ریچل کوندانانجی
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ریچل کوندانانجی با انتقال از مادرید به بی اف‌سی در آمریکا عنوان گران‌ترین فوتبالیست زن تاریخ را به خود اختصاص داد.

ریچل کوندانانجی زامبیایی پس از پیوستن به «بِی اف‌سی» از مادرید سی‌اف‌اف با مبلغ ۸۶۰۰۰۰ دلار (۶۸۵۰۰۰ پوند) به گرانترین فوتبالیست زن تاریخ تبدیل شد. این مهاجم که در ۴۳ بازی لیگ F برای مادرید ۳۳ گل به ثمر رساند، با این باشگاه آمریکایی قراردادی ۴ ساله با گزینه یک سال اضافی امضا کرد. بِی اف‌سی امسال اولین بازی خود را در لیگ ملی فوتبال زنان انجام خواهد داد.

کوندانانجی ۲۳ ساله اولین بازیکن آفریقایی (چه زن چه مرد) است که رکورد نقل و انتقالات جهانی را می‌شکند. پیش از او کِیرا والش، هافبک انگلیسی، پس از انتقال ۴۰۰ هزار پوندی از منچسترسیتی به بارسلونا در سال ۲۰۲۲ گران‌ترین بازیکن زن بود. قرارداد چلسی برای جذب مایرا رامیرز مهاجم کلمبیایی از لوانته با مبلغ اولیه ۳۸۴۰۰۰ پوند که با پاداش‌ها تا ۴۲۶۶۰۰ پوند افزایش می‌یابد، می‌تواند از والش پیشی بگیرد. با این حال، این مبلغ بسیار با مبلغ قرارداد کوندانانجی فاصله دارد.

کوندانانجی به بی‌بی‌سی اسپورت آفریقا گفت: «مردم زامبیا شگفت‌زده و بسیار خوشحال خواهند شد. من می‌خواهم به هواداران بِی اف‌سی تمام تلاشم را نشان بدهم تا از بازی‌ها و از دیدن بازی و گلزنی من لذت ببرند.»

مسیر کوندانانجی برای شکستن رکورد نقل و انتقالات زنان

کوندانانجی کار خود را با تیم زامبیایی ایندنی روزز آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۱۹ به بیک کازیگورت در قزاقستان رفت و برای اولین بار در لیگ قهرمانان زنان بازی کرد. دو سال بعد به تیم لیگ برتر اسپانیایی ایبار پیوست و ۸ گل لیگ در تنها فصل حضورش در این باشگاه باعث شد تا راهش به سمت مادرید هموار شود. او در فصل گذشته ۲۵ گل در ۲۹ بازی لیگ به ثمر رساند تا به مادرید کمک کند تا در رده پنجم قرار گیرد (بهترین جایگاه در تاریخ باشگاه) و این فصل در ۱۴ بازی لیگ ۸ گل دیگر به کارنامه اضافه کرد.

کوندانانجی همچنین در جام جهانی زنان ۲۰۲۳ بازی کرد و گلزنی کرد، و کلا ۱۰ گل در ۱۸ بازی برای زامبیا به ثمر رساند.

بیشتر بخوانید: آمریکایی‌ها رکورد تماشای یک مسابقه ورزشی را شکستند/ این بازی بعد از از فرود آپولو ۱۱ بر ماه پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی