نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
پیش‌بازی منچسترسیتی – آرسنال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچسترسیتی در حالی مقابل آرسنال قرار خواهد گرفت که در کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس چشم لیورپول هم به نتیجه این دیدار است.

از ساعت ۱۹ نبردی در هفته سی‌ام لیگ برتر انگلیس برگزار خواهد شد که شاید در مسیر قهرمانی تعیین‌کننده باشد. منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان آرسنال است.

منچسترسیتی؛ این جام فرق دارد

معمولاً در کورس قهرمانی منچسترسیتی خیلی زود از رقبا پیش می‌افتاد و تکلیف هفته‌ها قبل روشن می‌شد. اما حالا سیتی شانه به شانه آرسنال و لیورپول حرکت می‌کند و تک امتیازها در این نبرد تعیین‌کننده خواهد بود. یکی از دیدارهایی که سیتی را در این مسیر به دردسر انداخت، بازی رفت با همین تیم دستیار سابقش بوده است. هردو تیم شرایط خوبی دارند و لحظات تعیین‌کننده نتیجه این بازی و شاید در نهایت جام خواهد بود. البته که چشم لیورپول هم به این بازی‌ست و آن‌ها ترجیح می‌دهند نبرد اتحاد مساوی شود!

آرسنال؛ ما کم نمی‌آوریم!

میکل آرتتا می‌گوید قرار نیست آرسنال باز هم کم بیاورد و پس از ۲ دهه جام قهرمانی را می‌خواهند. توپچی‌ها نمی‌شکنند! این ادعای سرمربی اسپانیایی‌ست که مزد اعتماد مدیران آرسنال را داده و حالا تیمی جوان اما باثبات ساخته است. آرسنال که سخت می‌بازد این فصل هم لیورپول را شکست داده و هم سیتی را. اما فراموش نکنید که در ورزشگاه اتحاد به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد و کار سختی در شمال‌غرب انگلیس خواهند داشت. آرتتا این فصل همه را شگفت‌زده کرده و شگفتی دیگری در راه است؟

آخرین بازی
هشتم اکتبر ۲۰۲۳ آرسنال در خانه خودش یعنی ورزشگاه امارات مقابل منچسترسیتی با نتیجه ۱-۰ پیروز شد. مارتینلی زننده تنها گل آن دیدار بود.

آمار بازی
۵۳) در ۵۳ دیدار قبلی بین منچسترسیتی و آرسنال در لیگ برتر انگلیس، سیتیزن‌ها ۱۹ برد و توپچی‌ها ۲۴ برد کسب کرده‌اند. ۱۰ بازی هم مساوی شده است.
۱۲) آرسنال در بازی رفت این فصل لیگ برتر طلسم سیتی را شکست. پیش از برد در امارات، توپچی‌ها ۱۲ بازی متوالی لیگ برتری را به سیتی باخته بودند. ضمن این که آرسنال به اولین برد خودش از دسامبر ۲۰۱۵ به بعد دست پیدا کرد.
۷۰) عملکرد خوب در خط حمله و دفاع باعث شده آرسنال در کورس قهرمانی باشد. تیم میکل آرتتا با ۷۰ گل زده بیشترین گل را به ثمر رسانده و با ۲۴ گل خورده هم بهترین خط دفاع را به خودش اختصاص داده.
۰) منچسترسیتی این فصل هنوز در ورزشگاه اتحاد شکست نخورده است. لیورپول تنها شریک آن‌ها در این رکورد است.
۱۳) دیدار آرسنال – منچسترسیتی در تمامی رقابت‌ها ۱۳ سال است که بدون گل تمام نشده. بعد از آخرین تساوی بدون گل که در ژانویه ۲۰۱۱ ثبت شد، در ۳۲ بازی متوالی این بازی دستکم یک گل داشته است.
۱۱) پپ گواردیولا در ۱۱ دیدار مقابل دستیار سابقش میکل آرتتا ۸ برد داشته و ۳ بازی را باخته است. نکته جالب عدم ثبت تساوی در نبرد این دو سرمربی اسپانیایی است.

مصدومان و محرومان
کایل واکر و جان استونز قطعاً به این بازی نمی‌رسند. شاید سیتی نتواند از کوین دی‌بروینه، ادرسون، ماتئوس نونیس و مانوئل آکانجی هم استفاده کند. یورین تیمبر تنها مصدوم قطعی آرسنال است. گابریل مارتینلی و بوکایو ساکا احتمالاً به این بازی خواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
اورتگا، آکانجی، دیاس، آکه، سیلوا، رودری، کواچیچ، فودن، دی‌بروینه، آلوارس و هالند
آرسنال: رایا، کیویور، گابریل، سالیبا، وایت، رایس، جورجینیو، اودگارد، مارتینلی، ساکا و هاورتس
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی