نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
۲ |
۱
کلوب| مزرعه‌ای به نام ورزشگاه آزادی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شرایط به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توان چمن استادیوم آزادی را بخشی از یک «ورزشگاه» دانست...

زمانی بازیکنان تیم های شهرستانی آرزو داشتند که حتی برای یک دقیقه، در چمن نرم و مخملی آزادی مقابل استقلال و پرسپولیس بازی کنند و پا به توپ شوند. اما این آرزو، به محالات پیوسته و حالا خیلی از بازیکنان دوست ندارند که پا در چمن بی کیفیت آزادی بگذارند! از ماه‌ها پیش، تمامی اعلان‌ها و اخطارها از سوی روزنامه‌نگاران، کارشناسان و عموم مردم به فدراسیون، سازمان لیگ و مدیریت مجموعه ورزشی آزادی داده شد ولی نه تنها اعتنایی به هشدارها نشد، بلکه ورزشگاه، بدتر و خراب‌تر از قبل، آماده میزبانی از تیم‌های مختلف در سطوح باشگاهی و ملی است!

در دیدار سه‌شنبه شب، بدون شک کیفیت افتضاح چمن آزادی، سبک بازی دو تیم النصر و پرسپولیس را تحت تاثیر خود قرار داد. اگر دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که رونالدو و برخی از هم‌تیمی‌هایش، در فاصله نیم ساعت تا آغاز بازی و در حین گرم کردن، از چمن گله و شکایت داشتند! چمن آزادی به‌قدری بد بود که نقش بسزایی در پیچ خوردن مچ پای ترابی و مصدومیت او در دقایق ابتدایی داشت. این چمن حتی ارزش نگاه کردن هم ندارد و چه بسا که وضعیت ورزشگاه دستگردی، بهتر از آزادی باشد!

انگار زمینی که برای فوتبال ساخته و مهیا شده، تغییر کاربری داده و به یک زمین کشاورزی با فراز و فرود و چاله‌های عجیب تبدیل شده است! نکته قابل بحث ماجرا اینجاست که آقای تاج در مصاحبه اخیر خود، با اعتماد به نفس اعتراف می‌کند که چمن ورزشگاه آزادی را با آب دریاچه آزادی آبیاری می‌کنند و چمن به مریضی مبتلا شده! آیا تا به حال خوانده یا شنیده‌اید که چمن یک ورزشگاه فوتبال را با آب شور و غیربهداشتی دریا و دریاچه و رودخانه آبیاری کنند؟ چنین جزئیاتی از ورزشگاه آزادی نشان می‌دهد که اصلا بازیکنان، نمی‌توانند قدمی از قدم در این مزرعه جدید بردارند!

آخر و عاقبت چنین حواشی، این می‌شود که کارشناسان فوتبال عربستان خدا را بابت نداشتن ورزشگاهی به مثابه آزادی در کشورشان شکر کنند!

در فصول پیشین به یاد نداریم که چمن آزادی، به چنین ریخت و شکلی در آمده باشد و جای تعجب است که این اتفاق، در عرض کمتر از سه ماه و تعطیلی لیگ برتر رقم خورد! ورزشگاه آزادی سال‌هاست که هیچ زیرساخت سرمایشی و گرمایشی ندارد و همچنان به همان روش سنتی، زمین را آب می‌دهند و در مواقع برف و باران، با کاور پلاستیکی به‌دردنخور، زمین را نصفه و نیمه پاک می‌کنند! شرایط به گونه‌ای پیش رفته که نمی‌توان عنوان «ورزشگاه» را برای آن چمن برگزید.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • آریا US ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    تاج افتخار کنه به این وضع مدیریتی! فدراسیون نمونه ی آسیا! نمیدونم چرا بعد از ماجرای ویلموتس؛ هنوز رییس فدراسیونه!!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی