پیش‌بازی تاتنهام - لیورپول
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تاتنهام و لیورپول دو تیم بدون‌شکست بیگ‌سیکس در نبردی حساس از هفته هفتم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه اختصاصی تاتنهام، این تیم لندنی میزبان لیورپول خواهد بود. این نبرد از هفته هفتم لیگ برتر انگلیس در حالی برگزار خواهد شد که هردو تیم تا قبل از آن بدون شکست بوده‌اند.

تاتنهام؛ نسخه جذاب استرالیایی

تاتنهام یکی از تیم‌های فراتر از حد انتظار در فصل جدید بوده است. اسپرز موفق شده تا هفته ششم با سرمربی‌ای که کسی حسابی روی او باز نمی‌کرد بدون شکست پیش بیاید. حالا هم این تیم شمال‌لندنی مدعی حضور بین ۴ تیم بالای جدول است و در ۲ بازی قبلی مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس هم شکست نخورده. با این حال آنگه پوستکوگلو در هفته هفتم مأموریت بزرگی دارد، چرا که از سال ۲۰۱۷ به بعد اسپرز در لیگ برتر مقابل لیورپول بردی نداشته و به نوعی پیروزی مقابل این حریف برای‌شان تبدیل به یک طلسم شده است. آیا از این مرحله سخت هم آنگه سربلند بیرون می‌آید؟ نکته جالب درباره آنگه پوستکوگلو این است که پیش از دیدار با لیورپول اعلام کرده سال‌ها هوادار تیم رقیب بوده.

لیورپول؛ از ریل خارج نشو

فصل پیش بحران‌های مختلفی را لیورپول سپری کرد و در نهایت هم به جمع ۴ تیم برتر نرسید. از عواقب آن هم این است که در فصل جدید در لیگ اروپا بازی می‌کنند و نه لیگ قهرمانان. یورگن کلوپ کمربند میانی تیمش را ترمیم کرد و آنالیزهای او نشان داد در این منطقه لیورپول نیاز به تغییرات دارد. حالا با خانه‌تکانی مثلت ۵ هفته است که پیروز شده‌اند و با سبک بازی‌ای که دارند خودشان را به‌عنوان مدعی قهرمانی مطرح کرده‌اند. آیا لیورپول دوباره منچسترسیتی را در راه کسب جام به چالش خواهد کشید؟ لیورپول هم مثل اسپرز در ۲ بازی قبلی مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس که چلسی و منچستریونایتد بوده‌اند شکست نخورده است.

آخرین جدال
سی‌ام آوریل ۲۰۲۳ در دیدار برگشت فصل گذشته بین لیورپول و تاتنهام، قرمزهای مرسی‌ساید در نبردی هیجان‌انگیز با نتیجه ۴-۳ در آنفیلد پیروز شدند. جونز، دیاس، صلاح و ژوتا گل‌های لیورپول را زدند و کین، سون و ریچارلیسون برای اسپرز گلزنی کردند.

آمار بازی
۶۲) در ۶۲ بازی لیگ برتری بین تاتنهام و لیورپول، سفیدها ۱۴ بازی را برده‌اند، قرمزها ۳۱ مرتبه پیروز شده‌اند و ۱۷ بازی هم مساوی شده است.
۱۱) لیورپول در ۱۱ بازی آخر لیگ برتری‌اش مقابل تاتنهام از اکتبر ۲۰۱۷ به بعد شکست نخورده است. ۸ برد و ۳ تساوی حاصل کار قرمزهای مرسی‌ساید در این نبرد بوده است.
۴) در فصل جدید لیگ برتر، ۴ تیم هنوز شکست نخورده‌اند. تاتنهام و لیورپول در کنار منچسترسیتی و آرسنال این ۴ تیم هستند.
۲) تاتنهام هردو بازی خانگی‌اش در این فصل را با برد پشت سر گذاشته است. منچستریونایتد و شفیلدیونایتد تیم‌های بازنده در لندن بوده‌اند.
۵) هئونگ مین سون ستاره کره‌ای تاتنهام با ۵ گل زده پشت سر ارلینگ هالند دومین گلزن برتر این فصل است.
۱۵) لیورپول و تاتنهام هردو با ۱۵ گل زده سومین آمار خوب گلزنی را در فصل جدید دارند. برایتون با ۱۸ گل و منچسترسیتی و نیوکاسل با ۱۶ گل در رده‌های بالاتر قرار دارند.
۱) لیورپول این فصل یک مرتبه در لندن به میدان رفته که آن یک بازی‌شان مقابل چلسی در هفته اول مساوی شد.

مصدومان و محرومان
تاتنهام ستاره‌های زیادی را در اختیار نخواهد داشت. ایوان پریشیچ، رایان سسنیون، برایان خیل، الفی وایتمن و رودریگو بنتانکور به این بازی نخواهند رسید. کادرپزشکی اسپرز در تلاش است تا جیمز مدیسون، جیووانی لوسلسو و برنان جانسون را به این نبرد برساند. تیاگو آلکانتارا مرد همیشه مصدوم لیورپول غایب این بازی خواهد بودو. ترنت الکساندر آرنولد هم حضورش در نبرد لندن در هاله‌ای از ابهام است.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام:
ویکاریو، پورو، رومرو، فان‌دِفِن، اودوگی، سار، بیسوما، کولوسوسکی، مدیسون، سالومون و سون
لیورپول: آلیسون، گومز، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، سوبوسلای، مک‌آلیستر، جونز، صلاح، دیاس و نونیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی