نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پس از رفتار زشت با سنگربان میلان منتشر شد؛ بیانیه اینفانتینو در مورد نژادپرستی در فوتبال
منبع: Goal
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جانی اینفانتینو نژادپرستی را محکوم کرد و به بازیکنان اطمینان داد که گام‌های محکمی در ریشه‌کن کردن این اعمال شنیع برخواهد داشت.

جانی اینفانتینو رئیس فیفا، بیانیه‌ای منتشر کرد و از تیم‌ها خواست در صورتی که هوادارانشان مرتکب توهین نژادپرستانه شدند، بازی‌ را ترک کنند. این اظهارات اینفانتینو در واکنش به شعارهای نژادپرستانه خطاب به مایک مانیان، دروازه‌بان میلان در دیدار خارج از خانه مقابل اودینزه منتشر شد. پس از خروج ماینان و بازیکنان میلان از زمین، بازی برای مدت کوتاهی متوقف شد. ماینان حمایت زیادی از سوی برخی از بزرگ‌ترین نام‌های فوتبال دریافت کرد، از جمله کیلیان امباپه که خواستار انجام اقدامات بیشتر برای مقابله با نژادپرستی در فوتبال شد.

اینفانتینو در بیانیه‌ای که در X (توئیتر سابق) منتشر کرد، گفت: «اتفاقاتی که روز شنبه در اودینه و شفیلد رخ داد کاملاً شنیع و غیرقابل قبول است. هیچ جایی برای نژادپرستی یا هر شکلی از تبعیض چه در فوتبال و چه در جامعه وجود ندارد. بازیکنانی که تحت تأثیر رویدادهای روز شنبه قرار گرفتند، از حمایت بی‌دریغ من برخوردارند. ما برای اقدام به همه نیاز داریم، باید از آموزش در مدارس شروع شود تا نسل‌های آینده بفهمند که این چیزها بخشی از فوتبال یا جامعه نیست. علاوه بر فرآیند سه مرحله‌ای (توقف مسابقه، توقف دوباره مسابقه، لغو بازی)، ما باید برای تیمی که طرفدارانش مرتکب نژادپرستی شده‌اند و باعث توقف مسابقه شدند جریمه تعیین کنیم و همچنین محرومیت ورزشگاه‌ها و مجازات نژادپرستان. فیفا و فوتبال همبستگی کامل خود را با قربانیان نژادپرستی و هر نوع تبعیض نشان می‌دهند. یک بار برای همیشه: نه به نژادپرستی! نه به هر شکلی از تبعیض!»

اینفانتینو همچنین به بازی شفیلد ونزدی مقابل کاونتری سیتی در هیلزبورو اشاره می‌کند که در آن کیسی پالمر از کاونتری مورد توهین نژادپرستانه یکی از هواداران میزبان قرار گرفت. ونزدی این حرکت نژادپرستانه را محکوم کرد و آن را «نفرت‌انگیز و غیرقابل قبول» خواند و با پلیس برای شناسایی این هوادار همکاری می‌کند.

بیانیه رئیس فیفا به بازیکنان و هواداران اطمینان می‌دهد که گام‌هایی برای مقابله با نژادپرستی و اعمال تحریم‌های شدیدتر برای افرادی که مرتکب توهین و نژادپرستی می‌شوند، برداشته خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ... US ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    آقای اینفانتینو، اول شما یاد بگیر که مرتکب تبعیض نشی، وقتی به خلیج فارس میگی خلیج عربی، برای ما شنیع و غیر قابل قبوله. چاپلوسی در مقام شما زننده است.من قبلا کامنت مشابهی به سایت فیفا فرستادم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی