نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
ذوب آهن - استقلال؛ این بازی به جدول کاری ندارد!/ صدرنشین حق دارد از این بازی بترسد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اگر چهار بازی اول هفته یازدهم برگزار نمی‌شد دیدار استقلال و ذوب آهن تقابل تیم‌های اول و دوم جدول بود!

بعضی بازی‌ها در تمام دنیا طعم و مزه دیگری دارند. مهم نیست دو تیم کجای جدول باشند، چه کسی مربی آنها باشد و کدام بازیکنان برای دو تیم بازی کنند، سابقه و اعتبار دو باشگاه و پیشینه رقابت آنها باعث حساسیت و جذابیت آن بازی می‌شود.

استقلال و ذوب آهن دو تیم از چهار تیم همیشه حاضر در لیگ برتر ایران هستند. از شروع لیگ برتر در سال ۱۳۸۰ تا امروز که دوره بیست و سوم را سپری می‌کنیم بیش از ۴۰ تیم در سطح اول فوتبال ایران حضور داشتند اما فقط ۴ تیم هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکردند؛ استقلال و پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن.

وقتی به رده‌بندی پرافتخارترین تیم‌ها در فوتبال ایران نگاه می‌کنیم ذوب آهن و سپاهان شانه به شانه پرسپولیس و استقلال هر فصل تنور رقابت بر سر قهرمانی را گرم کرده‌اند. در جام حذفی ذوب آهن یکی از چهار تیم پرافتخار ماست و در لیگ قهرمانان آسیا یکی از سه تیمی که به فینال رسیده، همین قدر مهم که استقلال هنوز به این افتخار نرسیده است، اگرچه پرافتخارترین تیم ما در آسیا است!

ذوب آهن در دهه ۸۰ دوبار قهرمانی را روز آخر فصل از دست داد. در دهه ۹۰ هم سابقه سابقه نایب قهرمانی دارد. روی نیمکت این تیم نام‌های بزرگی چون «امیر قلعه نویی» نشسته و فصل‌های قبل نیز با مهدی تارتار همیشه مقابل استقلال بازی سختی را برگزار می‌کرد.

اما امروز ماجرا جور دیگریست. تا پایان هفته دهم استقلال با ۹ بازی صدر نشین بود و ذوب آهن با ۱۰ بازی تیم دوم، اگرچه حالا سپاهان و ملوان به خاطر دو برد هفته یازدهم بالاتر از ذوب آهن هستند اما سبزها در ورزشگاه فولادشهر هرگز به جایگاه خود در جدول برای رقابت پایاپای با استقلال و پرسپولیس نیاز نداشتند!

حالا که بحث صدرنشینی و کورس بالای جدول هست، اما حتی اگر نبود ذوب آهن و استقلال همیشه گل بازی‌های هفته بودند. امسال محمد ربیعی که سابقه رقابتش با مس رفسنجان برابر استقلال خاطرات بسیار خوبی را به همراه دارد، تیم قابل قبولی ساخته و نگاه سایر مدعیان همچون پرسپولیس و سپاهان به او و شاگردانش است تا صدرنشین را متوقف کند.

جواد نکونام قبل این بازی به شاگردانش گفته که «جوری بازی کنید که انگار آخرین بازی شما در لیگ برتر است» او حق دارد چون به خوبی می‌داند جایگاه ذوب آهن در تاریخ فوتبال ما کجاست و باید از این بازی ترسید!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جهان US ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    تیمی که از ذوب آهن می ترسد تاج نیست بلکه پرسپولیس حکومتی است که یک بر صفر در استادیوم آزادی از ذوب آهن عقب بود و اگر لطف داور در پذیرش گل صد در صد آفساید گولسیانی نبود سرافکنده از میدان خارج میشد
  • محمدطاها IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    واقعا همینطور است استقلال بازی سختی داره یکی از حساس ترین و سخت ترین بازیای‌فصل استقلال همینه که برد و باختش خیلی روی ادامه نتایج استقلال تاثیر گذار هست، این ذوب آهن خیلی با ذوب آهن فصل قبل فرق کرده از وقتی ربیعی سرمربی این تیم شده نتایج خوبی گرفتن استقلال امروز باس بهترین بازیشو انجام بده و این تیمو دست کم نگیره..امیدوارم یه بازی خوب ببینیم همراه با برد استقلال💙
  • سرهنگ IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    اما فقط ۴ تیم هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکردند؛ استقلال و پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن. به جز یه تیم خاص که قهرمان دسته سه شد 😂
  • هوادار فوتبال IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    🤑🤢🤮🥶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی