گل سالم من به پرسپولیس را مردود اعلام کردند/ در نیم‌فصل به استقلال جام قهرمانی نمی‌دهند/ رابطه چند پرسپولیسی با من قبل از بازی ایران و استرالیا هم خوب نبود
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مدافع اسبق استقلال قاطعانه می‌گوید این تیم تحت هیچ شرایطی نباید تصور کند که در نیم فصل جام قهرمانی را می‌گیرد.

در آستانه هشتم آذر و جدال تاریخی ایران_ استرالیا با مهدی پاشازاده یکی از بازیکنان موثر آن مسابقه و پیشکسوت کنونی استقلال همکلام شدیم.

قبل از هر چیز برویم به هشتم آذر ۱۳۷۶ وبازی ایران - استرالیا. شما چند سال قبل در گفت‌وگو با خبرورزشی خواهان آن شده بودید که در تقویم‌ هشتم آذر را به عنوان روز ملی فوتبال ثبت کنند.
یک روز به یاد ماندنی بود. روزی که در فوتبال ایران انقلاب به وجود آورد و خاطره‌ای خوش برای همیشه در ذهن فوتبالدوستان و مردم به یادگار مانده است. شاهد یک شادی خودجوش و بی‌واسطه بودیم که با معجزه فوتبال محقق شد. بله! من سال‌ها قبل در گفتگو با خبر ورزشی به این نکته اشاره کردم و هنوز هم معتقدم با توجه به اهمیت آن بازی، جای دوری نمی‌رود که هشتم آذر را به عنوان روز ملی فوتبال ثبت کرد.

البته حالا چند سالی است که هروقت به هشتم آذر می‌رسیم،یک حس حسرت سراغمان می‌آید و معتقدیم فوتبال نتوانست از آن موفقیت بزرگ به شکل مطلوبی استفاده کند. حداقل اینکه می‌شد از آن خیلی بهتر استفاده کرد.
بله متاسفانه همینطور است. ما در برخی مسائل ضعیف عمل می‌کنیم برای مثال همین تیم نوجوانان. باید از همین حالا طوری برنامه‌ریزی کنیم که این تیم دو سال دیگر در جام جهانی جوانان حاضر شود یا اینکه در دوره بعدی جام جهانی نوجوانان که با مجموعه دیگری ظاهر می‌شویم ،حداقل بتوانیم یک مرحله از این مرحله که امسال صعود کردیم بالاتر برویم.

از حاشیه‌های هشتم آذر دور نشویم. تری ونبلز سرمربی انگلیسی استرالیا چند روز قبل فوت کرد اما هنوز هم برخی از روزنامه‌نگاران این کشور معتقدند ترسی که او بابت شرایط کشور ایران قبل از بازی رفت در دل شاگردانش انداخت، یکی از عوامل مهم حذف شدن استرالیا بود.
استرالیایی‌ها فکر می‌کردند کار تمام است در تهران مساوی کرده بودند و آنجا هم با دو گل پیش افتادند کلی مراسم و تدارک در ورزشگاه دیده بودند تا جشن صعود برپا کنند اما خوشبختانه شرایط به نفع تیم ملی ایران رقم خورد.

با توجه به اینکه در آن زمان امکانات و تکنولوژی مانند الان نبود شما از کجا فهمیدید که چنین کار بزرگی انجام داده‌اید و کل ایران مشغول شادمانی شده‌اند؟
من با آقای خداداد عزیزی هم اتاق بودم. خداداد در آن مقطع لژیونر بود و تلفن بین المللی داشت. پس از پایان بازی به خانواده‌اش زنگ زد و فهمید که همه جا شلوغ شده و مردم در حال شادمانی هستند.

به لحاظ شخصی برای خودت چطور؟ به هر حال در آن بازی دو گل صد در صد استرالیا را دفع کردی. به خود شما چه کسی اولین تبریک را داخل رختکن گفت؟
باور کن نمی‌دانم. آنقدر رختکن شلوغ بود که یادم نمی‌آید چه کسی اولین تبریک را گفت. حالا یک نکته را هم بگویم. فشار بازی روی من و ضربات سری که زده بودم آنقدر زیاد بود که بعد از مسابقه برای دقایقی در داخل رختکن از حال رفتم!

دکتر ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرورزشی اعلام کرده که والدیر ویرا سرمربی وقت تیم ملی ابتدا تمایلی به استفاده از شما در ترکیب فیکس ایران نداشت اما او در این زمینه این مربی را متقاعد کرد و خود ویرا هم پس از بازی رفت با استرالیا نظرش عوض شد.
دکتر ذوالفقارنسب واقعاً در حق من لطف داشت. در در دوره‌ای که ایشان سرمربی استقلال بود، فیکس شدم و اولین بازی خودم مقابل پرسپولیس را هم در همان دوره انجام دادم. ایشان بازی‌های من را در لیگ می‌دید و حتما در جریان میزان آمادگی ام قرار داشت که چنین تصمیمی گرفت.

البته ظاهراً آن زمان فیکس بازی کردن شما در تیم ملی طلسم شده بود.
ببین، طلسم نشده بود. در لیگ به شهادت رسانه‌ها و کارشناسان واقعا جزو بازیکنان خیلی خوب استقلال بودم. حتی بارها جلوی تیمهایی که خود آقای ذوالفقار نسب هدایتشان را بر عهده داشت نیز بازی کرده بودم ولی قبل از تغییر و تحول روی نیمکت تیم ملی حتی در دیدارهای دوستانه هم به بازی گرفته نمی‌شدم. من حتی در دربی هم گل زدم و دروازه پرسپولیس را باز کردم امابازهم ترکیب تیم ملی قرار نمی‌گرفتم.

همان دربی معروف زمستان سال ۷۴؟ همان گلی که آفساید اعلام شد اما هنوز هم بر سر درست بودن آن بحث مطرح است؟
بله بله. آن گل صد درست بود. گل من کاملاً درست بود اما تیم داوری در سال ۷۴ آن را مردود اعلام کرد.

گل سالم من به پرسپولیس را مردود اعلام کردند/ در نیم‌فصل به استقلال جام قهرمانی نمی‌دهند/ رابطه چند پرسپولیسی با من قبل از بازی ایران و استرالیا هم خوب نبود

پس از داستان هشتم آذر و سفر شما به فرانسه برای مراسم قرعه کشی و بازی تیم منتخب ستارگان، رابطه چند بازیکن پرسپولیسی تیم ملی با مهدی پاشازاده بد شد.
این رابطه شاید بتوان گفت قبل از هشتم آذر هم بد بود! البته من همانطور که گفتم تلاش کردم و زحماتم توسط مربیان تیم ملی به ویژه آقای دکتر ذوالفقار نسب دیده شد، فیکس شدم، در تیم ملی به شهادت کارشناسان مقابل استرالیا خیلی خوب بازی کردم و حقم را گرفتم. همه ماجرا این بود و اگر کسی حرف دیگری در این رابطه می‌زند، به من ارتباطی ندارد. برایم مهم نیست. مهدی پاشازاده تلاش کرد و به حقش رسید اما اگر کسی از این مسئله ناراحت است توصیه می‌کنم یک لیوان آب بنوشد!

اتفاق دیگری که بعد از هشتم آذر به وقوع پیوست، برگزاری یک جشن در صدا و سیما با حضور ملی پوشان و وعده‌های رنگارنگ پاداش بود که بسیاری از آنها محقق نشد و به نوعی از تیم ملی استفاده ابزاری کردند.
بله متاسفانه از تیم ملی استفاده ابزاری شد. این نکته را بگویم که اولاً صدا و سیما نباید چنین جشنی را برگزار می‌کرد و مسئله بعدی هم اینکه جدا از وعده‌های داده شده توسط شرکت‌های مورد نظر، حتی خود سازمان تربیت بدنی هم پاداشی که برای صعود به ما قول داده بود را هیچ وقت نداد!

در روزهایی که آقای مایلی کهن سرمربی تیم ملی بود، یادمان می‌آید که مرحوم ناصر حجازی بارها مصاحبه کرد و گفت مهدی پاشازاده استحقاق حضور در ترکیب فیکس تیم ملی را دارد.
خدا ناصر خان را بیامرزد. ایشان در حفظ روحیه جنگندگی من خیلی کمک کرد و به من روحیه می‌داد تا قوی باشم بجنگم و حقم را بگیرم. یادش بخیر پس از بازی استرالیا پیشنهاد اروپایی داشتم اما حجازی مخالفت کرد و گفت: بمان، در جام جهانی بازی کن و با یک پیشنهاد خیلی بهتر به اروپا برو.من هم حرف او را گوش کردم و بعد از جام جهانی فرانسه داستان بایرلورکوزن فراهم شد.

برسیم به شرایط کنونی استقلال اتفاقات حاشیه‌ای که در بازی با ذوب آهن به وقوع پیوست.
به نظر من هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و استقلالی‌ها اصلاً نباید درگیر حاشیه شوند. بله من هم قبول دارم که فیلمبردار نباید در محدوده سرمربی حاضر شود اما این حواشی همیشه در فوتبال وجود دارد. استقلال باید آنقدر حرفه‌ای باشد که در دام چنین اتفاقاتی گرفتار نشود. هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و استقلال چیزی را از دست نداده است. یک بازی خارج از خانه بود که با مساوی تمام شد فراموش نکنید بازی در اصفهان همیشه سخت است و در فولادشهر بازی کردن با توجه به سطح ارتفاع آن، سخت‌تر.

و سوال آخر، استقلال قهرمان می‌شود؟
ببینید اصلاً نمی‌توان گفت قرار است استقلال قهرمان بشود. همه تلاش بازیکنان مربیان و کادر مدیریتی باید بر پایه قهرمان شدن استوار شود اما نباید تمرکزشان را از دست بدهند. استقلالی‌ها از همین حالا حواسشان جمع باشد که در پایان نیم فصل کسی به آنها جامه قهرمانی نمی‌دهد بلکه کاپ قهرمانی را تیمی بالای سر می‌برد که در پایان هفته پایانی فصل صدرنشین باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۲
  • کیسه سوز IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    در زمان این بازیکنان بزرگی در خط دفاع تیم ملی بودن که صد برابر این و امثال این برای سکو نشینی تیم ملی هم زیادی بودند.فقط با لطف و ارفاق کسانی مثل ذوالفقارنسب بود که اینم رنگ تیم ملی را دید.نهایت بازیش بدرد همون کیسه میخورد نه در حد تیم ملی .
    • حسین IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      اگر پاشازاده نبود عابدزاده صدرصد ۲گل می خورد یعنی در واقع ۴بر صفر می شد در ضمن حق پاشازاده و زرینچه را مایلی کلنگ خوردند در ضمن مهدی تیم منتخب جهان انتخاب شد وبازی کرد ایشان توسط امرسون برزیلی مصدوم شدو جراحی کرد بنده خدا شاید قریب یکسال از فوتبال دور شد وبعد از مصدومیت به سری ب بوندسلیگا رفت ولی مصدومیت شدید خیلی به ایشان صربه زد گرچه پول زیادی بدست آورد لنگی جون سیروس دین محمدی در ماینس آلمان هم بازی سرمربی فعلی لیور پول بود وانجا خوش درخشید همچنین علی موسوی هم در آلمان بازی کرد لنگیها کلا حرف حق را نمی فهمند چون لنگ کورشون کرده
    • حمید IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      زمان مهدی پاشازاده مربی مایلی کهن بود عاشق افشین پیروانی واستاد اسدی بود .وقتی اخراج شد دیگه این دونفر فیکس نشدن تو تیم .پاشازاده ومحمد خانی جام جهانی بازی کردن .یادم میاد افشین فقط شوت میکرد تو پهارو وسوتی پر کمرش بود .در حق جواد زرینچه هم ظلم کرد مایلی کهن بهترین دفاع راست تاریخ ایران .تو سال بعدش تو جام جهانی از خوبهای مابوداقا جواد .
    • حمید IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      زمان مهدی پاشازاده مربی مایلی کهن بود عاشق افشین پیروانی واستاد اسدی بود .وقتی اخراج شد دیگه این دونفر فیکس نشدن تو تیم .پاشازاده ومحمد خانی جام جهانی بازی کردن .یادم میاد افشین فقط شوت میکرد تو پهارو وسوتی پر کمرش بود .در حق جواد زرینچه هم ظلم کرد مایلی کهن بهترین دفاع راست تاریخ ایران .تو سال بعدش تو جام جهانی از خوبهای مابوداقا جواد .
    • وحید IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      هر کاری هم بکنید و هر چی هم شما لنگیان ته جدولی بگید ولی اینو بدونین که استقلال سرور و سالار لنگپولیسه یادتون باشه ته جدولیا ✌✌💙💙💙💙💙💙💙💙💙
  • فرامرز IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    مهدی پاشازاده یک نیمکت‌نشین تمام عیار در لورکوزن بود و تنها بیست و سه دقیقه در چهارچوب جام یوفا بازی کرد در بوندسلیگا حتی یک دقیقه هم بازی نکرد فصل بعدش یعنی 00-1999 هم در فورتونا کلن در بوندسلیگا Bیعنی دسته دوم آلمان فقط در سه بازی بودهمین داستان درباره‌ی علیرضا منصوریان هم بود که در بوندسلیگا B ذخیره توماس مگلی در سن پائولی بود یعنی این که از دید علی خطیر کارنامه جواد نکونام به دلیل بازی کردن در اوساسونا تیم پایین جدولی اسپانیا این قدر بزرگ می نماید توجیه پذیر است چون پاشازاده چون فرنک پاگلزدورف مربی وقت لورکوزن اصلأ اعتقادی به او نداشت یک نیمکت‌نشین صرف بود همین داستان در لورکوزن درمورد داریوش یزدانی هم بود که با امید بسیار از استقلال ترنسفر شد عمده درخشش بازیکنان استقلال به طور کلی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند امارات و قطر تا امروز بوده مانند حسن روشن و فرهاد مجیدی و امروز مهدی قائدی
    • لنگسوز IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      پاشازاده قبل از شروع فصل توی تمرینات بوسیله امرسون برزیلی مصدوم شد. الان با یه سرچ ساده میشه کلی اطلاعات جمع کرد. حالا شما بیا اینجا عقده هاتو بریز بیرون. قشر معلوم الحال هستین دیگه
    • فرامرز IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      در پاسخ به این دوست مودب باید گفت اطلاعات شما غلط ست چون حتما جایی این حرف ها را شنیدید گیریم در چند بازی مصدوم بوده باشد آن بازی هایی که روی نیمکت نشسته بود و تلویزیون نشانش می داد چی؟ شما دوست عزیز سنت قد نمی ده بازی های آن وقت را دیده باشی به مصاحبه های پاشازاده استناد می کنید که توجیه محض است. پاشازاده یزدانی دین محمدی علی موسوی به دلیل روابط حاج فتل با رییس وقت لورکوزن به این تیم منتقل شدند نه سلیقه شخصی پاگلزدورف از این بین موسوی و دین محمدی سال اول به تیم دوم لورکوزن یعنی فورتونا کلن در بوندسلیگا B رفتند و پاشازاده سال بعدش.اگر هم در مقطعی مصدوم هم پاشازاده مصدوم شده باشد چرا عمر عضویتش در لورکوزن فقط یک فصل 99-1998 بود سال بعدش چرا نماند؟اگر مصدومیت مزمن داشت چرا بعدا سه سال در استقلال بازی کرد ؟بعدا در راپید وین اتریش که بیش از یک فصل نماند(03-2004,) ؟ همین طور فصل های بعدی فقط برای یک فصل در اشتورم گراتس و آدمیرا واکر؟راستش بایر لورکوزن برای پاشازاده قدری سنگین بود پاگلزدورف هم به زوج مارکوس هاپه و روبرت کواچ اعتقاد داشت شما هم بجای توهین با منطق جواب من را بده لطفاً
    • لنگ پاره IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      درجواب فرامرز آقایان منطقی بی منطق اگه اینه که شما نشخوار کردی پس حتما علی دایی و مهدوی کیا و کریمی وطن فروش را هم رویانیان فرستاده ؟ یه کم از مردم اطرافتون آدمگری و انسان بودن رو یاد بگیرید بخدا از شرم هم شرم آور تره این مزخرفات که پرسپولیسی ها نشخوار میکنن . بازی ایران استرالیا رو بگو بزرگترت برات پیدا کنه بی غرض نگاه کن یکی از موثرترین بازیکنان زمین بودحرف منو قبول نکن بعد دیدن فیلم پیش وجدان نداشته خودت قضاوت کن
  • امپراتور IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    دوچرخه‌سوار اون صحنه که یک کیلومتر تو آفساید بودی
    • دو ستاره واقعی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      لنگی اون همون بازی بود که شما با کلی تبلیغات اومدید انتقام باخت سه یک را بگیرید اما پاشازاده یک تنه شما را ناکام گذاشت و حتی گل هم بهتون زد که با لطف داوری تونستید صفر صفر کنید. خخخخ
    • لنگ‌ورزشی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      پاشازاده در اون بازی از روی کرنل ارسالی تونست دروازه لنگو باز کنه.. حالا چجوری یه کیلومتر تو آفساید بوده رو فقط یه لنگی میتونه بفهمه
  • وطنم ایران IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    من فکر کردم منظورش گل محمد نوری به کیسه بود.که به اشتباه آفساید گرفته شد.
  • اقتدار ایران اسلامی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    اون تیم ملی که مقابل استرالیا حماسه افراد 10نفر فیکس پرسپولیس بودند
    • اس اس IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      یه استقلالی کافی بود تا تیم ملی رو به جام جهانی ببره دوتا توپ رو از خط دروازه بیرون کشید موقعی که عابدزاده داشت جلوی هیجده نوشابه می‌خورد پاشازاده از روی خط دروازه توپ بیرون می‌کشید قابل توجه لنگیا .
  • شش تایی ها IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    بازیکنان پرسپولیسی اون دوره تیم ملی.عابدزاده.خاکپور سعداوی باقری دایی استیلی پیروانی شاهرودی میناوند مهدوی کیا نکیسا
  • اقتدار ایران اسلامی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    مکتب کیسه..‌خخخخخ.ساندیس آدامس پرستو.موبایل فروش.ایمون زاید.دسته سه.66666666666666666666666666
  • رضا IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    لنگی های بی افتخار.ستاره فقط شیث رضایی و....
    • شش تایی ها IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      شیث رضایی هم سابقه گل زنی به کیسه را در کارنامه‌اش دارد.اسطوره دوچرخه ممد نوری خوبه
  • MMD IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    فقط کامنتهارو زیر خبرها دقت کنید. خیلی جالبه. البته باشگاهی که برای جذب بازیکن قول تیم ملی میده معلومه به کجا وصله و هوادارهاش هم از چه قشری هستن. دم کیروش گرم که واقعیت رو درمورد هوادارهای یک تیم گفت.
  • اقتدار ایران اسلامی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    یاد بازی تیم دوچرخه والعین با کارشناسی ارشد برهانی افتادم.روزی که عمر عبدالرحمان هم عدد 6مقدس را به نمایش گذاشت.
  • برزیل ایران IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    راستی از اسطوره رضا عنایتی با آن کارنامه درخشانی در 3تورنمنت بین المللی که برای ایران افتخار آفرید چه خبر.
    • لنگی نباشیم IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      عنایتی کلا چهارماه هم مربی تیم ملی جوانان نبود توقع بیش از اون هم نباید داشت شما بگو سرمربی که چهار پنج سال با تیم نوجوانان کار میکرده چطور باید اونجور مفتضحانه بازی رو وا بده و تیم به اون شکل شکست بخوره
  • امپراتور IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    مافیای فوتبال در ایران فقط به پیشکسوتان کیسه تیم می‌دهند.تا مقابل کیسه سه امتیاز را تقدیم کنند.من که متوجه نشدم برچه اساسی تیم پیکان را عنایتی داده اند.یا نساجی را به رحمتی یا هوادار را به فکری یا مس رفسنجان را به الهامی.
  • شش تایی ها IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    هواداران واسطوره های دوچرخه تا رو دربی فرصت دارند همه جور اظهار نظر کنند.بعد دربی گیرکارشان میشه وزیر و پادشاه و داور قاضی وزمین وزمان.بدش هم ممد نوری تا اطلاع ثانوی گم میشه.وبه جای ایشان وحید قلیچ سر تمرین کیسه رفته واز دلشان درمیاره
  • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    تا سیاست داخل فوتبال حاکم باشه همینه خیلی از استعدادها از بین رفته و باند بازی فوتبال را به نابودی نزدیک و نزدیکتر خواهد کرد ، مافیای قرمز
  • MIS قرمزته IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    این سوتی خان فقط با مافیای مصطفوی معلوم الحال به تیم ملی تحمیل شد و الا در حد همون تیم بی افتخار کیسه هم نبود
  • فریاد IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    خود پرسپولیسی های فوتبال بلد و بازیکن شناس می دونند که اون زمان پاشازاده نه تنها ی سر و گردن از مدافعان ایران بلکه از مدافعان آسیا هم سر بود ..لیکن سیاست و لجاجت آقای مایلی کهن و مافیای حاکم نمی ذاشت که ایشون به حقش برسه !!! و اگر ترانسفر شدنش ناموفق بود بخاطر مصدومیت شدیدش بود توسط اورسون برزیلی وگرنه همون زمان هم مربی لورکوزن گفت یکی از بهترین مدافعانی که تو بوندسلیگا می‌تونست سالها بازی کنه رو از دست دادیم !
  • مهدی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    لنگ با کمک این و اون میره تو آسیا و اونجا چون خبری از ارفاق نیست با خفت برمیگرده- ضمن اینه پاشازاده و یزدانی مستقیم از استقلال رفتند لورکوزن اما دایی و باقری و... از طریق تیمهای عربی رفتند اروپا-پاشازاده ضربه کرنر رو با سر گل کرد- آفساید گرفتن- اون بازی لنگها با تمام بزرگانشان بودند و به لطف داور تساوی صفر صفر شد
  • لنگ سوراخ IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    من یادمه اولا گل درست بودالکی آفساید رفتند دومامافیای لنگ کارخود کرد خدلعنت کند مایلی کهن را
  • لنگ پاره IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    خبرورزشی پس چرا هیچ یک از کامنتای منو نمیذاری ؟ مگر نه اینکه همه کامنتای پرسپولیسی توهین و افترا و حرف چرته پس چرا اونا رو میذاری ؟ ۱۰۰ تا پیام فرستادم دریغ از یکی که شما انعکاس داده باشی؟
    • ایران IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      همین ی کامنت هم نباید میذاشتن چون ادب و رعایت نکردی حالا ببین اون پیامت چی بودن ک‌این یعنی خوبش بوده کلا چه بحثیه شما استقلالیا میکنید ایران و نظرات پرسپولیس و ول کن ببین آسیا کدوم بازیکنای ایران در تاریخ آسیا بهترین انتخاب کرده کدوم مرد سال آسیا شدن بعد ی مقایسه بچگانه بکن گیریم پاشازاده تو اون بازی خوب عمل کرده اما اینکه بخایم ایشون و در مقام امثال دایی بدونیم به خود پاشا زاده بی احترامی کردیم یعنی خود ایشون همچین ادعایی نمیکنه
  • احسان EE ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    یه بار دیگر بازی ایران و استرالیا ببینید و نقش پاشازاده را!
  • کا ظم ملایی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    دادش شما برو آدامس پرستو بخور ببند اون ذهن کیفت را چرا نمکی ششتا از بهترین تیم خوردیم اون گنده ترا هنوز شب خواب میبینه
  • شیرعلی قلیچ خانی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    مهدی بی ریا مهدی پاک ومهدی که خیلی ها مخالف اش هستندوبودندوزحمات مهدی پاشازاده کسی فراموش نخواهدکردهرچندرسانه ها طرف تیم خاص بازیکن خاص هستند اما تکل ها، صربه ی سرهای آقامهدی در دفع توپهای ارسالی استرالیا فراموش نمیشودهرچنددرتلوزیون گل زن ها وپاس گل دادن ها نشان می‌دهند ولی زحمات خط دفاعی دروازبان خیلی نشان نمیدهندبخصوص زحمات مهدی پاشازاده که حتی بعد بازی تکل هایی که زده بود ران پاهاش خون آلود بود بله در برشما آقای مهدی پاشازاده
  • حامد IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    پاشازاده خوب بود ولی نه برای تیم ملی برا استقلال واقعا خوب بود مثل فرهاد مجیدی ولی تو تیم ملی جواب نمیذادن حالا بجز یه بازی
  • حمید IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    پاشازاده در مقایسه با بازیکنان بزرگی که آن دوران در ترکیب تیم ملی بودند حرفی بر گفتن نداشت وبازیکن درجه دوم به حساب می می آمد
  • وحید IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    همه مردم آریایی ایران از زحمات عابدزاده پاشازاده مهدوی کیا دایی باقری استیلی زرینچه برای تیم ملی فوتبال ایران تشکر می کنند. هواداران پرسپولیسی استقلالی هواداران تیم های شهرستانی لطفاً در بیان نظراتتان ادب را رعایت بفرمایید. پاینده ایران آریایی.
  • بدون اسطوره IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    ی بازیکن از استقلال تو اون تیم و بازی بود بعدم عابدزاده و عزیزی دایی و کریمی باقری نقش مستقیم در اون‌بازی داشتن ببین چکار ک نمی کنید حالا فک‌کنید برعکس بود و کل اون‌تیم استقلالی بود دایی و عزیزی و علی کریمی و مهدوی کیا ک‌کل اعتبار فوتبال تاریخ ایران به همین چند نفر هست استقلالی بودن اونوقت زمین بلید پنت تون میکشید روش راه برین خخخخخ
  • م آ IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    دعوا نکنید! گل اول ایران به استرالیا آفساید بود. خداداد توپو آورد جلو و خورد زمین، مدافعان توپ رو دفع ناقص کردند. علی دایی پاش به توپ خورد و تو رسید به خداداد که در موقعیت آفساید نقش بر زمین شده بود. (اینجا آفساید بود) توپ رو به کریم باقری پاس داد و کریم گل زد… دوباره فیلم را تماشا کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی