نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
ادعای عجیب کارشناس قطری با مدرک؛ گل سوم قطر آفساید بود/ VAR را دستکاری کردند! +ویدیو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک کارشناس تلوزیونی مدعی شده است که گل سوم تیم ملی قطر به ایران در شرایط آفساید به ثمر رسیده است.

گل سوم قطر تیر خلاص این تیم بر پیکر شاگردان قلعه‌نویی بود. این گل  روی یک ضدحمله روی ارسال اکرم عفیف توپ در داخل محوطه جریمه به معزعلی رسید و این بازیکن توپ را به گل سوم قطر تبدیل کرد. 

 گلی که در شرایط مشکوک به آفساید به ثمر رسید بعد از بررسی سیستم کمک داور ویدیویی مشخص شد که رامین رضاییان آفساید را پر کرده و گل قطری‌ها کاملا در شرایط سالم به ثمر رسید.

حالا یک کارشناس قطری که در فضای مجازی به عنوان کارشناس قطری شبکه الکاس معرفی شده است مدعی شده گل سوم قطر به ایران در VAR دستکاری شده و در شرایط آفساید به ثمر رسیده است!

بیشتر بخوانید: انتقاد خداداد عزیزی به تفکرات قلعه‌نویی؛ این تاکتیک یعنی بازی شانسی/ بعد از برد ژاپن یک نفر پیام داد و جوابش را دادم/ گفته بودم شب دراز است و قلندر بیدار!

او در ویدیوی زیر استدلال خود را از این ادعای خود نشان می‌دهد:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۵۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵۶
  • . IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    استدلال ایشان کاملا غلط می باشد چون زاویه دید از یک سمت می باشد و فاصله ها باید از بالا مقایسه شوند. از روی خط چمن آفساید نبودن کاملا واضح هست.
    • محمد IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      اون داره با متر واندازه گیری اثبات میکه نه با نگه اون وقت شما از همین راه دور داوری میکنی
    • جواب تو IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      برادر خط کاملاً صافه
    • محمد IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      کاملا صحیحه. به شخصه خیلی ناراحت شدم اما واقعیتو بخواین انصافا من در داوری چیزی جز سوت زدن به نفع ایرانو ندیدم. بنده خدا انتظار داره خطی که ترسیم کرده اونم در دور و نزدیک یکی باشه!!! حداقل داوری‌ها در بازیای ایران بسیار کم اشتباه و به نفع ایران سوت زده شد. اما خو بازم نبود یه تاکتیک تیمی خوب و نوسان شدید بازیای ما نتونست اونچه که باید بهتر و بیشتر از قبل نمایش اجرا کنن. ان‌شاءالله در دوره‌های بعد..
    • منیر IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      برادر خط آفساید یک خطر راست است وبدون هیچ زاویه در عرض زمین کشیده می شود واما اینجا ما می تونیم خط جلوی محوطه جریمه رو به عنوان خط آفساید در نظر بگیریم که استدلال این کارشناس کاملا درسته
    • محمد پنجعلی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      ما ایرانی ها عادت کردیم برای توجیح ضعفمون همه چیز را گردن داور بندازیم.تو همه رشته ها همین هست.همیشه توهم توطعه دارند.به جای برطرف کردن نقطه ضعف ها همین بلدیم.یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه : من نبودم دستم بود ،تقصیر آستینم بود . آستینم مال کتم بود، کتم مال خودم بود،
    • میلاد IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      والا من گل زر گفتم 100%آفسایده باچشم عادی تو تصویر معلوم بود قشنگ 50سانت فاصله داشت
    • مهدی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      بله دوستانی که میگن آفساید بود برن راجع به اندازه خطوط در پرسپکتیو کمی مطالعه کنن. هرچه خط به ناظر نزدیکتر بشه بلندتر دیده میشه. پس استدلال ایشون کاملا غلطه. خطوط وسط دو ریل راه آهن مثال خوبی برای نقض ادعای ایشونه.
    • مهدی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      با خط چمن هم که مقایسه کنید رامین یک بدن عقب نیست! این ادعای کارشناس رو قابل پیگیری میکنه
    • Rm IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      موافقم .. زمین نزدیک دوربین بزرگ تره و زمین اون سمت دور تره کوچیک تره و این استدلال غیر قابل قبوله اون خطشو اگه بالاتر ببره میبینه که زمین از خط کوچیک تر میشه و کاملا این استدلال اشتباهه و باید از بالا در نظر گرفته بشه
    • حمید از قم DE ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      من که از روز اول گفتم بخش تلویزیونی وار ی انیمیشن هست و میشه هرکاری باهاش بکنن همه خندیدن فوتبال در جهان کاملا سیاسیه مثلا عراق سال بعد از حمله آمریکا قهرمان آسیا شد امسال هم اردن بخاطر رفتارهای مورد پسند غرب در جریان غزه حتما به مزد خودش میرسه از الان میگم اردن قهرمانه
    • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      خوب کارشناس هم گفته در شرایط آفساید گل زده شده
    • وحید IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      موافقم باید پرسپکتیو رو در نظر گرفت، از زاویه دید دوربین خطوط موازی نیستند و در نهایت به هم می‌رسند. یه با عادل فردوسی پور تو برنامه نود بازی تراکتور پرسپولیس رو اینجوری آنالیز کرد
    • محمد IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      سلام.بازی تمام شده و چیزی تغییر نمیکنه.ولی همون حین بازی هم وقتی تصویر انیمیشنی رو نشون داد انتظار داشتم دو بازی کن مساوی باشن مثلا مچ پای رامین آفساید رو پر کرده باشه.شاید آفساید بود ولی به نظرم تصویر انیمیشنی دقیق نیست.
    • نادر مزرعه IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      مهاجم قطر صد در صد در آفساید بود دقت کنید به Var مهاجم قطری رو کجا نشون داده !!!!😳 دستکاری شده ....خطای انسانی رو میشه بخشید افساید عمدی گرفته نشد فیلم را دقیق بازبینی کنید از تمام زوایه ها افساید هست ان شاءالله قطری ها در بازی اردن رسوا میشن
    • رامین تاج IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      جالبه همتون خطای دید رو میفهمید ولی وقتی کار به لیگ خودمون میکشه و کری بین سرخابیا اینو در نظر نمیگیرید و اصرار میکنید به خطای دید
    • کاوه IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      ببین من اصلا کاری ندارم ولی بازی تموم شده بحث چیو میکنید؟
    • هادی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      گل آفساید بود، روی فیلم اسکرین شات بگیرید و در زاویه مناسب و موازی با خط ۱۸ قرار بدهید ، آفساید واضح هست
    • مجتبی رضایی RU ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      استدلال کارشناس قطری غلط هستش. در این تصویر فاصله رامین رضاییان دورتر از بازیکن قطر هستش هر چی فاصله اجسام در تصویر دوبعدی دورتر ببینیم عرض کمتری نسبت یکدیگر دارن.اونایی که گرافیک خوندن بلدن.
  • مهران IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    پیگیر باشید وقت رسوایی عربا در رسانه ها و اذعان عمومی رسیده اگه درست باشه بهتره همه جا گفته بشه و عربا رسوا بشن
    • وطن IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      مث بازی اتلتیکو و رئال شد که . وختی بازی بود هم همه گفتم افساید ! دستکاری در وی ای ار به طوری که داور متوجه نشده باشه فک کنم امکان پذیره
    • امین اصلانی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      هه باشه پول نفت عرب رو بیخیال میشن جواب پشت چشمِ من تورو میدن تازه رسواشونم گفتی بکنن درسته؟بزار یادداشت کنم.انگار مریخی عمو کجایی؟
    • علی US ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      سلام لطفاً افرادی که در بیان ادبیات ضعیف ودر حد افراد بی سواد هستند نظر ندهند
    • ایرانی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      دستکاری در والیبال به فوتبال هم رسید!
    • علی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      صد درصد گل آفساید بود . ولی فکر کردی مسئولین ما که همیشه پاچه خواری عرب ها رو میکنن پشت کشورشون و مردمشون در میان ؟ نه داداش از حق ایران میگذرن ولی از حق عرب نه
    • محمد IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      این یک عراقی است که خودش رو کارشناس قطری جا زده وبافتوشاب رامین رو در عکس جا بجا کرده فیلم این گل رو از دوربین تماشاگرها نشان داد ومشخصا نیم متر افساید رو رامین پر کرده بود
    • ناشناس IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      رسوایشون به دردمان نمیخوره بایدحقمون گرفته شود
    • مهران IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      ممکنه پای عراقی در میان باشه چون اتفاقن وسط بازی داشتم میدیدم کاملن آفساید توسط رامین پر شده بود ولی تو این تصویر بیشتر آفساید بنظر میاد🤔🤔
    • هادی IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      گل آفساید بود ، از روی فیلم اسکرین شات بگیرید و در زاویه مناسب و موازی با خط ۱۸ قدم بچرخانید ، کاملاً مشخص است آفساید بوده ، حتماً بدون تعصب نظر بدهید
  • استقلال IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کاملا نظر این کارشناس درسته تو صحنه آهسته هم معلوم بود بازیکن قطر یه نیم بدن جلو بود همه حضار سینما بلند گفتن آفساید ..ولی وار؟!!! عجب کثیف هستن اینا
  • مهدی بیرانوند IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    این دیگه چقد احمقه،تصویر دورتر کوچکتر دیده میشه،حتی اکه با تصویر نزدیکتر هم اندازه باشن،این مثل اینه که عکس افقی از جاده بگیری بعد روش متر بذاری بگی جاده هرچه دور تر میشه بازیکتر میشه! خود خطوط یک در میان چمن هم مشخص میکنه که افسایده
    • ایرانی NL ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      آدم عاقل عکس بافیلم فرق داره ، بشین فیلم بازی را دقیق نیگاه کن
    • عماد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      این کارشناسم داره میگه که گل آفساید بوده
    • علی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      میشه به راحتی خطوط پرسپکتیو رو رسم کرد
  • محسن IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    شنونده بایدعاقل باشد اگر می خواستند این کار را بکنند به راحتی می توانستند آن پنالتی مشکوک را به نفع ایران نگیرند و ۱۶ دقیقه وقت اضافه در پایان بازی نگیرند ...
    • مهران IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      به وی ای آر نگاه کن!! اگه قرار بود آفساید نباشه هم وی ای آر باید هر دو نفر را در یک خط و یک راستا نشون میداد اما اینطور که پیداست یک متر با هم فاصله دارن
    • ایمیل IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      اون پنالتی از نظر شما مشکوک بود در صورتی که کاملا واضح بود،بیشتر از بیست دقیقه وقت تلف کردن ولی ۱۶ دقیقه اضافه گرفت
  • ایرانی IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    حق ایرانو خوردن
    • پسر خاله IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      اولا تو خود بازی آفساید از بس واضح بود که همه بازیکنا دسشون بالا رفت حتی دفاع نکردن بخاطر آفساید. اونی که میگه وقت اضافه زیاد گرفتن. اولا 13دقیقه گرفتن که هنوز شروع نشده بازی متوقف شد و8دقیقه موند که سر همون 8دقیقه سوت و زد وقت تلف شده رو محاسبه نکرد بعدشم بیشتر از این حرفا باید میگرفت. دوما چرا خطای روی طارمی که داشت تک به تک میشد با دروازبان رو حتی صحنه آهسته نشون نداد همون توپ گل برا ایران شد که داور Var میتونست خطای قبل گل بگیره و مردود بشه
  • یاشاسن تراکتور IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    خب چرا فدراسیون نشینان بی خیال و در حال گشت و گذار در بازارهای قطر اینو اعلام نمیکنن تا این صحنه توسط AFCکارشناسی بشه
    • مهدی US ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      جالبه هیچکی به تبانی نظر نمیده مگر میشه با دو دفاع داغون از سمت راست دوبار گل بخوریم هر مربی دسته ۳ هگ می دونه که بین دونیمه باید مشکلش رو حل کنه یا اینکا یک نفر رو مامور فوروارد اس قطری ها بکنه اونا نمیتونستن دوفورواردما رو تک با تک بگیرن چون تو دفاع سا نبرشون دو تد از کار می افتاد و راحت از هرکسی گل می خوردن ولی اونا بین سردار و طارمی طارمی دو که کند تره خنثی کردن ولی ما یک فوروارد اونها رو نتونستیم که به وظر بوی تبانی می ده من یک استقلالی تیرم ولی واقعا همیشه از قلعه نویی متنفر بودم چون با اینهمه مهاجم تراز اول دنیا باختن ایران مقابل قطر واقعا یک شاهکار بود آفرین قلعه بااین کار وتبانی لازم جام جهانی رو گرفت اگر تا جام جهانی ایک مربی دوزاری نموند من اسمم مهدی نیست .لعنت به اونهایی که بخاطر منافع شخصی ملت شون رو می فروشن
  • تی تی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کلا بی عدالتی تو این بازی زیاد بود
  • مشروح 86 IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    تحلیلش اشتباست چون در قسمتهای نزدیکتر به دوربین وسعت دید کمتری داریم و در قسمتهای دور به دوربین هم وسعت دید بیشتری داریم. به خاطر همین با کشیدن خط طولی نمیشه نتیجه درست گرفت ملاک باید خط چمن باشه که تو همین تصویر نشون میده که آفساید نبود
    • ایران IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      عزیزکم اونی که شما میگی خط چمن.خط چمن نیست. یه کم بیشتر توجه کن.وسعت دید باعث نمیشه خط زمین ازی ک سمت ذوزنقه ای بشه و از یه سمت مورب.خط زمین‌رو کاملا فرضی از دو جهت تو ذهنت رسم کن.متوجه حرفم‌میشی
    • من IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      شما در درک بدبهیات هم مشکل داری
    • خرد IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      بابا فیلم را خودتون عقب و جلو کنید می فهمید فیلم اصلی را نه فیلم این داور عراقی را کاملا آفساید بوده خودتان با کامپیوتر یا گوشی فیلم را آرام جلو ببرید کاملا واضح هست که آفساید هست چرا بعضی سعی نمی‌کنند خودشان حقیقت را پیدا کنند
  • امین IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    دستکاری Var
  • ۱۱۱ IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    همون موقع صحنه اصلی بازی که نشون داد، معز علی کاملا جلوتر بود، من گفتم آفسایده ولی تصویر سازی وی ای آر که نشون داد، دقیقا برعکس شد یعنی شجاع کاملا آفساید را پر کرده بود. فیلم گل سوم را ببینید به حرفم می رسید. به نظرم استدلال‌های این کارشناس قابل تامل هست.
    • Amir 6666perspolisi6 IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      بخدا با وجودیکه اصلا با این تیم ملی عشق نمیکنم و به دلم نمیشینه اما همون لحظه اول من شاخ درآوردم که چه جوری این صحنه رو وار آفساید تشخیص نداد، اصلا کاملا از روی چمن میشه فهمید که معز علی کاملا در آفسایده و گل مردوده
    • اکبر IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      بخدا که آفساید تو همون بازی معلوم بود. صد در صد آفساید بود. حقمون رو خوردن یه آبم روش
    • امین IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      دقیقا منم این رو دیدم
  • سهیل IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    باید فدراسیون فوتبال به فیفا اگه جواب نداد به دادگاه ورزشی شکایت کنه به دلیل تبانی و تقلب و نتیجه رو ۳ بر۰ به سود ایران اعلام کنن
  • ۱۱۱ IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ببخشید رامین نه شجاع
  • جواد IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    چرا این موضوع پیگیری نمیشه توسط مسوولین مربوطه. برای مردم میگید مردم چکار بکنن؟
    • خرمشهر IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      عمرا اکر مسولی پیگیری کنه میگن چیزی ک بود تمام شد رفت انشالله برای دفه دیگه واگذار شون میکنیم ب خدا خدا ازشون نگذره خوشحالی ملت ایران بردن انشاالله که اوردن ببره قطره بازنده بشه
  • انسانیت IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    خخخخ این دیگه چه سمیه شما پای راست رامین رو ببین روی خطه معز علی هم جلوی خطه...!!!!
  • حسین زنگنه IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    حالا که فهمیدید گل مردود هست عرضه اینو دارید که ثابت کنید یا مورد تمسخر قطری‌ها میشیم مثل اون که واسه حق آبه مورد تمسخر طالبان شدیم
    • ناصر IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      وقتی وجهه خود رو با به کل کشورهای قابل نفوذ مرگ بر گفتن از دست میدهیم همین میشه
  • علی IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    دقیقا درست میگه ، در لحظه گل هم برای خودم کامل مشخص بود که آفساید هستش ، شما مقایسه کنید با گلی که سردار به ژاپن زد اما آفساید بود !! این واقعا آفساید بود
  • ایران IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    به ولله که آفساید بود من ده دفعه دیدم این صحنه دستکاری شده چرا فدراسیون کاری نمیکنه
  • نیما IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    مشخص است وخطای طارمی گرفته نشد همان توپ گل شد یا اینکه انتخاب داور عربی با توجه به جنجال فغانی کلا اشتباه وقابل اعتراض بود هرچند مسئله تمام شده هست ولی آموزه هایی نیز لازم است در هر حال مربی کار کشته ویا کادری قوی برا تیم لازم بود مثلا موقع حمله تیم کنعانی جلوتر از فوروارد بود هر چند یه موقعیت در بازی با ژاپن خلق کرد ولی دفاع را ول کنه به امید گل زدن به نظرم خوب نیست هر وقت قطر اراده کرد راحت دفاع باز شد هر چند به نظر منو امثال من اهمیت نمیدن اما مردم هم تجربه آنالیز را پیدا کردند ودرحد آماتور هم باشه نظرات به حقی دارند متشکرم نیما ازپارس آباد
  • مردم IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    گل سوم آفساید بود اما وی ای آر با جابجایی زمان لحظه جلوتر از پرتاب توپ رو نشون میده که با این کلک اونو از تله آفساید درآورده...
  • علی اکبر نصیری US ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    نتیجه در مسابقه مهم است چرا به بازیکنان زدن گل آموزش داده نمی‌شود بررسی کنید چند شوت به سمت دروازه داشتیم یادم میاد ما که جوان بودیم بازیکنانی ایرانی وخارجی بودند که از نیمه زمین شوت وگل می‌زدند حالا توپ را تا ۱۸ قدم می‌برند وبجای شوت به سمت گل توپ را به خا رج از ۱۸ قدم پاس آنقدر فرصت سوزی می‌شود تا موقعیت از بین میرود
  • علی IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    واااااااااااااااای بازی باید ۳ بر ۰ بشههههههههه
  • خلیج همیشه فارس IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام . من یه داور با سالها تجربه . بخدا همان دیشب متنی نوشتم و در آن گفتم که گل سوم آفساید بوده و راجع به خطای روی طارمی هم متمعنم که خطا بود و دلیل نشان ندادنش هم این بود که روی اون زوم نشه . وگرنه هم خطا بود و هم باید با یکن قطر اخراج میشد و هم گل دوم قطر بثمر نمی‌رسید. بی شرفی نزد قطری ها تازگی نداره . اونا سابقه رشوه دادن . آب بی هوش کننده به تیم‌ها دادن و خریدن داوران ید طولایی دارند و این مسئله چیز تازه ایی بین‌شان نیست
  • ایران مقتدر IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    پای راست رامین انتهای خط سبز کم رنگ زمینه ولی بازیکن قطری معز علی حدود نیم متر از خط داخل تره. پس به هیچ وجه آفساید نبود. بعدش این نحوه ترسیم شما اشتباه خطا چشمه و از طریق هندسه میتونه این استدلال شما اشتباهه.
  • حمید IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    آقا وار نمیخواست. رامین پای عقبش رو اون خطهای عرضی بود. ولی معز علی یه ۲۰سانتی با خط فاصله داشت. اصلا آفساید نبود.
    • محمود کلاری IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      من در صحنه آهسته به صورت بسیار تابلو به قول فوتبالی ها دیدم که ، نیم بدن بازیکن قطری جلوتر و پیش‌تاخته تر از رامین رضائیان هستش ، و خیلی تابلو آفساید بود و آنسایدی در کار نبود ، علت حرکت نکردن بیرانوند و عدم شیرجه علیرضا بیرانوند هم به همین قضیه برمی‌گشت .
  • امیر IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اگه اینکار را کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نکنند باید تعجب کرد، یکی از گل‌هایی که قطر زد قبلش روی بازیکن ما خطا شده بود، داور خیلی هوشمندانه بازی را برای قطر درآورد، وگرنه به راحتی قطر را می بردیم، و البته باید در مورد بیرانوند تحقیق شود که چرا اینجور گل‌های مفتی خورد، برای یکی از گلها که اصلا دستش را هم دراز نکرد، طارمی پاس نمی داد، و قدوس افتضاح بازی کرد و چرا قلعه نویی توی این بازی از قلی زاده و قائدی استفاده نکرد، خیلی خیلی این باخت مشکوکه کثیف مثل کشورهای عربی حوزه خلیج فارس
  • علی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    باید در مورد این باخت تحقیق بشه، اول از بیرانوند، دوم طارمی، سوم قدوس، چهارم قلعه نویی که چرا از قائدی و قلی زاده استفاده نکرد، باید تحقیق بشه به احتمال زیاد پای تبانی و پول هنگفت در میان است، باید تحقیق بشه اینها با احساسات و روح و روان مردم بازی کردند، بلاشک بیرانوند پول گرفته, این آدم گشنه حاضر بود به خاطر پول پرسپولیس را رها و به استقلال بره با روان هواداران استقلال و پرسپولیس بازی کرد، این آدم گشنه است، چشاش سیر نمیشه، به خدا تحقیق کنید
    • مصطفی کمالی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      متاسفم برای شماواقعا... شماجزاون دسته ازآدم های هستین که نمک میخورین نمک دان روهم میشکونید. ماهمه پشت این بازیکنان یاغیرت که ازدل وجونشون مایه میزارن هستیم. لطفاشمامزخرفات ذهن خودتون رواینجااعلام نکنید. کافرهمه رابه کیش خودپندارد. احتمالاشماتوزندگیتون همچین آدمی هستین که این طرزفکرتونوبه بقیه نسبت میدین. ب فکراصلاح خودتون باشیدلطفااا
    • مرصاد IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      درسته این آدم پول گرفته کل بازیکن ها پول گرفتن همین علیرضا بیرانوند پول گرفته که گل بخوره چرا به گل اول واکنش نشون نداد همه پول گرفتن چرا از بازیکن های خوبمون استفاده نکردین اونها یکسره بازیکن تازه نفس می‌آوردند اما ما از همون بازیکن ها استفاده کردیم چون بازیکن های دیگه پول نگرفتن و میومدند گل می‌زدند همین بیرانوند بی چشم رو داشت از پرسپولیس که هواداران هستم میومد بیرون برای پول اون موقع پول گرفته چقدر پول گرفتند که مردم و طرفداران خودشون دور بزنن و رها کنن و با احساسات مردم بازی کنند واقع مایع تاسف که این ها بخاطر پول مردم رو رها کردند و ما را به عربی ها فروختن آدم های پول ندیده و کسیف مطمئنم حتا بهشون التماس کردن پول بیشتری بهشون بدن تا مردم خودشون رو رها کنن و حتا اگه بهشون پول بیشتری میدادن حاضر بودن برن تو تین اونها و مردم رو دور بزنن بی مرام های پول ندیده هم از ایران میخورن هم خارج عکس زن سردار آزمون رو ببینید می فهمید چی میگم
  • رضا IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اگه این درست باشه،باید afc دستور تکرار بازی ایران و قطر رو صادر کنه،و اون سیستمvarو کمک داور و ناظر اون بازی در اتاق وار رو تنبیه و جریمه یا اخراج کنه،، به وضوح خیانت قطریها مشهوده.متاسفم برای دزدی قطریها..
    • جواد IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      برادر این خط اشتباه هست نیم دایره پشت محوطه هم باید محاسبه بشه 😂😂😂😂
  • مظفری IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    پرسپکتیو رو در نظر نمی گیره. هر چه دورتر فاصله کمتر به نظر میاد.
    • علی فاطمه US ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      آره درست میگین قضیه همینه دیگ فاصله رامین دورتره پس همینه دستکاری شده فاصله
    • امیر IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      فاصله تا خط محوطه رو با وکتور اندازه میگیره، ربطی به خطای دید و پرسپکتیو نداره و کاملا درسته ضمنا من نمی دونم این کلیپ واقعا در الکاس پخش شده یا نه اما کارشناس لهجه عراقی داره نه خلیجی
  • ۴۴۴۴ همیشه آبی ۷۷۷۷۷۷۷ IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    این اظهارنظر کاملا غیرکارشناسی و خنده‌داره چون نقطه پرسپکتیو رو در نظر نگرفته اگه به نوار چمن کمرنگ دقت کنین مشخصه که پاشنه پای رامین رضائیان کمی پشت خط راست نوار چمن کمرنگ و مهاجم قطری چیزی حدود ۴۰ سانتی‌متر دورتر از خط راست نوار چمن کمرنگ وایساده بنابراین بازیکن ما نزدیک نیم متر آفساید رو پر کرده اگه قراره با جابجایی یک پاره‌خط آفساید اعلام شه حتما باید نقطه پرسپکتیو لحاظ بشه با کمی دقت متوجه میشیم خط چمن کمرنگ در بالای تصویر کوتاه‌تر و در پایین تصویر بلند تره و به این میگن خطای دید! اصلا بالا و پایین تصویر رو بی‌خیال شین به پهنای نوار چمن کمرنگ در دو نقطه چپ و راست قوس ۱۸ قدم(در این تصویر نقطه شروع قوس ۱۸ قدم در سمت چپ میشه پایین تصویر و نقطه شروع قوس ۱۸ قدم در سمت راست میشه بالای تصویر) پهنای نوار چمن در بالای تصویر کمتر و در پایین تصویر به وضوح بیشتره در حالیکه میدونیم این پهنا یکیه و ثابت! این موضوع(نقطه پرسپکتیو و خط واقعی آفساید) چند سال پیش در برنامه ۹۰ توسط عادل فردوسی پور به طور کامل توضیح داده شده بود و خط آفساید واقع باید به صورت عرضی باشه نه طولی یعنی در پهنای زمین نه در
  • بهروز IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    راست میگه
  • رام IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اینکه چقد راس بگه یانه معلومونیس. البته موقع پخش وی ای ار تعجب اینقد فاصله چرا درنگاه اول گفتیم دستی پایی افسایدو پرکرده باشی میلی متری ولی طوری دیگه پخش شد. ایران ماشالا فک زنو رجز خان زیادن بنام کارشناس ولی هیچ کارشناس خاکبرسر ایرانی بهداین درجه شعور نرسیده .فقط برا ادعا عالین
  • فریاد IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    آره آفساید بود. من لحظه گل اتفاقی حواسم به مدافعان خودمون بود همه بعد از مهاجم قطر بودن. بعد که وار رو چک کردن و تصویرش رو نشون دادن خیلی تعجب کردم . چونکه مشخص بود آفسایده
  • Malek IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اینی که داره حرف میزنه عراقی هست وکارشناس قطری نیست
  • احسان IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    در هر صورت ایران قلعه نوعی در فینال نخواهد بود و هیچ نتیجه ای تغییر نخواهد کرد.تمام
  • کامران IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    در گذر از تاکتیک و سبک بازی اشتباه قلعه نویی جلوی قطر یعنی بازی مستقیم و بلند در مقابل یک تیم با مدافعان بلند اون صحنه خطا رو طارمی در موقعیت تک به تک هم توسط داور گرفته نشد.اون توپ اگر میرفت توسط طارمی قطعا گل میشد و ما ۲ هیچ میفتادیم جلو.مدافع قطر طارمی رو زد و داور باید خطا میگرفت و یا کارت قرمز یا حالا زرد رو میداد به دفاع قطر و یه ضربه ایستگاهی واسه ایران.اون صحته و تشتباه نتیجه بازی رو عوض کرد و همون توپی که تک به تک واسه ما بود و شاید گل دوم میشد یا حداقل یه کارت قرمز باید سهم قطر میشد اومد رفت تو گل ما و بازی مساوی شد.قلعه نویی تو این بازی کاملا با تفکرات سنتی و قدیمی و استراتژی اشتبله کلا تیم رو نابود کرد.ما ترابی و قایدی رو داشتیم و از راست هم قلی زاده رو ما میتونستیم با بردن اینا به بازی دفاع قطر رو کاملا بشکافیم.میشد راحت قطر رو برد ولی افسوس و هزاران افسوس از اینکه کشور ما با این همه ظرفیت و استعداد توسط یک مربی بی سواد و ناشایسته حذف شد.ما ترابی قایدی و قلی زاده رو گذاشتیم رو نیمکت و حزباوی و نورالهی و حسین نژاد رو هم تو ایران جاگذاشتیم تا امثال اکرم عفیف جولان بده.
  • ماایرانیهاهم خدایی داریم IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    شیرمادرت حلالت که باحالیکه عرب زبان هستی حقایق رو بی طرفانه بیان کردی؛بخداحتی لحظه ای که گفتندآفسایده وبعدردش کردن وگل روقبول کردندچونکه من خودم اونجابودم وازنزدیک شاهدبودم گفتم اینکه آفسایده چطوری توی کروکی که کشیدن اینجوریه مطمعنم دست کاریش کردند؛هیچ وقت ماه زیرابرنمیمونه؛مطمعن باش کسیکه بخوادباحیله ونیرنگ پیروزی روازآن خودش کنه شکست میخوره ودستش رومیشه اگه دیدی بخاطراین خیانتشون به تیم اردن نباختن هر چی خواستی بگو؛ماایرانیهاهمیشه به معجزه وخداوندیکتامون ایمان داریم وهمیشه حق به حق دارمیرسه بامیدشکست تیم قطروپیروزی تیم اردن هرچندکه هردوتاشون عرب زبان هستندوبرای شکست تیم ماکری خوانده بودن ایرانیها رومسخره کرده بودند🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷زنده بادایران وایرانی
  • همنظر IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    تابلو بود برای گل آزمون برابر ژاپن هم همین کارو کردن نفر سوم که افسایدو پر کرده بود از تصویر حذف کردن.برای اونجا هم کاملا معلوم بود دستکاری کردن.
  • رضا IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    یعنی خدا شاهده همون اول که تصویر آهسته رو نشون دادن قبل برن واسه var گفتم صد در صد آفساید میگیرن قطری قشنگ معلوم بود از رامین جلوتره
  • علی دانا IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اینو یکی باید به این عربدوستان بگع که اقا کمتر به اینا محل بزارید الان تو این بازیهای همه عربها متحد بودن علیه ایران کرم میریختند لعنت بر مسولی که عرب را عزیز میشمارد به استثای عرب های کشور خثدمون و شیعه های کشورهای دیگر بقیه با ما دشمنن
  • مهسا IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    بنده هم تصورم این بود فقط پشت پای رضاییان آفساید و پر کرده، اما وی آر نشود میداد معز علی خیلی عقب تره که خیلی عجیب بود، اما صحنه واقعی این رو نشون نمیداد
  • F IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    غلط کردی عرب تفرقه انداز تو خط رو میاری پایین کوچیکش میکنی کور هم این تابلو بازیت رو میتونه ببینه
  • محسن IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    دقیقا درسته قبل از اینکه دسکاری بشه و در روال بازی من متوجه شدم ولی چ از دستم بر میومد
  • David US ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    Iran faghat be Ghale Noyee bisavade ahmage avazy bakt, in matike aslan balad nist
  • A IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ایرانی جماعت اصلا شانس نداره😔
  • تاجی اصیل IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ایشون درست میگه ولی تحلیلشون اشتباهه چون توی نمای پریپکتیو از راس به نقطه گریز خطوط کوچکتر دیده میشن مثلا یه صف رو در نظر بگیرین که چند نفر که قد شون یکسانه ایستادن توی اون صف!!حالا اگر شما به نحوی بایستید که بتونید همه افراد صف را ببینین،افرادی که دور تر از شما قرار دارند،نسبت به کسانی که در فاصله نزدیک تر قرار گرفتند،از دید شما کوتاه قد تر به نظر می رسند. یعنی اگر خط درست بخوایم رسم کنیم،خطی که کشیده میشه برای معز علی باید بلند تر باشه از خط رامین تا درست دیده بشه که سیستم کمک داور ویدیویی کاملا با مختصاتش این شکل رو بصورت یه باکس مکعب وار،از خط جریمه میکشه و تنها راه درستش هم همینه که وار با توجه به برنامش مختصات رو درمیاره و بی انصافی و محاله که توی چند ثانیه بخواد کسی مختصات وار به دلخواهش عوض کنه چون برنامه وکیوم و غیرقابل ویرایش ارائه میشه به داورا و داورا صرفا با مختصاتی که این برنامه میده، تصویر رو میبینن و نظر میدن والسلام.. این کارشناس هم اگر علمش رو داشت یه مسئله به این سادگی رو بخاطر مطرح شدنش بولد نمیکرد چون فقط یه ادعای بی پایه و غیر قابل استناد به لحاظ علمیه...
  • طاها IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    صددرصد آفساید بود همون موقع بازی هم مشخص بود صحنه واقعی با صحنه محاسباتی تفاوت داشت.
  • دوستی US ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    از اولش هم مشخص بود که AFC و داور و زمین بازی مال اونا بود و کمر به باخت ساختگی تیم ملی ایران بسته بودند شواهد و قرائن برای آنهایی که عادلانه قضاوت کردند واضح بود عربها با فارس ها خوب نمیشوند گل سوم قطر آفساید بود و یک پنالتی بنفع ایران داور نگرفت این برد قطری ها باطل و ساختگی و با تقلبی بوده شکی درش نیست فیفا اگر شرف داشته باشد قضاوت میکند
    • محمد IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      درود به شرفت همه میدونن که لابی عربا تو AFC چقدر قدرت داره عرب ها با پول نفت همه رو می‌خرن و این پیروزی قطر بعد از ۱۴ سال مقابل ایران یه پیروزی کثیف و قلّابی بود.
  • ناشناس CH ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام اساسا در عکس ها تصویر هر چه به شما نزدیکتر شود فاصله بزرگتر دیده میشود و این هم به علت ایجاد تفاوت در فاصله دور و نزدیک است و این یک خطای محاسباتی است که ایشون انجام داده و اگر به خطوط سفید زمین توجه کنید رامین حدود یک بدن عقبتر بوده و آفساید را پر کرده متاسفانه
  • فریاد IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    داره قشنگ توضیح میده که چه اتفاقی افتاده طرف مریض که نیست الکی بیاد به زیان کشور خودش حرف بزند ولی وقتی مدرک دارد و راحت ثابت می‌کند ولی چه فایده خائنین عرب پرست ما میگند آنها از نوادگان پیامبر و حسن و حسین هستند عیب ندارد جای دوری نمی‌رود از این جیب به آن جیب است
    • جلیل کامرانی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      نه بابا اینها دروغ می‌گویند آنها نوادگان یزیدند چون اون موقع همه طرفداران امام حسین شهید شدند پس نتیجه....
  • حسین IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    مشخصه طرف بی سواده. فاصله 2 نفر با دوربین متفاوته و نمیشه باخط کش اندازه گرفت
  • مصطفی IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    با احترام ب داور و اینکه حقی ضایع نشه من هم میگم روی صحنه کارشناسی کنند از روی خط محوط ه
  • asghar IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    تصاویر دورتر کوچکتر دیده میشه در سمت بالای تصویر طول بیشتری از زمین دیده میشه پس مقیاس اشتباهه آفساید درسته
  • ناشناس IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    حق خوری
  • مهدی IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اگر این نظر درست باشه باید فاتحهه فوتبال رو خوند
  • عباس مروتی IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    جالب بود برای اولین بار گفته شد
  • علیرضا IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کاملا داره درست میگه و ایران باید شکایت کنه با فیکس کردن صحنه قشنگ مسخصه که این دستکاری شده کاملا جای دو بازیکن و تو صحنه برعکس کردن یعنی کاملا صحنه رو معکوس کردن رنگ پیراهن رو عوض کردن
  • ع IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    خیلی خنگ تشریف دارند، چون فیلم از طرف مقابل گرفته شده. این طور اندازه ز دن که غلطه. شاهد اشتباه کارشناس هم چمن و زیر پاشون هست
  • محمد IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    درودبه شرفش
  • حسین IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    من همون لحظه حرکت آهسته رو دیدم و متوجه آفساید شدم خدا وکیلی طرف کی هستید که از ترس به قول خودتون اتحاد با قطر نمی خواید اعتراف به حق خوری اعراب بشید اینه مصلحت خدا وکیلی متاسفم برای این طرز فکر
  • فری تلو IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اگر تصویر از همه ابعاد مساوی برداشت شده باشد میتوان گفت بعد از اندازه گیری رضائیان آفساید رو پر نکرده بود اما دید کار شناس طوریست که در تصویر هر شیعی بزرگتر می‌نماید وسیعی دورتر کوچکتر حتی ۱۸ قدم نیز ازسمت کارشناس بزرگتر از سمت رضائیان است وبخاطر همین فاصله رامین به خط نزدیکتر نشان داده میشود
  • حمید IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    آدم های باوجدان هنوز هسنتد
  • سیدعلی شاهزاده IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    با توجه باینکه این عمل تقلب مهم است باید مسئولان حتما از طریق فیفا دنبال کنند منهم همام لحظه بدوستان گفتم خط میان مهاجم ودفاع مستقیم نیست. دستکاری شده باَشکایت تایید تقلب بازی 3 هیچ بنفع ایران خواهد شد لطفا کوتاهی نکنید اگر فطر چنین موردی نفعش میشد حتما دست بردار نبود تا نتيجه بگیرد
  • محمد IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    خدا شاهده من هم همان موقع بعد از گل گفتم اینا var را دستکاری میکنن, چون خودم کامپیوتر خوندم کاری نداره نرم افرار گرافیکیه شکل آدمک را جابجا میکنن
  • فرشید IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    الله اعلم
  • علی اکبر IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کاملا درست میگه آفساید بود من همون موقع متوجه شدم. مطمئن بودم var آفساید میگیره ولی واقعا دستکاری شده.
  • ای IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    بسوزید
  • رهگذر IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    چه استدلال خنده‌داری😄 این کارشناس! ظاهراً چیزی درباره «پرسپکتیو با نقطه گریز» یا همون «پرسپکتیو دو نقطه» نمیدونه
  • ناشناس IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    دیگه چه فایده
  • ناشناس IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کارشناس محترم اشتباه میگه.چون صحنه دورتر کوچکتر میشه در تصویر. با این روش نمیشه.
  • علی IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    به نظر استدلال درستی هست اما چه سود
  • علی US ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ای حرفا دیگه برا فاطی تنبون نمیشه قشنگ قبول کنیم ک تیم ملی ن دفاع خوبی داره .ن اعتماد بنفس بالا برا ضد حمله.ن کادر فنی درست
  • ویسی IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ما بازی نکردیم 20دقیقه وقت بود کاری نکردیم
  • میرزا IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    یکی حرفهای این عرب سوسمار خور رو ترجمه کنه
  • بابک IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    گل کاملا سالم یود. این شیوه برای تشخیص آفساید از پایه مغلطه و اشتباهه چون نمی توان بدون در نظر گرفتن پرسپکتیو یعنی دوری و نزدیکی بازیکنان نسبت به یکدیگر از دوربین یک اندازه ثابت را امتداد داد و باید با لحاظ محاسبات ریاضی به شکل یک مثلث هر چه به دوربین نزدیکتر میشوند این فاصله نیز افزایش یابد. برای اثبات این ادعا درین فیلم میتوان فاصله آنها را با خط چمن در نظر گرفت که جلوتر بودن مدافع ایران کاملا مشهود است
  • حسن IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    پس چرا فدراسیون اعتراض نمی کند
  • عبدالمجید IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    درود بر شرفش
  • م IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    چرا ایران اعتراض نمیکنه باید به فیفا شکایت کرد
  • علی IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    معلومه این شخص پرسپکتیو رو نمیدونه .
  • زارع IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    VARمشکوک بود،حالا خوبه دیگران از حقمون دفاع میکنند
  • علی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    افساید بود فاصله رضاییان با خط چمن پشت سرش کمتر از فاصله معزعلی با خط سایه وروشن چمن است این خطی ک میکشه چون تصویر دورتر کوچیکتر قابل استناد نیس
  • داریوش IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    تا زمانی که عدالت در قضاوت نباشد فوتبال در آسیا رشد نمیکند و حتما فوتبال خوب نخواهد بود و حتما لذتبخش نیست و حتما کسی فینال را نگاه نمیکند مگر دو ملت عرب و کارشناسان چون محبوبیت ندارد...
  • داریوش IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    تا زمانی که عدالت در قضاوت نباشد فوتبال در آسیا رشد نمیکند و حتما فوتبال خوب نخواهد بود و حتما لذتبخش نیست و حتما کسی فینال را نگاه نمیکند مگر دو ملت عرب و کارشناسان چون محبوبیت ندارد...
  • همت IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام مسخره کردین وقتی توپ پرتاب میشد بازیکن خط دفاعی ایران برای پوشش دفاعی یکم عقب بعد برگشت که این خراب کرد بازیکن دفاع اول جلوتر بود به محض پرتاب دید جلوهست یه قدم عقب رفت که قبلا باید میشد این برمیگردد به مبتدی بازیگر
  • عدالتیان تهرانی IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    واقعا طارمی نبود بچه ها بهتر بازی می کردند و بیرانوند هم در این جام به هیچ توپی نه نگفت فقط در عمرش پنالتی رونالدو را گرفت بهمین خاطر همیشه به تیم ملی دعوت میشود
  • اکبر شفقی IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    من در همان زمان بازی گفتم که این VAR دستکاری شده، فدراسیون فوتبال ایران تا دیر نشده باید به فیفا شکایت کنه
  • محمدعلی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    لعنت به آنها
  • خشایار IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ما که میدونستیم داور بازی رو برای قطر در میاره
  • ماهان IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    همون که داور عربی واسه تیم میزبان انتخاب کردن . قطر که کشور ثروتمند . نتیجه بازی ز قبل معلوم بود .
  • 66Amir6 perspolisi IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    بقرآن این صحنه بی نهایت مشکوک بود همون صحنه اول من شاخ در آوردم که چه جوری امکان داره این گل آفساید نباشه، کافیه برید و صحنه گل رو دوباره ببینید و از روی رنگ چمن بفهمین که معز علی در شرایط آفساید گل رو زده
  • غلام حسن IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    صد در صد نظریه درسته داوری به نفع قطر سود زد حالا اگر همچین موقعیتی را ایران میداشت حتما اون گل آفساید بود پنالتی طارمی نگرفتن و یه دوبار توپ به دستشان خرد پنالتی نگرفتن واقعا ذیحق ایران ضامن میشه درهمه بازیهای بین المللی
  • جلال IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    دقت کنید پای رامین دقیق روی چمن تیره هست والمعز پاش کجا قرارداره
  • علی IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ادعا نیست واقعیت بود. در اولین نمایش سریع وی ا آر کاملا مشخص بود که بازیکن قطر در آفساید قرار دارد اما به مدت طولانی دیگر این صحنه نشان داده نشد تا زمان اصلاح و دستکاری داشته باشند،
  • ناصر IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    از انجایی که هنگام برگداری بازی هم بنده شک کرده بودم و الان یقین پیدا کردم لازم است فدراسیون قویا دنبال اینرابگیرد و نتیحه را عوض کند
  • foad IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    این اقا عراقیه وعلاقمند به فوتبال،داره میگه من طرفدار فوتبالم وطرفدار قطر،ولی متوجه خطای داوری شدم.
  • علی ناشناسواقع IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    واقعا اگر این کار را کرده باشند اوج نامردی
  • نیما IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    باور کنید درست میگه صحنه اهسته اول رودکه من دیدم با بدون خط واندازه بنظر افساید میومد حتی وقتی صحنه ر‌و دوباره فیکس کردم مشکوک به افساید بود .جالب اینجاست که حتی داور یک لحظه هم صبر نکرد تا با var صحبت کند و به سرعت بازی را شروع کرد.گل اول قطر هم که داور خطای روی طارمی رو نگرفت جالب اینجاست که var حتی صحنه ی خطا رو چک نکرد بازیکن قطری ساق پای طارمی را زد جالب اینجاست که تلوزیون قطر صحنه ی اهسته ی خطا را به هیچ عنوان نشان نداد .وبه اعتراض نیمکت ما وکنشی نشان ندادن
  • ناشناس IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اگر عربها بودند یه کاری می کردند .ولی ایران به بخشیدن بلا عوض به عربها عادت کرده.
  • نیما IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    باور کنید درست میگه صحنه اهسته اول رودکه من دیدم با بدون خط واندازه بنظر افساید میومد حتی وقتی صحنه ر‌و دوباره فیکس کردم مشکوک به افساید بود .جالب اینجاست که حتی داور یک لحظه هم صبر نکرد تا با var صحبت کند و به سرعت بازی را شروع کرد.گل اول قطر هم که داور خطای روی طارمی رو نگرفت جالب اینجاست که var حتی صحنه ی خطا رو چک نکرد بازیکن قطری ساق پای طارمی را زد جالب اینجاست که تلوزیون قطر صحنه ی اهسته ی خطا را به هیچ عنوان نشان نداد .وبه اعتراض نیمکت ما وکنشی نشان ندادن
  • Bsh IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    پول همه کار میکنه .
  • کارشناس IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    باور کنید درست میگه صحنه اهسته اول رودکه من دیدم با بدون خط واندازه بنظر افساید میومد حتی وقتی صحنه ر‌و دوباره فیکس کردم مشکوک به افساید بود .جالب اینجاست که حتی داور یک لحظه هم صبر نکرد تا با var صحبت کند و به سرعت بازی را شروع کرد.گل اول قطر هم که داور خطای روی طارمی رو نگرفت جالب اینجاست که var حتی صحنه ی خطا رو چک نکرد بازیکن قطری ساق پای طارمی را زد جالب اینجاست که تلوزیون قطر صحنه ی اهسته ی خطا را به هیچ عنوان نشان نداد .وبه اعتراض نیمکت ما وکنشی نشان ندادن
  • قندهاری IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    قطر باهرتیمی به غیر از ایران هم بازی میکردحتی اگر 10 تا گلم میخورردبازم اونارو برنده اعلام میکردند چون ازقبل واسه برنده شدنش برنامه ریزی کرده بودند
  • کاوه IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    پنالتی که گرفت اصلا پنالتی نبود.بیخود داور رو مقصر جلوه ندین. بد بازی کردن تمام.
  • دلاره IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    به نظرم برا ی بهتر فهمیدن این که آفساید بود یا نه باس از دوربین بالای سرشون هست چک کرد دید که بهتر بفهمیم
  • علی IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ایشون هم مثل بعضی از ایرانیها که وطن فروشی میکنند و آرزو میکردن تیم ملی بازی را ببازه، هستند، ایشون به هر دلیل دوست داشته که قطر ببازه، حالا اعصابشون خرده.
  • سرباز وطن IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کشوری که این همه سروت و سرمایه گذاری میکنه برا فوتبال و میزبانی حام حتماً دستکاری داور ویدئوی براش کاری نداره.
  • رامین IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    تا حدود زیادی میتوان گفت صحنه var دستکاری شده...لازمه فدراسیون این قضیه رو برای تنویر افکار عمومی پیگیری کنه لطفاً لطفاً...
  • نقد علی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    این کارشناس سواد شما را داره مسخره می‌کنه ، در یه جاده یا در یه خیابان با دوربین یه عکس بگیرد و این این عکس جای که نزدیک عکاس است عرض خیابان بیشتر از جای که خیابان دور را نشان دهد می باشد، در یه نقاشی هم صحنه های دور عرض کمتر دارند
  • ولی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    دوباره بجای قبول ضعف ها و شکست و جبران ، حمله به داور و مقصر نشان دادن زمین و زمان شروع شد !!
  • مهران IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    بعضیا مثل احمقا حرف میزنن!! بله منم قبول ندارم رنگ لباسها عوض شده باشه چون استایل براحتی مشخصه کدوم رامینه ، اما کار با کامپیوتر انجام میشه و دنیا دنیای هوش مصنوعیه خب جابجا کردن موعز علی در دنیای مجازی کار گرافیکیه وگرنه چرا انقدر تو صحنه وی ای ار با رامین فاصله داره ، تقریبن یه متر در صورتی که باید رو یه خط بودند حتی موعز عقبتر بود و در آفساید و اون موقع پای رامین نشون داده میشد که آفسایدو پر کرده
  • کحمد IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ایناسیاستشون گل کاملا افساید بود وبازی باید تکرارشود این عادلانه نیس واگر تکرارنشود قطرخواهند باخت من نتیجه رومیدونم 2هیچ میبازه اردن قطعا میبره اگه 4تا نخوره. خدالعنتشون کنه
  • مصطفی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    البته تو تصویر اصلی من مطمین بودم آفساید است اما از اینکه آفساید گرفت متعجب شدم باز نیاز به باز بینی هست لحظه ای که بازیکن توپ نداره تو آفساید است و بعد آنهم غیر ممکن است که بازیکن ایران آفساید رو پر کنه
  • علی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    تا موقعی که وزارت ورزش یا حکومت ما نمونه میزبانی بگیره هر چهار سال تا نیم نهایی میایم باید میزبان بشیم حقمونم هست
  • حسن IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    به‌نظر میاد var لحظه قبل از رسیدن توپو نشون میده ،با این ترفند اونو از آفساید خارج کرده لطفاً فدراسیون محکم وارد بشه حداقل برای رفع این دغدغه،بهتر با کارشناسهای کامپیوتر هم صحبت بشه ....
  • کابوی موج سوار اصل تگزاس IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    من اینارو کار ندارم ولی شک ندارم قطری ها از جادوگر و اجنه برای ترسوندن بچه ها استفاده کردند، اصلا توان توی پای هیچکدامشون نبود. نکته بعد این هست که این کارشناس شاید جیره خوار عربستان باشه و میخواد رابطه ایران و قطر رو خراب کنه.
  • سرباز میهن IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کاملا معلوم بود که از اول قطر برنده بازیه همه شرایط به سود میزبان بود عربا ازاین نامردی ها زیاد دارن بذار بدبختها دلشون خوش باشه که مثلا بردن آدمهای حقیری هستن .این بیجاره ها در مقابل ایران شیر میشن اما در مقابل آمریکا و اسرائیل مثل موش .خاک بر سر های ترسو .
  • Asad IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    شب ما نبود. شب بدی بود. عجیب هر چی طارمی میزد گل نمی‌شد. گذشته ها گذشته این داستان ها چیزی رو عوض نمیکنه . همه چی تموم شد رفت.
  • ابراهیم IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    منم اون لحظه اول که نشون دادگفتم کاملاافسایده محاجم قطرمشخص بودجلوتره وقتی وار نشون دادتعجب کردم.بنظرم یه اتفاقی افتاداین وسط..
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اصطلاحی در هنر هست به نام پرسپکتیو به زبان ساده هرچیزی به ما نزدیک باشد بزرگتر و هرچه دور تر کوچکتر مانند دو خط ریل که موازی هست در افق به هم می‌رسند آقاي کارشناس از زاویه ای می بیند که خطای دید وجود دارد اگر موقعیت ها را گل می کردند دیگه اما اگر نبود که به طنز این آقا گوش بدیم میلیاردها برای خوشحالی ملت نمی دوند
  • مهدی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    باختیم خوبم باختیم.....مبارک قطر
  • مهدی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    دیگه خط سبز چمن معلومه ، وی داری میگی عمو...آفساید بود دیگه
  • شیذر IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    به هیچ عنوان آفساید نبود و گل کاملآ صحیح است
  • حسین IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    قطر دو میلیونی اینقدر بازیکن داره که همه را میتوانست جایگزین کنه اما ایران ۸۰ میلیونی یه جایگزین نمی تونست عوض کنه. ما به این تیم باختیم. من دیگه فوتبال نمی بینم. عربهای بی فرهنگ مفت خور راحت طلب عددی بودند که ما را تحقیر کنند؟ ما سیستم بازی نداشتیم. کادر فنی باید سیستمی برای تیم ارائه میداد. تا با خفت کشور عربهای بی ظرفیت را ترک نکنیم.
  • الیاس IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    به آرم شبکه سه بالای تصویر نگاه کنید آیا این کارشناس قطری بازی را از شبکه ی سه نگاه میکنند؟
  • ناشناس IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    بعد بازی ژاپن غرور تیم رو گرفته بود و تمرکز نداشتن رو حاشیه ها بودن و گرنه اگر ارنج و تعویض های خوبی داشتن ما تو فینال بودیم و اینهمه غم در سینه نداشتیم
  • جواد IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    امید وارم حداقل کارشناسی بشود چون هنگام ضربه زدن توپ، مهاجم قطر در افساید بود
  • محمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    غیر علمی بررسی می‌کنه خط محوطه جریمه نسبت به عکس باید عمود باشه تا این تحلیل درست باشه دارند باز ما رو بازی میدن
  • قهرمانی تقدیمی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    عجب استدلال مزخرفی بود اونی که دستکاری کرده همین کارنشناس هست به راحتی در تصاویر عادی معلوم هست که آفساید نیست یک پنالتی الکی به نفع ما گرفته ۲۰ دقیقه وقت اضافه گرفته تا گل بزنیم دیگه چکار باید می‌کرد داور ؟یارو بازیکن رفته وسط بازی تسبیح بازی میکنه دیگه چه انتظاری دارین
  • مختاری IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    با سلام بنده کارشناس نیستم ولی به عقیده من هیچ ناداوری اتفاق نیافتاد و تمام صحنه ها رو داور درست قضاوت کرد ما به خودمان باختیم به نظرم اگه به جای اسدی یا تعویض های که انجام دادیم مهدی قائدی رو می‌آوردیم خیلی بهتر بود استراتژی بازیمون غلط بود و تعویض هامو ن هم همینطور ما به اصرار به سانتر از جناحین باختیم ،آقای قلعه نویی سرمربی خوبی هست و باید به ایشون وقت بیشتری داد
  • طاها IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    انقدر عرب عرب نکنین حالا اگه از آمریکا یا کشور دیگه ای باخته بودین هم اینجوری حرص میخوردین کشور قطر هم مثل بقیه ی کشورها تلاش خودشو کرد وبه لطف وکمک خدا برنده شد
  • جادوگر IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    داخل آب میوه ها واب معدنی ها جادو جمبل ریختن وغول چراغ جادو کنار زمین کار گذاشتن دیدین توپ ایران به تیرک خوردعجب جادویی بود تیم ایران تنبلی کرد وجو ورزشگاه به نفع قطر پیش رفت روحیه نداشتن بازیکنا اعصابشون رو خراب کردن چی میگید شما نزنی میخوری فوتبال همینه نزدی میخوری رفتی وسط میدان فوتبال بازی کنی یا معرکه بگیری با تماشاچی عرب آقای طارمی با توام اگر تو تو بازی نبودی مثل بازی ژاپن ایران ۵ بر۱ می‌برد بازی رو
  • محسن IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اینکه این کارشناس داره واقعیت رو میگه و کاملا هم درست هست در اون هیچ شکی نیست
  • علی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    استدلال ایشون کاملا اشتباه هستش. چون بازیکن قطری به دوربین نزدیک تره و بازیکن ایرانی دورتر. یعنی با نزدیک شدن اجسام به دوربین بزرگتر میشن. چشمی هم میشه اینو دید. انگار تو اندازه ماه رو بین دو تا انگشتات بزاری و بگی ماه انقدره،😂😂😂
  • احمد IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    چقدر مردممون خنگن و ***** ، یه عکس رو اورده داره خط کشی میکنه مگه همچین چیزی ممکنه اخه ، چی بگم من ب این کارشناس که در شأنش باشه خخخ ** این ملتم که یکم عقل ندارن سریع میان میگن من از همون اول میدونستم افساید بوده 🤣🤣🤣🤣🤣 ، خوب باختیییین
  • بهمن IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    شاید درست بگه چون صحنه اهستشو اصلا نشون نداد بعد باز سازی با وی ار هم با تاخیر بسیار زیاد و غیر عادی نشون داد حالت ایستادن رامین اصلا این نبود که توی گرافیک نشون داد من همون لحظه شک کردم
  • سامی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    شما حالتون خوبه حذف شدیم دنبال زیر بغل مار هستین بد بازی کردیم حذف شدیم حالا افساید بود خطا بود گل نبود باختیم با بازی بدی که کردیم این اون بازیی نبود که با ژاپن کردیم و حق ما باخت بود با ۴ تا موقعیت ۳ تا گل زدن ما با ۱۲ تا موقعیت ۲ تا گل زدیم دیگه واضح تر از این
  • محمد پنجعلی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ما ایرانی ها عادت کردیم برای توجیح ضعفمون همه چیز را گردن داور بندازیم.تو همه رشته ها همین هست.همیشه توهم توطعه دارند.به جای برطرف کردن نقطه ضعف ها همین بلدیم.یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه : من نبودم دستم بود ،تقصیر آستینم بود . آستینم مال کتم بود، کتم مال خودم بود،
  • محمد IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    افساید نبود استدلال ایشون غلطه
  • علب IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ای کاش ایشون درست میگفت ولی خط چمن رو نگاه کنین کاملا معلومه که رامین پر کرده آفساید رو
  • شله زرد کیسه دسته سومی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کاملا چرت و پرت خط چمن و دست رامین مشخص می‌کنه آفساید پره
  • امین IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    حالا آفساید هم که باشه میلیمتری هست خیلی مشکوک بود
  • امینی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    البته زاویه دید واقعی که از زمین و چمن هست رو نمیشه اندازه گرفت و خطای دید هست،ولی چون خیلی زمان برد تا تصویر گرافیکی و سه بعدی رو پخش کردن هر چیزی ممکنه،بالاخره با نرم افزار هر چیزی ممکنه،از عرب های حقه باز هر چیزی ممکنه،اگر تصویر گرافیکی بعد از صحنه و به سرعت پخش میشد قابل قبول بود ولی اینجا جای شک هست
  • ایران IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    دوستان در لحظه ی پاس دادن بازیکن قطر تو آفساید است واین تصویر قبل از پرت توپ است وگل کاملا مردود است
  • مصطفی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    حالا اصلا فهمیدیم حق خوری شده فایدش چیه وقتی زمانش گذشته شکایت هم نهایت به نفع ما بشه نمیگن بیا این جام واسه شما
  • احسان IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    استادید محترم و کارشناسان گرامی قبل هر گونه فحش و اظهار نظرهای نژاد پرستانه و خود بزرگ بینی معنی پرسپکتیو رو بدونین و به رنگ چمن ها دقت کنیم،با هر ویدئو نزارین با شعورتون بازی کنن
  • امید US ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    یادش بخیر کلاس سوم دبستان ، زنگ نقاشی ، پرسپکتیو ...
  • کامولا هیتش کن IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    بهترر است آقای فغانی که ا ز داو ران برجسته هست نظر کا رشناسی بدند. قبوله
  • مصطفی IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    من بارها فیلم گل را چک کردم اصلا این تصویر مال لحظه ی آفساید نیست
  • حامی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    دقت و انصاف کارشناسی برام واقعا قابل احترامه و این که میخواد جانب حق رو بگیره ولو به ضرر خودش. ولی با نظرشون مخالفم. بحث پرسپکتیو رو اینجا با یک مقیاس بیشتر بررسی کنیم. نگاهی به قد بازیکنان دورتر به دوربین بندازین و قدشون رو با بازیکنان نزدیک تر به دوربین قیاس کنید. با همین تناسب، میشه به خط ترسیمی ایشان چنین ایرادی رو وارد کرد.
  • ناشناس IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کاملا تو فیلم معلوم بود که افساید بود ولی تو عکس چیز دیگه ای نشون داده شد. الانم زمونه ایه که هوش مصنوعی خیلی کارا میتونه بکنه و بایداز afc پیگیر باشند و فیلم های خام رو بگیرند و کارشناسی کنند
  • علی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کاملا درست آفساید بود کارگردان تلویزیونی قطر خط آفساید را نشان نداد خدا می‌داند گل آفساید بود باید به فیفا شکایت کنند
  • Mohammad IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ادم کورم میبینه که افساید نیست
  • مصطفی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    به نظر من باید در این مورد روشنگری بشه
  • کسری IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    آفساید نیست
  • بابک مقدم IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    با سلام ،در این که ما بد بازی کردیم شکی نیست ولی حق مارو همیشه خوردن ،چه در داخل چه در خارج از هموطنامون مشخصه چقدر پشت تیم گرمه ،برای برد قطر شادی میکنن،بعد انتظار دارین اعراب دلشون بسوزه ،وقتی میاین میگین پیغمبر مال عرباست منتظر همچین چیزایی هم باشین ،فدراسیون فوتبال ایران نباید ول کنه ماجرارو باید پیگیر ماجرا باشه اینارو رسوا کنن
  • Aghareza1366 IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    این چرت میگه فاصله دور و نزدیک تصویر رو در نظر بگیریم رامین در نمای دور تصویر وایساده و از نمای دور تصویر داره متر گیری می‌کنه بخاطر همین نمای دور فاصله کمتر نشون داده میشه
  • اسمع خبر ورزشی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    فردا واستون بررسی میکنم ایرانی جماعت عادتشه وقتی باخت دنبال توجیه و فرافکنی باشه حالا تصور کن یه کارشناس ایرانی بود و میگفت گل ایران آفساید بوده التماس تفکر
  • علی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کاملا درست آفساید از بالا خط عرضی آفساید را نشان نداد کارگردان تلویزیونی قطر
  • هادی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    دنبال بهانه و حاشیه نباشید .افساید درست بوده دستکاری در کار نیست. از الان باید یک تیم جوان و جسور و پر جرعت ساخت. تیم قبل ترسو ساخته شده بود
  • فوتبال IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    داداش خود کارشناسه قطر داره میگه دستکاری شده و آفساید بوده خودش داره اعتراف می‌کنه خب معلومه شما چه اسراری دارید که آفساید نبوده اتفاقا بوده اگر هم داور پنالتی به سود ایران نمی گرفت غلط بود چون کامل به دستش خورده بوده و غیر از اون فیلم برداری شده بوده به نظرم باید پیگیری کرد مگه اونا از حقشون گذشتن که ما بگذریم
  • hadi IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کارشناس باهوش پرسپکتیو رو در نظر نگرفته
  • علی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    یعنی قطری‌ها هم یکی مثل فتح الله زاده داشتند که به آقای کریمی کمک داور بازی پرسپولیس و استقلال تهران گفته از پرسپولیس بخاطر اشتباه در آفساید گرفتن گل صحیح آنها عذز خواهی نکن خودم درستش میکنم با فتوشاپ....
  • Amiiir IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    چرا خودتون رو بااین چیزا میخایین آروم کنین ؟ تیم ملی میتونست با 3/4 گل پیش بیفته که این چیزا پیش نیاد ولی موقعیت سوزی کردن و نتیجه ش شد این، دفاع ایران فوق العاده ضعیف بود تو این تورنمنت
  • Morteza IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    آقا کاملا ..صحیح میگه ...شما نه خط چمن رو خط محوطه جریمه رو بعنوان شاخص در نظر بگیر .. فاصله ی رسمی از خط تا بازیکن قطر بیشتر یعنی جلوتر از مدافع ایران و این یعنی آفساید 🥺 حالا توی تصویر ارسالی از varببین مدافع ایران نیم بدن جلوتره ...چرا...🤔🤔 بخدا باید فدراسیون به فیفا رسما شکایت کنه بررسی شه ...
  • احد IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    از آنجایی که گل سردار به ژاپن رو دیدیم اندازه بند انگشت جلو بود و آفساید گرفته شد اینجا انصافا تصویری که varنشون داد با تصویری که آهسته دیدیم یا اصلا حین گل اینقد فاصله نبود ومطمئنم من چون خودم کارم معماریه وبا نرم افزار سروکار دارم این تصویر دستکاری شد داور زمین رو کاری نداریم بهش ولی هرچی بود از اپراتور انجام شد خواهشاً اگه کسی می‌تونه دادرسی کنه به گوش مسولین برسونن اینقد مهندس خوب داریم که بتونن این صحنه رو اثبات کنند که حق خوری شده انشالله زودتر اقدام کنند و نتیجه بخش باشه
  • ۴۴۴۴ همیشه آبی ۷۷۷۷۷۷۷ IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ادامه کامنت ساعت ۲:۳۸- خط ترسیمی باید عرضی باشه نه طولی یعنی در پهنای زمین رسم بشه نه در درازای زمین این خط به موازات خط عرضی زمین رسم میشه(خط دروازه) پاره‌خط‌های طولی یا دراز آفساید رو درست نشون نمی ده(مثل خط این کارشناس) اگه در یک بزرگراه حرکت کنین تیرهای یکسان ‌وهم‌اندازه، یکسان دیده نمیشن چون تیرهای دورتر، کوچکتر و تیرهای نزدیکتر، بزرگتر دیده میشن پس خط طولی دقیق نیست بنابراین VAR هم فقط خط عرضی رو بررسی میکنه این صحنه کاملا درسته و مهاجم قطر در آفساید نیست در صحنه گل اول قطر هم مشخص شد مدافع حریف با نوک پا توپ رو زده و داور مقصر نیست این طارمیِ بی‌مصرفهِ که شم گلزنی پایینی داره و دنبال پنالتی و اخراجه! اگه طارمی واقعا تشنه گلزنی بود و قدرت تمام‌کننده‌گی بالا داشت پابه‌توپ میشد و گل میزد یا پای دفاع به جای توپ به پای طارمی میخورد و واقعا اخراج میشد طارمی پس از گل اول هم دروازه خالی رو نزد! در نیمه دوم ضربه سر ناشیانه‌ای زد که موقعیت گل صددرصد گل رو از آزمون گرفت در دو صحنه دیگه هم با تعلل و اضافه‌کاری دو تا گل زیبا رو پرپر کرد قطر ایران رو برد چون حقش بود داور کویتی هم عالی بود
  • محمدجواد IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    پیعه ماهم خدانکنه ببازیم اززمین وزمون بهونه میاریم🤣🤣🤣🤣
  • محمدجواد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    چشمتون کور شماهم پول خرج کنید ورزشگاه بسازید امکانات فراهم کنید میزبان بشید که همه جوره بهتون زورنگن بازم میگم چشمتون کور دندتون نرم
  • قربان IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    آب ریخته جمع نمیشه روغن ریخته نذرامام زاده نمیشه کارتموم شده دیگه گل مردودهم که باشه فایده ای نداره . دادگاه وپاسگاه هم جواب نمیده.
  • احمد IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    خیلی جای تعجب بود با دیدن فیلم اصلی همه آفساید را دیدن اما خط دیجیتال را دستکاری کردند وبازیکن را جابجا کردند واون خطا که روی طارمی هم انجام شد که خطا نگرفتند حتی فیلمش را با حرکت آهسته هم ندادند تا داور خطا را با دقت نبینه کلا خطاهایی که روی خودشان انجام میشد خیلی آهسته چند بار نمايش میداد وسط‌های ما را آهسته نمی داد کلا از همه جوانب برای برد استفاده کردند
  • بهروز IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    در طول تاریخ عربها همیشه به ایرانیها ظلم کردند. اینم روش😔😔😔
  • رحیم IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    باسلام هروسیله ای که ساخته دست بشر باشه قابل دستکاری شدن هست پس وی ای ار هم هم کار میشه کرد نظراین کاشناس کاملا درسته چون توحین بازی هم مشخص بود نیم بدن توافساید هست ولی قطر میزبان و پولی که به AFCو فیفا تزریق میکنن قطعا هواشو دارن
  • غیرت ایرانی وتعصب ایرانی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام دوستان بچه 5ساله هم این تصویر و ببینه میگه افسایده ولی بحث اینه که ایران مسولین جرعت ندارن پیگیری کنند از عربا میترسن الان منتظرن مربی و بازیکنان سرزنش کنند ما دیگه داریم به وسیله عرب نابود میشیم خدا واسه ایران به خواب رفته کی صدای مارامیشنود خداااااااااااااااا
  • یاور IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    من کار به این تحلیل و تحلیل های دیگه ندارم هرچند که از این قطری ها همچی بر میاد فقط چرا وار یک ربع بعد این صحنه رو (دیوارآفساید) رو نشون داد اگر فوتوشاپ نشده؟
  • اشکان IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کاملا آفساید بود شما خط چمن ببین این نظریه زمانی درسته که دوربین عمود و از بالا باشه
  • روح IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام و عرض ادب خدمت تمام مردم ایران زمین همه دوستان و ورزشکاران میدونن اول اینکه نباید رضائیان تعویض می‌کرد چون از همونجا ضربه خوریم. دوم قلی زاده، قدوس، قایدی دقه 60 حداقل آورده بود تو زمین صددرصد برنده بازی بودیم. هرکی موافقه لایک کنه
  • فرهاد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    از روی زاویه دوربین به هیچ وجه نمیشه تشخیص داد . شات بگیرید بعد بچرخونید هر کاری میکنی گوشه خط محوطه جریمه 90 درجه نمیشه .خط چمن واضح داره نشون میده رضاییان عقب تره
  • روح IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام و عرض ادب خدمت تمام مردم ایران زمین همه دوستان و ورزشکاران میدونن اول اینکه نباید رضائیان تعویض می‌کرد چون از همونجا ضربه خوریم. دوم قلی زاده، ترابی، قایدی دقه 60 حداقل آورده بود تو زمین صددرصد برنده بازی بودیم. هرکی موافقه لایک کنه
  • محمد IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    بابا این یارو کارشناس همه رو به سخره گرفته یا اینکه جنس خوب زده آمده حرف بزنه، تو تصویر همینطوری با یکم دقت بیشتر مشخصه آفساید نیست، قشنگ واضحه دفاع پر کرده آفساید رو.این باباهم آمده یه چیزی بگه که نگن لال مادر زاده.
  • علی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    یکی از بازی ها 3 تا از گل های ایران را آفساید اعلام کردن که از نظر آماری خیلی بعید هس که تیمی در یک بازی 3 تا گلش آفساید بشه، از همون موقع دیگه به varمشکوک شدم، مگه امکان داره که varهمیشه به ضرر آدم باشه، باید بهش شک کرد
  • حمیدرضا IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کاملا آفساید بود ولی یک سری افراد به خاطر چیزای دیگه میکنم درست بود خیر کاملا آفساید بود واضح آفساید بود. یک متر تو آفساید بود
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    تخت رفته عرب ها پول می دهند داور می خرند و کسی که تست دوپینگشان می گیرد عرب است و همه آنها با تست مثبت بازی می کنند .مثل اردن که تیمی نبود من تعجب کردم که بیاد بالا.
  • محمود IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کارشناس قطری؟این یه مطلبیه که خودیا تیتر کردن تا حواس مردم و از افتضاح بوجود اومده کم کنن.
  • افشین IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    یک کارشناس قطری؟ این جناب کارشناس اسم نداره؟
  • محمد IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ایران به داوری نباخت، داوری عادلانه بود، ایران به فشار روانی این چند روز باخت ، متاسفانه ما ایرانی ها زیاد احساساتی هستیم.ایران از قطر هیلی سر تر بود، ولی ما همیشه تحت تاثیر حاشیه هستیم، ترابی چرا باید کارت زرد میگرفت، ما تو زندگی روزمره خودمون هم همین رفتار رو داریم.
  • غلامرضا ج IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    این حرفای دیگه ول کنید ؛بروید فکری به حال تیم ملی کنید تا از این سردرگمی بیرون بیاد ؛آفساید بید یابید و ول کن
  • سعید CA ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اون خط نارنجی که می ذاره پشت پای رامین رضاییان رو ببینید، وقتی می خواد بیارتش پایین کنار پای بازیکن قطری از وسط فریم جابجایی کات می خوره و خط کوچیک میشه چند بار ببینید و دقت کنید، سر کارمون گذاشتن.
  • امیر شفیعی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    آقایون دانشمند تصویر ذوزنقه هست.مگه مستطیله که اون خط رو برمی داره می‌ذاره این طرف؟ سرمربی شما خود خواه هست و میخواست با محبی قهرمان بشه که بگه من تیم رو قهرمان کردم. وگرنه سرمربی دیگه بود از قلی زاده قایدی و ترابی استفاده میکرد محبی رو چه به وینگر
  • امید IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    یعنی ی مربی اینقدر شعور نداره که ی بازیکن فقط بزاره واسه کنترل اکرم تا اینجوری تاب نده بازیکنای ایران
  • انیشتن US ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اینو با با برنامه تیک تاک درست کرده که جذب فالوئر و ممبرش زیاد بشه کمی با دقت ببینید ،آخر فیلم هم ببینید
  • حالا هرکی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    صددرصد آفساید بود کاملاً واضح بود دستکاری کردم
  • عباس IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام هم وطن دربهمن ماه بودیم وتوقع پیروزی شادی دراین ماهغیر ممکن است ملت ایران سال پنجاه وهفت بزرگترین گل به خودی رازد واز همه چیز اوت شد تازه قطر یاهر کشور دیگر هم بود حق دارداز تمام امکاناتآستفاده کند انها ملیاردها دلار خرج کردن حالا هم سودشو میکنن دراین روزگار باحرکت یک انگشت وساختن یک تصویر همه چیز عوض میشه اونا پول دارن وهزینهکزدن ثمرشو میبینن ما ملت ایران فقط باید گریه کنیم اه بکشیم ودرحسرتداشته های همسایه های عربمون که به اندازه یک شهر ایران هم نیس یسوزیم ایرانفقط شده لولو سرخرمن تاازقبلش یک عده منافعشون تامین بشه همسایه هامون تو همه چی از مابردن وخواهند برد
  • یعقوب US ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    به این نکته دقت کنید که توی تصویر هر چی جسمی از ما دورتر باشه کوچیکتر دیده میشه این قانون پرسپکتیو هست.به همین دلیل فاصله ها هم در نقاط دورتر تصویر کوچکتر بنظر میرسند.دراینجا بازیکن قطری نزدیکتر هست و رامین دورتر پس فاصله ی رامین تا خط کمتر دیده میشه درحالیکه فاصله ی حقیقی رامین تا خط محوطه بیشتره و این کارشناس خیلی بی سواده.
  • کاربر ۱۴۹۴ IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    عجب ملت ساده ای داریم چقدر راحت فیلم میشیم
  • بهنام IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اگه همین صحنه ای که ما ملاحضه کردیم صدرصد افساید بوده.خب الان میخواییم بدونیم که آیا این ادعا قابل اثبات هستش؟آیا فدراسیون فوتبال ایران در این خصوص اقدامی خواهد کرد؟و نتیجه چه خواهد شد؟
  • مرتضی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    این کارشناس قطری متوجه پرسپکتیو نیست. مسلما هر چی به دوربین نزدیک بشی، اندازه ها بزرگتر و هر چی دورتر بشی، اندازه ها کوچیکتر میشه. اندازه دقیق بودن یا نبودن در آفساید رو میتونیم با اندازه گیری نسبی محل قرارگیری هر بازیکن نسبت به فاصله خط سفید محوطه جریمه تا خط چمن پشت بازیکن مشخص کنیم.
  • امیر IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    گل اول قطر هم هزار تا مشکل داشت ، خطا روی طارمی ، هند مهاجم قطری و ...
    • مصطفی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      اصلا صحنه رو نگاه نمیکنین چرا نظر میدین اخه؟؟؟ هند مدافع خودمون بود یعنی اگه گل هم نمیشد پنالتی برا قطر بود
  • عادل IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    گل سالمه و هیچ اشکالی نداره قلعه نوعی باعث شکست ایران شد دیگه خودتون رو خسته نکنید ایران هیچ موقع دیگه قهرمان نمیشه بهتر از این که عربستان ژاپن کره جنوبی استرالیا اینها همه افتادن دیگه همه چی مهیا بود که قهرمان بشیم ولی همش از امیر خان
  • Mansour IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اولا با چشم مشخص بود همیشه بعد آفساید منجر به گل بعد سی ثانیه بعد گل تصویر varنشون میدن واسه این صحنه بعد چند دقیقه ایرانیها اعتراض نداشتن کارشناس قطری داره میگه دستکاری کردن بعد یه سریا میگن ایرانیها دنبال بهانه هستن
  • امین IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کاملا آفساید بود تو تلویزیون نگاه می کردید واضح بود که بازیکن تو آفساید بود توپ بهش رسید فدراسیون باید شکایت کنه کثیفی براشون کاملا تابلو بود .
  • ۲۳۴۵ IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    گل در شرایط آفساید به ثمر رسید.موقع زدن ضربه بازیکن و نشون ندادن تو فیلم کاملا با چشم هم مشخصه .تو وار حقه بازی در آوردن
  • آبی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اصلا گیریم ادعای این یارو درست اما آقای بیراموند برای چی شیرجه زدی ولی دست دراز نکردی که توپ رو بگیری؟؟آقای پرمدعا عقاب آسیا! آقا ازماست که برماست صحنه گل رو نگاه کنید دوستان متوجه خواهیدشد توپ روول کرد که گل بشه داور آفساید اعلام کنه آخه آدم اینقدر بی فکر
  • من IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    حداقل ایشون اومده و اعتراف می‌کنه که گلی که زدن درست نبوده .پس اینقدر توهین‌های قومیتی نکنید
  • بهنام IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    چهار پنج بار بار صحنه گل سوم قطر را دیدم صد در صد افساید بود
  • محمد IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    زمان ارسال مهم هست که نشان نمیده من همون لحظه گفتم آفساید ولی هیچ وقت نرفت رو لحظه ارسال مطمنم نیم الی یک متر در لحظه ارسال توپ تو آفساید هست
  • Luxa IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    واقعا متاسفم واسه این به اصطلاح کارشناس و از اون بیشتر واسه اون هموطنانم که دارن تعصبی نگاه میکنن.. لازم نیست مهندس باشین تا متوجه اشتباه این به اصطلاح کارشناس بشین.. کافیه خطوط چمن رو نگاه کنین، خیلی واضح معز علی دورتر از خط چمن نسبت به رامین قرار داره و رامین حداقل نیم متر آفسایدو پر کرده.. اما این شده کار همیشگی ما تو هر تورنومنت.. بهانه بهانه بهانه.. از داوری از میزبانی از آب و هوا از منتقدا و.. و زمانیکه بهانه میگیریم فکر می‌کنیم راهو درست رفتیم و سعی بر اصلاحش نمی‌کنیم.. اما اگه فقط قبول کنیم که اشتباه کردیم، و مقصرحذف خود ما هستیم، میتونیم برای دوره های بعدی برنامه ریزی بهتری داشته باشیم ولی اگه هر بار یه چیزیو بهونه کنیم، مثلا سری قبل بچه ها به گمان خطا بازیو ول کردن ژاپن گل زدو برای این باختیم، یا سری قبلش داور الکی پولادی رو اخراج کرد و بخاطر این حذف شدیم یا تو پنالتی ها بد شانسی آوردیمو.. کلا دقت کنین این سناریو همیشه داره تکرار میشه، و هیچوقت سعی نکردیم اشتباهات خودمونو قبول کنیم و اصلاحشون کنیم.
  • آبی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    مردباشید نظر قبلی منودرمورد افتضاح بیراموند منتشرکنید خبرورزشی پرسپولیسیه من واقعیت روگفتم خودتون صحنه گل رو نگاه کنید این حقیقت تلخ رو میبینید کمی غیر رنگی عمل کنید وواقع بین باشید
  • رضا PL ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    قلعه نوعی یک مربی تجربی وفاقد تحصیلات کلاسیک و آشنا با علم روز فوتبال است ، هر آدم باهوشی که اطلاع مختصری هم در فوتبال داشته باشه می دانست چگونه اکرم عفیف که موتور تیم قطر بود چگونه با یک هافبک سرعتی جوان با هوش و آزاد با بازی من تومن از کار بندازه ، اما این مربی مغرور از این امر مهم غافل ماند و شراط را درک نکرد و به تیم ضربه زد .
  • آبی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ممنون که منتشر کردید
  • مصطفی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    بجای این توهمات یکمی واقعیات رو بیشتر درک کنید مشخص بود گل افساید نیست خطوط چمن همگی کاملا موازی و صاف هست با چشم هم مشخص بود ک افساید نیست .گل دوممون پنالتی هم نبود ولی وار گرفت ،در کل قضاوت ب نفع ایران بود تا قطر ،دنبال بهانه نباشیم.
  • ناشناس IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    عملکرد بیرانوند در این بازی صفر بود
  • مهرداد IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    لطفا نظرات کارشناسی مفت ندین،داوران این بازی انقدر خوب کار کردن که حتی کارشناسان ما هم بهت زده شده بودن،سیستم var همه جای دنیا دیگه مثل varساختگی ما نیست،حتی یک بار اون داوران پفیوس ما اتاق var رو نشون ندادن،یه خرده این تعصب کورکورانه رو بزارین کنار، داور حتی وقتی داره از مونیتور نگاه میکنه با همکاران اتاق چلنج داره،و بارها داره به اونها میگه از زا یه های دیگه نشونش بدن،استدلالهای مسخره ای مثل خط شش محوطه و غیره رو بزارین کنار، داور اگر ناداوری میکرد خیلی راحت پنالتی مارو میتونست نگیره،توپی که مدافع دستش رو برای محافظت از صورتش جلوی صورتش گرفته، یا همون لحظه ای که خلیل زاده خطا کرد و داور اول بهش کارت زرد داد در حالیکه اگه داور بدی بود میتونسن همون اول اخراجش کنه ولی از اتاق var بهش گفتن بیاد ببینه.اگه داور میخواست بازی رو برای قطر در بیاره ۱۳ دقیقه وقت اضافه نمیگرفت وبعد تو وقت اضافه ۳ دقیقه وقت اضافهدلایل باخت اصلی ما خود قلعه نوعی بود انقدر بیسواد بود که دقایق آخر بازی دوتا مهاحم سر زن آورد ولی سانتر اصلی مارو که رضاییان بود رو از زمین بیرون آورد، ما به این نادونی ها باختیم و البته
  • ..... IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کل کشور قطر یک همدان نمیشه اونم ایرانی هم توش هست
  • علی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    با سلام مقایسه باید در زاویه درست انجام بشه. شما وقتی از فاصله دور نگاه بکنی زاویه کوچیک میشه و متوجه نمیشی که عمود نگاه نمیکنی . پس باید زاویه درست نگاه کرد . دوم اینکه داور کاملا بازی را به نفع ایران گرفته بود . پنالتی را برای ایران گرفت . وقت اضافه را آنقدر زیاد کرد که خود ایرانی ها هم دیگه داشتن اعتراض می‌کردند. موقعیت های گل در وقت اضافه تر از اضافه پیش اومده اگه گل میشد و شما جای قطری ها بودید چه میگفتید. ظرفیت خودمون را باید ببریم بالا. نمیشه هر چه که مال ما نمیشه را زیر سوال ببریم .
  • عباس IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    با سلام ب همگي و احترام ب همه عزيزان اين كار شناس گاو بتمام معناست بلا نسبت خوانندگان عزيز از نقطه پنالتي پيش پاي بازيكن قطر معزعلي مشخص هست كه افسايد نيست ديگه خودتون خسته نكنين
  • شهرام IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام بچها باتمام قلبشون بازی کردن، کادرفنی هم عملکردش قابل تحسینه چیزی که اصلا بهش توجه نمیشه اینه که باید برای گل سوم یک چشم سومم هم از طرف ایران بدور از استرس وهیاهو کار رو دنبال میکرد وباقاطعیت به کادر فنی میگفت که تا اثبات در همان لحظه بازی رو ادامه نمیدادند. که متاسفانه این مهم اصلا در تیم ملی بهش اهمیت داده نشده. آفساید بود وشک نکنید تبانی بسیار کثیف پشت این قصه هست. ایران قهرمان ،دوستت دارم ، وحق گرفتنی هست، باید بپای خواسته ایستاد
  • حسین US ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    کاملا صحیح و درست است. گل صد در صد آفساید بود. کلا اون روز صحنه های مشکوک را یاتکرارشو نشون نمیدادن یا خیلی دیر و با دستکاری تاخیر نشون میدادن
  • محمود IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    استدلال این کارشناس کاملاً غلطه چون زاویه دوربین هم مهمه اگر از بالا عکس این صحنه را بررسی میکرد درست . چون از این زاویه دوربین محوطه جریمه ذوزنقه دیده میشه. باید قبول کنیم که ما فوتبال به قطر باختیم بدون هیچ حرف و حدیثی.اگر حرف این کارشناس و قبول داری باید حرف آقای فلانی رو هم قبول کنید که گفت تو این بازی پنالتی بر علیه قطر درست نبود.
    • ناشناش IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      اگر بری توی ویرایشگر عکس گوشی و زاویه عکس را درست کنی آنوقت می بینی که آفساید بوده
  • مهران ع IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    آقای کارشناس عرب درد و بلات بخوره توی سر هزاران ایرانی خودتحقیر،ما هم می‌دونیم آفساید بود همانطور که می‌دونیم پنالتی ما پنالتی نبود،ولی بهرحال نوش جان شما،چون که شما هستید که از نظر ملی هم متحدتر هستید هم ملت تر هستید ما اگر بهتر بودیم مال قدیم تر ها بوده و ربطی به آمارهای الان ما ندارد،که یه مشت خودتحقیر و منافق به اسم ایرانی داخل این مملکت هستند و عده ای فقط ایرانی اصیل ملت ایران را تشکیل میدهند که هیچ ربطی با خودتحقیرای بی بته ندارند ما چه برد چه باخت بچه های تیممون و کادر فنی و مربی فهیم مان را دوست داریم و به کوری چشم عده ای تفاله داخلی ،عاشق تیم مان ،هستیم،و دم شما هم گرم که اونقدر مرد هستید که حق را منتشر کردی با اینکه بر ضد تیم خودتونه.اما با این حال باز هم نوش جان شما،چون واقعا این فینال باید به مردمی می‌رسید که ارزش آنرا داشته باشند و شما نشان دادید که دارید،ما که با یه مشت زباله خودتحقیر غربگدا تا الان هم سرپا هستیم فقط خواست خدا بوده و اینکه اینا زورشان نچربیده والا کشور را ترکونده بودن،ولی چون بسته شده اند نتوانستند تا الان کاری از پیش ببرند به کجا بسته شده اند.بپرس تا بگم
  • سجاد IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    به نظر من هم آفساید اشتباه بود در ضمن این نکته رو هم فراموش نکنیم که تصویر رو ۴ دقیقه بعد پخش کردن یعنی زمان کافی واسه ادیت وجود داشت در ضمن این ادعا توسط Afc داره پیگیری میشه
  • سید جمال IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام هرچیزی از این عرب ها بعید نیست میتونه دسکاری شده باشه و کمک به قطری باشه
  • مهران ع IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    تیم ملی و کادر فنی و جناب قلعه نویی.دوستتون داریم ،همه مردم نفهم و زبون بسته نیستند.شما سربازان وطن هستید چه ببرید چه ببازید سرورید. پرسیده بودید به کجا بسته اند خودتحقیرا،..به کتف چپم.تا همین حد تاثیر گذارند.
  • سید IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    به خاطر دفاع قطر از غزه دستور رسیده باید ببازید،وگرنه قطر تیمی نیست که ماراببرد ،پس عرب باید مثل زمان بنی امیه بنی عباس اقای ما باشد ومافعلا اطاعت امر کنیم بسوز ای دل که آتیش دردم افتاد ودم زدن امکان ندارد
  • عبدالمجیدسالاری FR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    گل صددرصد آفساید بود درهنگام پخش بازی وار خطافسایدودقیق نشون نداد
  • ناشناس US ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    جامی که برای ایران نباشد سر سگ توش بجوشد .
  • سلام IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ماشاءالله همتون شدید کارشناس ایرانی ها تو بازی خیلی حرف میزنند ولی بازی بلد نیستند باید واقعیت را قبول کرد
  • پهلوان وریا غفوری IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    قطری ها جادوگر و رمال هم داشتند
  • هادی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    چرا اقای طارمی گل نمیزنه،چرا اون همه توپ خراب کردن،که بایداین چرت وپرتهارو نگاه کنیم،جام ملتها وسه خوده عربها،ماکه تمام بازیکنانشان توبهترین لیگهای اروپایی توپ میزنن،این جام برا خودشون ،مثل بنز حی باید پول خرج کنن،نادیده بشن
  • خالد IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    تبانی تبانی تبانی
  • علیرضا IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    بنظرم بره چند جلسه درباره هندسه و زوایای دید ببینه بدکی نیس.... خط محوطه رو میبینه ازونور تغییر رنگ چمن که همه یک راستا هستن رو نمیبینه
  • ستار IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    استدلال اش کاملا اشتباهه اگر به خط کم رنگ چمن توجه کنید واضحه که گل درسته
  • Siavash IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    این مقلطه بازیا چیه من خودمم از این باخت ناراحتم ولی خودتون خط روی چمن رو نگاه کنید رامین کاملا آفساید رو پر کرده بود موعظعلی عقب تره این کارشناس اصلا به فاصله دوربین تا نقاط زمین اهمیتی نداده خط زمین بیانگر گل درست قطر بود طرف اومد شوت بزنه شانسی رفت جلو پای موعظعلی و اونم زد تو گل شانس باهاشون یار بود
  • مسعود IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سوای نظر ایشون من توی تیک تاک یک ویدئویی دیدم در همین مورد این که دوستان میگن فاصله دور و نزدیک اندازه خطشون فرق می‌کنه اون طرف همین لحظه را با همین مقایسه با خط باکس ترسیم می‌کنه فاصله رامین را با خط باکس و همون خط را در جلوی معز علی می‌ذاره کاری که ایشون هم انجام میده با این تفاوت که سر این دو خط بهم وصل می‌کنه که خط موازی کشیده میشه با خط باکس زمین و معزعلی در آفساید بود ضمن اینکه تصویری که از وار گذاشته شده رامین را یک بدن جلوتر نشون میده در حالی که کاملا مشخص اینطور نبود و حتی اگه قرار آفساید نباشه رامین این مقدار جلوتر نبود اما در هر صورت هیچ کدوم این بحثها فایده ای نداره و خدا بازهم نشون داد خیلی خوشش نمیاد ملت ایران یه شادی یه دلخوشی داشته باشد این جام می‌تونست برای ایرانیها کلی انرژی باشه شادی باشه با این شرایطی که داریم ولی برای قطری ها مطمئنا به اندازه اهمیتش برای ایرانیها نبود ولی خدا توپ‌های اونها را کمونه میکرد تو دروازه ما و توپ‌های ما رو از روی خط یکیو میآورد بزنه زیرش....
  • علی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    من صحنه رو برسی کردم صد در صد افسایده var دستکاری شده شک نکنید کاش میشد عکس بفرستم ببینید
  • علی IN ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    نمایش افساید کاملا اشتباه بوده . من شغلم معماری است و طراحی ساختمان ، پرسپکتیو فوق از دید ناظر مستقیم و همتراز نیست ، بلکه از دید پرنده است . و خط پرسپکتیو در جهت افقی زمین باید نمایش داده شود ، نه در جهت عمودی ، این نمایش کاملا خط افساید بصورت عمودی است یعنی امتداد خط به طرف فضا یا بالا رفته است . نمایش خط افساید همچین پرسپکتیوی باید کاملا افقی باشد نه عمودی ، چرا که بازیکنان در سطح افقی بازی میکنند و نمایش خط افساید نمیتواند عمودی باشد . کاملا دستکاری شده است
  • حق IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    هنوز var رسمی نشده بود ک تو محافل خصوصی درباره ش صحبت میکردیم. ب بچه ها گفتم بریم تو کارش و نرم افزارش رو راه بندازیم، بشیم اولین تو مسابقات...خصوصا ک میدونستم سالها بعد چ استفاده های ویژه ای میشه ازش کرد و هرکی زودتر دست بکار شده باشه و از خلاهای موجود استفاده کرده باشه و خودش رو تثبیت این بازار، کمتر کسی بهش بدبین میشه... خلاصه ماانجام ندادیم، ولی یقینا جاهای دیگه این کارو کردن! اون زمان هوش مصنوعی درکارنبود و میبایست تغییرات درلحظه با برنامه نویسی انجام بشه و شدنی بود. الان ک هوش مصنوعی اینقدر خوب داره کار میکنه، بسادگی میشه تصویر رو در سه بعد و با تغییرات و دستکاری سریع موقع پخش زنده انجام داد و کسی هم شک نکنه!
  • صدای عدالت US ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    متأسّفانه چون کلیپ های کامل (بویژه تصویر از دوربین بالا) در فضای مجازی نشر نشده، قضاوت نمیکنم. اما موضوعی که برایم عجیب و درد آور است اینکه طرف کارشناس قطری اعتراف به تقلب تیم ناظر و تیم ملی قطر می‌کند، آنوقت بجای اینکه برخی همین مطلب را جدی بگیرند و مطالبه گری از AFC داشته باشند، این موضوع را دروغ فرض نموده‌ اند. همین خبرگزاری معلوم الحال نوع تیترش کاملا دفاع از تیم ملی فوتبال قطر است. واقعا وطن فروشی شما فاقد ش. رف را کجا بنویسیم
  • حامد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    همینکه بر خلاف سایر بازیها و تصاویر لحظات حساس در همبن بازی ، با چند دقیقه تاخیر تصویر آهسته و تصاویر ویدیویی پخش شد مشکوک بود!!!
  • سبز IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    با درود به ایرانیان هموطن آنچه مسلم است دست کم پیگیری این موضوع از طرف فدراسیون ایرانه ، حالا یا پیروز می شه یا نه. هر تصمیمی که AFC بگیره مورد احترام همگان خواهد بود. اما وای به روزی که ثابت بشه VAR رو دستکاری کردن ، اون روز دیگه از ایام الله است و فاتحه فوتبال رو باید خوند.
  • قربان خدادادی کوهرنگ IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    باورتون شاید نشه اما ثانیه ای که گل را دیدم گفتم افسایده چون نفر پشت دفاع بود وبا چشم هم معلوم بود
  • Sh IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    این دسیسه خود عرباست میخوان ما رو با وی ای آر تحقیر کنن .. و جوری جلوه بدن که ایرانیا بعد باخت درگیر توهم شدن .. بازی نخورید
  • کاوه IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    وقتی vir نشدن داد من گفتم انقدر نبوده از دست این عرب ها همه چی بر میاد ولی من نمیدونم وقتی مشخص که با سانتر های هوایی از وسط زمین نمیشه موقعیت درست کرد چرا از اول تا آخر فقط این تکنیک بازی ایران بود من گمون میکنم مثل قبلا ها باز یه مواردی وجود داره... این بازی کامل و درست ایران نبود و مشخص بود که باید نبرن!!
  • محمد IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اگر به پرس پکتیو دقت کنید گل درست است
  • محمید NL ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    VAR دستکاری شده ، صد در صد آفساید بود . گل سوم را با دقت ببینید متوجه می شوید
  • Biglu IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    راست گفته،یه بار تلوزیون ایران نسبت به آفساید گل قطر کارشنای نکرد.
  • مهدی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اگه یکی بگه ایران پول گرفته که بازی رو تقدیم به قطر بکنه شما نارحت میشید کل بازی مهدی طارمی نتونست یه شوت هم بزنه یه موقعیت صدرصد خودش رو انداخت همون نیمه اول بازی معلوم بود خط دفاع ایران در همه بازی ها قوی بود خط دفاع عراق ضعیف بود داخل این بازی بر عکس شد ولی مربی هیچ تعویضی نکرد
  • omid IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    گل اول زدی .دومی هم میزدی اینطور نمیشد .حالا افساید باشه نباشه تموم شد
  • محمد IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    هرکس چشمی نگاه کنه میگه آفساید هست. به نظرم ایران باید تا دیر نشده پیگیری کنه و خیال همه رو راحت کنه که شیطنتی در کار نبوده چون خیلی طول کشید که تصویر var نشون داده بشه.
  • ممدتاجی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    خداکنه افساید درست باشه،ولی تیم برگشت،بنظرتون افساید به نفع ایران باشه،فدراسیون انقدر قدرت داره که شکایت کنه دوباره بازی کنن.مسلمااا نه.اگه واقعا دستکاری کردن بعدبازی میرفتن ثابت میکردن شاید ،شاید یک کاری میشد کرد.
  • محمد IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    این داداشمون زمین تخت گراست فکر کنم
  • یونس IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    توجه توجه لطفابفرمایید دوربین فقط ومطلقا به ی عکس بسنده کرد واصلا حرکات آهسته اونرو از زوایای مختلف نشون نداد !!!!پس صد در صدافساید بوده .
  • ایرانی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    این حرفارو ول کنید..بیرانوندچراسرگل سوم سری دستشو کشیدتاتوپ بره توی دروازه واعتراض کنه؟؟ چرانتیجه این اعتراض های الکی برای مادرس عبرت نمیشه؟؟ خو اگه آفسایدباشه وی ای ارمیگه جرابایددستتوبکشی؟ ماازاول جام این عادت مسخره روگذاشته بودیم کناراماباز سربزنگاه این کارروانجام دادیم واینم نتیجش
  • هم وطن IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    نفوذ نفوذ نفوذ
  • Shahin IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    از اول بازی. گزارشگر احمدی، مدام می‌گفت، اخ اخ داور، وای وای داور، تجربه نداره، حق خوری می‌شه و... همه دیدیم که داور تو بیشتر صحنه‌های وسط زمین حتا به نفع ایران سوت زد! اگه قرار به حق خوری بود، اون پنالتی رو برا ایران نمی‌گرفتن که صحنه کاملا ۵۰،،۵۰ بود... اگه قرار به حق خوری بود، ارنجی رو که به گردن بازیکن قطری زدن کارت زرد داشت و اواسط نیمه دوم همون بازیکن ایران باید به خاطر کارت دوم اخراج میشد... ایران باخت چون این بازیکنا فقط لات کوچه خلوت‌ هستن و تو لیگ ایران ادعاهای بزرگ دارن! دروازه‌بان ایران که ....هیچ... طارمی که بیشتر دنبال حقه بازی و مارمولک بازی بود، عزت‌الهی که هنوز هم علت دعوت شدنش به تیم ملی یه معماست! قلعه نوعی که یکی باید شکم مبارکش رو جمع کنه و...و...
  • نقی US ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام خدمت همه دوستان هر مربی ناشی هم میدونه که نباید توی بازی با قطر طارمی رو از اول می آورد چون اونا بازی رو کاملا آنالیز کرده بودند
  • هادی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام پس چرا خط ۱۸ که باخط کناره زمین موازی است سمت راست آن در تصویر پهن تر از سمت چپ تصویراست!؟
  • هادی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام پس چرا خط ۱۸ که باخط کناره زمین موازی است سمت راست آن در تصویر پهن تر از سمت چپ تصویراست!؟
  • الهام IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    پسر خواهر شوهر من هم 6سال داره گفت آفساید گل اون بچه بود فهمید ولی اینا نه. هرچند از چند روز قبل می گفتن AFCباید بازی به نفع قطر تموم بشه.خدا ازشون نگذره که همیشه حق وناحق می کنن
  • حسین IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام. والا من فوتبالی نیستم و اصلآ هیچ کدوم از بازی ها رو ندیدم. اما اگه صحنه این کلیپ درست باشه بدون var هم مشخصه بازیکن قرمز از سفید جلوتره.
  • امیر IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام افساید کاملا درسته بازیکن قطری به دید ما نزدیکتر هست ولی این کارشناس همون خط رو میاره جلو معلومه که خط کوتاهتر میشه اگر به خط چمن دقت کنید معلومه آفساید هست
  • علیرضاشیاسی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    فرض میکنیم افساید بود.ولی وقتی مهاجم طراز ک ما از تو شیش قدم عرضه گل زدن نداره وقتی که آقا شجاع ما دفع توپش بجای یار خودی فقط ضرب داره و نصیب حریف میشه وقتی که گلر شماره یک تیم ملی رو گل اول زیادی از دروازه بیرون میاد وقتی که یک بر صفر جلو افتادیم و کاپیتان تیم واسه ارسال یک پاس ساده تعلل میکنه اینا رو داور و داوری توش نقشی نداره مربی تیم بازی ژاپن و با بازی قطر برابر میدونه و با دوهافبک دفاعی مسن کلا تاکتیک و نظم تیمی رو برهم میزنه نتیجش این میشه که قطری ها مزد جسارتش و بگیرن وما بخاطر ترس مربی و بازیکنانشان محکوم به شکست میشیم
  • Hasan FR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    نمیدونم آفساید بود یا نه ولی با توجه به اینکه قطر امتیاز میزبانی جام جهانی رو با رشوه گرفته بود بعید نیست که این مورد var هم اتفاق بیوفته
  • علی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    درود دوستان همه عالم و آدم میدونه که فوتبال مملکت ما (مثل خودرو و ....) گرفتار مافیاس ودر این شکی نیست ومنم از این جریان اصلا راضی نیستم و حقم و جوونیم حدر میره اما گل سوم قطر با چشم کامل مشخص بود آفسایده و داور کلا با قطر بود
  • مهدی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام همه میگن از خط سفید چمن معلومه که پای رامین عقب تره ولی فیلم صحنه آهسته گل رو ببینید قشنگ معلومه که همون قسمت سفید چمن که بازیکن قطر توش قرار داره انگار کشیده شده به عقب چمن سفید قوص پیدا کرده و صاف نیست
  • ناصرکاظم وند FR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام به خداگل سوم وکه قطر زدمن دیدم آفساید آیا فیفا نمی تواند کاری بکند فدراسیون فوتبال ایران بایدبه فیفااعتراض وشکایت کندتاشایدبازی بین ایران و اردن انجام بشه تشکر
  • ناصرکاظم وند FR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام به خداگل سوم وکه قطر زدمن دیدم آفساید آیا فیفا نمی تواند کاری بکند فدراسیون فوتبال ایران بایدبه فیفااعتراض وشکایت کندتاشایدبازی بین ایران و اردن انجام بشه تشکر
  • امین IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    به هرحال وقتی پول میگیری تا قطر برنده بازی کنی باید کارتو درست انجام بدی
  • Alireza IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    بابا اینقدر بخودتون فشار نیارید حرف اولو اخرو تو دنیا پولو سیاست میزنه از وقتی ک سیاست اومد تو فوتبال دیگه همه چی شد پولی
  • علیرضا IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    خداوند کسانی را که می‌گویند گل آفساید بوده به راه روشن هدایت بفرماید! از نظر علمی در فاصله‌ی دورتر اون خط قرمز باید کوچک‌تر بشه. از نظر چشمی و بررسی هاشورهای تیره و روشن روی چمن ورزشگاه کاملاً مشخصه که گل آفساید نبوده و کاملاً سالم بوده
  • علی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    ببینید از روی خطوط زمین میشه فهمید، چون پرسپکتیو رو هم باید در نظر گرفت، مشخصا نزدیک بودند، ولی چیزی که VAR نشون میده خیلی جلوتر بوده بازیکن ایرانی!
  • امین IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    منم دقیقا وقتی انیمیشن رو نشون دادن متعجب شدم ، اصلا فکرش رو نمی‌کردم این همه آفساید رو پر کرده باشه ! چون اول یه چیز دیگه دیدم ، الان هم ماری نداره ، فدراسیون باید ازشون بخوان شفاف سازی کنن
  • امین IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    گل اول قطر ، قبل ترش یک خطای مشکوک رخ داد ، چرا اون صحنه رو هیچ نشون ندادن ! اما کوچکترین خطای ایرانی ها رو نشون میدادن !
  • حسین IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    فوتباله‌وبردوباختهایش
  • کوروش IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اگر این صحنه مشکوک نبود اینقدر خبرساز نمی شدد. اگر این گل قطر را آفساید به حساب نیاوریم می بایست گل سردار آزمون به ژاپن را هم‌ آفساید به حساب نیاوریم.‌با احترامی که به برای کشور میزبان قائل هستیم،برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس در زدوبند با داور در چند دهه ی گذشته مسبوق به سابقه هستند.جا دارد ندایی از سوی فدراسیون فوتبال ایران بلند شود تا در آینده این موارد مشکوک بروز نکند،تا در آینده برای بازی با یک کشور عربی ، داور عرب انتخاب نشود.
  • محمد IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اصلا نیاز به وی ای آر هم نبود صحنه آهسته کامل واضح بود رامین آفساید پر کرده بود چند سانت نبود که بخوای با سر هم کردن یسری از مسائل مثل زاویه دید دستکاری وی ای ار و اینا قضیه رو جور دیگه جلوه بدی کلی پر کرده بود تا دسته پر کرده بود اصلا وی ای ار نیاز نبود تا بخوای تشخیص بدی یه مبتدی هم می‌فهمید اینو
  • محمد طاها IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    سلام ۲تا نکته،آقای قلعه‌نویی هر چقدر هم کار بلد باشد روی بازیکنان تیم هیچ کنترلی نداشت،این را از نحوه صحبتهای امیر خان با اعضای تیم به راحتی برداشت میشه کرد. برادرانه به شما میگم.... دیگه کاری با بحث تبانی و.... دیگه ندارم.چون خانواده ای که پدر بااقتدار نداشته باشد هر کاری بر می آید حتی تبانی. راستی مهمان قطری شبکه سه یک نقل قولی را عنوان کرد که بچه های تیم در بازی ژاپن گفتند که: کاری با مربیان نداریم و ما باید با تمام وجود بازی کنیم. ختم کلام: با راضی نگهداشتن لیدرها و.....تیم ملی شکل نمی گیرد. مربی کاربلد و قانونمند و توصیه ناپذیر آلمانی حلال مشکل تیم ما است.
  • قاسم IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    با سلام خدمت دوستان .من هم اولش اینطوری فکر کردم .دوباره گل رو از تلوبیون چک کردم .از روبرو .بغل هم قشنگ نشون میداد حین ضربه استپش کردم دیدم تصمیم داور کاملا درست بود
  • 🤣🤣🤣 اول بازی تماشا کنید بعد نظر بدید DE ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    معلوم اصلا بازی نگاه نکرد.ویدیو عراقی نگاه کرد بعد داری نظر میده زور تان آمد ما ایران شما عراقی مسخره کردیم حال شما عراقی ویدیو ساخت مثال ما ایران مسخره کرد بگید آفساید هست اون کامنت گذاشت آفساید هست معلوم عراقی هست ایرانی نیست یا بازی نگاه نکرد دار چرت و پرت میگن خب تلویزیون بازی نشان داد بجای ویدیو عراقی برید بازی نگاه کنید
  • طاها IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    غلطه چون از زاویه بدی اندازه میگیره اگر از بالا اندازه می گرفت آفساید نبود ولی واقعا در وی ای از انیمیشن فاصله زیاد بود یعنی دست کاری شده
  • عبداله حیدری IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    فدراسیون ایران پول کلفت رو از قطر گرفته . اگر این ادعا درست باشه حتی اعتراض هم نمیکنن .
  • آه مظلوم IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    حالا که چی؟ ما چوب مربی رو خوردیم.چوب شوت نزدن که بلد نیستن وخوردیم.چوب کم کاری طارمی رو خوردیم.حنیف کجا.طارمی کجا.بخدا سگ حنیف به طارمی میارزه..
  • عیسی IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    ما خودمون از عرب ها دست برنمیدارم بعد میگم دولت هوای عرب هارو داره خودمون یروز کربلا یروز سوریه یروز مکه یروز مشهد وقم هرجا عرب باشه مردهاشو ول نمیکنم بعد از دولت انتظار داریم بیخیال عرب باشه هر وقت مردم مردهای عرب را ول کردن دولت هم عرب را ول میکنه
  • سجاد IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    باسلام خدمت همه فوتبال دوستان عزیزان ماباید حرفه ای بشیم و کادمان را از مایه ریشه یابی کنیم داوری ها دراین دوره خیلی خوب بود توکدوم بازی های عربی اینقدر بی طرفانه سوت زده شد خودمان بازی رابی برنامه گرفتیم بازیکن اروپاییمون دنبال یقه پاره کردنه این خیلی زشته
  • شکراله اسلامی IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    گل اول صددرصدداور خطا نگرفت، همون توب برگشت رفت تو گل، گل سوم صددرصد آفساید بود، که ا ونم وی ای ار براشون درآورد به‌هرحال، تو این بازی به تیم ما خیانت شد، و بدتر از این خیانت اینه که ی عده ای توداخل هم این سناریو را مورد تایید وتاکید قرار میدن واین مسائل را که کنار هم قرار میدیم متوجه میشیم که دارن ملتو از واقعیتها دور میکنن، این وسط کی سود میکنه الله اعلم، ؟؟؟؟؟
  • ایران IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    انگار زاویه را کمی چرخوندن،از بغل چطوری شماره روی پیراهن معز علی کاملاً مشخصه ،شاید آفساید بوده باشه،اما نه اینقدر که وار نشان داد
  • یوسف IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    به اون دوستانی که دلیل علمی میارن آفساید نبود می‌خوام بگم،خط از بغل و کنار نداره وقتی نگاه می‌کنی اونجوری باشه اکرم عفیف که اون گوشه واستاده چرا قشنگ معلومه عقب تره اون قانون خطای دید بالا و کنار کلا جریانش یک چیز دیگه است و به اندازه جسم بستگی داره ،به نظرم آفساید بود با چشم معمولی میشه دید و درکش کرد .var تو کشیدن خط تقلب کرده و خط رو عمدا از زاویه ای رسم کرده که آفساید لغو بشه اینکار رو مسول var می‌تونه انجام بده اما تصویر رو نمیتونه تغییر بده برای همین ما فکر می‌کنیم var نمیتونه عکس اشتباه بندازه بله نمیتونه اما تو رسم خط نرم افزار دست خودشونه .بازیکن حریف حداقل ده سانت تو آفساید بود .برای درک بهتر شما فاصله تمام بازیکن ها با نقطه پنالتی رو در نظر بگیرید
  • 12321 IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    البته من هم به شخصه دوست دارم آفساید باشه ها ،ولی استدلال ایشون و اندازه گیری از روی عکس کاملا غلطه، بعنوان یک طراح و نقشه کش صنعتی،اندازه گذاری از این نما از روی عکس مطرود است، از نظر پرسپکتیو هم غلطه،
  • حمید علیپور IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    اصلا کاری به هیچ خطی نداشته باشین کافیه یه اسکرین شات از لحظه ضربه به توپ بگیرین بعد با یک ابزار صاف مثل خط کش و عابر بانک روی پای رامین بزارین هم از هر طرف که دقیق صاف کنی معلوم میشه این گل آفساید بوده
  • مهدی IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    اگه از روز اول بازی ها بخوای نگاه کنی میبینی که تیم ملی یه بازی خوب بود یه بازی بد و اشتباه قلعه نویی این بود که با عملکرد ضعیف طارمی تعویض نکرد و قاعدی باید میومد و اگه اکرم عفیف خنثی میکردن این شکست پیش نمیومد متاسفانه با این همه بازیکن سطح اول که شاید خیلی طول بکشه که یه همچین تیمی جمع بشه نتونستیم حداقل تا فینال بریم از طرفیم حسابی عربا کری خوندن تو زمینم دیدید که دربازبانشون لاتیشو پر کرد این عربا باید نسلشون کنده بشه خدا جای حقه
  • ایثار، شهادت IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    باسلام، بنده تخصصی دراین موارد ندارم وتوسط کارشناسان فیفابررسی شود اما فقط میدانم پول هرکاری میکند وهرکس وهرکشوری قیمت خودرا دارد وامیدوارم حق به حقدار برسد
  • حمید IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    کنعانی اشتباه کرد که توپ رو تقدیم بازیکن قطری کرد ولی گل قطر هم کاملا مشخصه که بازیکن قطری حداقل یک متر در آفساید بوده و بدون نیاز به var هم معلومه
  • آرتین IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    من می‌دونم کسی که برنامه وی آی ار ساخته حتما می‌تونه این چیزا رو هم دستکاری کنه ولی دیگه فایده ندارد ای آف سی ابرو خودشو صد سال دیگه نمیبره
  • هوادار قدیمی فوتبال IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    چه var دستکاری شده باشد و یا دستکاری نشده باشد نه نتیجه عوض میشود و نه ایران به کورس قهرمانی باز می گردد فرض بگیریم varدستکاری شده باشد این کار از توان قطری ها خارج است و از قبل برنامه تغییرات در var توسط کارشناسان afcبه سیستم داده شد که در زمان کوتاه این کار انجام شود چون احتمالا شرط پذیرش میزبانی بازی های آسیا توسط قطر با انصراف چین پاداش یک قهرمانی باشد بخصوص اینکه فیفا بابت برگزاری جام جهانی موفقیت آمیز قطر به این کشور بدهکار است
  • ایران IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    حاج آغا بیرو جام قهرمانیوببار۲۲بهمن جشن بگیر خخخ
  • ا IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    اگه ما چهارتا میزدیم دیگه مهم نبود ما بد بودیم گل شانسی زدیم و پنالتی با کمک داور
  • امیر IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    اگه آسایش باشه چه اتفاقی بر سر قطر و جام میوفته
  • محمد IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    گل درست بود . از روی خط چمن قشنگ معلومه که بازیکن ما آفساید رو پر کرده . علت باخت ما بازی هوایی قلعه نوعی بود .بعد هم طارمی باید نیمه اول تعویض می شد . اصلا چرا از قائدی و قلی زاده استفاده نشد ؟
  • جعفر IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    ایران باید به داور قبل از بازی اعتراض میکرد مگر اینکه خودمان می‌خواستیم ببازیم گیرم آفساید باشد اولا بازی تمام شده ثانیا وقتی مربی محترم میبینه خط حمله اش خسته هست و تعویضشون نمیکنه یعنی نمیخواهد گل بزند و میخواهد ببازد
  • علی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    داو رو چرا کویتی انتخاب کرده بودند چرا داور عرب بود چرا داور چینی .هندی.ژاپنی نیاورده بودند تازه خط ساف آفات هستش
  • محسن IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    با چشم هم میتوان تشخیص داد که وقتی که خط اندازه گیری را روی پای بازیکن ما می‌گذارد خط بزرگتر از زمانی است که خط را روی پای بازیگر قطر می‌گذارد و در حین جابجایی خط از بازیکن ایران به بازیکن قطر این خط را بزرگتر و کوچکتر میکند ، در اینکه گل سالم بود شکی نیست و باید مثل ژاپن شکست را بپذیریم و در صدد رفع مشکلات باشیم
  • ابوالفضل هاشمی IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    اینکه ایران بد بازی کرد حرفی نیست ولی کاملا مشخصه که این کارشناس درست میگه من با ترسیم پرسپکتیو تسلط دارم کاملا ناشیانه رامین رضایی رو خیلی جلوتر آوردن در حالیکه نهایتا میتونست هم ردیف هم باشن یا مثل سردار یک نیم تنه کوچیک جلو باشه لامصب پول چه کارهایی میکنه از اون بدتر خود ایرانی ها میگن داور درست گرفته باز میگم تصویر بزرگ شده کاملا ناشیانه رامین رو خیلی جلوتر آورده
  • mohsen IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    اولا اینکه این فرد کارشناس شبکه الکاس قطر!!!!!! هست و ایرانی نیست لطفا همه چی رو تقصیر ایران ایرانی نندازین دوما انصفا اون توپی که مال طارمی بود رو خطا نگرفت برید کلاتون رو قاضی کنید اون صحنه رو چند بار ببینید مشابه اون صحنه پنالتی ایران رو هم چند ماه پیش در لیگ انگلیس پنالتی گرفتن
  • پریسا IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    خدا مرگ بده تیم فوتبال قطرو آخه بخاطر یه جام ابروی خودتو ببری زیر سوال اکرم عفیف اسکل بدبخت وحشی دید امروز وقتی گل سوم به اردون زد چیکار کرد ایشالله این جام پول از اون حلق شون پیاین نره عزیزم اونایی که دوست ندارن فوتبال ببینن نبینن ما ایرانای ها عادت داریم........ خوب اسکل وقتی واقعی باشه چرا کشور خودمان جام رو نبره من خودم یه دوستی دارم مادرش همش دعا میکرد ایران نبره خوب نگاه نکن ان آیه نحس
  • محمد IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    دوستان درسته تیم ضعیف بازی کرد اما من اطلاع دقیق دارم به داورکویتی گفتند تنها یک کار انجام بده خطای بازیکن های قطر را نگیر اینجوری اعصاب ایرانیها خراب میشه ومیبازندودقیقا همینطو ر شد حتی به تلویزیون قطر تکلیف کردند خطا روی ایران را تکرار نمایش ندهد دوستان با اطمینان دارم میگم .گرنه میدونم ایران بد بازی کرد اما بدتر مسئولین فوتبال که به انتصاب داور کویتی اعتراض نکردند
  • مظلوم IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    آفساید بود کاری که پول میکنه غول نمیکنه تیم قطر برنده زمین نبود باپول دنیا رو چپه میکنند داورکه چیزی نیست
  • ارتش IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    افسایدچی هربازی هرتوپی ک میرفت راست ب تور میرسید چی تماشاچی ترکیب روبهتر میچیند بیرواند وطارمی اوت بودند بجاش قایدی اگه فیکی بود ی ۵تایی گل میزد تواین بازیها بدنش تخلیه بود بااین حرفای مفت فقط توجی میکنندی ترکیب خوب میچید الان قطر نابودکرده بودیم دفاع قبل ازاین بازی ب حریف موقعیت نمیداد همون یتاموقعیت حریف هم میرفت توی گل توی بازی فوتبال موقعیت خب نمیشه ب حریف ندادولی ی توپ مرده راست میرفت تو گل قبل از بازی قطر بایداز سرعت قایدی استفاده میکردندتا دفاع حریف روبای دریبل بهم میریخت حالا ک باختند نتونستند ی ترکیب خوب بچینند دنبال افساید هستند قطربای بازیکن دخل تمام تیم هارودراورد ماقایدروداشتیم دوتابازی بهش دادیم گل هم زدوللله قر قایدی روداشت همش فیکسش میشد
  • ارتش IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    افسایدچی هربازی هرتوپی ک میرفت راست ب تور میرسید چی تماشاچی ترکیب روبهتر میچیند بیرواند وطارمی اوت بودند بجاش قایدی اگه فیکی بود ی ۵تایی گل میزد تواین بازیها بدنش تخلیه بود بااین حرفای مفت فقط توجی میکنندی ترکیب خوب میچید الان قطر نابودکرده بودیم دفاع قبل ازاین بازی ب حریف موقعیت نمیداد همون یتاموقعیت حریف هم میرفت توی گل توی بازی فوتبال موقعیت خب نمیشه ب حریف ندادولی ی توپ مرده راست میرفت تو گل قبل از بازی قطر بایداز سرعت قایدی استفاده میکردندتا دفاع حریف روبای دریبل بهم میریخت حالا ک باختند نتونستند ی ترکیب خوب بچینند دنبال افساید هستند قطربای بازیکن دخل تمام تیم هارودراورد ماقایدروداشتیم دوتابازی بهش دادیم گل هم زدوللله قر قایدی روداشت همش فیکسش میشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی