نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
چرا سرمربی پرسپولیس مدیون فولاد است؟/ از تب مالت یحیی و لیست مازاد علی پروین!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در یک دیدار حساس با برتری ۲ برصفر فولاد خوزستان را در شهر اهواز شکست دهد.

پس از پیروزی تیم پرسپولیس برابر فولاد خوزستان، یحیی گل محمدی در نشست خبری ضمن تشکراز تجلیل باشگاه فولاد از خودش پیش از شروع بازی گفت: از این باشگاه خوب و حرفه‌ای و مسئولان باشگاه تشکر کردم. آنها یک مسیر خیلی درست را انتخاب کردند و یکی از باشگاه‌های حرفه‌ای ما هستند. اگر دو باشگاه در فوتبال ما وجود داشته باشد که بتوانیم در مورد زیرساخت‌ها و اهمیت دادن به پایه‌های شان صحبت کنیم، یکی از آنها قطعاً فولاد است. این افتخار را داشتم که چند سالی کنار مردم اهواز باشم. هیچ‌وقت آن خاطرات خوب را فراموش نمی‌کنم.

شاید برای نسل جدید فوتبالدوستان ایرانی یا پرسپولیسی‌ها این پرسش به وجود آمده باشد که ماجرای یحیی گل محمدی و فولاد خوزستان چیست؟

داستان از این قرار است یحیی گل محمدی در روزهای آخر سال ۱۳۷۲ پرسپولیسی شد و مدتی بعد تب مالت گرفت. بیماری که به مفاصل می‌زند و دوران نقاهت طولانی‌ دارد. گل محمدی دوبار این بیماری را گرفت. بار اول درمان خوبی نداشت و دوباره بعد از چند سال این بیماری برگشت. این بیماری باعث شد سرمربی این روزهای پرسپولیس از نظر فوتبالی کلی عقب بیافتد. او هم عضو تیم ملی بود و هم در پرسپولیس به صورت ثابت بازی می کرد. سال ۱۳۷۸ بود که یحیی گل محمدی در لیست مازاد پرسپولیس و علی پروین قرار گرفت. این گونه شد که او همراه نعیم سعداوی که او هم در لیست مازاد قرار داشت، به پیشنهاد سعداوی به فولاد رفتند و اتفاقا از نظر مالی هم دریافتی خوبی داشتند.

یحیی گل‌محمدی ۳ فصل پیاپی در فولاد بازی کرد. او در لیگ‌های نهم و دهم لیگ آزادگان و همین طور دوره اول لیگ برتر فوتبال ایران با پیراهن فولاد خوزستان بازی کرد و دوباره به پیراهن تیم ملی هم رسید. یحیی گل محمدی مدافع فیکس تیم ملی در زمان میروسلاو بلاژوویچ شد و این جایگاه در زمان برانکو هم حفظ شد. جالب این که در سال ۱۳۸۱ در لیست علی پروین قرار گرفت و به پرسپولیس برگشت.

هم اکنون نیز یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس روزهای خوش و پرافتخاری را سپری می کند در حالی که اگر آن روزها فولاد خوزستان به کمک او نمی آمد شاید " یحیی" حتی فوتبال را نیز کنار می گذاشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • diako IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    درست اونزمان رو یادمه ' با اونهمه بی احترامی و بی اهمیتی که به یحیی شد ' عمرا نبایست به پرسپولیس برگرده '
    • مملی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
      دوست عزیز فوتبال ورزش بیرحمیه پرسپولیس همیشه جای بهترینها و آماده ها بوده هوادار همیشه برد میخواد پس نباید بازیکنی که مریض و یا مصدوم هست و یا مثل نعمتی و کمال که دیگه کارایی لازم را در تیم ندارن رو نگه داشت ولی بی احترامی رو باهات هستم تیمها باید یاد بگیرن که اگر بازیکنی رو نخواستن با نهایت احترام کنارش بذارن
  • فرامرز IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    فولاد خوزستان در آن زمان راه درستی را طی می کرد چون در درجه‌ی نخست روالش به سازندگی استعدادهای ناب استان زرخیز خوزستان بود یک مربی کاربلد مانند وینگو بگوویچ هم معمار این بها دادن به این استعداد های بومی بود ثمره اش هم قهرمانی در لیگ برتر در فصل 84-1383 شد . استعدادهای نابی مانند ایمان مبعلی، حسین کعبی ،محمد علوی ،ناجی بداوی ، جلال کاملی مفرد، به امید این که امروز هم در خوزستان استعداد هست این چشمه جوشان هرگز خشک نمی شود چون فوتبال در DNA خوزستانی ها هست فقط چشم هایی باید باشد که آنها را ببیند و به تیم بزرگسالان وارد شان کنند.
  • Ahmad Saedi IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    فولاد بزرگ تنها یک مدیریت سالم و ورزشی کم داره تا این همه الماس نتراشیده رو بتراشه و از اونها بهره ببره .زنده باد فولاد
  • reza IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    فولاد دوباره جون میگیره دوباره بلند میشه دوباره اوج میگیره چون پتانسیلشو داره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی