نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
اقدام عجیب شستا برای خرید پرسپولیس؛ حربه تاکتیکی است یا...؟
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اقدام شرکت شستا برای خرید سهام پرسپولیس، در حالیکه ۵۰ درصد سهام ذوب‌آهن را در اختیار دارد عجیب و سؤال‌برانگیز است.

مدیرعامل شرکت شستا در نامه‌ای که به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده درخواست خرید سهام عمده باشگاه پرسپولیس را مطرح کرده تا بتواند برای خرید این باشگاه پرهوادار اقدام کند. این کار در راستای خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال انجام خواهد شد و حتی قرار است ۱۲ دی‌ماه بخش دیگری از سهام باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود.

شرکت شستا در حالی درخواست خرید باشگاه پرسپولیس را داده که این شرکت حدود ۵۰ درصد سهام ذوب‌آهن را در اختیار دارد و حالا این سؤال مطرح می‌شود که آیا یک شرکت قادر است در یک لیگ و به صورت همزمان دو تیم داشته باشد یا نه؟ از طرف دیگر مدیرعامل شستا با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار تعیین تکلیف در این خصوص شده است. با وجود مطرح کردن چنین سؤالی از سوی شرکت شستا از حالا می‌توان حدس زد که پاسخ وزارت ورزش به این درخواست منفی خواهد بود چرا که مالکیت مشترک غیر قانونی است و اگر ارگانی می‌توانست مالکیت مشترک دو باشگاه را در اختیار داشته باشد که وزارت ورزش و جوانان کار راحت‌تری برای واگذاری این دو باشگاه داشت.

به نظر می‌رسد رسانه‌ایی شدن این درخواست برای خرید پرسپولیس با اهداف خاصی صورت گرفته چرا که شرکت شستا کاملاً به این موضوع واقف است که طبق قانون هیچ‌ یک از اشخاص حقیقی یا حقوقی به صورت همزمان نمی‌توانند مدیریت بیش از یک باشگاه را در اختیار داشته باشد چرا که فیرپلی رعایت نخواهد شد. حالا این سؤال مطرح می‌شود وقتی شرکت شستا و مشاورانش از چنین قانونی مطلع هستند چه دلیلی دارد که برای خرید پرسپولیس پیش‌قدم شوند؟ یا آنها باید سهام ذوب‌آهن را رها کنند یا اینکه قید خرید سهام پرسپولیس را بزنند.

به نظر می‌رسد این اقدام شستا و رسانه‌ای کردن آن به نوعی یک تاکتیک برای فرار از خرید سهام باشگاه پرسپولیس بوده چرا که آنها رسماً اعلام کرده‌اند که سهامدار عمده ذوب‌آهن هستند و نمی‌توانند برای خرید سهام پرسپولیس اقدام کنند.

نکته جالب توجه اینجا است که حدود ۲-۳ سال پیش اقداماتی انجام شد تا یکی از شرکت‌های متمول، باشگاه استقلال را در اختیار بگیرد اما این شرکت برای انجام ندادن این موضوع وارد تیم‌داری در لیگ‌های پایین‌تر شد تا باشگاه استقلال را در اختیار نگیرد. حال به نظر می‌رسد از این تاکتیک و حربه، شرکت شستا استفاده کرده تا پای خود را به باشگاه پرحاشیه و پر خبر پرسپولیس باز نکند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    بیشتر به نظر میاد پیروزی حکومتی خریدار نداره اونم 300 میلیارد بیشتر از استقلال که باید خریداری پیدا بشه تا بخره. اما استقلال از صنایع پتروشیمی خلیج فارس پیشنهاد خرید داره و وزارت ورزش این حربه رو بکار برده که در کنار نام خریدار استقلال، یک خریدار صوری هم معرفی کنه بلکه برای خرید پیروزی حکومتی بی افتخار در آسیا یک خریداری پیدا بشه اونم با 300 میلیارد قیمت بالاتر که عدد هنگفتیه برای تیمی مثل پیروزی هزینه کردن
    • حسن پرسپوليسی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      از اسپانسرهای پشت پیراهن تون مشخصه چقدر خواهان دارین
    • ... IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      كى میاد تیم ابربدهکار کیسه رو بخره آخه. ۹۵۰ میلیارد فقط بدهی دارین. شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی یه شرکت ورشکسته است. همون بهتر که نیاد سراغ ما. اینا اگه پول دارن حقوقهای بازنشسته‌ها رو درست و حسابی بدن. حقوقهای بازنشستگی واقعا خجالت‌آوره در برابر تورم.
    • کیسه لجن است IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      داش کیسه کش از یک شرکت متمول هم برامون پیشنهاد اومده حالا برو با جود نکونام برقص
  • ۶۶۶۶۶۶ IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    این موضوع که اینقدر فسفر مصرف کردن نداره!وقتی یکی مثل شستا باشگاه داری کرده و از اصول این کار خبر داره واگذاری سهم ذوب اهن و خرید پرسپولیس یک روز هم براش کاری نداره. وقتی کارهای اداری و خریدش رو انجام داد سهام ذوب اهن رو میفروشه و با یک تیم در مسابقات شرکت میکنه .این کجاش کار نشدیه!اتفاقا اینها که تجربه ی این کار رو دارن بهتر میتونن بشکل صحیح وارد این واگذاریها شوند.فقط باید یفکری برای کیسه کرد که مطمئنا مثل سری قبل که حرف واگذاری بود و هیچ کسی حاضر نشد این تیم ورشکسته و بی افتخار رو بخره .😂😂😂😂😂😂شما هم به همین زودی یادتون رفت سری قبل چون عصطغلال مشتری نداشت و کسی زیربارش نرفت واگذاری کنسل شد!یا خودتون رو به نوفهمی زدید!😆😆😆
    • کیسه بی اصالت حقیر IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      داداش داره از حسادت دق میکنه اینو همه میدونن دشمن پرسپولیسه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی