انتشار فایل صوتی ارتباط داور با VAR در دیدار جنجالی تاتنهام – لیورپول/ داور بلافاصله به اشتباهش اعتراف کرد اما کار از کار گذشته بود! +ویدیو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیورپول از کمیته داوران لیگ برتر فایل صوتی مکالمات داوران بازی بحث‌برانگیز لیورپول - تاتنهام را درخواست کرد و اکنون این مکالمه منتشر شده است.

مکالمه VAR در بازی پر حرف و حدیث لیورپول و تاتنهام در هفته گذشته لیگ برتر انگلیس منتشر شد. گل لوئیس دیاس، ستاره لیورپول، به تاتنهام به اشتباه آفساید تشخیص داده شد، اما VAR مداخله نکرد.

پس از اینکه لیورپول خواستار شفاف‌سازی در مورد دلیل این تصمیم شد، هیئت داوران فایل مکالمه داوران را در اختیار عموم قرار داد. این فیلم نشان می‌دهد که داوران VAR «دارن انگلند» و دستیارش «دن کوک» خطوطی را ترسیم کردند که نشان می‌دهد دیاس در آفساید نیست.

سپس داوران ویدئویی گفتند که بررسی کامل شده است و سایمون هوپر داور داخل زمین شنید که می‌گوید: «آفرین بچه‌ها کارتان خوب بود.» اما پس از آن که اپراتور پخش مجدد در مورد این تصمیم سوال کرد، مسئولان متوجه شدند که بازی بدون تصمیم صحیح در زمین از سر گرفته شده است. پس از اینکه اپراتور پخش مجدد دوباره در مورد نتیجه تصمیم سوال کرد، تیم VAR متوجه شد که تماس نادرست برقرار شده است.

کوک، کمک داور ویدیویی، این موضوع را با گفتن: «این اشتباه است» تأیید می‌کند. انگلند پس از پی بردن به اشتباه می‌گوید: «اوه لعنتی». اپراتور پخش مجدد می‌خواهد که بازی متوقف شود، اما از آنجایی که بازی از سر گرفته شده بود راهی برای عقب‌نشینی وجود نداشت. انگلند گفت: «من نمی‌توانم کاری انجام بدهم».

کمیته داوران لیگ برتر در کنار ویدیو توضیحی در مورد این تصمیم منتشر کرد. در این متن آمده است: «پس از اینکه مسئولان داخل زمین گل را به دلیل آفساید رد کردند، مرحله و فرآیند بررسی توسط VAR به درستی انجام شد. تصویر ایجاد شده نشان می‌دهد که لوئیس دیاس خارج از آفساید است، بدون نیاز به درج خط دوم. در یک لحظه به دلیل از دست دادن تمرکز VAR به اشتباه «بررسی کامل» را اعلام کرد، بنابراین به طور سهوی تصمیم داخل زمین را تایید کرد. او این کار را بدون هیچ گفت‌وگویی با AVAR (دستیار VAR) انجام داد. سپس مسابقه بلافاصله شروع شد. پس از چند ثانیه، اپراتور Replay و سپس AVAR نتیجه بررسی کامل را با VAR جویا شدند و از او خواستند تصویر ایجاد شده را بازبینی کند، با اشاره به اینکه تصمیم اولیه در زمین آفساید بود، اما این موضوع در هیچ نقطه‌ای از مسابقه به تیم داخل زمین اطلاع داده نشد. تیم VAR سپس بررسی کرد که آیا می‌توان بازی را در آن نقطه متوقف کرد، اما VAR و AVAR به این نتیجه رسیدند که پروتکل VAR در قوانین بازی اجازه نمی‌دهد چنین اتفاقی بیافتد و به این نتیجه رسیدند که مداخله امکان‌پذیر نیست چرا که بازی دوباره شروع شده بود.»

کمیته داوران در ادامه در مورد تکرار نشدن این اشتباه در بازی‌های دیگر افزود: «یک پروتکل جدید ارتباطی برای افزایش وضوح ارتباط بین داور و تیم VAR در رابطه با تصمیمات درون زمینی ایجاد خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی