نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
۰ |
۴
پرسپولیس امیدی برای سفر به آمریکا دارد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در جام‌جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ از آسیا ۴ نماینده حاضر خواهند بود و به نظر می‌رسد تنها تیمی که از ایران شانس حضور در این مسابقات را داشته باشد، سپاهان است.

جام‌جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۳ در حالی به میزبانی عربستان در حال برگزاری است که آخرین دوره با فرمت ۷ تیمی و قهرمانان قاره‌های مختلف خواهد بود.

نسخه بعدی مسابقات سال ۲۰۲۵ با ۳۲ تیم از سرتاسر جهان و به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود که ۴ تیم از آسیا هم جواز حضور در مسابقات را کسب خواهند کرد.

الهلال عربستان، اوراوا ردز ژاپن و قهرمان فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا (که سپاهان یکی از تیم‌های باقی‌مانده در مسابقات است) به عنوان سه نماینده در جام‌جهانی باشگاه‌های دوره بعد شرکت خواهند کرد. چهارمین تیم هم برترین تیم رنکینگ قاره به غیر از ۳ تیم قهرمان خواهد بود. تیم‌های ایرانی هم شانس دارند تا یکی از ۴ تیم حاضر در جام‌جهانی باشگاه‌ها باشند و پرسپولیس هم شانس دارد، اما این شانس بسیار اندک است. در حالی که برخی رسانه‌ها مدعی هستند با توجه به فینالیست شدن سرخ‌پوشان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ این تیم می‌تواند امیدوار باشد که تیم راه‌یافته با استفاده رنکینگ نام بگیرد، اما این فینالیست شدن‌ها قبل از بازه زمانی ۴ ساله مد نظر فیفا بوده و تأثیری در جایگاه سرخ‌پوشان نخواهد داشت.

پرسپولیس سال ۲۰۱۸ (۷ سال قبل از جام‌جهانی باشگاه‌های آینده) با برانکو ایوانکوویچ و سال ۲۰۲۰ (۵ سال قبل از جام‌جهانی باشگاه‌های آینده) با یحیی گل‌محمدی فینالیست شد، اما این فصل حتی از مرحله گروهی هم فراتر نرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی