فرانتس بکن‌باوئر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مراسم خاکسپاری فرانتس بکن‌باوئر در مونیخ با حضور نزدیکان و بستگانش انجام شد.

فرانتس بکن‌باوئر اسطوره بی‌مانند فوتبال آلمان و باشگاه بایرن‌مونیخ که در سالهای اخیر درگیر بیماری و جراحی قلب و لگن بود، در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۴ در ۷۸ سالگی در سالزبورگ درگذشت و فوتبال‌دوست‌ها و به ویژه ژرمن‌ها را در غم و اندوه فرو برد.

بکن‌باوئر بیشتر دوران فوتبالی خود را در بایرن‌مونیخ گذراند و این باشگاه بعد از فوت او نوشت: «بایرن دیگر هرگز مانند گذشته نخواهد بود و تاریک‌تر و ضعیف‌تر شده است.»

بدون آوردن نام بکن‌باوئر نمی‌توان از فوتبال آلمان صحبت کرد. او دو بار به عنوان بهترین بازیکن سال اروپا انتخاب شد و ۱۰۳ بار برای آلمان غربی به میدان رفت و در سه جام جهانی فوتبال و دو قهرمانی اروپا بازی کرد. بکن‌باوئر یکی از سه بازیکن تاریخ است که جام قهرمانی جهان را هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی بالای سر برده و یکی از ۹ بازیکنی است که جام جهانی فوتبال، جام قهرمانان اروپا و توپ طلا را برده است.

مراسم تدفین قیصر فوتبال آلمان عصر جمعه در جمع نزدیک‌ترین حلقه خانواده و بستگانش انجام شد و در خانه ابدی‌اش در گورستان پرلاخر فورست مونیخ به خاک سپرده شد. در آرامش بخواب قیصر.

بیشتر بخوانید:

تصاویر مراسم تدفین فرانتس بکن‌باوئر با حضور بستگان درجه یک

تصاویر مراسم تدفین فرانتس بکن‌باوئر با حضور بستگان درجه یک

تصاویر مراسم تدفین فرانتس بکن‌باوئر با حضور بستگان درجه یک

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ژرمن FR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    روحت شاد عشق
  • شهرام IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    روحت شاد بزرگمرد ، فرانتس خوش قیافه و با شخصیت حالا که دستت از دنیا کوتاه شده خداوکیلی قبول داری که پنالتی که جام ۹۰ براتون توی فینال گرفتن درست نبود؟(داور مکزیکی چندسال پیش اعتراف کرد) اما اینو بدون که تو همیشه توی ذهن و قلب من می مونی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی