نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
اشتباه بزرگ در تیم‌های بزرگ ایران؛ حتی مسی و رونالدو هم رقیب دارند!/ چرا بیرانوند گل‌های بد می‌خورد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علیرضا بیرانوند با وجود همه مصاحبه‌های امید بخشی که در هفته‌های اخیر داشت، نتوانست در هفته‌های اخیر در چارچوب دروازه تیم ملی و تیم پرسپولیس ستاره باشد.

پیش از شروع بازی‌های جام ملت‌ها امیر قلعه‌نویی به نقش یک دروازه‌بان خوب در قهرمانی تیم اشاره کرد و گفت دروازه‌بان خوب برای سرمربی از پدر و مادر خوب هم مهمتر است و به واقع این پیام را به شاگردش داد؛ تیم ملی در صورتی در جام ملت‌ها قهرمان خواهد شد که او در چارچوب دروازه تیم ملی ستاره باشد و توپ‌های سخت را مهار کند. علی بیرو نه تنها در قطر ستاره نبود، بلکه در بازگشت به چارچوب دروازه تیم پرسپولیس و در مصاف با آلومینیوم اراک گل بد خورد.

در این مواقع مواقع چنین عملکردی با این جمله توجیه می‌شود که «همه دروازه‌بان‌های خوب دنیا گل بد می‌خوردند»، اما آنچه که در مورد علیرضا بیرانوند اکنون صدق می‌کند، این است که با افت فنی مواجه شده و این حتما دلیل دارد. جدا از دلیل روحی و روانی که در این مورد باید علی بیرو و مربی دروازه‌بان‌های تیم اظهار نظر کنند، یکی از دلایل اصلی افت علیرضا بیرانوند این است که او در تیم رقیب ندارد و مطمئن است که با هر دروازه‌بانی مرد شماره یک تیم است.

در همه این سال‌ها چه در استقلال و چه در پرسپولیس با نگاهی به دروازه‌بان‌های دوم دو تیم متوجه می‌شوید، آنها تنها برای ذخیره نشینی بخدمت گرفته شده اند، نه رقابت با دروازه‌بان اول تیم و بازی کردن در چارچوب دروازه تیم. چه پرسپولیس و چه استقلال در پست دروازه‌بانی همیشه به دنبال یک دروازه‌بان برای ذخیره‌نشینی بوده‌اند. در حالی به خوبی می‌دانیم در فوتبال آن چیز که موجب پیشرفت بازیکن می‌شود، یک رقیب خوب است. نکته‌ای که هم رونالدو به آن اشاره می‌کند و هم مسی. آنها حضور یکدیگر را در کنار هم عامل پیشرفت می‌دانند و به همین دلیل است که سال‌های سال در بالاترین سطح فوتبال دنیا در اوج بوده‌اند.

در استقلال هم شرایط مشابه است. گاه شاهد افت سیدحسین حسینی بوده‌ایم. نمونه‌اش فصل گذشته که تماشاگران تیم استقلال خواهان جدایی او از تیم بودند. به واسطه گل‌های بدی که می‌خورد. او در استقلال رقیبی برای بازی کردن ندارد و شک ندارد با هر دروازه‌بانی مرد شماره یک استقلال است. این هم به دروازه‌بان اصلی ضربه می‌زند و هم تیم. استقلال و پرسپولیس برای اینکه در پست دروازه‌بانی ضربه نخورند، باید در این پست هم دو دروازه‌بان خوب به خدمت بگیرند. همان طور که در سایر پست‌ها این کار را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بیرانوند تنها نیست؛ گل‌های از راه دوری که دروازه‌بانان مطرح جهان خورده‌اند/ بوفون، تراشتگن و کورتوا هم غافل‌گیر شده‌اند! +ویدیو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ایرانی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    واضح هستش کسانی که خود بزرگ بین و در مسائل پیرامونشون دورو و ریا کار هستن همیشه دچار مشکل میشن
  • بغض یایا در پشت فرمان IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    لرد بیرو بزرگترین گلر تمام ادوار تاریخ بشر
  • کاربر جدید IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    من پیشنهاد میکنم آقای بیرالوند بروند داستان "کنیزک وپادشاه" از جناب مولوی را بخواند تا به عدم موفقیت پزشکان حاذق را دست یابند، شاید وصف حال ایشان هم باشد و او را به برجسته واقعی تبدیل کند. و حتماً از مفسرین و مولوی شناسان " گر خدا خواهد" آمده در داستان را پرس وجو و به توصیه های آنها شدیدا عمل کرده و عامل آن باشد. به عنوان یک پرسپولیسی تشکر میکنم از آن شاگرد، استاد پرسپولیسی(استاد جناب حسینی مربی بزرگ) که هوش وپایش را باید طلا گرفت که این درس بزرگ را به بنده و جناب بیرالوند ، دادند.
  • اهواز IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    مشکل خیلی واضح بیرانوند بدرد ایران نمیخوره بهترین گل بازیکنای اروپارو گرفت عمو بدرد ایران نمیخوری بری اروپا مثل الماس ازت مراقبت میکنن برو ایران نمون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی