نظرسنجی

به نظر شما کدام‌یک در ۳ هفته باقی‌مانده امتیاز از دست می‌دهد؟
چه شود! قانونی که تلویزیون و فوتبالیست‌ها را بیچاره می‌کند/ اصل فانتزی آن‌موقع است، تا الان شوخی بوده!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رسانه تایمز ادعایی کرده که در صورت تحقق، فوتبال ما را از اینی که هست بامزه‌تر می‌کند! خیلی از همکاران ما برای تعریف فوتبال ایران از واژه‌های مخصوص سرگرمی استفاده می‌کنند اما اگر چنین قانونی تصویب شود، آن وقت اصل سوژه آن‌جاست!

قبل از هر چیزی و برای آن دسته از کسانی که احتمال دارد این خبر را نشنیده باشند به اصل خبر دقت کنید: به ادعای تایمز، پس از این‌که قانون اخراج موقت در برخی از رشته‌های ورزشی از جمله راگبی نتیجه نسبتا خوبی داشته هیئت بین‌المللی قانون‌گذاری فوتبال (IFAB) در حال بررسی استفاده از این قانون است. مطابق این قانون، بازیکنانی که به داور اعتراض شدید انجام دهند، به‌مدت ۱۰ دقیقه از زمین بازی اخراج خواهند شد و تنها کاپیتان‌های هر یک از دو تیم اجازه صحبت با داور را دارند.

فوتبال محصول انگلیسی‌هاست. همین حالا در هیئت ۸ نفره‌ای که قوانین فوتبال را آن‌ها می‌توانند تغییر بدهند، ۴ صندلی متعلق به شبه جزیره بریتانیاست؛ یعنی انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند و کل کشورهای دیگر دنیا تنها ۴ رای در این هیئت مهم دارند! تایمز هم رسانه بی‌اعتبار و کوچکی نیست و در طول یک‌صد سال ارتباطاتی عمیق با لایه‌های پنهان سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در بریتانیا ایجاد کرده که زودتر از بقیه دنیا می‌تواند مسیر اتفاقات را پیش‌بینی کند.

البته هنوز این طرح درحد حرف و یک پیشنهاد است اما دنیای خیال که مانع و مشکل ندارد! تخیل را می‌توان آزاد گذاشت تا در این دشت‌ها بتازد. لحظه‌ای تصور کنید که این قوانین اجرایی شده و قرار است لیگ برتر ما هم از آن تبعیت کند...

در فوتبال قانونی هست که اگر در یک مسابقه بیش از ۴ نفر از یک تیم اخراج شوند بازی باید همان‌جا تمام شود. به عبارت دیگر حداقل بازیکنان برای انجام یک مسابقه فوتبال ۷ نفر است با ۶ نفر نمی‌توان به بازی ادامه داد. اگر این قانون بخواهد اجرایی شود، مدت مسابقات فوتبال در کشور ما دیگر ۹۰ دقیقه نیست، چرا که در همان ۱۰ دقیقه اول بیش از ۴ نفر از هر تیم با این قانون توسط داور اخراج خواهند شد! حالا ببینید چه مشکلاتی پیش می‌آید؛ وقتی ۲۲ نفر هر دو تیم و هر دو نیمکت و کل هواداران یک ورزشگاه شامل این قانون می‌شوند، داور باید کدام تیم را برنده اعلام کند؟!

یا تکلیف صداوسیما چه می‌شود که ۴۵ دقیقه قبل از هر مسابقه فوتبال، بین دو نیمه و نیم ساعت بعد از هر بازی کلی آگهی تبلیغاتی دارد که باید پخش کند! اگر زمان یک مسابقه به ۲۰ دقیقه نرسد این آگهی‌ها چه خواهد شد؟ آن وقت مردم باید به چه بهانه پای تلویزیون بنشینند تا صداوسیما به پولش برسد؟

و خنده‌دارتر این‌که همین حالا بر سر کاپیتانی در کل فوتبال ما دعواست؛ تصور کنید بر اساس این قانون که فقط کاپیتان حق حرف زدن دارد، بر سر این بازوبند جنگ جهانی به راه خواهد افتاد! به یاد داشته باشید که وقتی بازیکنان با داور صحبت می‌کنند، دوربین روی آن‌ها زوم می‌شود و خود همین دیده شدن کلی قیمت دارد! و البته که بازیکنان الان برای گفتن یک جمله دست خود را جلوی دهانشان می‌گیرند تا دوربین‌ها لب‌خوانی نکنند. اگر این قانون تصویب شود تمام طول مسابقه دو کاپیتان از داشتن دست محروم خواهند بود و نمی‌توانند بدوند!

خلاصه از هر زاویه به قضیه نگاه کنید فوتبالی‌های ما باید دعا کنند که این قانون تصویب و اجرایی نشود وگرنه مجبورند شغل خود را تغییر و سراغ کار دیگری بروند چون دیگر نمی‌توانند به اسم فوتبالیست قراردادهای میلیاردی ببندند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • حمید IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    بابا تو هم به قول بچه ها نقطه توهم ات خیلی بالاست ایرانی جماعت قدرت انعطافش مثل آ دامس صورتی چنان بالاست که رکورد ‌گینس رو داره فقط کافیه بدونند که جریمه میشن و یا ببینند که تیم رقیب قانون مورد نظر رو اجرا میکنه ان وقت ببین از لج آنها چطور یه ماسک چسپی رو دهن خودشون میزارنند
  • عرفان آریان IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    چقدر بی مزه بود نویسنده این متن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما کدام‌یک در ۳ هفته باقی‌مانده امتیاز از دست می‌دهد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی