نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
مایلی کهن
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با شکایت امیر قلعه‌نویی از محمد مایلی‌کهن دوباره داستان تقابل چهره‌های مطرح استقلال و پرسپولیس و به‌طور کلی فوتبال ایران در دادگاه مطرح شده است.

داستان شکایت فوتبالی‌ها از همدیگر در محاکم قضایی خارج از فدراسیون فوتبال دوباره با قضیه امیر قلعه‌نویی و محمد مایلی‌کهن بر سر زبان‌ها افتاده است. ماجرایی که البته بی‌سابقه نیست و طی ۲۲ سال گذشته چند نمونه دیگر نظیر این را هم شاهد بودیم و اتفاقا خود محمد مایلی‌کهن هم در آن نقش داشته است.

در همین ارتباط: عکس| برگه احضاریه مایلی‌کهن منتشر شد/ موضوع شکایت قلعه‌نویی چیست؟

استارت ماجرا با پیروانی و هاشمی‌نسب

تا اواخر دهه ۷۰ شکایت اهالی فوتبال از همدیگر به قوه قضاییه اتفاقی نادر بود و معولا انجام نمی‌شد اما در سال ۱۳۸۰ افشین پیروانی مدیر کنونی تیم پرسپولیس با شکایت از مهدی هاشمی‌نسب یکی از مربیان فعلی استقلال که در آن مقطع بازیکن همین تیم و البته در زمره ملی‌پوشان بود، سر و صدای زیادی به راه انداخت. جالب این‌که هاشمی‌نسب حاضر نشد مصاحبه‌های خودش با خبرورزشی را حتی به قیمت پی‌گیری این پرونده توسط پیروانی در دادسرا تکذیب کند. آن ماجرا چند ماه به طول انجامید.

معروف‌ترین شکایت

بدون هیچ شک و تردیدی معروف‌ترین پرونده شکایت فوتبالی‌ها از یکدیگر به داستان علی دایی و محمد مایلی‌کهن برمی‌گردد. اختلافاتی که از اوایل دهه ۸۰ رسانه‌ای شد و سرانجام در اواسط دهه ۹۰ کار به جایی رسید که حکم جلب مایلی‌کهن با شکایت دایی صادر و او به زندان معرفی شد. اگرچه دوره حضور مایلی‌کهن در زندان کمتر از ۴۸ ساعت بود و دایی رضایت داد تا این پرسپولیسی قدیمی و سرمربی اسبق تیم ملی آزاد شود ولی قضیه آن‌قدر سر و صدا به پا کرد که حتی مطبوعات غیرورزشی و شبکه‌های تلویزیونی هم در موردش به طور فراوان مطلب نوشتند و صحبت کردند.

بازداشت مایلی کهن

تقابل استقلالی‌ها

استقلالی‌ها هم مانند داستان علی دایی و محمد مایلی‌کهن با یکدیگر تقابل داخلی که به دادگاه کشیده شود، داشته‌اند. مصاحبه‌های تند امیرحسین صادقی علیه مهدی رحمتی موجب شد سنگربان اسبق استقلالی تیم ملی از طریق وکیل خودش قضیه را دنبال کند و کار به محاکم قضایی کشیده شود. البته باز هم فوتبالی‌ها به میان آمدند و رحمتی رضایت داد تا قضیه جمع شود. رابطه این دو نفر  از اوایل دهه ۹۰ شمسی سرد بود و هنوز هم گرم نشده است.

شکایت از حسن روشن 

استقلالی‌ها در شکایت از هم یک پرونده مهم دیگر نیز دارند. حسن روشن ستاره فراموش‌نشدنی آبی‌پوشان در نیمه دوم دهه ۹۰ شرایط آکادمی باشگاه را به طور جدی مورد انتقاد قرار داد و کار به جایی رسید که علی سامره مدیر کنونی تیم استقلال و رضا افتخاری مدیرعامل اسبق این باشگاه از او شکایت کردند و قضیه در شهریور ۱۳۹۸ بازتاب رسانه‌ای پیدا کرد. سامره و افتخاری علیه روشن حکم هم گرفتند اما فضا به گونه‌ای شد که قضیه را دیگر دنبال نکردند و پرونده با رضایت شاکی‌ها بسته شد. البته رابطه روشن و سامره همچنان سرد است.

آخرین داستان؟

حالا امیر قلعه‌نویی از محمد مایلی‌کهن شکایت کرده تا بار دیگر فوتبالی‌ها اختلافاتشان را در قوه قضاییه دنبال کنند. نمی‌دانیم انتهای این پرونده چه می‌شود ولی با توجه به شرایطی که در فوتبال ایران می‌بینیم، باید گفت که به احتمال فراوان و البته متاسفانه این برای آخرین بار نخواهد بود که سر و کار اهالی فوتبال به خاطر تقابل با یکدیگر به قوه قضاییه می‌افتد.

تازه‌ترین مصاحبه مایلی‌کهن را این‌جا بخوانید: مایلی‌کهن: به خاطر شکایت قلعه‌نویی به دادسرا احضار شده‌ام/ یادم نرفته حجازی و پورحیدری در مورد این‌آقا چه چیزهایی می‌گفتند/ شانس آوردم اعدامم نکردند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۲
  • ناشناس IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    سرمربی تیم ملی ایران باید دل بزرگی داشته باشه و بجای این حاشیه ها رو تیم ملی و بازیهای پیش رو تمرکز کنه
    • شاهین IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      عجب لنگیه کلکی هستی شما....... در واقع درست میگویید چون اینکار ها برای فوتبال ما تصویر و وجهه خوبی نداره ناشناس جان... مایلی کلنگ هم که براش فرقی نداره از اینکار خیلی کرده و باز هم میکند د آخرشم میشه عمل قلب باز و بیمارستانو و در آخر دوباره اشک تمساح!!
  • پرسپولیس IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    شکایت گرهبان گارسیا از مرحوم حجازی از قلم انداختید.
    • شاهین IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      شکایت سلطان و شیر جنگلتون از روباه مکار بکجا رسید؟(البته پاکتیش)
  • همایون شاهرخی SG ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    پرسپولیس افتضاح بازی میکنه!! ترسو ،بیحال ،بی انگیزه،پراشتباه و بی دقت!!!مدافعین سنگین و تنبل دردفع توپ !!! فوروارد بی دقت در نوقعیت صددرصد گل!!!! دربرابر تیم استقلال طوری بازی میکردند که انگار دربرابر ریال مادرید قرارگرفته اند!! یادشون رفته تیم تاجیگستانیه که زنگ تفریح تیمهای دسته سومی ایرانه قرار گرفتند !! اگر بازی معمولی و تمرینی خودشونو میکردند حداقل ۵تا گل میزدند!! طرفداران این نوع بازی را دوست ندارند!!
  • عدالت خواه IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    پیروزی سوراخه ✌
    • بدون اسطوره IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      پس تیمیکه ۶تا میخوره چیه
    • شاهین IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      دمت گرم برادر و دلت شاد!!!!!! ✌✌✌✌✌✌
  • احسان IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    همش از پرخوری
  • مهرداد US ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    باسلام.حقیفتش من دهه۵۰هستم.عاشق وشیفته فوتبال بودم.خداشاهده حاضربودم ازگرسنگی وتشنگی بمیرم.اماحاضرنبودم۱دقیقه ازبازیهای فوتبال رانبینم.اماحقیقتآ ازوقتی که مجری خوب ونازنین ودوست داشتنی برنامه۹۰آقای عادل فردوسی ازصداوسیمارفت وبرنامه۹۰تعطیل شد.بطورکلی مثل اینکه مرده متحرکی شدم.که جون دارم اماتوان حرکت کردن ندارم..ودیگه بطورکلی تموم بازیهای فوتبال برایم سردوحالت مرده شده.واصلآ دیگه ازفوتبال دلسردو زده شدم.بااینکه سخت وازته دلم ازبچگی عاشق پرسپولیس بودم وهستم.امادیگه اصلا بازیهاراتماشانمیکنم.وشایدفقط ازدوستان ویااتفاقی ازاخباروصداسیمانتایج بازیهارا بشنوم..فقط عادل خان فردوسی واقعآدرقلب من تاابدجای داره.ودوستش دارم.عشق وقلبم عادل فردوسی پور
  • صادق IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    حیف پولاک خرج اینابشه
  • قزل سوفلو IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    آقایان لطفا یکی از مدیرعاملان تیمها یک سمتی به آقای محمد مایلی کهن بدهند تا مشغول بشه، و دیگه؟ به این وآن این‌قدر گیر...نده...بابا اگر مربی خوبی بودی توی همان تیم خودت یک سمتی می دادند..نه دانش فوتبالی داری...ون...ادب بیان را....توی گیر دادن و شکایت کردن ازدیگران مایلی کهن در ایران در زمینه رشته ورزشی فوتبال نفر اول است..این خودش یک افتخار است برایش.......
  • شاهین IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    با کمال احترام به همه عزیزان!! آقای مایلی کلنگ هچیوقت به سر منزل مقصود نخواهد رسید حتی تا آخر عمرش! ما که میدانیم در آخر با وساطت و در نهایت با اشک تمساح ریختنِ آقای کلنگ این بحث ختم به خیر میشود؟ اما سوال آنجاست که باور کنیم برادر کلنگ دیگر این حرکات زشت و بچگانش را نمیکند؟ بعید میدانم! چون بعلت شاغل نبودن ایشان و یا بنوعی راه ندادن فوتبالیهای کشور به افرادی مانند برادر کلنگ برای کار فوتبالی و ناراحتی ایشان از اینکه هیچ کس حتی بحسابش هم نمی آورد تا آخر عمرش او را آزار و اذیت میکند و نیز بعلت خصوصیات اخلاقی ایشان(جوشی بودنش) و نیز موارد بالا که گفتم طوری است که ناخوداگاه ایشان از این بی محلی ها و بی اعتناییهای اهالی فوتبال رنج میبرد و تا جان در بدن دارد و توان در وجود،از این برادر مایلی کلنگ چشممان آب نمیخورد و به این کارهایش و حتی بدتر از این هم ادامه میدهد چون دست خودش نیست و مشکل روحی روانی شدید اوست و آرزو داریم که اینطور نباشد بهر حال ایشان هم پیشکسوت فوتبال ای کشور میباشند و احترامش واجب ایشان خودشان نمیخواهد! خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند منجمله برادر کلنگ را، الهی آمین
  • ارش IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    استقلال سوراخه
  • حمید IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    اگر واقعا" عادل هستید این صحبتهای سخیف را مایلی کودن شروع کرد و یک مشت لنگی خارجی پرست هم از او حمایت کردند بگذار یکبار درست جوابگو باشه دیگه شاید تکرار نکنه این متلک های بیخودی را
  • منصور استقلال همیشه سرور پرسپولیس بوده و هست US ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    پرسپولیس سوراخه
  • احمد IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    این مایلی کهن به خاطر اینکه هیچ تیمی تو ایران حتی دسته ۳ ایشان را نمی خواهد عقده ایی شده!!! اون قبل ها تیم بش می دادند!!!ولی فاتحه آن تیم را می خواند و به دسته های پایین تر می فرستاد..
  • علی IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    باید این بره زندان تا برای همیشه تنبیه بشه . جالبه دم از اخلاق میزنه و ادعای بچه مثبت در میاره حالا خوبه سابقه درستی نداره .یک روز با دایی درگیر میشه یک روز به فیروز کریمی . الان داره مظلوم نمایی میکنه وگرنه همه یادشونه با ناصر خدابیامرز چه انگ و تهمتی میزد. توی تلویزیون ادا در میاره در صورتی که خبر نداره دماغ خودش داستان هایی داره . اصلا نباید قلعه نویی بهش رضایت بده باید بره زندان تا برای همیشه تنبیه بشه
  • اس اس دوستاره IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    لنگی 6تایی شدن از فتح تهران یادتون رفته😁🤪
  • دری IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    مایلی کهن بشین خونت حرف نزن بااون سابقه افتضاحت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی