احمد مجدزاده
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

احمد مجدزاده می‌گوید پیش‌بینی می‌کنم اگر در مسئله ورود زنان به استادیوم‌ها حرف فیفا به کرسی بنشیند، بعدها دستورهای دیگری به ما می‌دهند.

احمد مجدزاده به همراه برادرش کیوان از کشتی‌گیران دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هستند و برادر بزرگتر (احمد) با حضور در یک برنامه تلویزیونی بحث‌های جدیدی را پیرامون خود به وجود آورد.

مجدزاده، که به‌عنوان کارشناس کشتی در تلویزیون حضور یافت و چهره چندان آشنایی برای علاقه‌مندان به رشته فوتبال نبود، به عنوان مخالف مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها در برنامه‌ای که صادق درودگر و مریم منظمی، معاون بانوان فدراسیون فوتبال در آن حضور داشتند، شرکت کرد و ابتدای صحبت‌هایش به صورتی جدی و سپس بخش کوتاهی از آن به صورت طنز به شدت وایرال شد.

در ادامه بخش‌هایی از مصاحبه تازه او با ورزش۳ را می‌خوانید:

  • {ویدیوهای فضای مجازی} در گوشی دوستانم دیدم. من به هیچ عنوان در فضای مجازی نیستم و یک گوشی معمولی دارم و فقط تلفن جواب می‌دهم و تلفن می‌کنم. به هر حال جوان‌ها لطف دارند.
  • بنده ورزشکار حرفه‌ای بوده‌ام؛ در رشته کشتی فعالیت می‌کردم و به تیم ملی هم رسیدم. از نظر مدیریتی هم در دوره مرحوم خطیب کار می‌کردم‌ و یک زمانی معاون فرهنگی پرسپولیس هم بودم ولی دیدم فضا مناسب نیست و گفتم نمی‌توانم در این شرایط کار کنم. این مربوط به زمانی است که تمرین‌های پرسپولیس در استادیوم کارگران برگزار می‌شد و آقای پروین مدیرفنی بودند بودند و آقای زوبل را از آلمان آورده بودند. من آن زمان کنار زمین هم می‌رفتم به همین خاطر اتصالی که به فوتبال و کشتی داشتم، می‌توانم ادعا کنم که در استادیوم‌ها بزرگ شده‌ام و کاملا مطلع شدم.
  • اگر آن بحث‌ها مطرح شد به این دلیل بود که آقای درودگر به عنوان مدیر باسابقه فوتبالی بحث را به آنجا برد و من دیدم ایشان اطلاع کافی از ورزش فوتبال را ندارد که البته این جای تاسف دارد. ایشان به عنوان کسی که ادعا می‌کند مدیر فوتبالی است، باید بداند قضیه لوله‌کشی و آنچه من صحبتش را کردم، حقیقت دارد. کما اینکه مقاله‌هایی در این باره منتشر شده است. اگر من نمی‌دانستم، عیب نبود اما برای ایشان و امثال ایشان عیب است که ۵۰ سال است در ورزش هستند. ایشان باید از زیر و بم فوتبال اطلاع داشته باشند، من که فوتبالی نیستم. البته آقای درودگر انسان خوب و مهربانی هستند.
  • وقتی آقای اینفانتینو دستور را می‌دهند و می‌گویند اگر این کار را نکنید ورزش تعلیق می‌شود، پس‌فردا یک لیست دیگر می‌دهند و می‌گویند اگر مشروب الکلی سرو نکنید، ورزش‌تان را تعطیل می‌کنیم. چه تضمینی است پس‌فردا چیز دیگری نگویند؟ بنده پیش‌بینی کردم که اگر در مسئله فعلی حرف فیفا به کرسی بنشیند، بعدها دستورهای دیگری هم به ما می‌دهند.
  • {ربط به ورود زنان به مشروبات الکی چیست؟ مثلا زنان مجوز حضور در استادیوم‌های امارات و قطر و عربستان را دارند} چیزی که بنده مطرح کردم بحث زیرساخت بود که ما در ایران آن را نداریم. هر وقت زیرساخت مثل این کشورهایی که مثال زدید فراهم شد، قدم آن‌ها روی چشم اما ما باید بر اساس عرف خودمان رفتار کنیم. این را هم بگویم که در آن برنامه ادعا شد که موضوع مشروبات الکلی در ورزشگاه از پایه غلط است، در حالی که این حرف از پایه غلط است و این موضوع در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی رواج دارد. ضمنا من از کلمه سرو استفاده کردم و این به آن معنی نیست که همه این کار را انجام می‌دهند.
  • من کارشناس فرهنگی هستم و می‌دانم برای مثال باید الان کار کنی و ۳۰ سال بعد نتیجه بدهد. من اصل موضوع را منع نکردم و گفتم این مسئله باید فرهنگ‌سازی شود.
  • من در ۵۷ کیلو و ۶۲ کیلو کشتی می‌گرفتم و همه کشتی‌گیران وزن خودم را گرفتم و حتی در جام فجر در سال ۱۳۶۳ در یک صبح تا ظهر دو کشتی‌گیر مدعی شوروی سابق را شکست داده‌ام و پس از آن به من گفتند احمد، تو خطرناک ظاهر شدی و پس از آن به من می‌گفتند خطر.
  • {کشتی با عسگری محمدیان} خودم نه اما برادرم (کیوان) با عسگری کشتی گرفته و او را شکست داده است. البته اینکه می‌گویم همه را برده‌ام معنی‌اش این نیست که بهترین کشتی‌گیر بوده‌ام. نه به خیلی‌ها هم باخته‌ام اما مثلا کشتی‌گیران مطرحی را روی تشک شکست داده‌ام، مثل محمد مشهدی آقایی. من همه کشتی‌گیران وزن خودم را برده‌ام. هرکسی که فکرش را بکنید. یک بار علی دبیر گفت شما کجا بودی وقتی ما کشتی می‌گرفتیم گفتم دوره شما به ما نمی‌خورد.

در همین ارتباط: ویدیو| ادعای عجیب کارشناس صداوسیما؛ در آلمان تا خود ورزشگاه‌ها را لوله‌کشی مشروبات الکلی کرده‌اند!


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • سید مرتضی علم الهدی IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    البته ایشان نظرش درسته که هر چه فیفا گفت ما نباید اجرا کنیم.اما در مورد مشروبات الکلی ، ایشان باید یادش باشد بعد از حادثه ورزشگاه هیسل ،خانم تاچر نخست وزیر انگلیس گفت جلو مشروبات الکلی می ایستم.یعنی از آن موقع به بعد مشروبات الکلی در ورزشگاههای انگلیس ممنوع شد.پس بحث مشروبات در ورزشگاه ها مطرح نیست اما قبول دارم که فیفا ممکن است بعدا درخواست های غیر معقولی از ما داشته باشد.
  • هیچ IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    درست میگه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی