نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
از یزدانی‌ها تا زارع و اطری؛ در اشتارک‌آرنای بلگراد منتظر چه باشیم؟/ ۴ وزن، ۴ نماینده و ۴ بار سرود ملی؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کشتی ورزش بی‌رکوردی است،  یعنی به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست. رشته‌ای که در آن قرعه تعیین‌کننده است اما باز با این وجود ما منتظر ۴ مدال خواهیم بود.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به عنوان مرحله نخست کسب سهمیه المپیک پاریس، از ظهر فردا (شنبه) به وقت ایران در سالن اشتارک آرنا در شهر بلگراد پایتخت صربستان آغاز می‌شود و در روز نخست این رقابت‌ها، رضا اطری در ۶۱، امیرمحمد یزدانی در ۷۰، حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف رقبای خود می‌روند.

بیایید کاری به قرعه دلاوران کشورمان نداشته باشیم، با هر قرعه‌ای ایران در چهار وزن اول ۴ نماینده روی سکو خواهد داشت و انشاالله حداقل دوبار سرود ملی کشورمان در شهر بلگراد طنین‌انداز خواهد شد.

رضا عطری یکی از باتجربه‌ترین ملی‌پوشان ما هرچه در ۵۷ کیلو ناکام بود در ۶۱ کیلو شکوفا شد. فینالیست سال قبل جهان حالا برای مدال طلا آمده و در هر شرایطی امیدواریم که روی سکو باشد.

امیرمحمد یزدانی سومین نام از این خانواده پرافتخار در کشتی یک مدال جهانی دارد و سال قبل بسیار بدشانس بود که در اوج آمادگی یک مدال مسلم دیگر را از دست داد. امیرمحمد کشتی‌های ریسکی می‌گیرد اما با هر قرعه‌ای و در هر شرایط او شانس مسلم مدال برای ماست، مدالی که خیلی امیدواریم خوش‌رنگ‌ترین باشد.

تکلیف پهلوان هم که مشخص است؛ حسن دلاور برای کسب نهمین مدال متوالی اسب خود را زین کرده و مربیان و فدراسیون نیز پس از شکست سال قبل او برابر تیلور وعده دادند امسال قرار است جور دیگری کشتی بگیرد. کشتی حسن یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی گل سرسبد مسابقات جهانی است که انشاالله یک‌شنبه شب با پیروزی حسن دلاور به اتمام خواهد رسید.

و بالاخره در وزن سنگین سنگین‌وزن امیرحسین زارع بعد از کسب مدال المپیک و قهرمانی جهان در ۲۱ سالگی باید از اتفاق سال قبل درس کافی گرفته باشد. او کشتی برده را در چند ثانیه به پایان با اشتباه خودش باخت و به مدال برنز بسنده کرد اما کیست که نداند در دنیای کشتی شایسته‌تر از امیرحسین زارع برای مدال طلا نداریم.

و امیدواریم که سرود ملی کشورمان چهار بار در سالن اشتارک شهر بلگراد طنین‌انداز شود...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ali IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    با احترام ولی آقای اطری هیچی نمیشه، چون جثه کوچیکی داره و ضعیفه، دیدن دور قبل به راحتی رفت کنار، 80 میلیون ایرانی، یعنی هیچکی بهتر از ایشون نیست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی