چند قهرمان جهان ما زمین خوردند؟/ جنازه قهرمان المپیک هم نباید بیست‌وششم شود/ چرا حسن یزدانی را همه‌جا خرج می‌کنیم؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قهرمانان جهان و المپیک ما یکی پس از دیگری در بازی‌های آسیایی زمین می‌خورند تا عناوین قبلی آن‌ها به حراج و رقبایشان را شیر کنیم! این اتفاق تلخ تقصیر کیست؟

تقریبا هر روز در خبرورزشی پیرامون انتخاب گلخانه‌ای ورزشکاران نامدار برای بازی‌های آسیایی می‌نویسیم و تا ابد هم خواهیم نوشت؛ شاید مدیران درس بگیرند و از این مسیر غلط برگردند...

بازی‌های آسیایی جایی برای پز دادن نیست؛ جایی برای آینده‌سازی است، این‌که ما جوانان بااستعدادمان را به این میدان بفرستیم تا تجربه کسب کنند و در المپیک و رقابت‌های جهانی بدرخشند.

کشور ما انواع مدال‌های جهانی و المپیکی در رشته‌های مختلف را در ویترین دارد، پس نیازی به درخشش در میادین سطح پایین ندارد! البته که جوانان ما هم در همین میادین قادر به درخشش هستند. ما در کشتی معمولا تیم جوانانمان را به قهرمانی آسیا می‌فرستیم و همیشه هم قهرمان می‌شوند؛ آیا استعداد ایرانی در رشته های دیگر نیست؟

ما مثل دیگر کشورهای آسیایی نیستیم که نتوانیم در دنیا پرچم خود را بالا ببریم. آن‌ها چون نمی‌توانند در المپیک مدال بگیرند به مدال بازی‌های آسیایی دل‌خوشند اما چین و ژاپن و کره‌جنوبی چه؟ آن‌ها هم به این مدال‌ها دل خوش می‌کنند؟

متاسفانه مدیران ضعیف ما سطح قهرمانانمان را تا این حد پایین می‌آورند که آن‌ها را همه‌جا خرج کنند. به جوانانمان پشت می‌کنند تا بی‌انگیزه شده و ورزش را رها کنند. به قیمت پر کردن بیلان خود تیشه به ریشه ورزش می‌زنند...

بارها گفته‌ایم مدال بازی‌های آسیایی چه جذابیتی برای حسن‌یزدانی دارد که ۲۰ روز بعد از مسابقات جهانی -در حالی که باید استراحت کند- دوباره او را روی تشک می‌فرستیم؟ قبلا نامدارترین ورزشکاران تاریخ ما شکست در بازی‌های آسیایی را چشیده‌اند و غرورشان که غرور یک ملت است، جریحه‌دار شده است.

در حالی که هنوز به پایان هفته اول بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نرسیده‌ایم تقریبا هر روز به‌طور متوسط یک قهرمان جهان و المپیک ما زمین خورده و به مدال طلا نرسیده است. تقصیر کیست؟ آن قهرمان که ناآماده و ناراضی بود از این سفر یا آن مدیر که او را مجبور کرد؟

به این لیست نگاه کنید: الهه منصوریان، محسن محمدسیفی، ناهید کیانی، دانیال شه‌بخش، جواد فروغی و...

الهه منصوریان و محسن محمدسیفی قهرمان جهان در ووشو هستند. محمد سیفی از سال ۲۰۱۰ نباخته و ۵ طلای جهانی دارد اما مثل منصوریان به یک جوان در فینال می‌بازد! دانیال شه‌بخش اولین مدال جهانی بوکس را برای ما گرفت. اگرچه او این ماه مسابقه نداشت اما چقدر ناآماده بود که دستش از مدال کوتاه می‌ماند؟ برای ناهید کیانی‌هم که جداگانه نوشتیم. اولین زن طلایی تاریخ ایران در تکواندو جهان که اینجا شکست خورد اما از همه بدتر جواد فروغی… اولین و تنها قهرمان المپیک ما در تیراندازی اینجا بیست‌وششم می‌شود! مگر داریم؟ مگر می‌شود؟

اگر جنازه جواد فروغی در شرایط عادی در هر مسابقه‌ای در آسیا اعزام شود و اگر فقط یک شلیک داشته باشد قطعا باید طلا بگیرد. پس او با چه شرایطی اعزام شده که این رتبه ضعیف را کسب می‌کند؟

هر جای دیگر دنیا اگر قهرمان المپیک را به یک مسابقه قاره‌ای ببرند و جز طلا کسب کند، رئیس فدراسیون مربوطه یا بالاترین مقام ورزش آن کشور استعفا می‌دهد! آیا اینجا هم چنین خواهد شد؟

در همین ارتباط: سرت را بالا بگیر زن!/ وقتی به قهرمان جهان قابلمه دادیم...  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آبدارچی پاره وقت IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    یه دلیلش اینه که بجای اینکه هوش و حواسشان برای کسب مدال و افتخار برای خودشان و برای کشورشان به تمرین و تمرین و تمرین باشد سرگرم شبکه های اجتماعی و استوری و پست گذاشتن میشود در حالیکه بیرون از ایران کمتر ورزشکار حرفه ای و در سطح ملی دنبال اینکارهاست
    • اشکان IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      متأسفانه ورزشکارای ایرانی وقتی میبینن یه ابر ستاره مثل رونالدو بیشترین فالوور رو داره و از این راه درآمد هنگفتی هم داره، دچار اشتباه میشن و فکر میکنن رونالدو همه زندگیش فضای مجازی هست در حالیکه رونالدو تمام زندگیش تمرین هست و تمرین، وگرنه با فضای مجازی نهایتا هالک فوتوشاپی ازش درمیومد. فضای مجازی برای ورزشکار حرفه ای می‌تونه نقش سم رو بازی کنه یا نقش محرک. بیرون از ایران هم ورزشکارای حرفه ای فعالیت مجازی دارن اما مدیر رسانه ای دارن ولی متأسفانه برای ورزشکاران ایرانی این فضا نقش سم رو بازی می‌کنه چون قاعده و قانون فعالیت در این فضا رو نمیدونن
    • علیرضا IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      البته جواد فروغی مشغول کارهای دیگری بوده وقت نداشته زیاد تمرین کن....
  • شهروز IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    یه دلیل دیگه هم داره و اون دست خداست که صدا نداره
  • محمدرضا IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    فرق بین ورزشکار حرفه ای و غیر حرفه ای همینه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی