حضور در ترکیب سپاهان را به‌دست آورد که ۲ حضور او به عنوان یار جانشین بود، در ۴ بازی اخیر سپاهان در خط دروازه طلایی‌پوشان قرار گرفته است.

سپاهانی‌ها در ۴ مصاف اخیر خود برابر تیم‌های تراکتور تبریز، صنعت‌نفت آبادان، نساجی مازندران و ذوب‌آهن اصفهان قرار گرفته‌اند که به جز ناکامی برابر صنعت‌نفت که تیم سابق نیما میرزازاد محسوب می‌شود، دروازه‌بان ۲۷ ساله سپاهان توانست در ۳ بازی دیگر، ۳ کلین‌شیت کند تا در دوران غیبت نیازمند، نیما میرزازاد توانسته باشد جای خالی او را پر کند. جالب آنکه در جریان دیدار با گل‌گهر هم که میرزازاد بعد از مصدومیت نیازمند وارد ترکیب سپاهان شد، او توانست نزدیک به ۴۰ دقیقه از خط دروازه طلایی‌پوشان به خوبی حراست کند و اجازه فروپاشی دروازه سپاهان را نداد تا یکی از ستاره‌های ناگهانی لیگ در هفته‌های اخیر باشد. میرزازاد در حالی در ۴ بازی اخیر سپاهان، ۳ کلین‌شیت داشته که از ابتدای فصل، پیام نیازمند در لیگ بیست‌وسوم تنها موفق به‌ثبت ۴ کلین‌شیت در ۱۷ مسابقه شده بود!

۳ بازیکن لیگ برتری؛ فراتر از حد انتظار/ تسلط جانشین بیرانوند، عملکرد قابل توجه چهره برزیلی در شهر خسته!

کولاک میهمان ناخوانده لیگ از برزیل

مدیران باشگاه نساجی بعد از عملکرد پرنوسان محمدرشید مظاهری در نیم‌فصل نخست، در بازار زمستانه با علیرضا رضایی توافق کردند و او در خط دروازه نساجی در نیم‌فصل دوم حضور پیدا کرد. رضایی بعد از ۶ بازی حضور در ترکیب قرمزپوشان قائمشهری و دریافت ۹ گل و ثبت تنها یک کلین‌شیت، دچار آسیب‌دیدگی شدید شد و در حالی‌که نام حسین خطیر در فهرست نساجی به چشم می‌آمد، ساکت الهامی درخواست جذب دروازه‌بان خارجی را داد که بعد از حضور موفق لوآن پولی، با این دروازه‌بان باتجربه و ۳۰ ساله برزیلی قرارداد همکاری امضا شد تا او به چهارمین دروازه‌بان این فصل نساجی در لیگ بیست‌وسوم تبدیل شود!

پولی که در دوران فوتبال خود کارنامه چندان موفقی را سرجمع نکرده، توانسته در طول کمتر از یک‌ماه اخیر معادلات  را کاملاً به سود خود رقم بزند؛ به‌طوری‌که بعد از درخشش نافرجام در داربی شمال و دریافت یک گل مقابل ملوان بندرانزلی، پولی در ۲ بازی اخیر نساجی مقابل سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز عملکردی خیره‌کننده را از خود به جای گذاشت و توانست با مهار ۱۲ شوت، ۲ کلین‌شیت در کارنامه خود ثبت کند و در مسیر کسب ۴ امتیاز حیاتی برای نساجی در راه بقا در لیگ برتر، نقش پررنگی را ایفا کرد تا نام این دروازه‌بان باتجربه برزیلی هم در صف ستاره‌های ناگهانی لیگ بیست‌وسوم به‌ثبت برسد.

بیشتر بخوانید: مبلغ قرارداد امیررضا رفیعی با پرسپولیس چقدر است؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی