نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
۱۰۱
سرمایه‌گذاری ۲۵هزار میلیاردی قطری‌ها و یک ایرانی برای استقلال!/ استادیوم اختصاصی استقلال در این منطقه ساخته می‌شود/ ورزشگاه استقلال تا ۱۵ سال در اختیار کیست؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

باشگاه استقلال هفته گذشته با انتشار خبری که در نهایت منتهی به برگزاری یک نشست خبری شد، احداث استادیوم اختصاصی خودش را رسانه‌ای کرد.

علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال هفته گذشته در حضور نمایندگان چند شرکت خارجی که همراه با استقلال یک کنسرسیوم را تشکیل می‌دهند، مدعی احداث ورزشگاه اختصاصی استقلال شد. استادیوم مجهزی که بر اساس ادعای مدیران باشگاه استقلال روند ساخت آن از اواخر فروردین ماه سال آینده آغاز می‌شود. هرچند علیرضا خانی یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال مدعی شده که چنین طرحی عملی نخواهد شد اما برخی از اعضای کادر مدیریتی باشگاه استقلال خلاف نظر او حرف می‌زنند. در همین خصوص اطلاعات تازه و اختصاصی پیرامون پروژه مورد نظر به دست خبر ورزشی رسید.

سرمایه ۲۵ هزار میلیاردی

مهمترین نکته اینجاست که ورزشگاه اختصاصی استقلال با کدام بودجه ساخته خواهد شد و چه کسی پول احداث آن را می‌دهد؟ اینطور که از درون باشگاه استقلال خبر می‌رسد، شرکت GTA قطر و یک ایرانی مقیم آن کشور به نام سالمی‌زاده هزینه احداث ورزشگاه مذکور را در قالب یک سرمایه‌گذاری تقبل کرده‌اند. قرار شده آنها هزینه ۵۰۰ میلیون دلاری احداث این استادیوم اختصاصی را بدهند که با توجه به قیمت کنونی ارز و با فرض اینکه دلار افزایش پیدا نکند، می‌شود ۲۵ هزار میلیارد تومان. رقمی که انصافاً باید بپذیریم بسیار قابل ملاحظه است و با توجه به تجربه‌های ناموفق استقلال و پرسپولیس در احداث ورزشگاه‌های اختصاصی، باید به هواداران حق بدهیم که با تعجب به این مسئله نگاه کنند.

طرح چینی، اجرای مالزیایی

علاوه بر استقلال و شرکت قطری که پیرامون آن صحبت کردیم، مربع مذکور دو ضلع دیگر هم دارد. یکی شرکت ABN مالزی و دیگری، کمپانی TJA متعلق به کشور چین. مدیریت شرکت مالزیایی با شخصی به نام آقای «چن» است و از طرف چینی‌ها هم فردی به نام آقای «چانگ» به عنوان مدیر ارشد طراحی معرفی شده است. این چهار ضلع در واقع مربعی را می‌سازند که قرار است سنگ بنای احداث استادیوم اختصاصی استقلال در آن پایه گذاری شود. طبق برنامه‌ریزی، چینی‌ها تا اواسط بهمن ماه طراحی خودشان برای احداث ورزشگاه اختصاصی استقلال و سایر موارد چسبیده به آن را ارائه می‌کنند و بعد از آن مالزیایی‌ها کار اجرا را در دست می‌گیرند. پس از پایان تعطیلات نوروزی و از اواخر فروردین ۱۴۰۳ قرار است قضیه به صورت جدی استارت بخورد.

سرمایه‌گذاری ۲۵هزار میلیاردی قطری‌ها و یک ایرانی برای استقلال!/ استادیوم اختصاصی استقلال در این منطقه ساخته می‌شود/ ورزشگاه استقلال تا ۱۵ سال در اختیار کیست؟

محل احداث ورزشگاه

نکته دیگر اینجاست که این استادیوم در کجا ساخته می‌شود؟ یکی از مدیران باشگاه استقلال در این رابطه به خبرورزشی گفت: ما سه نقطه را مد نظر قرار داده‌ایم. یک زمین در منطقه پرند، زمینی دیگر در محدوده وردآورد و یک گزینه هم ابتدای اتوبان تهران – قم. البته اگر هیچکدام از این زمین‌ها به دلایل مختلف تایید نشد، آنگاه با هماهنگی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و وزارت ورزش و جوانان قرار شده قسمتی از مجموعه ورزشی آزادی که زمانی برای احداث یک استادیوم ۴۰ هزار نفری مد نظر بود، در اختیار استقلالی‌ها قرار بگیرد. هرچند ناگفته پیداست که باشگاه استقلال تا سرحد امکان تلاش می‌کند تا ورزشگاه خودش را در داخل مجموعه ورزشی آزادی نسازد چون بدیهی است که می‌خواهد استقلال عمل داشته باشد. همچنین استقلالی‌ها شایعه مخالفت وزارت ورزش با احداث ورزشگاه اختصاصی خودشان را هم رد می‌کنند و تاکید دارند مهیار عسگریان رئیس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی عملاً به نمایندگی از وزارت ورزش در بازدید استقلالی‌ها از هر سه زمین مدنظر جهت احداث ورزشگاه حضور داشت و اگر وزارتخانه با چنین طرحی مخالف بود، قطعاً عسگریان استقلالی‌ها را همراهی نمی‌کرد.

درآمد ۱۵ ساله

استقلالی‌ها مدعی هستند حتی یک اسکناس هزار تومانی هم برای ساختن این مجموعه هزینه نمی‌کنند. یکی از مدیران این باشگاه به شرط افشا نشدن نامش به خبر ورزشی گفت: قرار نیست از جیب خودمان استادیوم بسازیم و چنین پولی هم نداریم. قضیه قطری‌ها که شما گفتید درست است. آنها پول می‌دهند، چینی‌ها طرح می‌آورند و مالزیایی‌ها نیز کار اجرایی را دست می‌گیرند. استقلال از خودش پولی نمی‌دهد بلکه اعتبارش و هواداران میلیونی که دارد، سرمایه ما محسوب می‌شود. طبق برنامه قراراست چسبیده به این استادیوم اختصاصی، یک هتل ،تعداد قابل ملاحظه‌ای مغازه و یک مجتمع تجاری نیز ساخته شود که همگی متعلق به استقلال خواهند بود. البته به احتمال فراوان پارکینگ طبقاتی هم تعبیه می‌شود و ناگفته پیداست که امکاناتی نظیر: سالن بدنسازی، استخر و سونا، ساختمان اداری و حتی احتمالاً کلینیک سلامت نیز خواهیم داشت. قرار است تمام این پروژه ظرف مدت ۳ سال ساخته شود و تحویل استقلال گردد.پس از اینکه پروژه ساخته شد و بهره‌برداری از آن استارت خورد، تمام درآمدهای آن با ضرایبی مشخص و طبق جدول زمانبندی معلوم در اختیار طرف قطری چینی و مالزیایی قرار می‌گیرد. آنها اصرار دارند که  تا ۱۵ سال پس از تکمیل پروژه همه درآمد طرح مذکور مال خودشان باشد ولی استقلال تاکید کرده ۱۲ سال پس از آغاز  بهره‌برداری، دیگر مجموعه باید هرچه پول در می‌آورد را بایدبه خود باشگاه استقلال بدهد. این مسئله اما مانع از احداث چنین پروژه بزرگی نمی‌شود و ما در این مورد هم با شرکای خودمان توافق خواهیم کرد.

جریمه تاخیر

اگر پروژه مورد نظر ظرف مدت ۳ سال ساخته نشود تکلیف چه خواهد بود؟ اینطور که استقلالی‌ها مدعی هستند، هر چقدر مدت احداث مجموعه ورزشی اختصاصی استقلال طولانی‌تر شود از میزان بهره‌برداری طرف مقابل کاسته خواهد شد. برای مثال اگر این پروژه به جای ۳ سال، طی مدت ۵ سال ساخته شود، دو سال تاخیر از میزان سال‌هایی که آنها درآمد پروژه را به طور کامل مال خود می‌کنند کم می‌شود.

مدل انگلیسی

قرار است طوری طراحی شود که زمینه اصلی مجموعه در واقع یک ورزشگاه ۵۰ هزار نفری باشد. ورزشگاهی که بدون پیست تارتان و به سبک استادیوم‌های انگلیسی ساخته می‌شود تا تماشاگران کاملاً به بازیکنان نزدیک باشند. همچنین مقرر شده تا احداث دو زمین تمرین که احتمالاً یکی از آنها چمن مصنوعی خواهد بود نیز در دستور کار قرار بگیرد و علاوه بر آنها، یک سالن برای فوتسال و یک زمین هم برای فوتبال ساحلی در نظر گرفته شده است. البته همانطور که در ابتدای مطلب توضیح دادیم، همه این‌ها طرح و ایده است که باید ببینیم جنبه اجرایی پیدا می‌کند یا خیر؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳۵
  • ابوطالب IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    عمرا اگه بزارن همچین کاری انجام بشه واتفاق بیفته.کلی مسایل پشت پرده هست که مطمین باشین همچین اتفاقی نخواهد افتاد..
    • شیشپولیس IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      چرا ورزشگاه 50 هزار نفری؟ حداقل باید 80 هزار نفری باشه و نه تو اتوبان تهران قم که مردم برای رفتن کلی راه باید برن. باید یه جایی داخل شهر باشه. شاید می خوان استادیوم آزادی 90 تا 100 هزار نفری رو بدن به پرسپولیس که ورزشگاه خونگی اونا بشه و یه تعمیر اساسی بکنن و استقلال رو از مجموعه آزادی که بهترین نقطه استادیوم در شهره ببرنشون توی کوره راه تهران قم اونم ورزشگاه بسیار کوچیک50 هزار نفری. البته در خبری داشتیم 40 هزار نفریه. هیچ هوادار استقلالی از استادیوم 40 یا 50 هزار نفری حمایت نمی کنه و حتما باید 80 تا 90 هزار نفری باشه. اگه چنین ورزشگاهی نمی تونن بسازن بهتره اصلا نسازن. دیگه تو بدترین حالت باید ورزشگاه 70 هزار نفری باشه. توی بازی های مهم مثل دربی و رقابت های آسیایی حتی 70 هزار نفر هم کمه چه برسه 40 هزار نفری. مثلا استادیوم تیم چلسی اصلا در حد نام و اعتبار چلسی نیست و انگار می خوان یکی مثل اون بسازن. استادیوم تیم های قطری و اماراتی رو نگاه کنین می بینن به دلیل نداشتن تماشاگر کوچیک ساخته شدن ولی برای استقلال و پرسپولیس باید استادیوم حداقل 70 هزار نفری باشه. 70 هزار صندلی تا 90 هزار
    • شیشپولیس IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      یک استادیوم 70 هزار نفری برای استقلال و یکی برای پرسپولیس بسازن و تفاوتی بینشون قایل نشن و به طور کلی یک ورزشگاه با تمام امکانات ورزشی بغلش برای هر دو بسازن و دو تا 750 میلیون دلار سرمایه گذاری کنن میشه یک میلیارد و 500 میلیون دلار. 6 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده توسط کره که آزاد شد و عراق هم 17 میلیارد دلار بدهی داره و چین میلیون ها بشکه نفت ایران رو با قیمت مفت برداشته برده و تمامی اجناس بنجلش رو وارد ایران کرده و هنوز میلیاردها دلار خود چین به ایران بدهکاره. پس یک میلیارد و 500 هزار دلار هزینه برای استقلال و پرسپولیس برای کشور ثروتمندی مثل ایران چیزی نیست. برای 3 سال میشه سالی 500 میلیون دلار از میلیاردها دلار درآمد کشور برای هر یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس. بعدا تمامی این هزینه ها رو می تونن توی اقساط 20 ساله از دو باشگاه بگیرن
    • شیشپولیس IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      هواداران استقلال و پرسپولیس نباید ساخت استادیوم در خارج شهر و در مکان های دور رو قبول کنن و باید همگی دست به دست هم بدن و خواهان ساخت دو استادیوم در داخل شهر مثلا در همون اطراف مجموعه ورزشی آزادی یا بیابون هایی که داخل شهر تهران یا غرب تهران وجود داره باشن
    • شیشپولیس IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      هواداران استقلال حواسشون باشه که به علی خطیر لنگی زیردست حسین قربان زاده اجاره ندن که ما رو ببرن خارج شهر و این ممکنه توطئه علی خطیر و گروه پشت پردشون باشه که می خوان هواداران استقلال رو از شهر و از استادیوم آزادی در مدت 3 سال دیگه بیرون کنن و ببرن محله های پرت و خارج شهر. بسایر پروژه خطرناکی برای استقلاله. همین ورزشگاه آزادی از همه جا بهتره و همین رو بازسازی کنن به جای اینکه بخوان ما رو از شهر خارج کنن
    • شیشپولیس IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      برای تیم های استقلال و پرسپولیس که حداقل 25 میلیون هوادار دارن، ساخت استادیوم 40 هزار نفری اون هم خارج شهر توطئه محسوب می شه. یعنی می خوان هوادارات دو تیم رو در بازی های مهم محدود کنن در بیایون های خارج شهر. قططری ها و اماراتی ها برای تیم هاشون که 100 هزار طرفدار نداره استدیوم های 30 تا 50 هزار نفری می سازن و ما باید برای دو تیم پرطفدار ایران، استادیوم های حداقل 70 هزار نفری بسازیم. قبلا همه تیم های آسیایی می گفتن جهنم آزادی. چون استادیوم 100 هزار نفری بود و توی بازی های آسیایی 100 هزار نفر کامل پر می شد. اما الان اگه ورزشگاه 40 هزار نفری باشه دیگه تیم های رقیب، به استادیوم های این دو تیم نمیگن جهنم. احتمالا عده ای از حضور 100 هزار نفری هواداران استقلال و پرسپولیس اون هم در وسط شهر بیم و هراس دارن و برای کنترل کردنشون می خوان اینا رو به 40 هزار نفر محدود کنن اون هم در خارج شهر
    • تاج با اصالت IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      لوگوی جدید استقلال توسط محمد رجبی،گرافیست قمی طراحی شد...
    • هادی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      پول بیت المال رو به اسم سرمایه گذار قطری بریزید تو حلقوم یه مشت مفسد جاعل مثل پول ایرانسل که داره میره چال حلق بازیکنای کیسه به اسم رایتل چطور میشه پرسپولیس فصل قبل سه گانه میاره ولی ایرانسل برا فصل جدید ۱۰ میلیارد کمتر از سال قبل پرداخت میکنه بخاطر اینکه رقم پرداختی دو برابر فصل پیش بوده ولی به خواست خطیر نصف بودجه ایرانسل میره سمت باشگاه کیسه و برا جلو گیری از زمین خوردن ایرانسل توسط هواداران پرسپولیس چراغ خاموش بع عنوان رایتل پول واریز میکنن به حساب کیسه
  • مازیار IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    سنگ بزرگ علامت نزدن است ؟.
    • کیسه نفوذی عربستان‌سعودي IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      من از اولش هم میدونستم که کیسه‌کشا عرب هستن😉 . از همون موقع که بخاطر النصر ایمیل میزدن فهمیدم. اینا نفوذی هستن، ، یادتونه به کایسدو که‌ میخواست با پرسپولیس قرارداد ببنده کیسه‌کشا 🚴‍♂️👨‍🦽گفتن که ایران امنیت نداره؟؟ یادتونه به هندی‌ها ایمیل زدن و گفتن که پرسپولیس به تاریخ کهن و پرافتخار هندوستان توهین کرده و ازشون خواهش میکردن که با پرسپولیس برخورد کنن؟؟ خلاصه اینکه کیسه‌کشا نفوذی عربستان هستن و باید در لیگ عربستان بازی کنن.
    • محمدرضا IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      آقای نفوذی وضعیت فعلی ما به خاطر وجود افراد حسودی مثل شماست که نه خودشون پیشرفت میکنن نه حاضرن پیشرفت آدمهای دیگه رو ببینن
    • گولیت FR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      جناب نفوذی همه فهمیدن 5 سال چه بلایی سر فوتبال ایران آوردین شما لنگیا، بهتر نیست با نفوذ کردن به کاری که به شما ربطی نداره دخالت کنی، شما لنگیا کی میخواهید متوجه بشید که دخالت به کار بزرگ ترها نکنید.
  • علی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    توهم و تخیل همزمان 😂
    • امیر IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      تو چرا میسوزی 😂😂😂😂
    • ناشناس IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      به جای این کار ها برو یحیی جون و درویش پرز رو آشتی بده خخخخخ
  • العین IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    اینجا ایران است 😂
    • ناشناس IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      الونگا با الدوحیل جلوی ۷۰ هزار لنگی چی کار کردن خخخخخخخ
  • سرباز IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    چقدر جالب . من فکر می کردم محل هزینه کرد ساخت این ورزشگاه از محل کم کردن قرارداد جواد نکونام است .
    • . IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      🤣🤣👍
    • رضایاک IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      طیق معمول اشتباه فکر می کردی
    • امیر محمد IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      شتر در خواب بیند پنبه دانه که استقلال بیند ورزشگاه اختصاصی
    • رضا IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      یحیی به خاطر همین موضوع قهر کرد و استعفا داده 🤣🤣🤣🤣🤣💙💙💙💙
  • الیاس IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    یا خدا ای دروغه راست باشه
  • کیسه لانه فسادوجعل اسناد IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    این خطیر زده رودست آجرلو-تا کیسه روبه ورشکستگی کامل نکشونه ول کن نیست.حتما برای رضای خدا هم کار میکنه..........
    • ایکس IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      پماد سوختگی بدم خدمتتون
  • سرباز IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    آیا می دانید میانگین سرمایه گذاری خارجی در ایران در 7 سال اخیر 500 میلیون دلار نبوده ولی دکتر خطیر خودش به تنهایی 500 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کرده فقط الان لنگ زمین مانده است ؟
    • موج آبی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      جناب رانتپولیسی همینطوری آمار میدی و یه عده مثل خودتم لایک میدن برو خوش باش اما حسود نباش
    • 4444 IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      از بی عرضگی ...... والا میشه ایران رو بهشت دنیا کرد
  • قرمزته IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    کیسه به همین خیال باشه
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    کلیت خبر که الکی و برای دلخوشی طرفدارهاست . اما یه نکته اش خیلی جالبه : " ورزشگاهی که بدون پیست تارتان و به سبک استادیوم‌های انگلیسی ساخته می‌شود تا تماشاگران کاملاً به بازیکنان نزدیک باشند " !!!!!!!! اون عزیزی که این ارد ناشتا رو داده احتمالا تا به حال در روز بازی از 15 کیلومتری هیچ استادیومی تو ایران رد نشده و نمی دونه با این طرحی که داده باید طرح یه بیمارستان با 25 تا اتاق عمل در نزدیکترین نقطه به استادیوم رو هم بده . چون با توجه به فرهنگ خیلی غنی و خیلی بالای !!! تماشاگران ایرانی ( که سال به سال و نسل به نسل هم داره غنی تر میشه !!!!) نمی دونه در صورت نزدیک بودن تماشاچی ها به بازیکنها در آخر هر بازی باید حداقل 25 مورد جراحی فک و بینی و صورت و شاید حتی در حد ترمیم صورت روی بازیکنها در نزدیکترین بیمارستان انجام بشه
  • ناشناس IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    خدا کنه اجرایی بشه
  • استقجعل IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    اینم یه جعل دیگه ، حطیر دیگه آخر .....های عالمه ، حتما میخواد با این شوی مضحک با گول مالیدن سر هوادارای فوق ساده کیسه یه آپارتمان دیگه هم بخره سویس
  • صفورا IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    خطیر بخاطر موضوع جعل اسناد دولتی بزودی تحت تعقیب قضائی قرار خواهد گرفت این حرکات پوپولیستی و جنجال سازی های بدون پشتوانه صرفا برای گول زدن هوادار ساده دل استقلال است که بعدا بگویند می خواست کار کنه نگذاشتند .
    • W IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      خطیر آدم سالمی نیست ، حتی بخاطر تخلفهاش حکم محرومیت دائمی از فوتبال هم گرفت ، ولی پشت پرده هواشو دارن و حکمشو استیناف لغو کرد و دوباره آوردنش فدراسیون و فوتبال
  • محمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    به دست باشگاه و تعداد هوادارن باشد که مگه رئال مادرید و بارسلونا که هوادارانش به سقف کهکشان میزند نباید دغدغه ساخت ورزشگاه بدون یک یورو هزینه داشته باشند. اصلاً شنونده و خواننده باید آغل باشه (غلط املائی عاقل عمدی است؟؟!!). در تاریخ داریم قراردادهای معروف به ترکمانچای و کاپیتولاسیون که معرف حضور شما هستند.آغا
  • محمد IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    آی من با اون جمله آیدی خانم صفورا خیلی موافقم که نوشت : "صرفا برای گول زدن هوادار ساده دل استقلال است که بعدا بگویند می خواست کار کنه نگذاشتند ." چقدر این جمله در دوران بعد از برکناری آجورلو تکرار شده است. "می خواست کار کنه نگذاشتند"؟؟؟!!!
  • امین DE ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    از بالا دستور میدن کنسله اونوقت استقلال باید غرامت بده بابت فسخ یک طرفه 😂😂😂استقلال و پرسپولیس صاحب ندارن هرکس میاد برای خودش یکاری میکنه،یک اتوبان تهران شمال رو که دولت پول میداد هنوز نتونستن تموم کنن ،الآن ورزشگاه مفتی براتون میسازن ؟؟
  • محمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    خطیر امیرکبیر جعلی ایران. نمبدونستم تو عالم رویا میشود یه استادیوم بدون ذره ای هزینه ساخت . چقدر این کمپانیهای چینی و مالزیایی دلسوز شدند و تو کشور خودشون از این پروژه های خیرخواهانه نساختند و فقط برای اس کبیر و امبر خطیر دکتر اینکار رو میکنند.
  • علیرضا پایمرد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    اگه خودمونه دست کم نگیریم همه چیز شدنیه از خدا شون باشه تو ایران سرمایه گذاری کنند
  • عامیرزا IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    یه شوواف نخ نما تمام عستقلالی! این سناریوسازی ها برای ملت بیچاره ما عاشناست! وقتی یه رسوایی دبش! ی چیزی راه میفته سریعن یه فاجعه ای یه جای دیگه صحنه سازی میشه تا اذهان عمومی مسیرش عوض شه ویه مدت بعد همه چی فراموش میشه! فعلن پرونده جعل وسقوط به دسته شون زودتر ماستمالی و دفن کنین عستادیوم رومیزی! و عابریزگاه عمومی ساختن پیشکشتون.الخ
    • ali IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      سقوط به دسته خوب امدی ، هر وقت پرسپولیس به دسته پاینتر فرستادن ، استقلال هم بفرستن. یادمون نرفته تو برنامه ۹۰ طارمی گفته ، طاهری و من قرار دادم و زمانش دستکاری کردیم که باشگاه ترکیه ای شکایت نکنه... بازیکنتون گردن گرفته ، مدیرتون گردن گرفته ، اون بازیکن کلی گل زده ، گل ۳ امتیازی زده ... ، اونوقت نه به دسته پایینتر سقوط کرد نه حتی قهرمانی ازش گرفتن.
  • موج آبی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    حسودپولیسیهای وزارت ورزش که سالهاست با چوب به کمر استقلال میزنن ممکن نیست بذارن این اتفاق بیفته و با انواع کارشکنی های اداری و ... جلوشو میگیرن این جماعت عادت کردن خونشون رو روی خرابه دیگران بسازن.
  • جود همر IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    بازیکن ما برای دو فصل پونزده هزار تومن گرفته و ما خیلی ها رو داریم در دوینا! که حاضرن جون بدن برای باشگاهشون 50 میلیون دلار چیزی نیست که . میگیم مالزیا هم برای دو فصل تخفیف بدن
  • ایمان IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    به شایعات توجه نکنید . برای ساخت این ورزشگاه قرار است جواد نکونام از قراردادش کم بکنه . پس بودجه اش از همین الان آماده است .
  • استقلال دو ستاره IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    اگر حسودها بذارن
  • رسول IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    مردم چه ساده هستند .خطیر رو میخوان بردارن حالا اومدهداین شو رو راه انداخته که فردا طرفدارای از همه جا بی‌خبر رو هی بریزه جلو وزارت ورزش که اجازه ندن خطیر رو بردارن .خودتون بشینید حساب کنید کسی که ۵۰۰ میلیون دلار میخواد هزینه کنه ایا دنبال سود حداقل دو سه برابری نیست؟؟؟حالا حساب کنید زی پانزده سال چطوری یک‌میلیارد تا یک و نیم میلیارد دلار رو میخوان بدست بیارن .و دوم اونایی که دنبال سرمایه گذاری هستند واقعا خبر ندارن که این بااه متعلق به وزارت ورزش و ابن وزارت که از ریز تا درشت این باشگاه رو تصمیم میگیره .
  • ناشناس IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    بعضی ها چقدر ساده ان
  • جهان DE ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    دشمنان تاج اموال این باشگاه را تکه تکه کرده و هر قسمت را به جایی هدیه دادند مگر اجازه می دهند تاج پروژه ای با این بزرگی را اجرا کند؟اگر همه کارها هم رسمی و طبق قرارداد انجام شود دشمنان تاج اجازه بهره برداری از این مجموعه را نخواهند داد و دست آخر مجموعه صد مدعی پیدا خواهد کرد
  • المیرا ساناز رزا آبیدلان IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    درود بر دکتر خطیر شجاع مدیر توانمند و پاک . چشم حسودان لنگی کوووور💙
  • ایمان IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    پروژه پانصد میلیون دلاری در همه جای دنیا و برای هر شرکتی یک پروژه بزرگ و قابل اعتنا است . ولی شما تشریف ببرید وب سایتهای این دو شرکت مالزیایی و چینی اگر اثری از اخبار این پروژه پیدا کردید به من هم خبر بدهید . گویا اینسری فقط توی خونه عروس خانم دادار دودور است و توی خونه دامادها خبری نیست .
  • امیران آبیدل IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    میبینم که لنگیا دارن میسوزن خخخخخخخ دمت گرم دکتر خطیر کارت درسته خوب میسوزونی 🤣
  • M56 IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    اویی موهایی تنم سیخ شد ولی ب عنوان ی هوادار پرسپولیسی تبریک میگم انشالله تو زمین اختصاصی تون شمارو ۶ تایی کنیم
    • مسعود IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      اینا خوب اومدی خخخخخخخ
    • مسعود IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      اینا خوب اومدی خخخخخخخ
  • سپیده IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    چقد این پرسپولیسها دارن میسوزن 😂😂
  • لاله لادن تاااااجی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    ما دختران تاااااجی میگیم دکتر خطیر عزیز تو عالی و لنگی سوز 😊👌💙💙💙💙💙💙💙💙💙
    • ادریس IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      خوب گفتی، کوتاه و سوزناک
  • شصت سال حسرت IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    الان دوباره یحیی قهر میکنه🤣
  • حمید IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    دیگه چی 😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • جواد IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    بیخود برای هم کری نخونید چنین چیزی تو ایران غیر ممکنه یه ورزشگاه ازادی رو‌نمیونن نگهداری کنند
  • تاج با اصالت IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    از تغییر لوگوی استقلال چه خبر؟
  • مهری جون IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    نامردا فکر کنم نقشه کشیدن برای 160 ملیون مهری. آخر سر این بچه مجبور میشه از فوتبال خداحافظی بکنه بره اسنپ کار کنه. 😂
  • عباس IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    بابامگه رئال مادریده که بخان این پول براش خرج کننداینها بایدبراشون ورزشگاه تختی اجاره کنندبرن اونجا تمرین یکی دومیلیون دلارهم خرج کارخانه کیسه های پلاستیکی زباله وحمام جهت عوایدی مربیان وبازیکنان درست کننداون پول بیزبان چطوردلشون میادخرج قهرمان چهارجانبه سالهای نه چندان دورامجدیه کنند😜
  • جمشید IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    چون استقلال هنوزدولتی است وزیرمجموعه وزارت ورزش حساب میشودامکان ساخت این ورزشگاه نیست، باشگاه استقلال بایدبانظروموافقت وزارت ورزش اقدام کندکه بدون مشورت واجازه همچین کاری رامیخواهدانحام دهدازطرفی وقتی پولی نداردسرمایه گذاران خارجی روی چه حسابی اینقدرهزینه میکنندتاچندسال بعدنتیجه ساخت ورزشگاه وهتل راببینند
  • لنگی سوز IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    دارن از حسادت میترکن یدونه سوزن بهشون بزنی میرن هوا
  • Sajad IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    جدا از کری خونی ای کاش دوتا ورزشگاه مدرن حداقل ۵۰هزار نفری که تو بازی های مهم قابلیت افزایش مثلا تا۷۰ هزار نفر داشته باشه برا هر دو تیم پرسپولیس و استقلال میساختن و مالکیت این دو باشگاه رو خصوصی میکردن که اون موقع ن طرفدارن و ن مسئولین دو تیم نگن تیم مقابل حکومتی یا پول فقط خرج ی تیم خاص میشه هم چنین وی ای ار وارد میکردن اون موقع هم مردم بیشتر استقبال میکردن و هم اعتراض ها و درگیری داخل زمین کمتر بود و هر تیمی نصبت به بوجه ای که داره تیم ببنده که در آسیا هم حرفی برا گفتن داشته باشن با این روال هیچ حرفی برا گفتن در آسیا ندارن و هر روز از جذابیت و تماشاگران دو تیم کمتر میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی