نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
یورگن کلوپ
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به مناسبت ۸ ساله شدن حضور یورگن کلوپ در لیورپول نگاهی به برخی از خاص‌ترین لحظات او در آنفیلد می‌اندازیم.

هشت سال پیش بود که یورگن کلوپ به عنوان سرمربی لیورپول انتخاب شد و برخی از بالاترین امتیازها را برای قرمزها به ارمغان آورد.

۸ اکتبر ۲۰۱۵ بود که باشگاه لیورپول تغییر مسیر داد و یک آلمانی کاریزماتیک به نام یورگن نوربرت کلوپ مسئول هدایت مسیر جدید شد. چهارصد و چهل و سه مسابقه، شش جام بزرگ، مشت زدن‌های بی‌شمار و یک عمر خاطره ساخته شده، و هنوز هم ادامه دارد!

چه هشت سال شگفت‌انگیزی، و برای گرامیداشت آن خوب است که به هشت مورد از بهترین‌ اتفاقات و لحظات نگاهی بیاندازیم.

مشت گره کردن‌ها

آنها به مشخصه پیروزی لیورپول تبدیل شده‌اند، چه در آسودگی خیال، چه در خوشحالی یا آدرنالین خالص، احساسات کلوپ همیشه راهی برای نشان دادن خود پیدا می‌کنند. تماشای جشن‌های او در زمین به عادت تبدیل شده و همه این حرکت خاص او را دوست دارند.

یورگن کلوپ

یورگن کلوپ

یورگن کلوپ

یورگن کلوپ

شب اروپایی

هیچ اما و اگری در این مورد وجود ندارد. لیورپول ۴ - بارسلونا ۰.

هرگز روزی نخواهد آمد که دیدن کلیپ‌ها، فیلم‌ها یا پخش مجدد این بازی کهنه شود، این عملکرد و نتیجه‌ای است که در هر زمانی زنده است. لیورپول در ۹۰ دقیقه مظهر همه ویژگی‌هایی بود که کلوپ می‌خواست: سرسخت، بی‌امان، زیرک و فرصت‌طلب.

این یکی از آن مسابقاتی است که هرگز از یادها نخواهد رفت. کلوپ در مورد تیمش گفت: «این پسرها از نظر ذهنی غول هستند.»

جشن لیورپول پس از برتری مقابل بارسلونا

کامبک

باید کلمه‌ای برای کامبک مقابل نیوکاسل وجود داشته باشد. کلوپ حتی گفت: «خیلی سخت‌تر از بازی بارسلونا بود» زیرا قرمزها در خارج از خانه بودند، ۱۰ نفره بودند و هنوز ۱-۰ عقب بودند که ساعت دقیقه ۸۰ را نشان داد. سپس حماسه داروین نونیس شروع شد و این داستان فورا به «داستانی که باید برای نوه‌هایمان تعریف کنیم» تبدیل شد.

احساسات، شرایط، تیمی که لیورپول مقابلش بازی می‌کرد؛ این بازی همه چیز داشت. همین چیزهاست که فوتبال را به شدت خاص می‌کند.

جشن ۸ سالگی یورگن کلوپ در لیورپول/ بهترین لحظات و اتفاقات آقای معمولی در مرسی‌ساید

جام

می‌توان برای هر جام نقره‌ای که کلوپ و تیمش در طول سال‌ها بلند کرده‌اند بحث کرد، اما همیشه اولین جام خاص خواهد بود. پس از شکست در فینال سال ۲۰۱۸ مقابل رئال، قرمزها لحظه‌ای را برای جبران شکست خود تلف نکردند. شاید بازی فینال سال ۲۰۱۹ مقابل تاتنهام بهترین بازی‌شان در فینال نباشد اما آن شب در مادرید همیشه بهترین شب کلوپ و شاگردانش است. این که جام گوش بزرگ اولین جام زیر نظر کلوپ بود، بسیار خاص است و با تاریخ و میراث باشگاه هماهنگ است. او همیشه قرار بود یکی از بزرگان باشد.

همیشه می‌توان برای تماشای هایلایت‌ها و کلیپ‌ها برای دوباره زنده کردن این شب در مادرید زمان گذاشت، این شب بهترین شب بود.

جشن قهرمانی یورگن کلوپ همراه با لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا

نقل قول

مربی توانایی باورنکردنی در گفتن حرف درست در زمان درست دارد، حتی زمانی که به صراحت می‌گوید که انگلیسی زبان اصلی او نیست. او در اولین روز ورودش، آنچه می‌توانیم از «آقای معمولی» انتظار داشته باشیم را ارائه داد و اینکه «ما باید از شکاک به مطمئن تغییر کنیم».

این دو نقل قول مطمئناً از بهترین‌های او هستند، اما آن شب مقابل بارسلونا چیزی دیگر به زبان آورد که هرگز فراموش نخواهیم کرد: «به پسرها گفتم: فکر می‌کنم غیرممکن است، اما چون شماها اینجایید پس ما فرصت داریم.

و ما به این شانس ایمان داشتیم... نمی‌دانم پسرها چگونه این کار را کردند. این پسرها از نظر ذهنی غول هستند، باورنکردنی است.»

یورگن کلوپ

آغوش

اینگونه حرکات مترادف با مربی آلمانی هستند: آغوش صمیمانه در استقبال از شما در اولین روز، بعد از بازی، و لحظات بی‌شماری در این میان. کلوپ در پاسخ به سوالی درباره اهمیت در آغوش گرفتن بازیکنانش در سال ۲۰۱۶ گفت: «من بیشتر لذت می‌برم. صادقانه بگویم من خیلی از آنها انتظار دارم. وقتی می‌بینم که چطور با آخرین قطره سوخت در ماشینشان می‌جنگند، در آغوش کشیدن‌شان آسان‌ترین کار ممکن است.»

یورگن کلوپ

یورگن کلوپ

داستان...

می‌توان مثال‌های بی‌شماری آورد اما تعامل او با هواداران به وضوح نشان می‌دهد که او قلبا چطور آدمی است.

برای این منظور توجهتان را به نامه دل‌انگیزی جلب می‌کنیم که کلوپ برای یکی از هواداران ۱۱ ساله لیورپول نوشته بود. این داستان در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، و لوئیس بالف به کلوپ نامه نوشت و در مورد مبارزاتش با اضطراب قبل از شروع دبیرستان نوشت و از کلوپ خواست تا تجربیات خودش را در مواجهه با اضطراب‌ها بگوید، و کلوپ اینگونه پاسخ داد: «سلام لوئیس، می‌توانم نامه را با گفتن یک راز به تو شروع کنم؟ مضطرب می‌شوم. صادقانه بگویم، اگر مضطرب نشوم نگران می‌شوم زیرا وقتی این اتفاق می‌افتد این فرصت را به من می‌دهد که آن انرژی را به چیزی مثبت تبدیل کنم. می‌دانم که برای پسری هم سن و سال شما ممکن است عجیب باشد که ببیند سرمربی لیورپول می‌تواند همان حسی را که خودت داری داشته باشد، اما واقعیت همین است.»

البته این نامه طولانی‌تر است و فقط چند خط از آن آورده شده است.

یورگن کلوپ

رکورد

۶۸ بازی بدون شکست در لیگ در آنفیلد؛ دومین دوره طولانی‌ در لیست شکست‌ناپذیری در خانه در تمام دوران‌ها. چه دستاوردی.

تیم کلوپ از آوریل ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۲۱ از شکست در قلعه آنفیلد در لیگ برتر اجتناب کرد و در ۵۵ بازی پیروز شد و تنها ۱۳ بار مساوی کرد. قرمزها ۱۷۶ گل به ثمر رساندند و فقط ۴۴ بار اجازه گلزنی به حریف دادند.

برداشتی مدرن به نقل قول معروف بیل شنکلی در مورد نشان «اینجا آنفیلد است»: «این نشان اینجاست تا به بچه‌های ما یادآوری کند که بدانند برای چه تیمی بازی می‌کنند و به حریفان یادآوری می‌کند که بدانند مقابل چه تیمی بازی می‌کنند!»

شصت و هشت بازی بدون شکست رکورد فوق‌العاده‌ای است، فکر می‌کنید ما باز هم شاهد چیزی مشابه در دوران کلوپ خواهیم بود؟

یورگن کلوپ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی