نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
بهترین‌های هفته نهم لیگ برتر؛ قوی سپید یا گربه سیاه؟/ شگفتی‌سازان ترمز مدعیان را کشیدند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هفته نهم لیگ برتر را می‌توان هفته شگفتی‌ها نامید. هفته‌ای که کلکسیون اتفاقات ممکن در ورزش فوتبال را یک جا در خود داشت.

قطار لیگ از ایستگاه هفته نهم روز پنجشنبه ۱۱ آبان حرکت کرد، با برگزاری ۵ مسابقه که در نخستین دیدار آلومینیوم مقابل ذوب آهن به تساوی ۱-۱ رسید. در این دیدار شاگردان محمد ربیعی یک پنالتی را از دست دادند، همراه با رتبه سوم لیگ و نادر محمدی هم برای دومین بار در نیم فصل اخراج شد تا رکوردی جاودانه از خود به جا بگذارد. در دیدار دوم شمس آذر - تیم شگفتی ساز این هفته‌ها - بعد از دو پیروزی مقابل تراکتور و فولاد استقلال صدرنشین را ۲-۲ متوقف کرد. مسابقه‌ای که هم پنالتی داشت و هم پاس گل به حریف و البته پخش زنده تلویزیونی هم قطع شد!

تراکتور در خانه سه گل به نساجی زد. هواداران پرشورها پشت مربی اسپانیایی ایستادند و داور در یک شاهکار گلی را که ابتدا مردود اعلام کرده بود، پذیرفت! تراکتور در لحظه آخر معمار این برد یعنی آلوز را از دست داد تا این هفته مقابل استقلال کار سختی داشته باشد. در دیدار دیگر و در نقش جهان قوی سپید بار دیگر گربه سیاه زردهای نصف جهان شد. فصل قبل آنها در این ورزشگاه مساوی گرفتند تا سپاهان جام را از دست بدهد. این بازی تا دقیقه ۹۰ مساوی بود و با یک گل به خودی زکی‌پور سپاهان نخستین شکست فصل را ۳-۲ تجربه کرد.

در بازی آخر روز پنجشنبه پرسپولیس هم ۲-۲ مساوی کرد، مقابل صنعت نفت آبادان که از همان نیمه اول ۱۰ نفره شد و با یک گل به خودی بعد از دقیقه ۹۰ که بیشتر حاصل ضعف میزبان بود. این بازی هم پنالتی داشت و هم جنجال مصاحبه‌ها بعد از مسابقه!

روز جمعه ۳ بازی برگزار شد. ابتدا هوادار در ورزشگاه دستگردی مقابل پیکان به تساوی بدون گل رسید، بازی سرد با نتیجه ای که به درد هیچ کدام از دو تیم نمی‌خورد. مس رفسنجان در ادامه بردهای متوالی این بار فولاد را در ورزشگاه جدیدش با سه گل برد. مرد اسپانیایی حالا روی دور شکست افتاده و پیرمرد برزیلی هم اینجا دو گل زد تا بازگشت ساکت الهامی به تیمش را جشن گرفته باشد. در آخرین مسابقه هفته استقلال خوزستان در خانه گل گهر را ۱-۱ متوقف کرد. مربی یونانی گل گهر قبل از مسابقه پدرش را از دست داد.

رقابت‌های این هفته همه چیز داشت، پرگل‌ترین هفته لیگ برتر تا امروز که تمام اتفاقات ممکن در یک مسابقه فوتبال را به خود دید. از گل به خودی و پاس گل به حریف تا پنالتی گل و هدر و اخراج نیمه اول و دوم و اشتباهات داوری عجیب و غریب!

تیم هفته: ملوان

با احترام به صنعت نفت آبادان که ده نفره در آزادی ترمزپرسپولیس را کشید و اگرچه سپاهان یک لشکر مصدوم دارد، ۴ امتیاز این تیم کسر شده و قبل از این مسابقه رای afc برای بازی با الاتحاد اعلام شد، اما باز سپاهان همیشه سپاهان است. تیمی که این فصل باخت نداشت و هفته قبل برای نخستین بار مساوی کرد در خانه ۳-۲ مغلوب ملوان شد تا کار بزرگ انزلیچی‌ها تنور لیگ را داغ کند. ملوان یک تیم یک دست و واقعی بود و فوتبالی سپاهان را برد، بدون نیاز به اشتباهات حریف یا داوری!

مربی هفته: مهدی تارتار (ملوان)

کار محمد ربیعی یا ساکت الهامی را ارج می نهیم که تیم های قابل احترامی ساخته اند. سعید دقیقی این هفته استقلال را متوقف کرد اما عنوان حتما به مهدی تارتار می رسد. او قبلاً در ذوب آهن و سایر تیم‌هایی که داشت یقه سپاهان را گرفته بود. این فصل در انزلی کار بسیار سختی داشت چرا که جانشین چهره‌های محبوبی شده بود که در شهر همیشه بومی، نتایج خوبی گرفته بودند. او تیم خودش را ساخت و حالا در بالای جدول آقایی می‌کند.

ستاره هفته: رضا جعفری (ملوان)

این هفته شیمبا، پیرمرد برزیلی مس هم دبل کرد اما کافیست به لیست بخش دفاعی سپاهان نگاه کنید؛ پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان و محمد دانشگر جملگی ملی‌پوش هستند. سپاهان با فاصله پرستاره‌ترین تیم ماست و در خانه مقابل چشم هوادارانش، اولین شکست فصل را تجربه کرد. زدن دو گل در یک نیمه به این تیم از رضا جعفری ستاره هفته ساخت.

تیم منتخب هفته

(۳-۴-۳)

دروازه‌بان

 احمد گوهری (آلومینیوم)

مدافعان

چپ: میثم تهیدست (صنعت نفت)

میانی: شجاع خلیل زاده (تراکتور)

راست: رامین رضاییان (سپاهان)

هافبک‌ها

میانی: ریکاردو آلوز (تراکتور)

میانی: طالب ریکانی (صنعت نفت)

چپ: حسین گودرزی (شمس آذر)

راست: کوین یامگا (استقلال)

مهاجمان

راست: رضا جعفری (ملوان)

میانی: لوسانو پریرا (مس)

چپ: محمد عمری (پرسپولیس)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی