فرشاد پیوس
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فرشاد پیوس اعتقاد دارد باوجود آن‌که سوریه تیمی فیزیکی و قدرتی است، اما حریف ایران نمی‌شود و به‌طور طبیعی اختلاف ایران با سوریه ۲ گل است.

تیم ملی ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در قطر موفق شد با نتیجه ۲ بر یک برابر امارات به برتری رسید. مهدی طارمی در دیدار با امارات هر دو گل تیم کشورمان را به ثمر رساند در حالی که پاس هر دو گل را هم سردار آزمون داده بود. این زوج نام‌آشنا و پرآوازه بار دیگر ثابت کردند بهترین هستند و انتظارها را برآورده کردند.

فرشاد پیوس آقای گل اسبق فوتبال ایران، در رابطه با درخشش زوج خط حمله کشورمان برابر امارات به خبرورزشی گفت: قبلا هم گفته بودم و باز می‌گویم مهدی طارمی و سردار آزمون از من هم بهتر هستند. این دو در اروپا و تیم‌های پورتو و آ.اس. رم بازی می‌کنند و موفق هم هستند. در دیدار با امارات هم دو پاس گل سردار آزمون داد و دو گل هم مهدی طارمی زد. این زوج به قدری خطرناک هستند که حتی ژاپن و کره جنوبی هم باید از این زوج و سردار و آزمون بترسند. این دو به پختگی کامل رسیده‌اند و هر چه از مسابقات می‌گذرد این دو ستاره هم آماده‌تر شده و تأثیرگذاری آن‌ها بیشتر مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: ما در تیم ملی مهاجمان دیگری مثل شهریار مغانلو و رضا اسدی هم داریم که نسبت به این دو و کریم انصاری‌فرد که بسیار مؤثر و تأثیرگذار است کم‌تجربه هستند. مهدی قایدی و محمد محبی هم هستند که هر دو جزو بهترین‌های فوتبال ایران محسوب می‌شوند. در بازی با امارات VAR هم به ضرر ما شد. البته کمک داور ویدیویی تکنولوژی روز فوتبال دنیاست اما به‌شخصه خیلی دوست داشتم گل‌های بچه‌ها مردود نشود. هر چند باید بیشتر از گذشته دقت کنیم چرا که کوچک‌ترین حرکات در محوطه هجده قدم از زیر نظر دوربین‌های VAR دور نمی‌ماند. مثلا حسین کنعانی‌زادگان برخورد خیلی ریزی با مهاجم اماراتی داشت اما دیدیم کمک داور ویدیویی پنالتی گرفت.

ستاره پیشین تیم ملی ایران ضمن تعریف و تمجید از علیرضا بیرانوند، یادآور شد: داشتن دروازه‌بان خوب برای هر تیمی یک غنیمت است. علیرضا بیرانوند در فوتبال آسیا هم خودش را به عنوان یک ستاره بزرگ مطرح کرده و من احساس می‌کنم او در حد محمد الدعایه و احمدرضا عابدزاده ظاهر شده است. شما می‌بینید هر بازیکنی حتی در آسیا وقتی برای پنالتی زدن روبه‌روی علیرضا بیرانوند می‌ایستد دچار استرس می‌شود چون می‌داند احتمال مهار شدن آن وجود دارد. او در تیم ملی و پرسپولیس دروازه‌بان ایده‌آل و پنالتی‌گیری محسوب می‌شود و نقطه قوت تیم است. به این نکته توجه داشته باشید که در مراحل حذفی این احتمال هم وجود دارد که بازی‌ها به ضربات پنالتی بکشد. در چنین شرایطی داشتن علیرضا بیرانوند برای ما یک قوت قلب بزرگ خواهد بود. امیدوارم او همین روند را در ادامه مسابقات ادامه دهد و به موفقیت تیم ملی کمک کند.

پنالتی گرفتن علیرضا بیرانوند

فرشاد پیوس در مورد کُری‌خوانی شدید اماراتی‌ها پیش از بازی با ایران نیز خاطرنشان کرد: این کُری‌خوانی‌ها همیشه بین تیم‌های ایرانی و کشورهای عربی بوده که اوج آن با عربستان بوده است. بحرین و امارات هم چنین شرایطی دارند و شاید قصد داشتند با این کُری‌خوانی روحیه تیم کشورمان را تضعیف کنند اما تفاوت فنی و کیفی ایران و فوتبال امارات کاملا مشخص است. ما حتی می‌توانستیم به راحتی با اختلاف ۳ یا حتی ۴ گل برنده شویم. بهترین جواب این قبیل کری‌خوانی‌ها هم بردن در زمین مسابقه است. تاریخ هم نشان می‌دهد که فوتبال ما چقدر راحت تیم ملی امارات را شکست داده و کُری‌خوانی هم بخشی از فوتبال آن‌هاست.

فرشاد پیوس درباره سوریه حریف بعدی ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: سوریه تیم فیزیکی است اما معتقدم حریف ایران نمی‌شود. ما تیمی خوب با کادرفنی با تجربه داریم و بعید می‌دانم جلوی سوریه دچار مشکل شویم. هرچند در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ثابت شده که هیچ حریفی را نباید دست‌کم گرفت. تیم‌ها به یکدیگر نزدیک شده‌اند و هیچ تیمی از پیش برنده یا از پیش بازنده نیست. تیم ملی ایران هم حتما با صحبت و تجربه کادرفنی در دیدار با سوریه بسیار منطقی و بدون شتاب بازی خواهد کرد. در حالت طبیعی اختلاف تیم ملی ایران با سوریه دو گل است به شرط آن‌که احساسی بازی نکنیم. سوریه قطعا برای دفاع کردن وارد بازی می‌شود که دل به ضدحملات ببندد یا این‌که بازی را به ضربات پنالتی بکشاند. ما باید با صبر و حوصله جلوی چنین تیمی بازی کنیم و مطمئن باشید با ستاره‌های خلاق و تکنیکی که داریم می‌توانیم به گل برسیم و دفاع فشرده حریف را باز کنیم.

شادی گل مهاجمان تیم ملی

از پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص بهترین تیم این دوره از جام ملت‌ها پرسیدیم که جواب داد: تیم ملی ایران یکی از تیم‌های خوب و مدعی جام ملت‌های آسیاست که حس ناسیونالیستی ما هم می‌گوید که دوست داریم تیم کشورمان بهترین باشد و قهرمان شود. منهای تیم ملی ایران، باید به کره جنوبی اشاره کنم که خیلی خوب و عالی بازی می‌کند. این تیم در کنار سون ستاره تاتنهام، دو وینگر و هافبک چپ‌پا و تکنیکی دارد که خیلی زهردار بازی می‌کنند و با یورگن کلینزمن بسیار با برنامه بازی می‌کند. با این وجود من معتقدم تیم ملی ایران قابلیت شکست دادن کره جنوبی یا هر تیم دیگری در آسیا را دارد.

ستاره اسبق خط حمله فوتبال ایران در خصوص تساوی کره جنوبی و مالزی نیز گفت: به نظر می‌رسید کره جنوبی برای پرهیز از تقابل با ژاپن این نتیجه را رقم زد. مالزی اصلا در حد و اندازه‌های زدن ۳ گل به کره جنوبی نبوده و نیست اما یورگن کلینزمن سرمربی تیم کره ترجیح داد به جای ژاپن با عربستان روبرو شده و به آن طرف جدول برود. کره جنوبی تیم بسیار خطرناکی است و مطمئن باشید عربستان را شکست می‌دهد اما اسم و آوازه ژاپن و نتایجی که در این یکی دو سال اخیر کسب کرده شاید باعث واهمه کره‌ای‌ها شد.

بیشتر بخوانید: آمار بی‌نظیر ستاره پرسپولیس/ رکوردی که روز به روز رویایی‌تر می‌شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • عامیرزا IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    سرت سلامت فرشاد خان،با نجابت و با شخصیت مثه باقری و یحیی و...خلاصه یه پرسپولیسی با اصالت.دوستان دوران ما یادشونه که اوایل ظهور ایشون کسی فامیلی اونرو نمیفهمید وبضی وقتا تو جراید "فرشاد پیوست"! تایپش میکردن.یه مهاجم زهردار ولی از جنس ساکن و بعبارت اونروزیا مرده خور قهار! تو زمین خیلی فعالیتی نداشت ولی توپ پشت مدافعان بهش میرسید تمام!جوری با کنار کفشش توپ رو قل میداد کنج دروازه که انگار بولینگ کار میکنه.اکثر ضرباتش ملایم و زمینی وبسیار موثر بود یه مهاجم متمرکز وباهوش و خونسرد.هیچوقت این نسل طلایی فرشاد وناصر محمدخانی ودرخشان و فتح آبادی و...وحتی نامجو مطلق وچنگیز و مرفاوی عستقلالیا رو با این نسل دلقک خودشیفته مثه این خائن خیریتی دایوی و اون سردار لوس ننر یابو سوار مقایسه نکنین که قیاس مع الفارغه.با پیشرفت وحشتناک سطح فوتبال وامکانات وعلم روز در این سه دهه، اینا بند کفش اونا هم نمیشن همیشه آوراژ گل بیانگر هنر و هوش یه بازیکن نیست وگرنه الان عنایتی دوبار مردسال فوتبال عاسیا بود!!.این نسل با اندیشه های کهنه سرمربیان سنتی وطنی بعدانقلاب مثه یاوری و نجاتی وابراهیمی و دهداری به فنا رفتن.الخ
    • پرویز IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      فرشاد جان نیاز به توضیح واضحات نبود .صد البته طارمی و سردار و بسیاری از مهاجم های تیم ملی از تو بهتر بودن و هستن.تو اگه به تیم درست و حسابی گل زدی بگو.یادمه او موقع ها که بازی میکردی یکی از نشریات معتبر تیتر زده بود : ((پیوس ، مهاجمی که فقط به تیم های درجه۲ می‌تواند گل بزند)).خداییش هم راست می‌گفت.اگه به یه تیم درست و حسابی گل زدی بگو.فک کنم یبار به ژاپن گل زدی که اون موقع ها ژاپن یه چیزی توی مایه های ویتنام الان بود.البته بد هم نبودی خداوکیلی .مثلا نسبت به پایان رافت و جمشید شاه محمدی و امامی فر و... بهتر بودی .ولی خدا وکیلی فقط از اینا بهتر بودی .اینکه جرات میکنی خودت رو با سردار و طارمی اصلا مقایسه میکنی ، معنیش اینه که اثرات پیری و اختلال مشاعر یواش یواش داره در تو پدیدار میشه.
    • شمسعلی US ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      پرویز خان ، فرشاد پیوس که نظرتو رو نمیاد بخونه که خطاب قرارش دادی!😂 ولی نظر چرندی دادی چون حتی مهاجمایی مثل ناصر محمد خانی و یا دایی نتونستن اندازه پیوس در لیگ گلزنی کنن. پیوس رکورددار آقای گلی لیگ رو با پایان رأفت مقایسه می‌کنی؟!!! برای اطلاع اولا همدوره پایان رأفت یا امامی فر نبود امامی فر وقتی اومد که پیوس دیگه داشت خداحافظی میکرد. در مورد تیم ملی، الان پیوس میانگین گلزنی بالاتری از طارمی و آزمون داره با عدد ۱.۸۸ که هم برای طارمی و هم آزمون این عدد کمتره
    • سرورت پرسپولیس IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      مرد همیشه دوست داشتنی، این تیم آنقدر بزرگ هست و آنقدر اسطوره داره که خوده ما پرسپولیسی‌ها هم از اسم بردن تک تکشون بعضی موقعه ها کم میاریم، بعضی از باشگاه‌های صغیر هم هستند که ازنداشتن اسطوره، اسطوره سازی میکنن بدون اینکه معنیه اسطوره رو بفهمن، نه دوستان سه پا هانی و اس تق لالی از نوید و فرناز جونتون اسطوره که هیچی هم در نمیاد 😂😂😂
  • ارشک IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    مرد همه چی تمام آقای گل آقای اخلاق آقا فرشاد
  • پیمان IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    پیشکسوتِ "پيروزي" فقط "وحید قلیچ"😂
    • ع ق QA ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      پیروزی چیه کیه ؟؟؟! توطئه ای از طرف شما بود ناکامش کردیم ما پرسپولیسیند مثل شما نیستیم که خودتون را وارث تاج می بینید و تاج نابود شد مگه جرئت داریم خودتون را به اون اسم بخونید ؟؟؟
    • عبدالمطلب سمندر IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      پرسپولیس یا پیروزی هردو یه ۴تایی و ۱۱تایی هستن یادت نره درسته ما تاج رو هنوزم ستایش و لقب مشهورمون میدونیم مثل تیم‌هایه من یونایتد و ارسنالو و غیره شما پیروزیا اولا دوستاره مون بپا نره تو چشمتون ک داغش تو چیزتونه فعلا تا باشد ازین پیروزی هایه بی پیروزی..تاج اسمش روشه تاج همیشه بالا سرتونه پس شما ها قوزک پاها حالا حالاهاااا دااااارین ب ما برسین..فشاری بخور
  • سعید IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    سطح فوتبال بیرانوند بالاتر از آسیا و بقیه بازی کنان هست ، ایشون بایستی به باشگاه‌های معتبر اروپایی معرفی شود.
  • یک استقلالی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    اسطورهء باشگاهِ "پيروزی" فقط وحید قلیچ😂
    • ایرانی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      اسطوره تمام کیسه کش استقلال هم فقط ممد نوری ،قیافه ش رو میبینم یاد قهوه خونه و دم و دود میافتم
    • بدون اسطوره IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      کودک‌شیرین زبان فرشاد پیوس یکی از دهها اسطوره پرسپولیس اند تو پرسپولیس ترافیک اسطوره هاست انا شما بگو ک اسطوره یا شاه تون با ۵۰تا بازی ملی ده تا گل داره
    • 6 IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      و تو هم كوه نمكي كيسه يبار مصرف
  • کیسه پاره IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    در مورد علی بیرو کاملا ایشون درست میگن و به همین دلیل هم بود که کیسه کشا میخواستن با کل بودجه ی کیسه بیرو را کیسه پوش کنند که خوشبختانه ضایع تر از قبل شدن .😂😂😂ولی در مورد بردن عربستان توسط کره سخت در اشتباه هستن جناب پیوس .عربستان براحتی کره رو میبره و امسال قهرمان اسیا بی برو برگرد عربستان سعودی است .حداقلش یکی از فینالیستهاست .مطمئن باشید .
    • ل US ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      بیرو آبی دوست بود که در زمان سلطان مسعود یا همان بابا مسعود به همراه امیری و رضاییان هایجک شدند و لنگ تنشون کردند با پول فراوان و وعده تیم ملی
  • سکوت IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    آقا فرشاد عزیز: بزرگواری و نجابت و شخصیت بالا و والای شماست که اونا رو از خودتون بهتر میدونید وگرنه همه آدم و عالم میدونن که طارمی و آزمون با هم، انگشت کوچیکه شما هم نمیشن مرد بزرگ و با اخلاق و با ادب
  • فرشاد IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    پیوس و نسل پیوس ده برابر این جدیدیا بودن تازه با ذیق امکانات
  • فرامرز IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    می گویند درخت هر چه بارش بیشتر می شود سرش پایین تر می آید فروتنی و بزرگ منشی فرشاد را با کری خوانی کبر و منم زدن امثال وحید قلیچ ضیا عربشاهی یا رحیم یوسفی مقایسه کنید.موقع بازی گری بند کفش پیوس هم نمی شدند
  • مارال عظیمی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    اشتباه نکنیدآقای پیوس عزیزامثال بیروفقط برای پول بازی میکنند..وبرای پول هست که الان در تیم شما بازی میکندوگرنه دلش بااستقاال هست،،شاید درحدعابدزاده پیروزی باشه امادرحدعابدزاده تاج نیست،،و خاک پای امثال حجازی هم نمیشه..
  • حسن مهره اصلی RO ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    عابدزاده رو خوب اومدی، اگه آنقدر که میگی خوب بود که یه قهرمانی آسیا میورد
  • علی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    استقلالی ام ولی پیوس همیشه یه آدم با شخصیت و یک رقیب قابل احترام بود . جزء کسانی که اصلا به حقشون تو فوتبال نرسیدند و به دلیل داشتن حجب و حیا و البته نداشتن لابی هیچ وقت شانس مربیگری تو تیمی که براش زحمت کشیده بودند رو هم به دست نیاوردند . گذشته از گزینه های خارجی که بالاخره بحث دلالی و پورسانت و البته خارج شدن مدیران از زیر فشار طرفداران و جیره خوران علی پروین که نمی خواستند (و یا به دلیل شارژ مالی از طرف پروین نمی تونستند ) کسی غیر از پروین رو روی نیمکت ببینن درخشان 2 بار مربی پیروزی شد و البته حقش هم بود و تیمش هم خوب بازی می کرد .با تمام احترامی که برای آقای دایی قائلم ولی ایشون به خاطر نوع فوتبالش و ذهنیت یه فوروارد قدبلند تنومند که فوتبال رو فقط سانتر و ضربه سر می بینه هیچ وقت نمی تونست مربی خوبی باشه و واقعا هم مربی خوبی نبود ولی 2 بار مربی پیروزی شد . یایا بار اول تو 36-37 سالگی شانس مربیگری تو پیروزی بهش داده شد . استیلی و حتی پیروانی و حتی غریبه بی رزومه ای مثل قطبی سرمربی تیم شدند اما پیوس هیچ وقت نشد چون قاعده بازی و چسبیدن به هسته های قدرت رو بلد نیست یا نخواست انجام بده
  • کیون IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    بیرانوند بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران است بعد از او عابدزاده وبعد از عابدزاده حجازی است
  • رضا FI ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    خخخخخ تو خودت چه بودی که این هاکه گفتی چی باشند لنگی
  • رضا FI ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    خخخخخ تو خودت چه بودی که این هاکه گفتی چی باشند لنگی
  • ۶پُلیس،هُوچیگَرِ داخلی،حَقیرِ آسیایی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    البته فروتنی شماست که اینو میگید،طارمی و شما در یک سزح هستید واقعا،ولی آزمون با شما قابل قیاس نیست فرشاد خان آقای گل،اگر چه آزمون هم بسیار بازیکن خوبی هست
  • مصطفی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    فرشاد پیوس. عشق تمامی دوران ها. بهترین مهاجم تاریخ ایران بلکه آسیا. فقط برید فیلم گلزنی هایش را ببینید. مار زنگی آسیا بود. محرومیت های ناحق و زمانه بعد از انقلاب و جنگ و تحریم ها نسل این ها را سوزاند. بازیکنی با اخلاق که حتی تاجی های با انصاف دوستش داشتند. تا آخر دنیا بعید هست کسی بتونه ۲۰۰ گل برای پرسپولیس بزنه و رکورد این ابرمرد را بشکنه. مستند فرشاد پیوس در آپارات در دسترس هست.
  • ابراهیم IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    چه نونی به هم قرض میدن لونگیا اولا که خود عابدزاده ام گرد پای الدعایه رو جمع نمی‌کرد ثانیا ناصر حجازی طبق اعلام ای اف سی دومین گلر قرن بیستم آسیا بعد از الدعایه بود سوما بیرانوند عددی نیست
  • اکبر زارعی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    ترابی به دستور بالا برای خبر اعزام شده وبیراوند بند کفش دروازبان سابق عربستان هم نمی شود چه رسدبه عابدزاده ودستمال بدست دیگر اثر ندارد وجای چند بازیکن جوان خالی است
  • علی پروین IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    پیوس که بازی می‌کرد تلویزیون دو تاکانال داشت امکانات فوتبال در حد دهه فجر بود و علی دایی نیمکت نشین و تعویضیش بود شاه فرشاد مهاجم شش دانگ بود و چارچوب شناس با شم گلزنی بالا، یاد گزارشگران قدیم مثل استاد کوتی ،بهمنش ، شفیع بخیر از این الفاظ استفاده می کردند.
  • ممد IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    بیرانوند بعد از اینکه ایران از سوریه برد و ژاپن هم از اونور بیاد بالا مصدوم میشه. حالا ببینین😂😂
  • ت IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    بیرانوند خیلی افت کرده و فقط بخاطر اسمش دعوت میشه هم از فلسطین و امارات گل خورد
  • محمدرضا US ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    بیرانوند در مقابل عابدزاده و ناصر خان هیچی نیست،منطق داسته باشید اون موقع انقدر رسانه ای نمیشد یه عکس العمل،محبوترین ورزشکار تاریخ بدون شک احمدرضا عابدزاده هستش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی