نظرسنجی

به نظر شما کدام‌یک در ۳ هفته باقی‌مانده امتیاز از دست می‌دهد؟
حاشیه بزرگی که مرد آلمانی خنثی کرد/ روانشناس مثل یورگن کلوپ!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انسان‌ها در هر شغل و لباسی با رفتارشان بزرگ می‌شوند و آدم‌های بزرگ الگویی برای دیگران هستند، حتی اگر خود نخواهند.

در پایان دیدار بزرگ لیگ برتر اتفاقی افتاد که همه فوتبالی‌ها دیدند. بهترین لیگ دنیا و رقابتی‌ترین مسابقات فوتبال جهان شش تیم بزرگ دارد که همه ساله مدعی قهرمانی هستند و دو تیم از این جمع در سال‌های اخیر - چه در انگلستان و چه در لیگ قهرمانان اروپا - همیشه مدعیان جدی قهرمانی بودند.

از رقابت لیورپول و سیتی همین بس که یک سال لیورپول در حالی دوم شد که امتیازاتش برای قهرمانی در هر لیگی کامل کافی بود! و سیتی که در سال ۲۰۲۳ هر ۲۳ مسابقه قبلی خود در اتحاد را برده بود، برابر لیورپول ۱-۱ متوقف شد.

همه از جایگاه و اعتبار و محبوبیت گواردیولا و کلوپ آگاهند. دو مربی بزرگ و صاحب سبک در دنیای فوتبال که اتفاقاً بیرون از زمین بیشتر شایستگی الگوبرداری دارند ولی افسوس که در فوتبال ما مربیان از روش بازی گواردیولا و تاکتیک‌های کلوپ الگوبرداری می‌کنند اما رفتار آنها بیرون زمین را نمی‌بینند.

در پایان بازی بزرگ داروین نونیس ملی‌پوش اروگوئه‌ای به سمت پپ رفت و چیزی گفت که او را عصبانی کرد. از اینجا رفتار کلوپ آموزشی است و علاوه بر فوتبال باید در دانشگاه‌های روانشناسی تدریس شود.

او ابتدا به سمت شاگرد خود رفت اما بر سرش تشر نزد، او را در آغوش گرفت و آرام کرد. نونیس که احساس کرد یک حامی پیدا کرده دوباره به سمت پپ حمله برد اما رفتار مرد آلمانی عوض نشد. بعد فرستادن او به رختکن به سراغ رقیب بزرگش رفت و حالا نوبت عذرخواهی از حریف بود....

یورگن کلوپ آنقدر از پپ دلجویی کرد که او را با خنده به رختکن فرستاد و ببینید که گواردیولای بزرگ در کنفرانس بعد از بازی و در پاسخ به سوالی که ماجرا چه بود؟ فقط گفت: اصلاً چیز مهمی نبود!

حاشیه‌ای که در بزرگترین بازی فصل که می‌توانست تا ماه‌ها رسانه‌ها را تغذیه کند به همین راحتی با رفتار مربی لیورپول خنثی شد. تصور کنید که چه ستاره اروگوئه‌ای و چه مرد کاتالان می‌خواستند بعد از بازی در مورد آن دعوا صحبت کنند، بعد ماجرا به سایر ارکان دو باشگاه می‌رسید و بعد هواداران دو باشگاه به جان هم می‌افتادند!

فقط و فقط مقایسه کنید رفتار این دو بزرگ را با مربیان خودی که در چنین مواردی در سطح به مراتب پایین‌تر فوتبال ما خود آتش بیار معرکه می‌شوند و ۱۰ نفر باید آنها را بگیرند! انگار نه انگار که مربی بزرگ یک تیم است و باید الگوی شاگردانش باشد...

در همین ارتباط بخوانید: تصاویر| ابعاد تازه از درگیری لفظی گواردیولا و ستاره لیورپول/ پپ: اتفاقی نیفتاد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما کدام‌یک در ۳ هفته باقی‌مانده امتیاز از دست می‌دهد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی