نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
۲ |
۱
VAR؛ همین امسال در ایران!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فیفا خبر خوشی به فوتبال ایران داده است  و صدور مجوز برای استفاده از VAR در لیگ برتر منوط به تجهیز همه استادیوم‌ها به این تکنولوژی نیست.

اینطور تصور می‌شد که استفاده از کمک داور ویدئویی منوط به این است که همه استادیوم‌های حاضر در لیگ برتر باید مجهز به این تکنولوژی باشند اما فیفا به فدراسیون فوتبال ایران خبر داده است سازمان لیگ حتی می‌تواند با تجهیز یک و دو استادیوم بازی‌های لیگ برتر را با حضور کمک داور ویدئویی برگزار کند. در این مسیر مهم درخواست کتبی از سوی فدراسیون فوتبال و بررسی شرایط از سوی فیفا و در نهایت صدور مجوز است.

مهم در این مسیر جدا از تجهیز استادیوم‌ها به کمک داور ویدئویی آموزش داوران ایرانی است که باید کلاس‌ها را پشت سر و نمره قبولی دریافت کنند.

هدایت الله ممبینی در این باره خبر داد ۶ داور بین المللی کشورمان برای آموزش VAR روز شنبه هفته آینده راهی عربستان خواهند شد. بنیادی فر که قبلا لایسنس خود را در این زمینه گرفته است. طبق قوانین فیفا داوران باید این لایسنس را بگیرند. بلیت‌ها و ویزای داوران صادر شده و هفته آینده راهی دمام می‌شوند. ۶ داور ما عازم عربستان می‌شوند تا تاییدیه لازم را برای قضاوت با VAR دریافت کنند. ان‌شاالله استارت گرفتن لایسنس داوران هم گرفته خواهد شد.

به تازگی دو استادیوم کشورمان به وی ای آر مجهز شده است و آنطور که دبیر کل فدراسیون فوتبال خبر داده است در آینده ای نزدیک ۶ استادیوم کشور مجهز به کمک داور ویدئویی خواهند شد. با این شرایط ممکن است در فصل جاری مجوز استفاده از این تکنولوژی در لیگ برتر صادر شود.

بیشتر بخوانید: رونالدو با ۷۰۰ میلیون فالوئر برای ایران تبلیغ کرد!/ VAR داریم؛ درخواست کردیم در ایران بماند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • طبا IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    نمیدونم ما ایرانیها چرا برای vaŕ اینقدر مشتاقیم !!! اصولاً این ییستم در جوامع فوتبالی پیشرفته که سرعت بازی و فعل و انفعالات زیاد لازم و واجبه ولی در فوتبال کند و بی روح ما که انگاری در حالت کند دوربین فوتبال بازی میشه، چندان لازم و ضروری نیست!!!! میگید نه؛ یه نگاه به فوتبال دیروز با اردن بندازید تا متوجه بشید !!! تازه این فوتبال ملی ماست وای بحال باشگاهی !!
  • عدالت خواه IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    ٪۱۱۰ تیم پیروزی تهران موافقت نمیکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی