نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
تمجید کلوپ از جانشین احتمالی خودش در آنفیلد؛ او استثنائی است!/ تیمش چشمگیر بازی می‌کند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کلوپ در نظر دارد که در پایان فصل از لیورپول جدا شود و ژابی آلونسو به عنوان گزینه شماره یک جانشینی او مطرح شده است.

یورگن کلوپ قصد دارد بعد از ۹ سال در تابستان امسال از آنفیلد جدا شود و ژابی آلونسو ۴۲ ساله پیشتاز جایگزینی او در هدایت قرمزهاست. و این موضوع دلیل خوبی دارد: تیم لورکوزن آلونسو هفته گذشته با نتیجه ۳-۰ بایرن مونیخ را شکست داد تا با پنج امتیاز اختلاف در صدر جدول بوندس لیگا بنشیند، در حالی که در جام حذفی آلمان و لیگ اروپا نیز در حال پیشرفت است.

کلوپ در پاسخ به سوالی که رسانه‌ها از او پرسیدند، گفت: «ژابی کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد. این کاملا مستقل از گزارش‌هایی که آلونسو را به لیورپول مرتبط می‌کند. اگر هشت هفته پیش در مورد ژابی آلونسو از من می‌پرسیدید، می‌گفتم: اوه خدای من عالیست.»

آلونسو برای لیورپول، رئال مادرید و بایرن بازی کرد و رافا بنیتز، ژوزه مورینیو، پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی مربیگری او را بر عهده داشتند. کلوپ ادامه داد: «دایناسورها، اگر بخواهید نام ببرم کارلو آنچلوتی، ژوزه مورینیو، پپ گواردیولا، شاید من، ما تا ۲۰ سال آینده این کار را انجام نخواهیم داد. نسل بعدی وجود دارد و من می‌گویم در حال حاضر، ژابی برجسته است. او یک بازیکن در سطح جهانی بود، وقتی فوتبال بازی می‌کرد هم مانند یک مربی بود.»

خود کلوپ در انتخاب جانشین خود دخالتی نخواهد داشت، و این تصمیم عمدتاً توسط مایک گوردون رئیس FSG، مدیر تحقیقات لیورپول ویل اسپیرمن، و مدیر عامل باشگاه بیلی هوگان گرفته می‌شود. اما کلوپ از آلونسو حمایت کرده و در تمجید از او می‌گوید: «فوتبالی که او بازی می‌کند، تیم‌هایی که راه‌اندازی می‌کند، نقل و انتقالاتی که انجام می‌دهد، کاملا استثنایی است. من مدت طولانی در بوندسلیگا بازی کردم و فوق‌العاده چشمگیر است. نه تنها امتیازها بلکه نحوه بازی آنها. لورکوزن شانس خیلی خوبی برای قهرمانی دارد. وقتی به لیگ اروپا نگاه می‌کنید، لورکوزن یکی از محبوب‌ترین‌ها برای قهرمانی در آنجاست، بنابراین می‌تواند فصلی مخصوص برای لورکوزن باشد. واقعا دیوانه‌کننده است.»

در میان اختلافات پیرامون توانایی‌های مربیگری آلونسو سوالاتی در مورد سبک بازی او وجود دارد، اما همانطور که کلوپ به درستی خاطرنشان می‌کند: «هیچکس نمی‌داند که آیا او همیشه می‌خواهد اینطور بازی کند یا به طور خاص این شیوه را برای این تیم در نظر گرفته است. زمان زیادی از مربیگری او نمی‌گذرد اما بدیهی است که او مربی خوبی است.»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی