نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
درگیری دو ملی‌پوش استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی/ قهرمانی استقلال به لطف تساوی با پرسپولیس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال ۳۲ سال قبل در چنین روزی به لطف تساوی بدون گل با پرسپولیس قهرمان جام باشگاه‌های تهران شد.

در دهه ۶۰ و تا زمستان ساله ۱۳۷۰ رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های تهران از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود و حضور استقلال و پرسپولیس در این عرصه موجب شده بود تا بازی‌ها گرمای خاصی داشته باشد. در چنین شرایطی کاملا بدیهی بود که آبی و قرمز همیشه برای قهرمانی در تهران با یکدیگر نبرد داشته باشند و اتفاقا استقلال روز چهارم بهمن سال ۱۳۷۰ به لطف مساوی بدون گل مقابل پرسپولیس در آخرین هفته رقابت‌های قهرمانی جام باشگاه‌های تهران توانست پس از ۶ سال دوباره قهرمانی در این عرصه را از آن خود کند.

این بازی در حالی برگزار شد که ترکیب هر دو تیم مملو از ستاره بود و اگرچه مسابقه با مساوی بدون گل خاتمه یافت ولی انصافا فوتبال به‌مراتب زیبایی را شاهد بودیم. شاید بتوان این‌طور گفت که برخورد احمدرضا عابدزاده با مجتبی محرمی و درگیری لفظی این دو نفر در نیمه دوم، تنها نکته حاشیه‌ای مسابقه مذکور محسوب می‌شد. دو بازیکنی که سال‌ها در تیم ملی با یکدیگر همبازی بودند و اتفاقا چند سال پس از این ماجرا در پرسپولیس نیز کنار هم بازی کردند.

از سال ۱۳۷۱ و خارج شدن استقلال و پرسپولیس از گردونه رقابت‌های قهرمانی جام باشگاه‌های تهران مسابقات فوق به معنای واقعی کلمه از سکه افتاد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرامرز IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    مجتبی محرمی ضربه ای به عمد به پشت عابد زاده می زند که حقش کارت قرمز مستقیم بود محسن زمانی که آخرین داوریش را تجربه می کرد حتی یک اخطار هم به او نداد .مجتبی چه در تیم ملی زمان دهداری و چه در تیم شاهین یعنی پیش از پرسپولیسی شدنش کوچکترین مورد بد اخلاقی نداشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی