تقاضای مردم از دولت؛ افزایش درخواست‌ها برای برداشتن یک مجسمه!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مردم برزیل از دولت درخواست کرده‌اند که مجسمه دنی آلوس از زادگاهش ژوازیرو برداشته شود تا مقام زنان زیر سوال نرود.

خشم مردم نسبت به دنی آلوس روز به روز افزایش پیدا می‌کند. مدافع سابق بارسلونا و سویا که اوایل این ماه به جرم تجاوز به چهار سال و شش ماه حبس و پرداخت ۱۵۰ هزار یورو غرامت محکوم شد، بعدازظهر دوشنبه به قید وثیقه آزاد شد و در حال حاضر در انتظار نتیجه درخواست تجدیدنظر است.

آلوس در برزیل به چهره‌ای منفور تبدیل شده، و این قضیه در زادگاهش ژوازیرو نیز صادق است. مجسمه‌ای از این مرد ۴۰ ساله در این شهر وجود دارد، اما در چند ماه گذشته درخواست‌ها برای برداشتن مجسمه افزایش پیدا کرده است.

به گزارش نشریه مارکا، مانولا تایلر دانشجو و فعال اجتماعی در مصاحبه‌ای با EFE گفت که حفظ مجسمه آلوس ارزش و منزلت زنان را زیر سوال می‌برد، و همچنین افزود: «باید جامعه‌ای تشکیل دهیم که در آن تجاوز اتفاقی عادی نباشد. این فرصتی عالی‌ست تا نشان دهیم جرایم جنسی شدیدا محکوم می‌شوند.»

مجسمه آلوس در حال حاضر همچنان پابرجاست اگرچه بارها مورد تخریب قرار گرفته است. دولت محلی در ژوازیرو تحت فشار فزاینده‌ای برای حذف آن قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • محمد IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    مقام زنان زیر سئوال نرود!!؟
    • سینا IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      به نظر میاد اینا همش سیاسته و کار فمینیستاست. چند وقت دیگه هم میگن صحبت کردن مرد با زنم تجاوزه و یارو رو کله پا میکنن. خدا میدونه پشت پرده این ماجراها چه خبره...مردمم که هر چی رسانه ها بگن و مانور بدن باور میکنن. اشرف حکیمی و میسون گرینوودم قربانی همین توطئه های کثیف شدن. موضوع اینجاست که مرد داره میشه نماد پلیدی و زشتی و کثیفی زن داره میشه نماد مظلومیت و معصومیت...بعد جالبیشم اینجاست که دم از حقوق بشر و انسانیتم میزنن. حالا ما این حرفارو میزنیم بهمون میگن ارزشی ای و این حرفا ولی حرفم اینه که اینا همش توطئه سیاستمدارا کله گنده و فمینیستا است و معلوم نیست اصن پشت پرده این ماجراها چه خبره در اصل
    • نگار IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
      بحث الکی و فمنیست و غیره نکنید، آلوز خطا کرده و باید تنبیه بشه و باید مجسمه‌اش پایین کشیده بشه، هر اتفاقی غیر از این نه تنها توهین به بانوان بلکه توهین به کرامت همه انسانها از زن و مرد و بچه خواهد بود، یکم فکر کنید بعو کامنت بگذارید بد نیست!
  • فاطمه ابراهیمی US ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    بابا این زن ومرد و حجاب همش تو ایران هست کشور های دیگر هیچ خبری از این حرفها نیست البته اگر اینها کشور های دیگر و تحریک نکنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی