نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
۰ |
۰
کلوب| VAR سرانجام مهمان دربی شد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با آمدن VAR دو آمار برای اولین بار در فوتبال ما ثبت شد؛ اولین شهرآورد و اولین بازی لیگ برتر با VAR در بیست و سوم آذر.

آن چیزی که همه اهالی فوتبال - به ویژه طرفداران پرسپولیس و استقلال - منتظرش بودند بالاخره رخ داد و برای اولین بار یک دیدار لیگ برتر را با همراهی VAR در کنار زمین می بینیم و چه دیداری بهتر از دربی برای استفاده از کمک داور ویدئویی... در سالهای اخیر این تکنولوژی سوژه اصلی و بحث مهم جامعه فوتبال ما بود و بدون شک نقش اول دربی امروز VAR خواهد بود. امیدواریم با حضور این مهمان تازه در دربی، اشتباهات تیم داوری به حداقل برسد و تصمیمات داوری، تأثیری در نتیجه این دیدار حساس نداشته باشد.

در واقع اگر موعود بنیادی فر به درستی از VAR استفاده لازم را ببرد، بساط بهانه جویی بازیکنان و مربیان به طرز شگفت انگیزی جمع خواهد شد و کمتر از غرولند های دو تیم نسبت به تیم داوری در کنفرانس های مطبوعاتی پس از بازی خواهیم شنید. شاید به واسطه اثرگذاری درست و مثبت VAR در این دیدار، راه برای حضور این تکنولوژی در ورزشگاه های مختلف باز شود؛ هرچند که آمدن کمک داور ویدیویی به ایران به شرط و شروط زیادی بستگی دارد و رعایت آن موارد سبب می شود تا هواداران فوتبال کمتر منتظر VAR بمانند!

آماده سازی و نوسازی زیرساخت های ورزشگاه، خرید دوربین‌های با کیفیت و کار گذاری تعداد بیشتر در نقاط مختلف استادیوم و داشتن لایسنس و گذراندن دوره های آموزشی VAR برای داوران، از نکاتی است که قبل از آمدن دستگاهی به نام VAR، لازم است و باید حتماً در اسرع وقت انجام شود. پیش از بازی هم بسیار طبیعی بود که با واکنش‌های مثبت و ابراز خرسندی مربیان دو تیم رو به رو شویم و بازیکنان هم از فراهم شدن این شرایط راضی باشند.

حال که این بازی تحت پوشش VAR است و علاوه بر داور اصلی، دو داور عراقی همه چیز را از نزدیک رصد خواهند کرد، لازم است تمرکز دو تیم صرف کارهای فنی و تاکتیکی شود و اضطراب و نگرانی تیم داوری هم با وجود VAR، پایین خواهد آمد و موعود بنیادی فر، علیرضا ایلدروم و سعید قاسمی با فشار کمتر و آرامش خاطر بیشتری به قضاوت خواهند پرداخت. همه چیز آماده و مهیا است تا یک دربی با کیفیت و به یاد ماندنی را مشاهده کنیم.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی