نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
۰ |
۰
سِر مو فرح دیگر نمی‌دود!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دونده بزرگ و قهرمان المپیک با کسب عنوان چهارم در مسابقات بزرگ شمالی اعلام بازنشستگی کرد.

سر مو فرح آخرین مسابقه حرفه‌ درخشان خود را دوید و در مسابقه بزرگ شمالی چهارم شد. قهرمان چهار دوره المپیک در اوایل سال جاری اعلام کرد که به کار خود در نیمه ماراتن شمال شرق پایان خواهد داد. فرح قبلاً شش بار در این مسابقه پیروز شده بود و با استقبال جمعیت زیادی از مردم در جاده ساحلی روبرو شد.

فرح به بی‌بی‌سی گفت: «امروز چیزهای زیادی در ذهنم می‌گذشت. می‌خواستم کارم را اینجا در نیوکاسل به پایان برسانم. شش بار آن را برده بودم و با قهرمانی المپیک و مسابقات جهانی به اینجا آمده‌ام. این لحظات پر از احساس هستند. باید بروم و از وقتم با همسر و فرزندانم لذت ببرم. دویدن تنها چیزی است که می‌دانم. وقتی برنده می‌شوید به اندازه زمانی که می‌بازید قدرش را نمی‌دانید. من در این چند سال اخیر با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده‌ام.»

او قبلا گفته بود که دیگر هرگز نمی‌دود. فرح ادامه داد: «من بسیار احساساتی شدم زیرا دویدن تنها چیزی است که می‌دانم، از آن لذت زیادی بردم، لحظات به یاد ماندنی زیادی داشتم. دویدن برای من راهی برای خروج از زندگی بود و قطعا دلم برایش تنگ می‌شود. به فعالیت خود ادامه خواهم داد اما دیگر من را در حال دویدن نخواهید دید. به باشگاه می‌روم، فوتبال بازی می‌کنم، گلف بازی می‌کنم. فقط می‌خواهم خوب استراحت کنم و چیزی پیدا کنم که بتواند به من انگیزه دهد.»

فرح شش بار قهرمان جهان و چهار بار قهرمان المپیک شد. او در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ در دوی ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ متر به مدال طلا رسید و در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو دبل طلا را تکرار کرد.

او سال گذشته فاش کرد که قربانی قاچاق کودکان شده بود و نام اصلی او حسین عبدی کاهین است. فرح در سومالی متولد شد و در سال ۲۰۲۲ فاش کرد که به طور غیرقانونی به بریتانیا آورده شده و در ۹ سالگی مجبور به کار به عنوان خدمتکار خانگی شده بود.

بیشتر بخوانید:

سِر مو فرح دیگر نمی‌دود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی