نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - فولاد؟
فریاد ساپینتو از قبرس به تهران رسید؛ حالا کارتان به جایی رسیده از من شکایت می‌کنید؟/ جنگ تازه استقلال با سرمربی پرتغالی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در روزهای جنجال برانگیز بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بابت شکایت مربی پرتغالی حالا خبرهایی درباره مقابله به مثل باشگاه آبی تهران به گوش می‌رسد.

ماجراهای استقلال و ریکاردو ساپینتو از روز بازی رفت این تیم در ورزشگاه تختی انزلی شکل و شمایل دیگری به خود گرفت.

سرمربی ۵۰ ساله آبی پوشان که با سر و صدای زیادی در تابستان ۱۴۰۱ به استقلال پیوست تنها یکی دو بازی زمان لازم داشت تا سبک اعتراضی و یا حتی شادی‌های عجیب و غریبش را در فوتبال باشگاهی ایران به رخ بکشد.

واکنش عجیب ساپینتو در بازی مقابل ملوان در هفته دوم فصل پیش پس از شادی کردن یکی از اعضای گروه امدادگران هلال احمر و لگد ساپینتو به برانکارد این گروه امدادی حاضر در پیست تارتان به قدری عجیب و غیر منتظره بود که عکس و تفصیلات آن در رسانه‌های محلی پرتغال هم انعکاس پیدا کرد.

اما این تازه جرقه‌ای از آتش پرحرارت ساپینتو بود که در هفته‌های بعد منجر به اخراج ش از کنار زمین و حتی محرومیت‌های چند جلسه‌ای شد.

به گواه آرشیو رسانه‌های ورزشی در نیم فصل اول لیگ برتر سال گذشته تقریبا همه پیشکسوتان باشگاه استقلال انتقادات تند و بی‌پروایی را نسبت به رفتارهای زشت ساپینتو مطرح می‌کردند. اما او نه تنها نسبت به رفتاش در قبال جریمه و محرومیت‌هایش درس نمی‌گرفت بلکه این رفتارش را تا روز پایان حضورش در فوتبال ایران ترک نکرد.

اتفاقات مربوط به فینال جام حذفی و درگیری ساپینتو با کادر داوری دربی صد و یکم هنوز از خاطر طرفداران استقلال و البته پرسپولیس بیرون نرفته است. رفتاری که پس از بررسی گزارش ناظر دربی با حکم محرومیت ۴ ماهه ساپینتو از حضور در مسابقات فوتبال کشورمان، همچنین کسر ۱۰ درصد معادل ریالی قراردادش مواجه شد!

درگیری ساپینتو در طول دیدارهای لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته با کادر داوری، کادر فنی حریف و حتی برخی اوقات جر و بحث و درگیری با بازیکنان تیم مقابل(آلوز بازیکن تراکتور)، همه و همه باعث شد تا مسئولان باشگاه استقلال به فکر تهیه و تنظیم شکایتی به مراجع فوتبالی در این ارتباط نسبت به بندی در قرارداد ریکاردو ساپینتو بیافتند.

عصبانیت ساپینتو از شکایت استقلال

اما از قبرس و اردوی تیم ساپینتو خبردار شدیم بلافاصله پس از اطلاع این مربی پرتغالی از اقدام باشگاه استقلال در قبال شکایتی که بابت دیرکرد طلبش از استقلال کرده، به شدت عصبانی شده و در تماس با یکی دو تن از دوستان صمیمی‌اش در تهران این اقدام و رفتار باشگاه استقلال را دور از انصاف تلقی کرده است. ظاهرا او با فریاد و رفتارهای همیشگی اش از راه دور برای استقلال خط و نشان هم کشیده و گفته حالا کارشان به جایی رسیده که از من شکایت می کنند! این بود جواب زحمات من؟

بند مهمی که استقلال به آن استناد کرده است

به همین منظور با برخی از حقوقدانان فوتبالی در این باره صحبت کردیم تا در این ارتباط که آیا یک باشگاه فوتبالی می‌تواند در این ارتباط شکایتی علیه بازیکن یا سرمربی که باعث ضرر و زیانش در مسابقات از محل محرومیت های متوالی شده ترتیب بدهد یا نه.

هوشنگ نصیرزاده از حقوقدانان ورزشی که سابقه همکاری با فدراسیون فوتبال را نیز دارد، با تأکید بر این نکته که توضیحاتش درباره فرد خاصی نیست و تنها در پاسخ به سئوال "خبر ورزشی" درباره بندهای موجود در قرارداد باشگاه توضیح می دهد، گفت: «به طور معمول در قرارداد بازیکنان و مربیان داخلی یا خارجی بندی تحت عنوان «مخدوش کردن اعتبار باشگاه» گنجانده می‌شود تا بازیکن یا مربی خودش را متعهد به رعایت حیثیت و اعتبار باشگاه مطبوعه‌اش کند. در این بین شیوه تنبیه یا جریمه بازیکن یا مربی با توافق طرفین تعیین می‌شود».

وی افزود: «اینکه درصدی از قرارداد کسر شود یا نه و این درصد، چه اندازه باشد و یا مسائلی از این دست همگی به توافق طرفین بستگی دارد. اما به طور معمول این بند در قرارداد همه بازیکنان و مربیانی که با یک باشگاه قرارداد می‌بندند وجود دارد تا نوعی عامل بازدارنده از چنین رفتارهایی باشد».

استقلال بخشی از طلب ساپینتو را نمی‌دهد

با توجه به نحوه اعتراض شدید ساپینتو به شکایتی که از سوی باشگاه استقلال علیه او صورت گرفته به نظر می رسد، مسئولان باشگاه استقلال با استناد به همین بند و با توجه به ضرر و زیانی که باشگاه استقلال بابت محرومیت‌ها و عدم حضور سرمربی تیم شان کنار نیمکت، آن هم به دفعات متحمل شده، تصمیم دارد در قبال شکایت ساپینتو که باقیمانده طلبش از باشگاه استقلال را درخواست کرده، بخشی از آن را به عنوان جریمه مخدوش کردن اعتبار باشگاه از مبلغ پرداختی به این مربی کسر و مابقی آن را به وی بپردازد.

چرا حجت کریمی روزهای آخر اصرار داشت ساپینتو برود؟

ناگفته نماند؛ در روزهای پایانی فصل فوتبالی گذشته هواداران استقلال به رغم رفتارهای غیرمعمول سرمربی پرتغالی تیمشان و با استناد به فوتبال تهاجمی آبی پوشان حجت کریمی (مدیرعامل وقت استقلال) را به شدت تحت فشار گذاشته بودند که باید قرارداد ساپینتو را تمدید کند. مدیرعامل وقت باشگاه استقلال نیز با استناد به صحبت‌های مدیر برنامه ساپینتو به درخواست‌های آنچنانی وی اشاره کرده بود.

درخواست‌هایی از جمله داشتن خانه استخردار و ماشین تحت اختیار میلیاردی در مناطق شمالی تهران و افزایش صددرصدی دستمزد. خواسته‌هایی که البته حجت کریمی هرگز تن به آنها نداد و به موازات آن مذاکرات جواد نکونام را پیش برد و در نهایت او را پای میز قرارداد نشاند و سرمربی جدید استقلال را از بازیکنان سال‌های گذشته همین تیم برگزید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۷
  • رضا IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    ۹ بازی از ۳۰ بازی محروم بود باز مدعی اول قهرمانی.دمش گرم.فینال حذفی هم دقیقه ۹۰ به دستور افشین اخراج شد و...
    • پرسپولیس همیشه قهرمان وسوزاننده کیسه حقیر IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      البته بهت حق میدم افشین خان باحضورپرصلابتش کنارنیمکت قدرقدرت پرسپولیس قهرمان یه جورایی میسوزونه ودرمورداینکه جمله مدعیه قهرمانی بودروبزاردرکوزه تون وآبشوبخورین چون ماباهمون قدرت همیشگی خودمونوکادرفنیمون جام رو نه یکی بلکه سه تاجام روبه کوریه چشم شماحاسدان لیگ بردیم.
    • پیروزهیس IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      آقای مدنی تنها کسی که صدای ساپی روازقبرس شنید چقدر قبرسی وارداتی بهت میادآقای شایعه ساز علیه استقلال🤔🎤😯😆🤣😆🤣🤫🍅🤫🍅🤫🍅🤫
    • حرف حق IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      ساپینتو عزیز همه دیدند در هر بازی یا عوامل تیم‌های حریف که حامی لنگ بودند با نامردی تمام باعث عصبانی شدن جنابعالی شوند تو مرد بودی وعرق داشتی وبرای هواداران می جنگیدی و۷ ماه هم حقوق نگرفتی بله ساپی شیردل این خوبی‌هایش هرگز از دل هواداران استقلال بیرون نمی رود وهمچنین تیم کوبنده ایی که ساخته بودی ولی متاسفانه بعد از سردار آجرلو مدیر عاملان منفعل عمل می کردند و زورشان به مافیای لنگ نمی رسید مطمئنم اگر سردار می ماند ساپینتو آن تبم کوبنده وهجومی را صدرصد قهرمان می کرد ولی سردار را بی جهت بدون دلیل اخراج کردند چون نمی خواستند استقلال سالیان سال قهرمان شود الان هم قدرت وصلابت جواد لالیگایی هست که با مسایل بیرون و درون زمین می جنگد یا حق به امید انصاف حرف زدن
    • ق ر IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      اگر به دستور افشین بود پس چرا میبایست ده درصد از قرارداد سرمربی بنفع استقلال کم بشه و پرسپولیس از سه جام هیچ درآمدی نداشته ولی استقلال ده درصد بدون جام درآمدی کسب میکنه
  • زهرا IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    کی از دست این خلاص می شیم. آبرو برای استقلال نذاشت
  • نادر IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    درود بر مدیر قبلی که با این آدم تمدید نکرد
  • سعید IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    یکی از بردهای استقلال در فصل نقل و انتقاللات تمدید نکردن قرارداد این بابا بود! واقعا برای خودش پدیده ای بود!
  • کیسه شیش تایی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    حیف شد این رفت. سوژه خنده لیگ بود
  • لنگپولیس IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    ساپینتو رو با نامردی توی دربی بازوندند وگرنه توی هر سه تا دربی فصل قبل می تونست سوراخپولیس رو جر بده. داورا و فدراسیون نذاشتن
    • میلاد IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      پنالتی که روی عیسی گرفته نشد و گل خطای استقلال که پذیرفته شد . همش دستور افشین پیروانی بود
    • پرسپولیس همیشه قهرمان وسوزاننده کیسه حقیر IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      اگه میتونست خب میکردولی قدرت پرسپولیس بودکه هم نتونست هم جرتون دادبازوندن یعنی چی یعنی اینکه نذاشتن بااداواطواردرآوردن وسیرک بازی میخواست ببره خب مسلمه پرسپولیس قهرمانی که شش دوره متوالی جام روبرده اثبات قدرت وتواناییه تیم وکادرفنی قدرش بوده بابت همین نتونستین هیچ غلطی دراین ده یازده سال بکنین وهمیشه خداناکام بودین
  • صابونی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    بذارید اینقدر فریاد بزنه تا پاره شه
  • سئوال روز IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    این از جون فوتبال ما چی می خواد. اصن کی اینو اورد ایران؟ برن یقه اونو بگیرن
  • ناشناس IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    ساپینتو انسان با مرام و صادقی بود با هیجان بالا ، یه سری برنامه ریزی شده رو اعصابش می رفتن و براش حاشیه می ساختن در ضمن تو فوتبال امکان داره سرمربی هر تیمی تحت شرایطی از کوره دربره یحیی گلمحمدی با اون شخصیت آرامش در یکی از بازیها تو سینه ی داور زد و یا مورایس با اونهمه تواضع وقتی دید تیم داوری به ضررشون سوت زد از کوره دررفت و ... ، در بازی فینال حذفی خدا هم می دونن که همه چی بر علیه ی ساپینتو برنامه ریزی شده بود شاید حتی بالادستی های باشگاه خودش هم در اون دست داشتن کاری کنن از ایران بره الان هم هیچکی نمی دونه ۴ ماه محرومیتش برای چی بود بی دلیل اخراجش کردن اینو همه می دونن الان عین نامردیه باشگاه استقلال ازش شکایت کنه با اون توهین هایی که مدیر قبلی (آقای کریمی) به ساپنتو کرد الان اگر استقلال برای خودش اعتباری قائله چون ساپینتو هیچ بی اعتباری برای استقلال نداشت فقط مردانگی و مرام و معرفت تو اون شرایط بلبشو باشگاه به بازیکنان انگیزه داد به بازی برشون گردوند واگر تنش های تو باشگاه و اشتباهات داوری نبود قهرمان می شدن الان انصاف نیست جواب مرام و معرفت را با شکایت داد آقای خطیرفقط توافق راهشه
    • پرسپولیس همیشه قهرمان وسوزاننده کیسه حقیر IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      مکتب باشگاه کیسه جعل کردن وپول ندادن وطلبکارشدنوچک بی محل به بازیکنان دادنودزدیدن سربرگ فدراسیون بی معرفتی درحق بازیکنانیکه بواسطه تلاششون دربازی مصدوم شدنوبه امون خداول کردنشونومثل اکبریان ودیگران وداورهارومتهم بهشیتیل گرفتنودرنتیجه اونارودرجهت همکاری بلتیمشون با همین وسیله تهدیدکردنو...... ایناهمش تومکتب کیسه هستشو والسلام هیچ تیمی حتی تیم ته جدولی اینکارارونمیکنه
  • اشکان IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    ساپی جان به دل نگیر اینا ۳ پنجره محروم شدن واسه آدرس غلط دادن به هواداران ساده لوح جوگیرشون دنبال فرار رو به جلو هستن فقط استاد یه موقع ازت امضاء چیزی تو باشگاه موجود نباشه که...😂😂😂
  • ع ق QA ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    اومد مخدوش کنه ها همه جا خط خطی بود خطیر و سمیعی هم گفتند ما دوتا با جعل های اخیر آبرو ریزی کلی می کنیم لازم تو نیست یک خط بکشی
  • محمدرضا IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    کیسه های بی معرفت
  • جهان DE ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    ساپینتو عصبانی می شد چون به وضوح حق تیمش را بارها خوردند و تیم او با اینکه هجومی ترین تیم لیگ بود و زیبا بازی می کرد به دلیل ناداوریها و حمایت‌های ویژه از پرسپولیس حکومتی قهرمان نشد،من بارها به خبر پیشنهاد داده ام و اگر ریگی به کفش خبر ورزشی نباشد بایستی این پیشنهاد را بپذیرد با هزینه شخصی من فیلم مسابقات چند سال اخیر مدعیان لیگ برتر را برای چند کارشناس برتر دنیا در حد ساندر پوهل، کولینا،تیلور،مارکوس مرک و امثالهم بفرستید و آنها تمام مسابقات را بررسی کنند تا همه دنیا بفهمند در فوتبال ایران چه می گذرد و کدام تیم از داوری‌ها در این چند ساله نفع برده است؟همینجا باز هم اعلام میکنم خبرورزشی کارشناسان را انتخاب و با آنها مذاکره کند تا شائبه ای پیش نیاید و من کل مبلغ قرارداد منعقده برای کارشناسی را پرداخت خواهم کرد.
    • شیلجه بلو، پنالتی بگیل: IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      تو که ظاهرا تو آلمانی خب برو فیلم بازی رو نشون مارکوس مرک بده تا خیالت راحت بشه از این قضیه. از نظر شما هر برخورد توپی با دست تو محوطه جریمه یا هر زمین خوردنی تو هجده قدم پنالتیه. تاکتیک کلی کیسه: شیلجه بلو، پنالتی بگیل!! حق چیشو خوردن؟! در ضمن جهت اطلاعت بگم ساندرپوهل یکی دو سالی هست که مرده. در ثانی مگه فیلم برخورد توپ با دست گولسیانی رو نفرستادن واسه چند داور خارجی که همگیشون گفتن پنالتی نیست. کارشناسای برنامه هت تریک مزدک هم بارها گفتن استقلالیا دنبال شبیه‌سازی و پنالتی مفتند. مثل صحنه امیری و ژوستد. شما اگه خیلی حالیتونه تو جریان بازی گل بزنید. همش دنبال پنالتی مفت هستین. یکی از تاکتیکهای بازی فوتبال پنالتی گرفتنه نه همش. نکته آخر اینکه اول پنالتیهاتون رو آل کثیر و زاهدی و پورعلی‌گنجی رو یادت بیاد بعد پنالتی پنالتی کن. یه مشت غواصو استخدام کردین جای فوتبالیست.
  • مهدی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    این اقا از لحاظ روحی وروانی کنار خط قابل کنترل نبود اگر خوب توجه بشه این فرد تو لیگ قبرس هم محروم شده پس این مسئله نشون میده که یک سرمربی باید خودشو با شرایط زمین مسابقه وفق بده نه با جاروجنجال کاری درست نمیشه
    • ناشناس IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      آره داداش رفتار ایشون مانند یک گفتار بود البته یکی دیگر هم بود که مربی تیم تراکتور بود که حالا اسمش را یادم رفته رفتارش من را بیاد میمونها می انداخت بابا عجب چیزی بود
  • هومن IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    تا وقتی تو باشگاه بود همه ارکان باشگاه همه این رفتارها توجیه می کردنند و هزار دلیل برای ماله کشیدن رفتار ساپیتو می آوردند حالا از همون مسائلی که حمایت میکردنند می خواهند شکایت کنند بیشتر از این آبروی ایران و ایرانی نبرید
    • ۳drshabnam IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      درودهومن جان دقیقاهمینطوره که فرمودید.توجیه وتوجه کارهای ناپسندسرمربیشون
  • ایمان IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    غریبه وفادار تنها اسمی که میشه رو ساپینتو گذاشت ،از زحماتت ممنونیم ،تو باسبک فوتبالت حالمون رو خوب کردی ،تیمی که تو ساختی حالا حالاها تو ایران نمیاد،مرسی ازت خدا پشت و پناهت
  • سعید IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    تا دیروز همه استقلالی ها همه عالم و ادم رو مقصر میدونستن غیر ساپینتو الان ازش شکایت میکنن قابل توجه نکونام این است منطق استقلالی ها
  • شصت سال حسرت IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    فراموش نکنید اولین مربی با دانشی خارجی بود که در اولین سال حضورش و فقط به خاطر دانش خودش تیم تاج کبیر تبدیل کرده به تیم مدعی که فقط جلو قهرمانیش از بیرون زمین فوتبال کشیدن به اعتراف کارشناسان برنامه فوتبال برتر میثاقی لنگی پانزده پنالتی برای تاج کبیر گرفته نشده بود اما در عوض هفده پنالتی معیشتی تقدیم تیم سوگلی حکومت لنگ عبده کرده بودن که پنالتی معیشتی سرسبدش پنالتی برای سوگلی مقابل مس رفسنجان بود که خطای وسط زمین پنالتی معیشتی گرفته شد و یا بازی مقابل پیکان بدون اینکه بازیکن مدافعی از پیکان توی محوطه جریمه باشد پنالتی سایه تقدیم تیم سوگلی حکومت لنگ بی هویت و بی افتخار عبده کردن تا قهرمانی اسنپی منیریه تقدیم تیم خاص گردد به امید آزادی فوتبال از دست این قوم غارنشین وحشی لنگ عبده
  • Melikataji IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    خجالت نمی کشید دروغ مینویسید؟دوستای ساپینتو تو تهران این چیزارو به شما گفتن؟ خدارو شکر یه سال اومد ایران همه پرتغالی یاد گرفتن .ساپینتو هشت ماه پول نگرفت و هر بازی با هوچیگری ها و کتک زدنای مامورا و نیمکت حریف اخراج میشد .کاش یکم شرف داشته باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - فولاد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی