رضا ترابیان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رضا ترابیان که در حال حاضر ساکن کاناداست، همبازی سابق و دوست دیرین یحیی گل‌محمدی است. او درباره جدایی یحیی از پرسپولیس به ناگفته‌هایی اشاره کرد که قابل تامل به نظر می‌رسند.

رضا ترابیان یکی از نزدیک‌ترین دوستان یحیی گل‌محمدی که در کانادا زندگی می‌کند، درخصوص جدایی ناگهانی سرمربی پرسپولیس می‌گوید: طبیعی است که یحیی نتواند ادامه دهد. به هر حال سقف آدم‌ها یعنی آن صبوری‌شان و ماندگاری‌شان تا یک حدی است. هر کسی جایی می‌ایستد و سعی می‌کند کنار برود. الان برای یحیی چنین اتفاقی افتاده. او بارها استعفا داد و داشتند از این استعفاها سوءاستفاده می‌کردند و به صورت تمسخر با این استعفاها برخورد می‌کردند که این آدم زیاد استعفا می‌دهد ولی من فکر می‌کنم دلیلش همین‌هاست که خیلی اذیت می‌شد و سعی می‌کرد که کنار بکشد ولی به هر حال با وساطت افراد دیگر، مدیر باشگاه، هیئت مدیره یا مردم و طرفداران با هر داستانی بود برمی‌گشت ولی این بار من خودم فکر می‌کنم خیلی بعید است که برگردد و شاید احتیاج به استراحت دارد.

این دوست صمیمی گل‌محمدی در ادامه گفت: جایگزینی که بتواند چنین آماری از خودش بر جای بگذارد در فوتبال ایران فعلا نمی‌بینم و اگر هم هستند، کسانی هستند که در آن لیست سیاه فوتبال هستند که نمی‌توانند کار کنند و در داخلی‌ها بعید می‌دانم کسی بتواند با این وضعیت ادامه دهد و بتواند این‌طوری موفقیت کسب کند. در مورد خارجی‌ها هم برانکو تنها گزینه‌ای است که مردم شاید دوست داشته باشند برگردد ولی او هم جای دیگری مشغول است و اگر به او پیشنهاد بدهند این‌قدر حاشیه در فوتبال ایران دیده که بعید است بیاید. البته آمدنش هم به نظر من صلاح نیست؛ یک مربی چند سال هر چیزی که در چنته‌اش بوده، یاد داده و تیم را جلو برده و ممکن است خیلی مفید نباشد. مثل برگرداندن خود کیروش که هیچ کمکی به فوتبال ما نکرد و کلی هزینه برای‌مان داشت و نتایج ضعیفی گرفت. به نظر من اگر برانکو هم می‌توانست بیاید گزینه خوبی نبود. باید یک گزینه باشد که بتواند بیاید تغییری ایجاد کند اما در این وضعیت پرسپولیس با این همه حاشیه و آدم‌های عجیب و غریبی که اطرافش هستند بعید می‌دانم کسی بتواند موفق شود.

او در ادامه این گفت‌وگو به ورزش۳ گفت: برای یحیی آرزوی موفقیت دارم. می‌دانم چه انسان بزرگی است و چه نعمتی را پرسپولیسی‌ها از دست دادند و قدرش را ندانستند. به هر حال تاریخ نشان می‌دهد چه آدم بزرگی را از دست دادند. پیشنهاد خودم هم به یحیی این است که دیگر هرگز به فوتبال حرفه‌ای داخل ایران برنگردد و جایی کار کند که قدرش را بدانند. به هر حال سن و سالی هم از او گذشته و یک مقدار به فکر خانواده‌اش و وقت گذاشتن برای آن‌ها باشد و خودش هم یک مقدار زندگی کند. نظر من این است و همیشه هم به او گفته‌ام به هر حال شماها یک دینی هم به خانواده‌هایتان دارید و باید زندگی کنید. شما شبانه‌روز در حاشیه و استرس بوده‌اید، شبانه‌روز زیر فشار بوده‌اید از هر لحاظ و باید یک زمانی را هم به خودتان اختصاص بدهید.

این مطلب را هم بخوانید: کریم باقری با برانکو به پرسپولیس بازمی‌گردد؟/ یک دلیل مهم برای ناکامی یحیی در فصل جاری

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • زنده بادایران عزیز IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    برانکو ویحیی هر جفت تحصیلکرده هستند. ولی متاسفانه فوتیال ما بینهایت حاشیه داره. سر هر بازی با داورها دعوامیشه. مربی تحصیلکرده تو فوتبال ما جایی نداره و تو فوتبال ایران اذیت میشه
  • فوتبال پاکم آرزوست IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    میشه یک نفر بگه و توضیح بده که یحیی در پرسپولیس تحت چه فشاری بوده ؟ پول ؟ قرارداد ؟ جذب بازیکن ؟ ناداوری ؟؟!!! عدم حمایت روسای فوتبال مثل وزرای سابق ورزش یا روسای فدراسیون و سازمان لیگ ؟! بهتره رو راست باشیم و بگیم یحیی فرار کرد چون میدونه از لحاظ فنی و فوتبالی در حد همین لیگ ایران هم دیگه نیست و واقعا اگر الطاف فدراسیون و سازمان لیگ نبود یحیی محال بود طی این چند فصل بتونه با پرسپولیس جام بگیره ، در همین فصل از ابتدای لیگ تا امروز پرسپولیس چند امتیاز ازناداوری ناداوران سود برده ؟ پرسپولیس بطور جدی و واقعی حتی به اندازه ملوان و ذوب آهن و گلگهر هم امتیاز کسب نکرده ، به حرفهایی که چند روز پیش زد خوب دقت نکردید مخصوصا اونجایی که گفت ما بیرون از زمین جنگ رو باختیم بیرون از زمین از لحاظ رسانه ای هم باختیم !!!! میدانید این حرفها یعنی چه ؟!
    • Matt IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      گیشه گوشه ای از این الطاف رو بگی؟ تو آسیا هم با وجود تیمهای تا دندان مسلح با همین الطاف تا فینال ای سی ال رفت؟ جدای از امسال، طبق آمار اشتباهات داوری، برو ببین تو این چند ساله کدوم تیم در مجموع سود و زیان داوری، بیشترین ضرر رو داشته از این ناحیه. جدای از امسال که بحث سقف قرارداد پیش اومده، برو ببین تو سالهای قبل کدوم تیم بیشترین هزینه رو می کرده. کدوم تیم به قول خودشون دربی نقل و انتقالات رو می برده. به اینا میگن الطاف. به اینکه جک تری دی ثابت بشه و ‌شتر دیدی ندیدی! همچنین کتک کاری تو فرودگاه، هل دادن داور و... با واقعیت سعی کن روراست با‌ی برادر‌؛ اینکه امثال شما وقتی دیدید حریف شکوه پرسپولیس بزرگ نمیشید، سالهاست رو آوردید به حربه کثیف توهین های اینچنینی که از اثبات حتی یه دونه ش عاجزید!
  • @Babak IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    اقای ترابیان، کیروش بار اول هم کاری برای ایران انجام نداد، اصلن کیروش برای هیچ تیمی کاری انجام نداده، همیشه پول کار انجام ندادنو گرفته، با هر تیم حتی رئال ک ی فصل بیشتر نبود و بنوعی اخراج شد ی قهرمانی نداره، اگ موفقیتهای کیروش رو بخواهی بنویسی در واقع چیزی برای نوشته شدن وجود نداره با هیچ تیمی.
  • جعفر IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    شماکیسه کشی که دم ازداوری میزنی چند سال گذشته تیم کیسه با14تاپنالتی که اکثراپنالتی نبودقهرمان شدالان برامون حرف ازپنالتی میزنی واقعاچه رویی داریدشماها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی