نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
سپاهان الاتحاد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در یک اتفاق عجیب و غیرمنتظره دیدار سپاهان - الاتحاد با وجود حضور پرشور تماشاگران در استادیوم نقش جهان برگزار نشد!

از زمانی که دوربین‌های تلویزیونی در استادیوم نقش جهان روشن شد، قابل پیش‌بینی بود که تیم الاتحاد قصد ورود به میدان را ندارد، چون کادر فنی دو تیم به خصوص مربیان بدنساز از یک ساعت قبل وارد زمین می‌شوند و زمینه گرم کردن برای بازیکنان را طراحی می‌کنند اما خبری از حضور الاتحادی‌ها در زمین نشد و در نهایت در موعد مقرر نه تیم داوری وارد زمین شد و نه تیم میهمان. تیم سپاهان وارد میدان شد و نسبت به تماشاگران ادای احترام کرد.

در همین ارتباط: الاتحاد حاضر نشد برای دیدار با سپاهان وارد زمین شود/ عربستانی‌ها ورزشگاه را ترک کردند! +ویدیو

نقل قول‌ها در این باره متضاد است؛ رسانه های عربستانی از پیروزی ۳ - ۰ الاتحاد حرف می‌زنند و برخی رسانه‌های داخلی می‌گویند این بازی ۳-۰ به سود سپاهان اعلام می‌شود. فدراسیون فوتبال آسیا در اطلاعیه‌ای که بلافاصله بعد از لغو بازی منتشر کرد نوشت: «دیدار تیم‌های سپاهان و الاتحاد از گروه C لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۴-۲۰۲۳ که قرار بود امشب در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود، به دلیل اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی لغو شد.کنفدراسیون فوتبال آسیا تعهد خود را مبنی بر تضمین ایمنی و امنیت بازیکنان، داوران، هواداران و همه ذی‌نفعان در مسابقات را تاکید می‌کند. این موضوع به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع خواهد شد.»

نوذر رودنیل از کارشناسان داوری هم درمورد اتفاقات دیدار استادیوم نقش جهان می‌گوید «فقط نماینده AFC می‌توانسته بگوید مثلا زمین یا ورزشگاه شرایط برگزاری مسابقه را ندارد نه این‌که بازیکنان الاتحاد یا مسئولان تیم عربستانی بخواهند موضوعات دیگر را بهانه کنند و بگویند به میدان نمی‌آیند. نه‌تنها بازیکنان و مسئولان الاتحاد بلکه حتی نماینده AFC هم حق اظهارنظر در مورد وجود تندیس یک قهرمان ملی را ندارد... با توجه به این‌که تیم الاتحاد ورزشگاه را به دلیل واهی ترک کرده این بازی نه تنها ۳ بر صفر باید به سود سپاهان اعلام شود بلکه برای تیم عربستانی هم باید جرایمی در نظر بگیرند.»

در همین ارتباط: تحلیل وضعیت بازی سپاهان - الاتحاد توسط یک کارشناس داوری

اما یک نکته مهم گره کور این ماجرا را باز می‌کند و حتی می‌تواند رای این بازی را برای خیلی‌ها قابل پیش‌بینی کند. آن‌طور که در تصاویر تلویزیونی پیدا بود، تیم داوری وارد زمین نشد! این بدین معنی است که شرایط برگزاری بازی از سوی تیم داوری مهیا نبود و گرنه تیم داوری وارد زمین می‌شد و حتی با وجود عدم حضور الاتحاد مراسم ابتدای بازی را به‌عمل می‌آورد؛ آن‌وقت بود که می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم این بازی ۳-۰ به سود تیم سپاهان اعلام می‌شود.

در نهایت باید گفت نتیجه این بازی با گزارش داور و ناظرفدراسیون فوتبال آسیا مشخص می‌شود. این اتفاق پیش‌تر هم یک‌بار در اصفهان تکرار شده بود. در حالی که تیم پرسپولیس برای بازی با سپاهان وارد اصفهان شده بود، این بازی برگزار نشد و کمیته انضباطی نتیجه این بازی را ۳-۰ به سود تیم پرسپولیس اعلام کرد. هضم و درک این موضوع سخت است که تیم الاتحاد بدون آگاهی از قوانین از حضور در زمین بازی صرف‌نظر کرده باشد چرا که در این صورت سه امتیاز این بازی را از دست می‌دهد. نکته مهم این‌جاست که تیم داوری برای گرم کردن وارد زمین بازی نشده و باید دید چرا تیم داوری مراسم ابتدای بازی را به‌عمل نیاورده است.

گمانه‌زنی‌ها در مورد این بازی ادامه خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی کنفدراسیون فوتبال آسیا رای مربوط به این بازی را صادر کند. اگر رای این بازی به سود الاتحاد صادر شود، نشان می‌دهد فوتبال باشگاهی ایران و در راس آن سپاهان که برخی از ایزوهای بین‌المللی را دریافت کرده هنوز به قوانین بین‌المللی آشنا نیست و این عدم آشنایی ممکن است یک تاوان جبران‌ناپذیر برای سپاهان به همراه داشته باشد.

جالب است بدانید سپاهان یک بار هم به دلیل استفاده از رحمان احمدی دو اخطاره در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا طعم حذف را چشید!

در همین ارتباط بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۴
  • امیر IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    در بهترین حالت برای ما می شود بازی در زمین بی طرف!
    • مهرداد IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      در بهترین حالت نتیجه سه بر صفر به نفع الاتحاد میشه و ما محروم نمی شیم و جریمه های سنگین پرداخت نمی کنیم
  • سارینا IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    هم شما و هم ما میدانیم ورزش از سیاست جداست تخلف از طالبانی ها بوده و نتیجه هم مشخصه که سه صفر به نفع تیم عربستانی طبق قوانین فیفا و ای اف سی. بیچاره ملت ایران !!!!
  • سارینا IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    هم شما و هم ما میدانیم ورزش از سیاست جداست تخلف از طالبانی ها بوده و نتیجه هم مشخصه که سه صفر به نفع تیم عربستانی طبق قوانین فیفا و ای اف سی. بیچاره ملت ایران !!!!
  • مصطفی دهقانی US ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    هدف اونا که گفتن 3 صفر به نفع تیم عربستانی چی بوده😐
    • مهندس IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      وقتی تیم داوری نمیاد تو یعنی چی اصلا تیم حریف رو ول کن
  • هوادار پرسپولیس IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    این که تیم الاتحاد عربستان وارد زمین مسابقه نمی‌شود. وبه چه دلیل بوده فعلآ مشخص نشده ولی حالا به مدیران بی کفایت سپاهان ثابت شد که برای اولین بار نیست که در نقش جهان از این حرکات زشت اتفاق می‌افتد دوسال پیش هم سپاهان از ترس باخت به پرسپولیس وارد زمین مسابقه نشد انهم با مربیگری قلعه نویی پرمدعا حالا فدراسیون فوتبال به خاطر همین به قلعه نویی جایزه داد واو را کرد سرمربی تیم ملی فوتبال در کجای دنیا یک آدم ترسو و بزدل را می‌گذارند در راس تیم ملی اینده ثابت میشود که چقدر این سرمربی ترسو است در چینش نفرات در زمین عین کیروش که هشت سال فقط دفاعی بازی کرد از ترس باخت
    • محمد IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      حرف حق
    • پرهام IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      ترس!مثل اینکه یادت رفته سپاهان بازی برگشت تو آزادی مقابل هواداراتون شکستتون داد
    • احمدزاده IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      اون جام حذفی و تک بازی بود اصلا برگشت نداشت در ثانی بازی در اون مقطع زمانی مهم بود
  • ابراهیم IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    رای به نفع سپاهان رقم خواهد خورد چرا که اگربه نفع الاتحاد شود در آینده مشکلات قانونی برای AFC پیش می آید
    • تقی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      تو هم خیلی دلخوشی یک مقدار به روز باشی خوبه اینو نمیدونی که کی پارتیش بیشتره
  • داریوش IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    من پرسپولیسی هستم ولی فلعه نویی ترسونیست
  • ع IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    اقایان کمیته‌داوران‌وارد‌زمین نشدند‌پس‌نتیجه‌یا‌۳‌صفر‌به‌نفع الاتحاد‌یا‌بازی در زمین‌بی طرف‌بعنوان یک‌فرد‌عادی‌نظر دادم
  • امین ذوالفقاری IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    جالبه که سپاهان در کشور خودش هم تنهاست،حالا که تندیس رو برنداشته مورد هجمه قرار گرفته اگر هم بر می‌داشت باز هم مورد هجمه قرار می‌گرفت که چرا به قهرمان ایران بی حرمتی کرده،سپاهان مظلوم
    • یوسف IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      قهرمان ایران ؟!!!!! کی و کجا قهرمان شده.
  • جعفر IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    حتما یه جای کار می لنگیدکه بازی کنسل شد
  • ه،م IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    پرتقال فروش ؟؟؟؟ تاج $$$$$ زرشک !!!!!!!
  • مهریار IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    امیدوارم همه مشکلات با گفتگو حل بشه و بازی دوباره برگزار بشه
  • ایران من IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    باید منتظر رای کنفدراسیون فوتبال آسیا ماند.دوستان ما همه از اصل ماجرا بی خبریم و از روی نقل قول ها قضاوت می کنیم.
  • آرش IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    اینکه در نهایت چه رایی صادر می شه یه بخش قضیه است، اما اظهار نظر نوذر رودنیل رو چطور می شه توجیه کرد؟ با این حجم از خودفروختگی باید برای این داور قدیمی تاسف خورد.
  • شهرام IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    چند بسته گز مخصوص! بفرستن ای اف سی،حله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی