نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
قلعه نویی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

قرار است سرمربی محترم تیم ملی دوشنبه شب در تلویزیون پاسخ‌گوی سوالات افکار عمومی باشد.

از همان لحظه بازگشت تیم ملی به کشورمان و پایان جام ملت‌های آسیا همه فوتبال‌دوستان منتظر امیر قلعه‌نویی بودند تا در رسانه حاضر و به سوالات هواداران و افکار عمومی پاسخ دهد.

این عرف رایج در همه‌جای دنیاست که سرمربیان و مدیران به‌خصوص در عرصه ملی یا تیم‌های پرطرفدار از طریق رسانه‌ها به سوالات هواداران خود پاسخ می‌دهند. فوتبال برای همه است و همه حق دارند در قبال تیمی که دوستش دارند گره‌های ذهنی خود را مطرح کنند.

امیر قلعه‌نویی اما در بازگشت این کار را نکرد. او دستیارانش را به میدان فرستاد و البته که آن‌ها نتوانستند حق مطلب را ادا کنند. حضور اعضای کادر فنی در رسانه‌ها خواسته مردم و رسانه‌ها نبود؛ همه نفر اول را می‌خواستند اما قلعه‌نویی ترجیح داد برای استراحت سفری به امارات داشته باشد. (این‌جا ببینید)

قلعه‌نویی در نوبت اول حضور روی نیمکت تیم ملی بعد از جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا در برنامه ۹۰ شرکت کرد و هنوز هم هرجا می‌نشیند از خاطرات بد آن برنامه حرف می‌زند. امیرخان حالا قرار است بار دیگر در تلویزیون پاسخگوی سوالات باشد. ما از این موضوع استقبال می‌کنیم، هم به خاطر خود فوتبال و ذات و قوانین و عرف آن و هم به خاطر زمان حاضر که بهترین فرصت برای باز کردن گره‌های ذهنی است.

امیر قلعه‌نویی بعد از یک دهه جانشین مربیان خارجی در راس تیم ملی شد. بعد از جام جهانی و در آن فضایی که می‌شناختیم، او با وعده جوان‌گرایی و تغییر نسل در تیم ملی سر کار آمد اما فاصله کم تا شروع جام ملت‌ها دلیلی شد تا قلعه‌نویی همان تیم پیر جام جهانی را به رقابت‌های آسیایی ببرد. در ماه‌های گذشته اگر انتقادی می‌شد همه می‌گفتند زمان کمی تا جام ملت‌ها باقی است و سرمربی تیم ملی چاره‌ای ندارد جز اعتماد به همان تیم همیشگی؛ البته امیر در اردوهای مختلف ستاره‌های شایسته لیگ برتر را محک زد اما در نهایت همان تیمی به زمین رفت که مشخص بود.

در بحبوحه جام ملت‌ها هم که نمی‌شد سوال یا انتقاد خاصی کرد چرا که هرگونه سوال یا نقدی تحمل نمی‌شد و تعبیر به حاشیه‌سازی و خراب کردن تمرکز مربیان و بازیکنان می‌شد، اما حالا دیگر هیچ کدام این دلایل وجود ندارد.

از حالا دو سال و چهار ماه تا جام جهانی ۲۰۲۶ وقت داریم و تیم ملی در این فاصله دیگر بازی مهم و حیاتی ندارد. امیر قلعه‌نویی بهترین فرصت را دارد که بازیکنان مدنظرش را دعوت و تیم دلخواهش را بسازد. قرارداد او هم بعد از حضور در جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا تمدید شده و دیگر نگرانی از بابت نتیجه هم نخواهد داشت. پس حالا وقت پرسیدن سوالاتی است که این مدت افکار عمومی آن را به رسانه‌ها منتقل کردند و ما هم به عنوان منوی پیشنهادی در اختیار سرمربی محترم تیم ملی می‌گذاریم تا شاید پاسخی برای آن‌ها پیدا شود!

  1. آیا نمی‌شد در فهرست ۲۶ نفره تعداد جوانان بیشتری را به جام ملت‌ها می‌بردیم تا تجربه این رقابت را داشته باشند؟ یعنی همان کاری که قطر، عربستان، کره، استرالیا و ژاپن کردند؟
  2. در فهرست تیم ۳ دفاع راست داشتیم و تنها ۴ دفاع میانی در حالی که پورعلی‌گنجی مصدوم شده بود، سن شجاع بالا بود ودر تورنمنت فشرده جواب نمی‌داد، مجید حسینی در یک سال گذشته بیشتر مصدوم بود و حسین کنعانی با بدترین شرایط روحی به تورنمنت رسید. از ابتدا مشخص بود پاشنه آشیل تیم ما همین‌جاست؛ نمی‌شد نفرات بیشتری را در این منطقه به جام می‌بردیم؟
  3. حذف احمد نوراللهی و انتخاب امید ابراهیمی در سن بالا منجر به اتهامات تعصبات رنگی به امیر قلعه‌نویی شد. آیا زمان آن نرسیده که قلعه‌نویی دلایلش را برای این انتخاب توضیح دهد؟
  4. دلیل افت وحشتناک مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند در این تورنمنت چه بود؟ چرا آن‌ها حتی سایه‌ای از آن گذشته پرافتخار نداشتند؟
  5. تیم ملی ما در ۶ بازی جام تنها یک بار کلین‌شیت کرد، آن هم برابر هنگ‌کنگ که با خوش‌شانسی گل نخوردیم! برای حل این ناهماهنگی‌های دفاعی کار بیشتری نمی‌شد انجام داد؟
  6. مهدی ترابی، رامین رضاییان و مجید حسینی با وجود مصدومیت همراه تیم شدند و به جز رامین، آن دو نفر دیگر نتوانستند به تیم ملی کمک کنند. آیا قبل از اعزام تیم این موضوع مشخص نبود تا به جای آن‌ها بازیکنان دیگر انتخاب شوند؟
  7. تیم ملی ما در هر مسابقه با یک ترکیب به میدان رفت در حالی که در بازی‌های معدود تدارکاتی پیش از آن ترکیب تیم ملی تقریبا ثابت بود. در فوتبال می‌گویند به ترکیب برنده دست نمی‌زنند؛ ما ژاپن را بدون مهدی طارمی بردیم اما برابر قطر طارمی در پست غیرتخصصی به ترکیب برگشت تا جانشین ستاره بازی قبل یعنی محبی شود. چرا در جامی که این‌قدر برای ما مهم بود ترکیب آن‌قدر تغییر داشت؟
  8. مهدی قایدی در دو بازی اول ستاره ما بود. تا بازی سوریه هم بازی کرد اما برابر ژاپن و قطر ثانیه‌ای به میدان نرفت. او برابر ژاپن از شروع نیمه دوم گرم کرد و در پایان جام تنها بازیکن ایرانی حاضر در تیم منتخب بود. چرا قایدی لااقل مقابل قطر که گل لازم داشتیم به میدان نرفت؟
  9. در تعویض رامین رضاییان با شهریار مغانلو مقابل قطر سوالات بسیاری به وجود آمد. ما مهاجم سرزن به میدان آوردیم اما بهترین سانترکننده تیممان را بیرون کشیدیم! چرا؟
  10. اکرم عفیف در بازی نیمه نهایی هر کار دلش خواست کرد؛ پاس گل داد، گل زد و بازیکن ما را اخراج کرد و در تمام طول مسابقه آزاد و راحت بود. چرا فکری برای مهار تنهاستاره حریف نکردیم؟
  11. تیم ما یک در میان نمایش‌های قابل قبول و ناامیدکننده داشت. برابر فلسطین خوب بردیم، برابر هنگ‌کنگ ضعیف بودیم، به امارات ۵ گل زدیم، برابر سوریه کارمان گره خورد، ژاپن را عالی بردیم اما برابر قطر وا دادیم! سوال اول این‌که چرا دستیار اصلی شما این روند سینوسی را قبول ندارد و سوال دوم دلیل این عدم ثبات چه بود؟
  12. در حالی که طبق آمار ۴۰ درصد گل‌ها در فوتبال دنیا از روی ضربات ایستگاهی به ثمر می‌رسد و در حالی که ما میانگین قدی بسیار خوبی داریم، چرا ایران نتوانست از این برنامه استفاده کند؟
  13. از ابتدای حضور شما در تیم ملی اعلام شده بود که رسیدن به جمع چهار تیم نیمه‌نهایی در جام ملت‌ها به معنی موفقیت و ضامن تمدید قرارداد شماست. حالا برای جام جهانی ۲۰۲۶ کدام هدف را نشانه‌گذاری کرده‌اید؟ خود شما و همه مربیان وطنی بارها گفته‌اند که با وجود ۸ سهمیه برای آسیا دیگر رسیدن به جام جهانی هنر نمی‌خواهد! آیا صعود به مرحله حذفی در جام جهانی بعد هدف ماست؟
  14. آیا در قطر عاملی بیرونی یا درونی وجود داشت که تمرکز بازیکنان را به هم بزند؟ مثلا پیشنهادات خارجی وسوسه‌انگیز به بازیکنان برای ادامه فعالیت باشگاهی؟
  15.  چرا امیر قلعه‌نویی نمی‌تواند گذشته را فراموش کند؟ چرا در طول جام بارها از اتفاقات سال ۲۰۰۷ و نقدهای رسانه‌ها از جمله خبرورزشی حرف زدید؟ آیا این مسئله به اتحاد ملی و تمرکز روی کار فنی در حال حاضر لطمه نزد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۹
  • MMD IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    اینکه فکر کنیم انتخاب امید ابراهیمی رنگی بوده توهمی بیش نیست. البته که این تیم میلی بود و از انتخاب بازیکن تا ارنج تیم در طول مسابقات گویای این موضوع هست. ولی ابهامی که واقعا آدمو اذیت میکنه اینه که یک بازیکن مثل عفیف در تیم قطر بخاطر کیفیت بازیش اونقدر بهش بها میدن که تیم ملی مارو حذف میکنه ولی ما بازیکنی مثل قایدی رو روی نیمکتمون میخکوب میکنیم تا یکی از استعدادهای ما به ارومی نابود بشه. چرا؟!! در طول چهل سال اخیر همیشه تیم ملی ما بازیکنهایی رو داشته که تحت هر شرایطی فیکس بودن و این باید کارشناسی بشه چون بزرگترین دلیل درجا زدن فوتبال ملی ما همین مورد هست. یعنی ما بهتر از چشمی و ابراهیمی و شجاع و کنعانی نداریم؟
    • محمدرضا IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      قلعه‌نویی مقصر نیست شما از یه آدمی که سطح فنیش در حد لیگ هم نیست چه انتظاری دارید لطفا آقای تاج رو بیارید و از اون بپرسید بر اساس چه معیاری این آقا رو کردید مربی تیم ملی از روز اول که ایشون شدن مربی نود درصد فوتبالی ها می‌دونستن که آخر این قصه چی میشه با این مربی هیچ انتظاری نباید داشته باشیم تمام آقای تاج جواب بدید به این مردم
    • ایران آزاد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      جناب خبر ورزشی! قلعه نویی کینه ای تره یا شما که چشمتان را به روی پیروزی ها می بندید و فقط از نا کامیها صحبت می کنید ؟ کاش کمی هم از زحمات و عرق ریختن ها تشکر می کردید.ما باختیم همانطور که پنجاه سال باخته ایم.همین تیم فعلی ، با کی‌روش از آمریکا و انگلیس باخت.مشکل تیم، روحی است نه فنی
    • بزرگ US ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      اجازه سوال! فکر کنم این تیترها رو باید برای زمانی که کی روش بود میزدین که فردوسی پور جرات هیچ نقدی رو بهش نداشت!
    • رمضانی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      سوال۱۶ : شکست ژاپن فینالیست و شکست ناپذیر بقول اسطوره وطنیمان ،دایی ازمحالات بود که برای اولین بار در جام آسیا رقم خورد چکار کردید که مایلی کهن و سرمربی های ریز و درشت دیگر در حسرتش موندند ؟
    • اعتماد متقابل همه چیز می آورد ... IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      اگر بدنبال ساختاری برای تیم ملی هستیم که با مربی ایرانی ادامه بدهیم پس باید قدری تحمل داشته باشیم ، اگر بدنبال تغییراتی در تیم ملی هستیم و خواهانه جوانگرایی و بالا بردن کیفیت تیم هستیم باید صبوری کنیم ، همانطور که وقت لازم است تا جوانان جذب شده به تیم ملی شخصیت و هویت واقعی خودشان را در این تیم پیدا کنند باید همین زمان را به امیر قلعه نویی هم بدهیم او از روزی که با تیم ملی شروع کرده تا به امروز در کل نتایج رو به رشد و خوبی داشته هرچند میتوانست با گرفتن جام ملتها یک شبه ره صد ساله را برود اما دقت کنیم و منصفانه قضاوت کنیم ،متاسفانه و البته ناجوانمردانه رسانه ها ، کارشناسان والبته رقبای رنگی امیر قلعه نویی سالها او را محاصره کرده و با ایزوله کردن او و سرکوب او توسط باندهای مخالف ،شخصیت امیر قلعه نویی را خرد کرده و حالا توقع روحیه بالا و قهرمانی از او دارند اما باز هم دم امیر گرم که بخاطر شخصیت خودساخته و جنوب شهری اش هیچگاه کم نیاورده و برای ایران و تیم ملی از جان مایه میگذارد ، امیر قلعه نویی اگر حمایت شود چه نرم افزاری و چه سخت افزاری بجای یک جام چندین جام برای ایران خواهد آورد
  • قاسم IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    احسنت واقعا اینا سوالات همه طرفداران فوتبال هستند متشکریم و یه نقد هم داریم چرا ما برای مربی داخلی آزمون برگزار کردیم و بعد باخت هم کلی سوال باید بیاد پاسخگو باشه که البته درستش همین هست ولی برای مربی خارجی شجاعت همچین سوالاتی نداشتیم..؟ رسانه ها به چه قیمتی آن زمانها سکوت کردند؟ مافیای پشت پرده کی بود؟تکلیف عمر رفته هوادار و ضربه چند ساله به تیم ملی چه میشه؟
  • بابک ملااقایی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    سلام ،چرا ۸ سال کیروش دنبال پاسخ و پرسش نبودین،،چرا دنبال جوانگرایی نبودین با اینکه ۸ سال فرصت داشت،حداقل ده بازیکن بالای ۳۰ سال داشتین زمان کیروش ولی یک نفر جواب نمی داد چرا،،همش با یه ترکیب ثابت بازی میکرد هیچ کسی سوال نمیکرد،،فردای بازی استقلال سئول کره که باختیم تیتر زدین استقلال کیروش نداشت،،فقط منتظر باخت بودین،،بخاطرهمیینه که فراموش نمیکنه،،اگر این کنفرانس آخر نکونام این حرفا رو آقای قلعه نوعی میزد،،آنقدر لمپن لمپن میکردین،،آنقدر جو رو براش خراب میکردین ،،تو این ۳۰ سال هیچ کسی بعد باخت نرفت تو تلویزیون جواب بده به جز قلعه نوعی
  • بهنام IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    جناب طارمی معمومه وقتی برای یه تبلیغ چند میلیاردی ارودی تیم ملی رو ترک می کنه و برای اینکه می خواهد به اینتر برود مگه کمی حس ایرانی داره فقط به پول فکر می کنه چرا بابد درگیر بشه و مصدوم بشه بیخیال ایران و ایرانی بیراوند هم فکر اون ماشین پورشه ایی که به خاطر خوردن شش گل بهش دادن که چطوری شماره کنه فوتبال در ایران شده مافیای پول و دلالی تیم ملیه تیم است که از پایه به وجود بیاد نه اینک طرف از ماشین شوری یکدفعه وارد یک تیم بزرگ بشه حاصل کار این میشه فقط ادعا و خوردن گل از 60 متری طارمی هم در اینتر دوام نمیاره راه بیراوند رو در پیش می گیره آخرش میاد پرسپولیس چون پرسپولیس شده خانه سالمندان
    • لوک خوش شانس IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      معلومه از ستاره های پرسپولیسی که رکورد ها رو جا به جا میکنند زیاد فشاری شده ولی اگه طارمی اومد ایندفه پاس نمیده هتریک میکنه . خخخخخخخ
    • احسان IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      اینم بپرسید داستان اینکه چند رسانه و خبرگزاری میگن ، قطر به چند بازیکن ایران نفری ۸۰۰ میلیارد تومان برای باخت مقابل قطر رشوه داده چیه / این موضوع باید روشن بشه ، چون بازی ایران مقابل قطر خیلی بو دار بود .
  • مجید ملکی IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    من از روزنامه خبر ورزشی سوال دارم چرا این سوالات را در زمانی که کارلوس کی روش در دو دوره حتی تیم رو به نیمه نهایی جام ملتها نرسوند و با باخت مقابل عراق و ژاپن حذف شد نپرسید
    • ل IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      برای اینکه قلعه نویی بزور مونده و کسی نمی خوادش
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    پیشاپیش جواب کلی همه سوالاتتون اینه؛ این نذاشت، اون نکرد، زمین کج بود، حساب تحریم‌ها رو هم بکنین، حب و بغضها رو کنار بذارین😏
  • ماهیگیر IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    جواب همه سوال ها یک چیزه :تاکتیک علی اصغری جناب قلعه نوعی
  • اکبرمعراجی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    همه شما مقصرید...کسی که گروهبان هم نیست لقب ژنرال می دهید...کسی که سواد ندارد میگویید باسواد...کسی که صداقت ندارد میگویید صادق... آقا وخانم خبرنگاربخدا قسم میخورم قلعه نویی دروغگویی بیش نیست بخدا قسم میخورم قلعه نویی عوامفریب است بخدا قسم میخورم قلعه نویی سواد فوتبالی روز نداردو...
    • علیمحمد US ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      حداقل از ام خودت خجالت بکش
  • تاجی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    قلعه نوعی فقط تو روضه خونی و چ.. ناله کردن تبحر داره الانم بیاد فقط میخاد امار بده بگه فلان بودیم ، امید گلمون زیاد بود تیما پیشرفت کردن...چجور هنگ کنگ پیشرفت کرده از فلسطین جنگ زده 4تا خورد جلوی ما پیشرفت کرد فقط؟! نه قلعه نوعی و نه دستیاراش هیچ کدوم در حد تیم ملی نیستن. ادعای تاکتیک گواردیولایی داره درحالی که سطح ارایه بازی درحد محلاته. قلعه نوعی یکم شجاعت داشت به چهارتا جوون تازه نفس تو خط دفاعی بازی میداد شاید نتیجه خیلی بهتر میشد
  • فرهاد NL ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    خبر ورزشی همیشه تاریخ عقده کوبیدن ژنرال ایکاش یکی از این سوال ها را از کی روش جونتون می پرسیدن ده سال فوتبال ایران با دفاع اتوبوسی ودریافت چندین میلیون دلار نابود کرد
  • کاربر جدید IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    چرا سی سوال فقط یک سوال وپاسخش هم با مردم، (آقای قعله نوعی میخواهی بمانی یا بروی؟). با تشکر وخسته نباشید.
  • رضا SG ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    انتخاب امید ابراهیمی رو قبول ندارم رنگی بود. طارمی هم در این بازیها بد بود. رامین هم بد بود بیرانوند هم بد بود چرا انتخاب اینها رو ایراد نمیگیریم و حرفی از رنگ نیست. بقیه سوالها خوبه خصوصا در مورد قایدی و سوال آخر. هر چند من همیشه گفتم قلعه هر چقد مربی خوب و مدیر خوبیه سخنور بسیار بدیه. و تقریبا همیشه حرفهای میزنه که نباید بزنه. فقط امیدوارم قلعه شهامت جوانگرایی داشته باشه هر چند با توجه به سابقه اش این کار هم ازش بعیده. چون تو هر تیمی بود جز دوره اولش در استقلال بازیکنهای مسن و با تجربه رو می‌گرفت.
  • سیسیلی ضد مافیا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1-هدف بعضی اشخاص از مظلوم نمایی و حمله به منتقدین ،ایجاد جنگ روانی و مرعوب کردن مخالفین برای جلوگیری از انتقاد و خفه شدن است.ضمن اینکه مبین روحیه خودخواهی و خودپسندی و خودشیفتگی و خودپرستی و خود مرکز عالم پنداری این اشخاص هم می باشد2-خداوند ناظر اعمال ماست و او تصمیم میگیرد3-خشونت خشونت می آفریند.کسی که به مخالفان اجازه انتقاد نمی دهد باید منتظر عواقب بدتر آن هم باشد.زیرا امروز بشریت هر لحظه بیش از لحظه قبل تشنه عدالت است و جهان اگرچه کند اما پیوسته به سوی عدالت در حرکت است
  • حسن IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    خود قلعه نویی هم پول گرفته از قطر
  • جبارزاده IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    سلام ایا مطالبی که قبل بازی های جام ملت های اسیا وحین بازی ها نوشتم را دارید لطفا اگر اونا را مرور ککنیدبه نتایج خوبی میرسید
  • یونس بهنیامنش IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    کشوری که مجری وکارشناسشون روی فینال رفتن یا نرفتن تیم ملی فوتبال همون کشور شرط بندی میکنند که لباس عروس بپوشند وکچل کنند ورژ لب بزنن وسبیل بتراشند..کارشناس فوتبالی جام ملتها یه افغانی باشه که با ایران هویت بگیره وتا کادر فنی تیم ملی بیاد بالا بعد اخراج بشه بیا تو تلویزیون میلی هر ذری دوست داشت بزنه همینع..من اگه جای قلعه نوعی بودم میگفتم همانطور که برد ژاپن آقای عزیزی وخیابانی وکلیه رسانه های میلی گفتند خلاقیت وغیرت ایرانی بچه ها بوده باخت قطر هم میشه به همین ربط داد ته قضیه معلومه..تیم جام جهانی حکومتی بود نه ملی حکومت پشتش بود رسانه ها هم پشتش بودند ولی مردم با اون تیم نبودند..اما این تیم ۵۰ درصد مردم باهاش بودند دشمن شماره یک این تیم خیابانی عزیزی ورسانه میلی بود..
  • ب شولی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    سلام بنظرم تجربیات مربی تیم باید در کمیته فنی فدراسیون نقد و بررسی شود و نقاط ضعف و قوت تیم توسط کارشناسان تجزیه و تحلیل و مدون شود تا در دوره های بعدی از آن استفاده شود.. همانگونه که تمام فدراسیون های فوتبال جهان این کار را انجام می دهند و شیوه های آنالیز تیمی خود و دیگران را بررسی می کنند و از تجربیات فرصت ها و سبک های بهتری را انتخاب می کنند و فرایند تحلیلی یک شخص به عنوان مربی یا پاسخگویی شخصی نمی تواند زیاد کارساز باشد چرا که نظری شخصی است و منافع جمعی را جهت آینده تیم ملی براورد نمی کند چا که باید این اشکالات و دستاوردها مدون شود و جهت آینده مورد استفاده قرار گیرد. با تشکر از همه مسیولین.
  • Peman IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    فوتبال ایران یعنی مافیا قلعه نوعی هم یکی از سران مافیا
    • رامین IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      فقط تهمت و افترا و لقب چیزی که حماعت ایرانی بلدن بدون هیچ بار فنی و سواد فوتبالی
  • علی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    این ژنراله ؟😂😂
  • رضا IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    چرا وقتی کی‌روش با یک جای خالی رفت جام جهانی و قائدی رو نبرد چیزی نگفتین؟
  • barana IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    مشکل تیم مربی نیست نحوه بازی سازی و فوتبال بازی کردن تیم هستش وگرنه گواردیولا هم بیاد کاری نمیتونه بکنه .. باید بر اساس اصول فوتبال هر بخش تمرین کنن و روی اون اصول بازی کنن از دروازه بان گرفته تا دفاع هافبک مهاجم .. اسکوچیچ خواست اینو درست کنه همه باهاش شاخ شدن ولی در زمان اسکوچیچ تیم ملی فوتبالش خوب بود
  • سرخ کابوس آبی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    ایشون چه نسبتی با میر سلیم دارن آخه اونم هیچ هنری غیر خراب کردن اعصاب مردم بلد نیست اما از اول انقلاب چسبیده وول کن نیست دهها شغل مدیریت داره مثل اینکه قلعه نوعی هم به فوتبال چسبید ومادام اعمری شد هرچقدر هم هیچی نباشه ولی مبصر خوبیه.
  • استقلالی سربلند تاج قهرمان دوستاره IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    سوال اول دوم خیلی خوبه ولی جواب آق امیر از حالا معلومه بادی به غبغب و نگاه عاقل اندر سفیه به میثاقی.. سوال سوم که اصلا اشتباهه سوال چهار که باید از خود عقاب خان(!) و جناب طارمی بپرسید سوال پنج وقتی بهترین مربیان شایسته رو جا می‌ذاریم و الهویی جون و رحمان رضایی ! رو می‌بریم از این بهتر نمیشه..سوال شیش که هیچی سوال هفت و هشت هم اختیار دارید مگه رو حرف ژنرال خان کسی جرات داره چیزی بگه ..سوال نه و ۱۰ هم که به دانش زیر صفر امیر گواردیولا برمیگرده و دستیاران فوق مدرن شون..😂 سوال یازده و ۱۲ هم که اصلا فهمش و جوابش در علم جناب خان نمیگنجه و اما سیزدهمین بابا ژنرال ظرفیتهای ذهنی ش خیلی بالاست اصلا جام جهانی براش خیلی کوچیکه تو رزومه و کارنامه ش دوتا کاپ قهرمانی دهه نود میلادی دیده میشه..۱۴ و ۱۵ هم که مدیریت روانشناسی ژنرال در آسیا بی نظیره و همه تیم‌های آسیایی درجا کپ‌کردن.. اصلا چرا این سوال کردی آقای میثاقی؟؟! علی علیییی... برو سراغش 😂
  • پرسپولیس IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    مشکل از فدراسیونه ، اسکوچیچ بهترین نتایج رو گرفت اما مافیای فوتبال نگذاشتند تیمی رو که خودش برده جام جهانی رو برکنارش کردند تا کیروش دلال و امیر قلعه نوی که تو لیگ دو هم نمیتونه نتیجه بگیره بیان سر مربی بشن
    • رامین تاج IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      یه جیزی بگو آدم خندش نگیره اون چندتا بازی تود بازیکنا متحد شدن تیم برد اصلا اسکوچیچو حساب نمیکردن طارمی باش دعواش شد خود بازیکنا رفتن گفتن اینو بردارین اصلا رختکنو ازدست داده بود
    • تیم ملی ایران IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      آی پرسپولیس من موافق موندن قلعه نویی نیستم ولی شمام حرف حساب بزن.مربی که تو لیگ ۱ کلی موفقیت داره میگی تو لیگ دو هم نمیتونه نتیجه بگیره؟یکاری میکنید آدم بگه کاش اسکو میموند و فاجعه خیلی بدتری تو تاریخمون میموند که ۶تای انگلیس هیچ باشه
  • ناشناس IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    برو به جهنم تیم ملی...
  • استقلال سرور پیروزی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    وقتی 6تا از انگلیس خوردیم وقتی سه تا از بوسنی خوردیم وقتی سه تا از عراق خوردیم وقتی سه تا از ژاپن خوردیم و همه مساقات اوت شدیم 15 تا سوال نه آیا یک سوال از کیروش پرسیدین؟؟ این یک بامو دوهوا و تخریبهاتون آدمو از فوتبال زده میکنه الان من جند هفتست دارم چک میکنم سایتتنو روزی نیست یکی دوتا مطلب علیه قلعه نویی نزنین
  • علیرضا IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    من به عنوان یه پرسپولیسی ده آتیشه از عملکرد طارمی شدید اعصبیم از عملکرد بیرانوند چرا همه میان تیم ملی اشتباه مرگ بار میکنن تو جام جهانی سید حسین حسینی ۶تا از انگلیس خورد که میدونیم اصلا مقصر نبود بازیکنان بیخیال بازی با ولز من پرسپولیسی گفتم‌ ماشالله به این اعتماد به نفس ۶تا خوردی جلوی ولز توپ از زیر کنج دروازه راهی کرنر کرد بردیم جلوی آمریکا اون توپ حسینی بود شیرجه میزد قطع می‌کرد بیرانوند سر جاش از ترس دوباره صدمه نخوره وایستاد یعنی سید سنگر بان ایران با آمریکا بود مساوی رو شاخش بود صعودمون صدرصد بازی بعدش جلوی هلند اصلا خوبی تیم ملی اینه جلوی تیم های قدرتمند امتیاز میگیره جلوی ضعیفا وا میده چرا چون میگن ببازیم از هلند باختیم فشاری نیست ببریم هلند بردیم صعود به مرحله بالاتر می‌خوردیم به آرژانتین آرژانتینی که عربستان بردش پس ما هم توانش داشتیم تو جام ملت ها گذشته اخراج بچگانه سرباز فراری معروف تا برگشت رویایی با گل دقیقه ۹۰ قوچان نژاد جلوی عراق حذف رو پنالتی تا ول کردن بازیکن ژاپن دور داور حلقه زدن اونا ادامه دادن یه سانتر گل خوردیم کلن تیم پاشید این جام ملت ها قهرمانی مفت از دست رفت
  • آخ قلعه نوعی چرا فنی ضعیفی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    فقط قلعه نوعی ۸۵ ملیون ایرانی دق داد آخه مرد خوب عشقم من بخدا حاتم آورد به بابام گفتم‌ این پشت محوطه شوت فقط میزنه جام ملت های گذشته هم دیدم روش همینه گفتم‌ اون مو فرفری حفیف چرا نمیگیرن گفتم‌ حفیف مهار کنید من تو خونه بخدا خواهر ۱۵سالم میگفت چقدر مو بلنده قشنگ بازی میکنه آقای قلعه نوعی بچه فهمید حفیف آزادانه بازی میکنه چرا قائدی بازی ندادی چرا قطر داغون تیمه آخه بخدا تیم نیست کره داره میسوزه چون عربستان استرالیا اوت کرداز اردن زپرتی خنده دار حذف شدن مفت گروهبان جام از دست دادیم فشارش اینجاست کره از اردن باخت فینال با اردن آخ بقول میثاقی هنوز نمی دونیم چجور مفت جام دادیم قطر ۲بر۲ شدیم نیاز نبود دفاع خالی کنیم قطر بریده بود گفتم‌ قطر تو ۱۲۰ دقیقه نای راه رفتن نداره چون ۱۲۰ دقیقه جلو ازبک بازی کرده بود آخه قطر تیم نبود باختیم شهریار زمانی مساوی کردیم باید همراه قائدی می آورد قدوس بیرون می آورد محبی جاش هم دفاعی خوبه هم هجوم چی بگم فقط هرچی پی می بری به مربی بودن ژنرال اون هلویی شک میکنی اصلا دوره دیدن توتونچی مجری سوادش بخدا از علویی بیشتره ۳۰سالمه اشتباه کادر فنی باعث حذف شد تمام
  • یوسف IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    به والله شما حسودین از قلعه نوعی دلگیرین ورنگی میبینین تیم ملی رو وگرنه کی روش هیچ دستاوردی نداشت یک سوال جرات نکردین ازش بپرسین حالا پانزده سوال دارین اخه یه ادم چقدر میتونه بازیکنای ایران کمتر ازسرمربی مقصر نبودن بهترین سر مربی دنیا هم بیارین وقتی بازیکن بازیکن نیست همینه باشگاههای ایران حرفه ای نیستن بازیکنای ایرانی حرفه ای تمرین نمیکنن ودنبال یاد گرفتن وپیشرفت نیستن
  • پرسپولیسی IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    سلام چرا نمیگن آخه پول گرفتین نمیشد دیگه بریم جلو ...اعصابه همه رو خورد کردین جمع کنید همتون مقصرین
  • ... US ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    سوال دیگر: "آیا مثل الهویی شما هم به نتیجه اهمیت نمی دهید؟"
  • فرامرز US ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    همه این پرسش ها یک پاسخ بیشتر ندارد امیر قلعه نویی در حد سرمربی بودن تیم ملی ایران نیست اما گناه بزرگتر مربوط به تاج است که او را انتخاب کرد البته با توجه به حواشی مربوط به قرارداد ویلموتس او نیز نباید رییس فدراسیون فوتبال می بود .فرض کنید در امتحانی شرکت می کنید که صورت مساله غلط است انتظار رسیدن به جواب درست اشتباه محض است .
  • الن IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    اه اسکوچیچ واخراج ناجوانمردانه اش دامن تیم ملی را گرفت
  • مرتضی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    آقای قلعه نویی چرا خود شما و بازیکنان بعد از برد ژاپن یه جوری خوشحالی کردید که انگار قهرمان شدیم و همین عاملی شد برای غرور، دست کم گرفتن قطر و نادیده گرفتن ضعف های تیم.
  • علیرضا IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    قلعه نوعی اخراج کنید مربی به روز بیارید قلعه نوعی تو لیگ ایران چند ساله قهرمان نشده بفرستید بره مربی خارجی مثل سانچز بیارید پیر نباشه قلعه نوعی باعث حذف تیم بود تموم
  • علی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    هیچکس و هیچ چیزی کینه ای تر از خبر ورزشی و سردبیر عقده ایش و خبرنگارای دوزاری رنگیش نیستن قلعه نویی واقعا بهتر از کی‌روش و برانکوتون بود هم در جام ملتهای که گذشت هم در 2007 حداقل وجودش داشت بعد از دو جام جهانی بد مخصوصا 2006 تیم بگیره در عرض چند ماه برای قهرمانی آسیا آماده بشه اما مربی های فرنگی چند سال وقت گرفتن آخرشم دیدیم چی شد الآنم که قرار دو سال مربی ملی باشه شرط جوون گرایی برایش میزارید در حالی که جرات نمی‌کردید به کی‌روش حتی بگید mr plz
  • ناشناس IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    بهتر نبود امیر قلعه‌نویی دوره سردار و طارمی را خط میزد و از بازیکنانی که واقعا به حرفش گوش کنند و جنگنده باشند استفاده میکرد سردار و طارمی اصلاً در حده تیم ملی نبودند و شاید هم با مربی ایرانی هیچ وقت هم نباشند
  • S US ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    کدوم مربی بدون کیفیت و تخصص پنج تا جام تو لیگ برتر به علاوه جام حذفی میاره قبول کنید بهتر از قلعه نویی تو ایران فعلا نداریم دوما سپاهان سالی که به خاطر بازی دادن بازیکن سه کارته از قهرمانی آسیا با سپاهان حذف شدن رفت و برگشت پنج گل به السدی که همون سال قهرمان شد تو مرحله نیمه نهایی و یا یک چهارم حذفی گل زدن. نگاه رنگی به تیم ملی نداشته باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی