نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
از تساوی در دربی تهران تا عروسی در اصفهان!/ رکورد ۱۰۰درصدی برای سپاهان مقابل مدعیان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با نتیجه دربی آن شعار قدیمی هواداران اصفهانی رنگ حقیقت به خود گرفت و در نصف جهان عروسی شد!

اهمیت دربی ربطی به جدول، مسابقات قبلی و بعدی دو تیم و جایگاه و شرایط تیم‌ها ندارد. دربی خود به تنهایی ارزش یک جام را دارد و برای هواداران دو باشگاه بزرگ انگار این تک مسابقه از همه دنیا مهمتر است.

اما اگر فوتبال را از نگاه کارشناسان ببینیم و به فضای هواداری کاری نداشته باشیم، هر مسابقه باسایر مسابقات و شرایط جدول هم ارتباط پیدا می‌کند. استقلال در حالی به مصاف پرسپولیس رفت که صدرنشین جدول بود و رقیب هم که مدعی همیشگی قهرمانی اما نتیجه مساوی به ضرر هر دو شد.

سال‌هاست که سپاهان به شکل جدی استقلال و پرسپولیس را در هر تورنمنتی تهدید می‌کند اما سپاهان امسال ثابت کرده که تیمی متفاوت از همیشه است. تیمی بسیار قدرتمند و پرستاره که در همان یک سوم ابتدای فصل هم استقلال را شکست داد و هم پرسپولیس!

سپاهان با آن شروع طوفانی و پیروزی‌های متوالی غیر قابل توقف بود و کسر ۴ امتیاز از این تیم فرصت صدرنشینی را به استقلال داد. اما حالا به جدول نگاه کنید، یعنی بعد از برگزاری بازی‌های معوقه هفته پنجم که استقلال و پرسپولیس مساوی کردند و سپاهان باز هم برد، این بار فولاد را با نتیجه ۳-۱ تا کلکسیونش را تکمیل کند. سپاهان قبلاً تراکتور را هم برده بود تا مقابل رقبای اصلی رکورد ۱۰۰ پیروزی داشته باشد!

در حال حاضر استقلال با ۱۲ مسابقه ۲۵ امتیاز دارد و کماکان صدر نشین است اما دو رقیب اصلی آبی‌ها یعنی سپاهان و پرسپولیس ۱۱ مسابقه دارند و با ۳ امتیاز بازی معوقه امکان تغییر در جدول هست.

در حال حاضر تراکتور، ذوب آهن و ملوان با ۱۲ مسابقه - یعنی شرایط برابر با استقلال - به ترتیب با ۲۱، ۲۰ و ۱۹ امتیاز در رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم جدول هستند. این یعنی رتبه های دوم و سوم جدول در اختیار تیم‌هایی است که یک بازی کمتر از آبی‌ها دارند، یک زنگ خطر واقعی...

در حال حاضر سپاهان از ۱۱ مسابقه ۲۴ امتیاز دارد و پرسپولیس از ۱۱ بازی ۲۱ امتیاز و اگر سه امتیاز دیدار معوقه را برای این دو رقیب کنار بگذاریم، آن وقت سپاهان با ۲۷ امتیاز جای استقلال را در صدر جدول می‌گیرد و پرسپولیس هم به یک قدمی آبی‌ها خواهد رسید.

فصل قبل پرسپولیس در اسفند ماه به سپاهان باخت اما ۷ مسابقه بعدی را برد و قهرمان شد. سپاهان برابر ملوان امتیاز از دست داد و حالا استقلال هم ممکن است در بازی‌های آینده - حتی تا پایان نیم فصل - دوباره مساوی کند. در آن صورت آبی‌ها به طور قطع صدر جدول را از دست خواهند داد.

پیروزی در دربی می‌توانست موقعیت استقلال در صدر جدول را محکم و پرسپولیس را برای صدرنشینی کاملاً امیدوار کند. اگرچه عنوان قهرمانی نیم فصل یک عنوان رسمی نیست اما از نظر روحی و روانی بسیار مهم است. دو بزرگ پایتخت با مساوی هر دو این فرصت را از دست دادند و به معنی واقعی کلمه در اصفهان جشن شادی برپا شد.

مساوی در دربی کاملاً به ضرر هر دو تیم کاملاً به نفع سپاهان و اصفهانی‌ها بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • سپاهان قهرمان IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    دربی😂😂😂.دربی یا سیرک تهران.کیسه و لنگ از آماتور هم پایینتر هستند.
  • اریایی نژاد GB ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    البته تیم شله زرد هیچ سالی کیسه را عددی حساب نکرده وکسی که داغ بر دلش گذاشته تیم پرسپولیس ایران بوده.....امسالهم با بازی نه با ضربه زدن به پرسپولیس مثل گرفتن ال کثیر تونسته مدعی باشد و صدالبته که ۷۰درصد سپاهان را بازیکنان پرسپولیسی که فیکس تیم هستند را دارند و شاید یکی دو اصفهانی ویکی دو استقالى داشته باشه.....به قولی پرسپولیس ۲ هم میگویندش
    • اکبر IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      حرف نفت نزن نگه بازیکن ها در تمام دنیا تا آخر عمر در یک تیم میمونند .عرضه ندارند و با کمک داور همیشه قهرمان می‌شند شما عادت کرده آید
  • سید مهدی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    فقط سپاهان عشقه چون آکادمی داره بازیکن سازه شما قرمز هاچی؟؟💛💛💛😁😁
    • زلزله ول وله IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      ما بازیکن سوزیم ...وهوچی باز ...شما سپاهانی ها دلخوش باشید به مدیریت خوب ،آکادمی واقتدار .جام رو با اسنپ هم که باشه برای ما می آورند.باید داوری رو با هوچی گری و...جذب کنی..
  • اسماعیل IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    ما اعتراض داریم تساوی سرخ آبی نباید به نفع سپاهان بشه😂
    • علی IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      با اینکه استقلالی هستم اما امیدوارم اگر استقلال قهرمان نشد پرسپولیس بشه اما سپاهان هرگز
  • تیم های آماتور تهران IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    دربی ارزش یک جام ! دو باشگاه بزرگ ! بیا پایین باو سرمون درد گرفت💛
  • تیم های آماتور تهران IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    اونی که مورد تهدید واقع میشه سپاهان بزرگ و مظلومه نه تیمای حکومتی ، اونم بوسیله جمهوری اسلامی نه دو تا تیم آماتور تهران💛

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی