نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
خطر کسر امتیاز استقلال دستپخت شیطنت باشگاه‌های دیگر است/ ملی‌پوشان استقلال در خطر هستند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهاجم اسبق استقلال معتقد است باشگاه‌های دیگر شیطنت کردند و پرونده استقلال در ماجرای کسر امتیاز را به کمیته انضباطی بردند.

در آستانه بازی استقلال و ذوب آهن به میزبانی ورزشگاه فولادشهر با عباس سرخاب مهاجم محجوب آبی پوشان در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ پیرامون وضعیت این باشگاه به گفت‌وگو نشستیم.

شرایط استقلال را در آستانه دیدار با ذوب آهن چطور می‌بینید؟
استقلال این روزها شکر خدا شرایط خوبی دارد اما آنچه که نگران کننده است وقفه‌هایی است که در رقابت‌های لیگ به دلیل بازی‌های تیم ملی پیش آمده است و این اتفاق خواسته یا ناخواسته اشکالاتی را برای بعضی تیم‌ها پیش می‌آورد که امیدوارم فدراسیون و سازمان لیگ با برنامه‌ریزی بهتری این اتفاقات را مدیریت کنند.

با این شرایط وضعیت استقلال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
استقلال اگرچه فصل را با تنش‌هایی از جمله عدم هماهنگی مدیریت و سرمربی و همچنین مشکلاتی در بحث مالی و یارگیری اما حالا می‌توان گفت این بحران با درایت سرمربی و مدیریت پایان یافته است و استقلال این روزها به آرامش نسبی و نتایج خوبی دست پیدا کرده است و امیدوارم در دیدار با ذوب آهن نیز روند موفقیت‌های استقلال تداوم داشته باشد.

وقفه ایجاد شده در بازی‌های لیگ برتر به زیان استقلال بوده یا آنکه آبی پوشان از این فرصت سود کرده‌اند؟
می‌توان گفت استقلال نه سودی از این تعطیلات داشته و نه ضرر آنچنانی اما باید دید شرایط ملی پوشانی که از اردوی تیم ملی برمی‌گردند به چگونه است.

به شرایط ملی پوشان استقلال اشاره کردید. حتماً خبر دارید ملی پوشان استقلال در دو بازی اخیر جایی در ترکیب ثابت تیم ملی نداشتند. در این خصوص چه نظری دارید؟
طبیعی است بازیکنی که از استقلال به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود وقتی در ترکیب ثابت قرار نمی‌گیرد، دچار افت محسوسی می‌شود و در آنسو، چنانچه در شرایط مسابقه قرار گیرد  به نفع بازیکن است چرا که دارای یک تجربه بین المللی بیشتری می‌شود و این اتفاق می‌تواند به بازگشت موفق‌تر او به استقلال کمک کند.

با اشاره به عدم هماهنگی مدیرعامل و جواد نکونام در ابتدای فصل در مجموع عملکرد علی خطیر را در استقلال چطور دیدید؟

آنچه که مشخص است استقلال میراثی دارد به نام بدهکاری و هر مدیری که می‌آید عملاً نه تنها مشکلی از مشکلات اقتصادی گذشته حل نمی‌کند بلکه بدهی روی بدهی افزایش می‌یابد و تکرار این اتفاقات تنها باعث ضرر و زیان مجموعه استقلال می‌شود. در خصوص مدیرعامل استقلال باید گفت من شناخت چندانی از ایشان ندارم اما نشان داده به دنبال رفع مشکلات است اما باید دانست او به تنهایی قادر به رفع تمامی مشکلات آبی پوشان نخواهد بود و در این بین قطعاً وزارت ورزش و هیات مدیره باید به او کمک کنند. شما نگاه کنید الان دو فصل از استقلال شرایط حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داراست اما به دلیل فقدان مدیریت لازم از حضور در این رقابت‌ها محروم است. قطعاً شما و تمامی هواداران استقلال می‌دانند حضور در چنین رقابتی تا چه میزان میتواند باعث شارژ مالی باشگاه باشد. متاسفانه غیبت استقلال در دو فصل گذشته رقابت‌های لیگ قهرمانان لطمات زیادی را به باشگاه وارد کرده است. مسئله دیگر آنکه وقتی شما قهرمان دیگه کشور خودتان می‌شوید اما شرایط حضور در لیگ قهرمانان را ندارید، در واقع اصلاً دیده نمی‌شوید و این اتفاق برای تیمی که از پرافتخارترین تیم‌های قاره آسیا می‌باشد اتفاق خوبی نیست. امیدوارم در آینده مدیرعامل و هیئت مدیره به دنبال کمک به استقلال و رفع مشکلات اقتصادی آن باشند.

از ارجاع پرونده کسر امتیاز از استقلال به کمیته انضباطی خبر دارید؟
بالاخره بحثی است که با شیطنت یکی دو باشگاه مطرح شده است. اگرچه همگی می‌دانیم اقتصاد کشور با مشکلاتی همراه بوده و این اتفاق باعث شده فشار روی دولت و مردم به خاطر تحریم های به ناحق زیاد شده باشد اما معتقدم در مجموع تصمیمی گرفته شده تصمیم کارشناسی شده‌ای نبوده است. نمی‌توان وقتی قرار است به جدال تیم‌های تا بن دندان مسلح در رقابت‌های آسیایی میروید در قید و بند سقف قرارداد باشید. در چنین شرایطی رعایت کردن سقف قرارداد بی‌معنی است. اما در داخل به خاطر جلوگیری از فساد اقتصادی می‌توان به شکلی کارشناسانه جلوی ریخت و پاش تیم‌ها را گرفت. باید دید وقتی عباس سرخان ۱۰ میلیارد می‌گیرد چقدر از این مبلغ به او می‌رسد و چه میزان به جیب دیگران می‌رود. باید به این گونه موارد و همچنین ریخت و پاش‌های مالی تیم‌ها در برگزاری اردوها دقت نظر داشت.

دیدار با ذوب آهن را چطور ارزیابی می‌کنید و پیش بینی شما از نتیجه این بازی چیست؟
به اعتقاد من ذوب آهن تا به اینجا تمام توان خود را رو نکرده و با سیاست بازی می‌کند. ذوبی‌ها از یک مربی جوان و باهوش که تفکراتش به شکل کامل برای دیگر تیم‌ها رو نشده است بهره‌مند است. اگرچه اصفهانی ها تیمی قابل احترام هستند اما معتقدم استقلال می‌تواند با حداکثر امتیازات از این بازی خارج از خانه به تهران بازگردد. باید منتظر ماند و دید کادر فنی در طول تعطیلات اجباری چه تدابیری برای آمادگی هرچه بیشتر استقلال اندیشیده‌اند. به خصوص پیش بینی نتیجه نیست باید بگویم امیدوارم استقلال با پیروزی همچنان صدرنشینی خود را در جدول رقابت‌ها حفظ کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کیسه چزون IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    نه عباس جان وولک شیطنت نکردندفقط تاحالا مقابل لابی‌های سیاسی وفشارهابه کمیته انضباطی وپنهانکاریهای امثال ماجدی ایستادند،،ببین آش چقدرشورهست که خبرگزاری فارس دقیقا نقش وکیل مدافع کیسه رادرمورداتهامی انتسابی بازی میکردوفقط ۶۵۰هزاردلاربلانکو(کمترازیامگا)برای یک فصل رانتونست فرمالیته کنه
    • لنگی ام تا ابد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      پرسپولیسی ها بدون مدرک حرف مفت نزنید اگر استقلال سقف را عبور کرده پس چرا نمی تواند برای حاج مهدی هاشمی نسب وسسما اسپانیایی مجوز بگیرد اما لنگپولیس از آنطرف هم سقف را رعایت نکرده وهم از بازیکنان کامل وخارجی ومربیانش سود می برد لنگپولیس قانون را دور زده با اسم متمول بازیکنان با قیمت بالا خریده نمونه اش ‌کنعانی زادگان وبیرانوند وخود گلممد که برای آبشن ها قهر کرد ابشن ها را در قرارداد ها و سازمان لیگ ثبت نکرد ه اند اما خبرچین هایی مثل سهیل مهدی کارمند مندلی پیروانی خبرهای محرمانه را به مندلی خان گزارش می دهد ای کاش نیروی نظارتی وجود داشته و به این قضایا هم ورود می کرد
  • جباری IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    شما شورشو در اوردین اگر پرونده استقلال مشکل داره خوب باید همان رفتاری که با سپاهان و پرسپولیس داشتین با استقلال هم همون رفتار بکنید اگر مشکل نداره خوب این همه حرف و حدیث ها و بگو مگو ها برای چیه برای چی کل عالم و آدم مسخره خودتون کردین از صبح تا شب فقط بحث سر استقلال بدبخت مادر مردهست
  • رضا IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    اقای نسبتا محترم کسرامتیازازپرسپولیس وسپاهان نتیجه شیطنت چه کسانی است یادتون رفته که کیسه ازهردوباشگاه شکایت کرده
  • وحید IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    استقلال خودش کم شیطنت کرده میخواهی باز برگردی سر زبانها
  • علی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    نترسید هنوز بعد از یکماه حکمی براتون صادر نشده تا آب تو دلتون تکون نخوره . کیومرث هاشمی = کیسه کش
  • کیسه سوراخ IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    - استقلال ۹ تخلف در ۵ نوع داره و بهش فرصت اصلاح دادن که نتونست اصلاح کنه و قرار شده بین یک تا ۵ امتیاز ازش کم بشه . پرسپولیس یک تخلف داشت و فرصت ندادن و یک امتیاز کم کردن سپاهان ۴ تخلف از یک نوع داشت و ف صت ندادن و ۴ امتیاز کم کردن . حکومتی بودن اینجوری عزیزان که ۹ تخلف داری و بهت فرصت میدن و یک یا ۲ امتیاز کم میکنن
  • امید IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    بقول یکی ازخبرگزاریها این قراردادکیکی هست نه اصلی قراردادبلانکو بالای یک میلیون دلار هست اما اونی که این جماعت لابی‌گر قیدکردند350هزاردلاربرای2سال هست یعنی یامگا سالی600هزارو این بازیکن سالی175هزاردلار
  • اردیبهشت IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    - گروه ناظر،کمیته انضباطی وکل افراد دخیل مثل کبک سرشون رازیربرف کردندتانبینندو خودشون رابه نفهمی زدندچون مثل زمان سردارعزیزشون که باپول معیشتی و پنالتیهای جیره بندی هفتگی توحلقشون کردندتاقهرمانشون کنند،حالاهم دنبال همین سیاست هستندسیاسون لابی‌گر همه کاره! وباتضییع حق سپاهان و پرسپولیس میخواندکارشون راپیش ببرنداما....کورخوندند چون میگند :یه بارجستی ملخک
  • اردیبهشت IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    - استقلال فراقانونی هست.. و گرنه حد اقل 10 امتیاز باید کسر شود..
  • دانیال IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    - اصلاح قرارداد بازیکن های استقلال به صورت هفتگی داره انجام میشه ، کل قوانین لیگ رو به سخره گرفتن بعد از بی عدالتی هم ناله میکنن ، یه هفته قراداد بازیکناتون رو دست نزنید ببینیم چی به چیه !
  • محمد IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    - کیسه بیشترین تخلفات را داشته و دارد بعدش سپاهان و باید بیشترین کسر امتیاز از کیسه متخلف انجام بشه و عدالت اجرا بشه عجیبه کیسه ادعای حق خوری و عدلت سوزی هم دارد!!!!!
  • محسن IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    کسرامتیازپرسپولیس وسپاهان شیطنت کی بود؟ایکاش صادقانه نظرمیدادی
  • عادل IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    همه می دانند که استقلال به قانون فدراسیون احترام گذاشته وخود فدراسیون فوتبال ایران هم به این مسئله واقفند به جای اینکه استقلال را کمک نمایند وبه خاطر اجرای قانون مورد تشویق قرار دهند به شکایت وادعای واهی پرسپولیسی ها گوش می دهند سئوال من از فدراسیون هست که شما می دانید استقلال با وجود اینکه نیاز به بازیکن داشت وبازیکنان مورد نطر سرمربی را نتوانست جدب کند پس چه دلیلی دارد که به شکایت پرسپولیس رسیدگی کنید ودنبال ایراد بنی اسرائیلی از استقلال باشید باید منع پیگرد به شکایت پرسپولیس بدهید چون اینها فقط از روی عناد وادعا اقدام به شکایت کرده اند مثلا تیری در تاریکی شلیک می کنند شاید به هدف بخورد ولی فدراسیون باید به عنوان شنونده عاقل باشد وحتی پرسپولیس را به علت تهمت وافترا به استقلال تنبیه کنند اگر واقعا فدراسیون عدالت محور هست باید پیگیر قراردادها پرسپولیس باشد پیگیر فرد متمول باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی